Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3551 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כתבתי משהו אחר?

אני איתך חביבי.

תקן API לא רלוונטי עבורך (הפוך ממה שאייל כתב) בדיוק משום שאתה מדבר על שמן בצמיגות 5W40.

 

ושוב, צירפתי קודם לינק לשמן שעונה על כל המפרטים. בפחות ממאה ש"ח. למה להתלבט בכלל?

פורסם (נערך)

מסכימים כי יש שני סיווגי תקן.

א - תקן ACEA האירופאי.

ב - תקן API האמריקאי.

 

בספר יש טעות הגהה.

הם לא רשמו גם צמיגויות המתאימות לתקן API - השאירו זאת פתוח בטעות.

לכן רשום כאילו בתקן API - אין בעצם צמיגות - אז באיזו צמיגות נמלא..

 

בד"כ ברכבים היפניים - התקן הוא API - מאחר ודגם הרכב הנ"ל משווק גם באירופה.

הוסיפו גם את התקן האירופאי לנוחות המשתמש האירופאי.

applications described under A3/B3. .... Oils meeting API SL requirements



 

במידה ועל מיכל השמן לא מופיע תקן API, אזי יש לבחור שמן לפי תקן ACEA.

ובדיוק כך היה עם השמן של קסטרול. (ראו בתמונה)

תקן API - לא מופיע על המיכל , הוא רשום בקטן מאחור - ובדף המפרט הטכני.

מאחר והשמן הנ"ל - משווק באיזור אירופה..

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

צירפתי תמונה של הפסקה הרלוונטית, אין בה איזכור כלל ל-API

אתה חושב שזו טעות הגהה?

75457e4b350a649dba1bede9dd6aa701.jpg

 

תודה רבה

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

פורסם (נערך)

רשמתי הוספה למעלה.

כלל השמנים בתקן API - מ SL ומעלה.

פוגשים ומכסים את תקן A3.



applications described under A3/B3 .... Oils meeting API SL requirements

פסקה 2 - היא המסכמת את הדרישות.

הפסקה הקודמת מסבירה את הנדרש, וחסר בתקן API - את הצמיגויות.

 

הוספה - עכשיו אני מבין את ההוספה.

היצרן / היבואן, כנראה חושש מהשמנים הדקים באירופה בצמיגות 5W-30 ו 5W-40.

לכן הוא מדגיש כי לפי התקן האירופאי ACEA צריך לפחות את את תקן A3 בצמיגויות נמוכות.

אבל אם השמן בתקן API - התקן הנ"ל מכסה את כל הצמיגויות.

אם בשמנים רשום כי הם עומדים בתקן SG ומעלה, אפשר להשתמש בכל צמיגות הנדרשת.

בתנאי כי תקן API יופיע.

 

נ.ב - הוא נתן כפתיחה את תקן API - SG - אשר זה תקן ישן של סוסי מירוץ.

תקן עם תוספים רבים, העומד במאמצים חזקים מאוד - לא מאמין כי הוא עדיין משווק.

לכן כל שמן בצמיגות SL ומעלה - תואם ל A3 - ומתאים לדרישות.

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

אייל, מהיכן שאבת את המשפט: applications described under A3/B3 .... Oils meeting API SL requirements

ובהתאם את האמירה כי שמן שעומד בתקן SL מכסה גם את תקן A3?

וכן, מה הקשר בין שמנים דקים (או לאו) לתקן (בניגוד לצמיגות)?

פורסם

לפותח השרשור - אין שום מניעה שתשתמש בתקן ACEA C3 לרכב שלך גם אם רשום ש A3 זה מה שאתה צריך. למען השקט הנפשי שלך, בפעם הבאה תקנה A3. ההבדל - גם אם ישנו (ויש על זה ויכוח) זה בטווח המאוד רחוק של מעל 200 אלף ק"מ. זה נכון ש C3 זה תקן שבעיקר בשימוש במנועי דיזל באירופה אך אין מניעה בשימוש במנועי בנזין. יש לו גם יתרונות - שמירה טובה יותר על ממיר קטליטי וגם פחות נטייה לבוצה. אם יש הבדל במחיר בין שניהם לך על ה A3 בפעם הבאה - אין טעם לשלם יותר באם אתה מתכוון להחליף שמן כל שנה או 10 אלף \ 15 אלף ק"מ.

הזול עולה ביוקר

פורסם

תקן SL ומעלה בצמיגות 5W-40 בישראל - כולל ומכסה את תקן A3.

כלל השמנים בתקן SL - ירשמו במפרט, כי A3 נכנס)

יכול להיות כי לא ירשם - אזי ירשמו תקן C2/3 - הכוללים את A3.

מאחר ותקני API תואמים לאחור - גם תקן SM מכסה את תקן A3 - מאחר והוא מכסה את SL.

 

אני מצרף טבלאות אקראיות של שמנים אשר כוללים במקביל את תקן SL/SM ובתוכם תקן A3 .

ותמיד אני מדגיש - לבדוק את דרישת תקן היצרן - ולבדוק על מיכל השמן, או בדף המפרט.

כמו כן לשם-לב לסוג התאמת השמן - לרכבי נוסעים ודיזל קל.

לא אופנועים או כלים כבדים חקלאיים, טרקטורים מירוץ וכו'.

 

[ATTACH=CONFIG]473498[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]473497[/ATTACH]

 

תם - שמנים דקים(הירוקים) הם גם תואמי תקן - השמנים המתחילים ב 0W/5W-30, וידידותיים לסביבה.

מכילים פחות תוספי שחיקה ישנים מזיקים, לכן סף השבירה שלהם יותר מוקדם.

לכן במידה ובחרת בשמנים דקים, היצרן מקפיד לבקש את תקן A3 - לעמידות השמן במאמצים.

ותקן SL - לא אמור להופיע ב 0W-20 , מאחר והוא יותר מתוסף .

 

עכשיו נסבך -

- יש שמנים בתקן SL - גם בצמיגות 0W-20 - אלו שמני מירוצים מתוספים.

הם גם יופיעו באוסטרליה ובמדינות חמות באסיה לרכבים רגילים - ואת זה אני לא מבין.

 

The American Petroleum Institute (API) and International Lubricants Standards Approval Committee (ILSAC) have mandated the reduction of phosphorus to extend catalytic converter life.

Current API SL - 1000 ppm / ZDDP, and SN GF-5 specifications for gasoline engines have maximum and minimum phosphorus levels of 800 ppm

and 600 ppm / ZDDP, respectively,

for SAE 0w20, SAE 5w20, SAE 0w30, SAE 5w30 and SAE 10w30 motor oils.

השמנים הללו בתקן SL,SM - מתוספים ברמות של מעל 1200 PPM - כפליים מהתקן במצב הטוב.

ובד"כ מתוספים גם ב 1500 PPM .

(ראה בטבלה למעלה, בצבע מימין - כל השמנים בצמיגות הנמוכה מתוספים יותר מהתקן)

 

הם חורגים גם מתקן רכבי הדיזל - אבל מסומנים באות S בתקן רכבי הנוסעים .

כתבתי בעבר כי קסטרול אוסטרליה, הודתה כי היא מתספת יותר מהתקן הרשום.

ומשום מה נראה כי API - מקבלים זאת בשתיקה.

 

וכעת לדיון - אנו מדברים על צמיגות בסף ה 40 5W-40

לפי תקן ACEA - תקן A3 מאפשר יותר מאמץ ועמידות.

ואם נשתמש בתקן SL הוא מתוסף טוב, ומקביל לדרישות תקן A3 .

 

מניסיוני, בישראל כל שמני המנוע בצמיגות 5W-40 בתקן SL SM כוללים את תקן A3.

לכן בגדול - השמנים בצמיגות 5W-40 בתקן SL בישראל, מכסים את A3 .

ועל המיכל יופיעו שני התקנים, ותמיד צריך לבדוק את המפרט על מיכל השמן, ובדף הטכני.

 

 

תם - אני כותב במקום לעבוד על הרמקולים..:wink: לידיעתך.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

תודה על ההסברים, אך יש לי עוד מספר תהיות ברשותך :)

 

1. אמרנו שתקן API מכסה אחורה כלומר: SL

2. קסטרול אדג׳ טורבו דיזל 5w40 בעל תקן Acea C3 ובעל תקן API SM/CF

3. קסטרול מגנטק פרופשנל A3 בצמיגות 5W40 בעל תקן Acea A3 ובעל תקן API SN/CF

 

איך מסתדר שסעיף 2 הוא C3 ו-SM/CF לעומת סעיף 3 שהוא A3 ו-SN/CF? כאשר, בגדול מאוד, אמרנו C3>A3 ו-SN>SM?

תהייה שנייה: אם קסטרול אדג׳ טורבו דיזל 5w40 תומך בתקן API SM/CF, מדוע אתה (אייל) מעדיף להשתמש ברכבים שיוצרו עד 2012 בקסטרול מגנטק פרופשנל A3? (בוא נניח ששני השמנים בעלי מחיר זהה לליטר)

 

*לא ניתן לראות את התמונות שצרפת בתגובה שמעלי

 

תודה רבה

פורסם (נערך)

C3 מכסה וכולל את A3 ו A5.

A5 כולל את A3 ומכסה על A3 - A3 לא מכסה את A5 ואת C3 .

 

במידה והשמן בתקן C3 - הוא כולל את A3 ו A5.

אולם אם השמן רק בתקן A3 - הוא לא כולל את תקן C3.

 

נושא השמנים די מורכב.

אני התמקדתי בשמן בצמיגות 5W-40 המשווק בישראל.

וכאשר הוא בתקן SL SM - הוא גם בתקן A3... ורק זה.

 

הצלחתי להוסיף טבלה אחת - השניה נעלמה.

[ATTACH=CONFIG]473499[/ATTACH]

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

×
×
  • תוכן חדש...