Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3685 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אחד הגורמים החזקים ביותר שמשחקים לטובת מנועים חשמליים הוא העובדה ש"בגלל שהוא נותן מומנט מקסימלי בכל טווח הסל"ד הוא לא צריך תיבת הילוכים ואז אפשר לחסוך משקל ודלק" וכאלה.

עכשיו, מהכרותי השטחים עם מנועים חשמליים, ברמת העיקרון מנוע חשמלי באמת לא צריך תיבת הילוכים. כי הוא באמת נותן מומנט מקסימלי כל הזמן, ובגלל היעדר כמעט מוחלט של חיכוך "אמיתי" (בשונה מההתנגדות המגנטית) יכול להגיע לסל"ד מאוד גבוה בלי מאמץ או בלאי מיוחד.

 

מכאן נובע, שמבחינת בלאי אין באמת משמעות גבוהה לאם הוא נמצא בסל"ד נמוך או גבוה, ומבחינת תפוקת מומנט אין בכלל הבדל.

 

א-ב-ל, מה מבחינת צריכת החשמל? הרי שהגיוני שהוא יצרוך יותר חשמל כדי להסתובב מהר מאשר הוא יצרוך כדי להסתובב ב-100-200 סל"ד. אז אם נשים עליו תיבת הילוכים רציפה, נוכל לשמור אותו תמיד בסלד נמוך, ולשנות רק את מהירות סיבוב הגלגלים.

 

האם לא הגיוני שבמצב כזה הוא יצרוך פחות חשמל ברמה שתהפוך את זה לאטרקטיבי למרות תוספת המשקל של תיבת ההילוכים?

 

השערות ופיתוחים מחשבתיים יתקבלו בברכה, אבל אשמח אם מישהו עם ידע מקצועי וקונקרטי יוכל לתת תשובה "נכונה".

 

peace out

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

צריכת החשמל בסל"ד נמוך באמת הרבה יותר גבוהה מאשר בסל"ד גבוה אבל מצד שני על כל סיבוב של המנוע אתה מקבל מרחק הרבה יותר גדול מאשר אם תעביר אותו דרך גיר.

 

אל תשכח שאתה גם חוסך את כל ההפסדים המכאניים של הגיר.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

ראשית כמה תיקונים:

מנוע חשמלי לא נותן מומנט מאקסימאלי כל הזמן, גם לו יש עקומת מומנט בתלות בסל"ד, לרוב מומנט התנעה שונה מאוד ממומנט עבודה, גם למומנט בתחום העבודה יש פיק בסל"ד אפקטיבי אליו המנוע תוכנן ונפילת מומנט בסל"ד גבוה וכו'.

אבל, התחום סל"ד "היעיל" של מנוע חשמלי הוא מספיק רחב בשביל להניע רכב ללא צורך בתיבת הילוכים.

 

לגבי צריכת האנרגיה,

בוא לא נשכח את חוק שימור האנרגיה, ולא נשכח שהספק הוא מומנט כפול סל"ד.

לכן מן הסתם עם עליית הסל"ד ההספק של המנוע גדל ואיתו צריכת האנרגיה, מנגד, אתה צריך את ההספק הזה בגלגלים על מנת להתגבר על הרוח והחיכוך במהירות גבוהה.

אם תשים גי שישמור את המנוע בסל"ד נמוך כל הזמן, המנוע עלול שלא להגיע להספק הנדרש במהירות גבוהה על מנת להתגבר על מהירות הרוח החיכוך וכו'...

יום טוב גם לך

פורסם

יגאל, מנוע חשמלי צורך הכי הרבה אנרגיה כשהוא נעול (הספק מכאני 0) כי הוא מייצר חום מקסימלי.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

הוא לא צורך הכי הרבה אנרגיה במהירות 0, הוא פשוט הכי פחות נציל במהירות 0 ולכן כל האנרגיה שהוא צורך הופכת לחום.

מצד שני מומנט ההתנעה של מנוע הוא לרוב יותר גבוה ממומנט עבודה.. אם כי אני לא בטוח שזה נכון בצורה גורפת לכל המנועים.. זה קצת לא התחום שלי ביומיום.

יום טוב גם לך

פורסם

לכל מנוע חשמלי יש זרם קצר וזרם ריקם. זרם קצר הוא הזרם כשהמנוע נעול מכאנית והוא הגבוה ביותר כשזרם הריקם זה כשהמנוע עובד ללא כל התנגדות ואז הזרם הנמוך ביותר. זו גם הסיבה שזרם ההתנעה הוא הגבוה ביותר.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

חזרתי קצת על החומר ואתה צודק, אני חוזר בי,

זרם ההתנעה הוא הגבוה ביותר (אם לא משתמשים במעגלי התנעה יעודיים) מכיוון שבמצב הזה המרכיב העיקרי של העכבה הוא ההתנגדות האומית של המוליכים.

מומנט ההתנעה לרוב נמוך יותר מהמומנט המקסימאלי אך עדיין גבוה..

יום טוב גם לך

פורסם (נערך)

רגע, אז מה שאתם אומרים זה שככל שהסל"ד של המנוע עולה, צריכת החשמל שלו בכלל יורדת?!

אז אם ככה, אם אני יכול להביא אותו לסל"ד מסוים, צריכת החשמל שלו תהיה אפס ואז תהיה לי פרפטום מובילה? או שיש שלב שבו צריכת האנרגיה יורדת במידה ששואפת לאפס?

עריכה אחרונה על ידי Spire

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם
רגע, אז מה שאתם אומרים זה שככל שהסל"ד של המנוע עולה, צריכת החשמל שלו בכלל יורדת?!

אז אם ככה, אם אני יכול להביא אותו לסל"ד מסוים, צריכת החשמל שלו תהיה אפס ואז תהיה לי פרפטום מובילה? או שיש שלב שבו צריכת האנרגיה יורדת במידה ששואפת לאפס?

ואם אתה מאיץ בו עוד קצת אז הוא מתחיל לייצר חשמל תוך כדי תנועה.

 

בנימה רצינית,

ההספק שצורך המנוע תמיד תמיד תמיד יהיה יחסי להספק שהוא מייצר.

הדיון שלי עם נהג לילה היה על נקודות הקצה. והן: צריכה מקסימאלית בעמידה תחת עומס מלא, צריכה מינימאלית תחת 0 עומס.

אף אחד מהמקרים האלה לא מעניין באמת לחיים האמיתיים, אלו נתוני יצרן שמספקים מידע על אופי המנוע.

יום טוב גם לך

פורסם

כן, גם אני לא הייתי רציני לגמרי.

השאלה היא האם תיבת הילוכים בכל מקרה לא תייעל את המערכת, גם כשיש מנוע חשמלי?

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

בגדול כן,

בקטן, תוספת המשקל, חוסר יכולת בפיזור מספר מנועים קטנים, ההפסדים המכאנים וכו וכו כניראה לא שוים את היעול הזה בחלק מהמקרים, במקרים אחרים אולי כן.

יום טוב גם לך

פורסם (נערך)

אם אינני טועה, גם למכוניות חשמליות יש יחס העברה סופי מסוים. ההנעה לאו דווקא ישירה לחלוטין.

 

צריכת החשמל שלו תהיה אפס ואז תהיה לי פרפטום מובילה?

 

מצטער, פרפטואום מובילה. מלטינית, Perpetuum Mobile או ליתר דיוק, Perpetvvm Mobile.8) ושלא תגרום לי להתחיל לדבר על בניינים ויחסות.

 

אותך לגננת...:lol:

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

מצטער, פרפטואום מובילה. מלטינית, Perpetuum Mobile או ליתר דיוק, Perpetvvm Mobile.8) ושלא תגרום לי להתחיל לדבר על בניינים ויחסות.

 

אותך לגננת...:lol:

 

את כל התלונות שלך אתה מוזמן להפנות לצוות התרגום לטיני-אנגלי של וויקיפדיה.

Ford Focus estate ; Subaru XV

×
×
  • תוכן חדש...