Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3548 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מיצובישי לנסר שנת 2005 מנוע 4G63 בנפח 2000 סמ"ק

בספר הרכב כתוב, בעת שימוש בשמן מנוע 3W-30, 5W-30 ו-5W-40 ניתן להשתמש רק אם אלו (השמנים) עונים למפרטי ACEA A3.

ובסעיף מתחת רשום, סיווג ACEA: לשירות A1, A2 או A3.

לסיווג API: לשירות SG או גבוה יותר.

1111111111.jpg

מה קורה למשל אם אשתמש בשמן CASTROL EDGE 5W40 שעונה למפרט ACEA C3? (יתכן נזק?)

(ותומך גם ב- ACEA C3, API SM/CF, BMW Longlife-04, Meets Fiat 9.55535-S2, GM dexos2, MB-Approval 229.31/ 229.51 Renault RN 0700 / RN 0710 VW 502 00/ 505 00/ 505.01 )

4545646464.jpg

יש לכם המלצה על שמן שעונה לדרישות היצרן? (אשמח לדעת גם מה השמן המומלץ ביותר לרכב הנ"ל)

 

תודה רבה ושנה טובה

פורסם

CASTROL EDGE 5W40 הוא שמן מצויין

אבל אני לא בטוח שהוא עונה לדרישות היצרן, הדרישות הן ACEA A3 ושמן זה מתאים ל-ACEA C3

 

לכן אני שואל אם יכולה להיות בעיה? ואם כן מה הבעיה?

איזה שמן שכן מתאים מומלץ וטוב?

פורסם

בדיוק באותה בעיה !!! באותו רכב יש לי קסטרול אדג 5W40 שהתקן שלו acea c3 ולא a3 זה יכול לפגוע ברכב ??

בבקשה לענות רק מי שמבין ויודע בוודאות , חג שמח ושנה טובה

פורסם
חיפוש זו לא מילה גסה.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?579065-%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%9C-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-C3-vs-A3&p=4860206&viewfull=1#post4860206

 

יש מספיק שמנים איכותיים שעומדים בדרישות. רכוש אחד כזה והשתמש בו בלב שלם.

 

רשום שם שאסור לערבב בין סוגים A3 ל C3 עם ברכב שלי עכשיו יש C3 ואמור להיות A3 ואני שופך שמן ומחליף יגרם נזק ?

פורסם

לפי מה שקראתי בקישור הזה:

http://tinyurl.com/h45dvj2

 

כל עוד הדלק דל גופרית, לא אמורה להיות בעיה להשתמש בשמן שעומד בתקן C3 במקום A3.

אולי, בטווח הארוך של מעל 300,000 ק״מ, יהיה הבדל

שמן C3 חשוב מאוד למנועי דיזל כדי למנוע זיהום.

 

מה אתם אומרים?

פורסם (נערך)

318i, שים לב שהבחור מציין בתחילת השרשור כי הרכבים שלו מאפשרים שימוש ב-C3 או ב-A3/B4. ולכן הדילמה שלו.

במקרה שלך, אין אפשרות כזאת. ואני רחוק מלהתיימר להיות חכם יותר ממהנדסי הרכב.

ובכל מקרה בשרשור מצויין כי ההגנה ששמני A3 יעניקו תהיה גבוהה יותר כנראה בשל ריבוי תוספים ביחס ל-C3, שבו הם הוחסרו כדי להגן על מערכות כמו DPF וכד'.

 

כש-5 ליטר של שמן סינטטי טוב עולים 100 ש"ח (ו-4 ליטר קצת פחות), לא מבין למה צריך להתלבט בכלל.

אם מתעקש על מוצר של קסטרול, יכול ללכת על סדרת מגנטק שמציעה שמן שעונה לתקן ולצמיגות.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם (נערך)

שם-לב - יש כאן שני תקנים - היצרן מאפשר לעמוד באחד משניהם.

במידה והיה נדרש רק ACEA - במפרט היה רשום תקן דרישת היצרן, וללא API - SJ.

מאחר ותקני API תואמים לאחור - כדאי להשתמש בתקנים יותר מתקדמים SL/SM .

 

א - תקן API - אשר בד"כ מתאים לכל יצרני הרכבים מאסיה ואמריקה.

כל שמן העומד בתקן מעל SJ יתאים.

 

ב- תקן ACEA - תקן אירופאי, ולרכבים עם דרישות מיוחדות.

במקרה שלך , הוא לא חשוב - כל שמן בתקן SL , SM מתאים.

 

קסטרול מרכיבה בכל איזור אקלים, דפוס שמן שונה.

לכן - כדאי להשתמש רק בשמן אשר נכתב ברור במפרט, כי הוא עומד בתקן, אשר היצרן דורש.

 

C3 לא מדבר על יותר טוב - הוא תקן למערכות פליטה ושימון ארוך טווח.

מתאים לטיפולים אחת לשנתיים ומעל 25.000 ק"מ - ובישראל - רצוי טיפול אחת לשנה.

לפי דיאגרמת הכיסוי - התקן מכסה גם את A3 - אבל שוב.

לא כדאי להיכנס לזה - קח שמן אשר רשום כי עומד בתקן היצרן.

ACEAC3.jpg

 

אם אתה רוצה להיתיחס גם לתקן האירופאי - יש את המגנטק, אשר רשום בברור, כי הוא מתאים ובתקן A3.

והוא טוב ועומד בתקני וואג ב.מ.וו. ועוד.

 

לסיכום - השמן מתאים הוא בתקן API SM/CF -

דף מוצר:

Edge Turbo Diesel 5W-40

 

אבל לדעתי - לא צריך את תקן C3 למנוע, אשר זה לא נדרש בו.

כל שמן מורכב מבסיס ותוספים אשר מייעדים את השמן לשימוש ומאמצים.

מאחר ושמן המנוע הוא תערובת המותאמת בזהירות.

הוספנו תוסף אחד, כדי לבצע התאמה אנו משחקים קצת עם האחרים.

לכן לא צריך יותר מאשר דרישת תקן היצרן.

השמנים בתקן SL/SM , יותר זולים, קל להשיג אותם, ומתאימים להרבה רכבים.

ואם צריך להוסיף הם יותר זמינים, וגם זה שיקול.

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

תודה רבה אייל!

 

בסופו של דבר נתת קישור לשמן אשר נמצא בשימוש כעת: Castrol Edge 5W40 Turbo Diesel אשר תואם Acea C3 ו-Api SM/CF ולא Acea A3.

דבר שני, בתצלום מספר הרכב בהודעה הראשונה כאן רשום שאם השמן בצמיגות 3W30/5W30/5W40 חובה שהשמן יתאים לתקן Acea A3, ואני משתמש ב-5W40 לכן עלי להקפיד שיתמוך ב-Acea ופחות רלוונטי API (ממה שהבנתי מספר הרכב).

 

שוב המון תודה לכולם ושנה טובה!

פורסם

תודה.. ולא - רשומה האפשרות לשני התקנים.

אפשר זה, ואפשר גם זה.

במידה והייתה דרישה רק לתקן ACEA-A3 - לא הייתה הדרישה לתקן API .

 

התקן הוא קבוע, הצמיגות משתנה בהתאם לאזורי האקלים, כגון 5W-30 / 5W-40 .

או דרישות מיוחדות של היבואן באזור המכירה.

התקן לא משתנה - הצמיגות יכולה להיות שונה.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

אייל, שים לב מה הוא כתב, בהתאם למה שגם כתוב בספר הרכב:

"בשמני מנוע 5W30, (מניח שטעות סופר) 5W40, 3W30 ניתן להשתמש רק אם אלו עונים על מפרט ACEA A3.

×
×
  • תוכן חדש...