Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Apr על polo gti 2015


שימו לב! השרשור הזה בן 3167 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

חזרתי (תודה להנהלת האתר)

 

רצית לשאול משהו?

 

האמת לי יש שאלה.

מי אלו AUTOTECH?

אתם נותנים פה מידע טכני אבל זאת פעם ראשונה שאני שומע עליכם.

 

יש מצב שתציגו את עצמכם ותתנו איזה קישור לאתר ולעבודות שלכם לצורך התרשמות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, כי אנחנו מקליפורניה, לאט לאט חוזרים הביתה לישראל :)

 

אני חושש שלהציג או לתת קישורים יחשב כעברה על כללי הפורום אז כרגע נוותר על זה, אבל אשמח לעזור בכל עניין אחר.

אפרופו, אם מישהו צריך להעביר דברים מארה"ב שמצריכים העברה פיזית במזוודה צרו קשר, אולי נוכל לעזור :)

AUTOTECH

Automotive Multi-Level Diagnostics and Tuning

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושוב, 41 קגמ במקום 25 זו וואחד תוספת להעמיס על גיר שאמינותו לא מוכחת.

ושלושה שבועות לא מהווים אינדיקציה. לא הייתי ממהר לשפר רכב חדש שרק הגיע לארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושוב, 41 קגמ במקום 25 זו וואחד תוספת להעמיס על גיר שאמינותו לא מוכחת.

ושלושה שבועות לא מהווים אינדיקציה. לא הייתי ממהר לשפר רכב חדש שרק הגיע לארץ.

 

צודק,

...Torque limiters

AUTOTECH

Automotive Multi-Level Diagnostics and Tuning

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי הרכב חדש בארץ אבל את הגיר הזה (DQ200) אנחנו מכירים ומשפרים כבר 6-7 שנים כולל רכבי K04 בהספקים של 330-350 כ"ס ו"קצת" יותר מ 41 קג"מ.

אם הגיר תקין, אין מניעה לעלות ל 41 קג"מ. הבעיה היחידה היא שנקודות החלפת ההילוך וכח ההצמדה של המצמדים לא אופטימליים ולא מותאמים להספק ומומנט כזה ולכן העסק לא יעבוד יפה (החלפות בנקודות לא אופטימליות, בורות כח וסיכוי להחלקות מצמדים תחת עומס).

 

כל הדברים האלו נפתרים עם תוכנת גיר שמותאמת להספק/מומנט המעודכן. לא חסרות דוגמאות מקומיות של רכבים עם גיר זהה בהספקים גבוהים. בהנחה והגיר תקין ובהנחה שמי שמתעסק - יודע מה הוא עושה - אין מניעה לשפר ולהנות.

לשפר בלי להתפשר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור, יש לך צילום של גרף הספק/מומנט להשוויץ לחברה/ בפורום אבל תכלס, הכח הזה כלל לא יורד לכביש ועל הדרך שובר את הגיר (או שמתמוסס באויר עם טורק לימיטרז)

 

לזה קוראים שיפור? כי לי זה נשמע אחלה שינמוך.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים חלקית,

הכח יורד לכביש (במגבלות אחיזת הצמיגים כמובן)

הגיר לא נשבר (תקלות יש גם ברכבים מקוריים)

טורק לימיטר מעודכן יחד עם שדרוג התוכנה.

הדבר היחידי היה ונשאר אופי פעולה לא אופטימלי ללא תוכנת גיר ובקיצור, שדרוג מנוע בכייף ובלבד שגם הגיר יקבל התייחסות הולמת ומתאימה לשינוי שעבר המנוע.

לשפר בלי להתפשר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור משפרים ידני או לא משפרים בכלל. (במצב של גיר כזה).

 

כמו שאמרתי, יהיה מעניין לראות את אותם לאונים FR 1.8 ששופרו ל41 קג"מ וגיר DSG, בעוד מספרים חודשים. לטעמי ייפלו כמו דומינו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל הכבוד הראוי חבר, אתה מדבר מתוך נסיון משמעותי או שאתה ניזון מסיפורים ומנחש? כי אם זאת קביעה על סמך מקרה פרטי או סיפורים מכלילים אחרים ששמעת - אני מציע לך להמעיט בניחושים ובמקום זה, לצבור ידע ונסיון משמעותי עם הגיר הזה שלדעתי ישנו לחלוטין את הדיעה שלך עליו.

אתה מוזמן לבוא ולראות רכבי 1.8TSI עם DSG7 ולא הרבה פחות מ 50 קג'מ שנוסעים כבר 3-4 שנים. אחד מהם בוודאות עבר מעל 120,000 ק"מ בסט אפ הזה.

יש עשרות רבות של לאונים 5F 1.8 חדשות שנוסעות כבר שנה + בארץ ועוד כמה אלפים בעולם עם 40+ קג"מ.

בדור הקודם 1P גם לא חסרות כמה עשרות דוגמאות מקומיות ("רק" 39 קג"מ בסטייג 1) ועוד אלפים רבים בעולם וכאמור, גם 1.8 עם K04 וקצת יותר מ 41 קג"מ.

נכון, זה לא מרשים כמו 60+ קג"מ שה DQ250 הידוע בכינויו DSG6 מחזיק בכייף (מגיע במקור ברכבים עם +/- 30 קג"מ כלומר, 200%!!). אבל בכל זאת, גם 40+ קג"מ זה יותר מנחמד לרכב יומיומי שאוהב להיות מהיר מאד אבל לא מנסה לשבור שום שיא.

 

תקלות תמיד היו וכנראה שתמיד יהיו. אם הגיר שלך תקול מסיבה כלשהי (בין אם אתה מודע לכך ובין אם לאו) - שיפורים יכולים להאיץ את התהליך אך הם לא המקור לבעיה. צריך לזכור תמיד שתקלות יש גם ובעיקר ברכבים מקוריים וחדשים והן מטופלות בד"כ ע'י היצרן בשנים הראשונות (ותודה לאלוהי אחריות היצרן) עד שהרכב מבשיל לחלוטין. זהו תהליך שכיח ובאופן כללי, רכבים משופרים לא משפיעים מהותית על הסטטיסטיקה הזאת. עובדתית, כל התקלות המוכרות של ה DQ200 במיוחד בתחילת הדרך היו תקלות רוחביות ועמוקות יותר ולא קשורות בכלל לעולם שלנו והן גם נפתרו באופן רוחבי - קמפיין כולל להחלפת מכטרוניק משודרג, מצמדים משודרגים ונוזל מינרלי במקום הסינטטי שהגיע במקור).

לנו דווקא יש יתרון בכך שאנחנו בדרך כלל בין הראשונים לזהות ולגלות בעיות רוחביות ומערכתיות ועם הזמן אנחנו גם יודעים יותר למפות ולאפיין את הרכבים ותקופות היצור היותר בעיתיות (2008/2009 לא היו טובות במיוחד באופן כללי למשל עם אחוז יחסית גבוה של תקלות בכל הרכבים וזה לא התחיל ולא נגמר שם) כך ששוב, נסיון וידע הם ענייני מפתח בתחום הזה.

 

אמרת 'משפרים ידני או לא בכלל' וזאת הולכת להיות בעיה. זה לא סוד שידני זה זן הולך ונעלם. מנקודת מבטו של יצרן הרכב, הנהג הוא נקודת התורפה והחוליה החלשה ברכב. מבחינתו גיר DSG הוא טוב יותר, יעיל וחסכוני יותר ועדיף על פני נהג אנושי. ה DSG מהיר יותר מהאדם, 'מדבר' טוב יותר עם המנוע ושניהם מסוגלים לקבל החלטות טובות יותר מהאדם כשהם עובדים ביחד ואם תוסיפו גם מערכות בקרה, יציבות ובלימה אלקטרוניות לתמונה, נראה לי שהסיפור גמור.

לשני הגירים יש יתרונות וחסרונות אולם עושה רושם שבעוד שהגיר הידני נמצא דיי קרוב לקצה הטכנולוגי שלו (תכלס, ידני לא השתנה בעשורים האחרונים) - ל DSG ושאר האוטומטים החדשים יש עוד הרבה לאן להתקדם וזה בדיוק מה שצפוי לנו בשנים הקרובות.

 

גם בצד הכלכלי של שדרוגי הרכב היותר מתקדמים, ברוב המקרים נצטרך לשדרג משהו בגיר כשנתקדם עם שדרוגי המנוע. בדיוק כשם שנצטרך לשדרג קלאץ' בידני, כך צריך תוכנת גיר מתאימה ב DSG כשב 100% מהמקרים, תוכנת גיר עולה הרבה, הרבה פחות מקלאץ' מחוזק בגיר ידני.

 

 

ידני לא יעלם כי הדרישה לקיומו לא תעלם. הוא תמיד יהיה יותר כייף לנהיגה והוא צלע משמעותית במשולש חיבור הנהג לרכב - הגה + ידית הילוכים + שתי רגלים עובדות על הדוושות אבל כאמור, מנקודת מבט של היצרן - ה DSG עדיף כמעט מכל הבחינות ומכיוון שהם חושבים פחות על הכייף שלנו ויותר על ביצועי הכלים שלהם - הכיוון ברור, יותר ויותר אוטומטיים והיצע מצטמצם בעקביות של אופציות ידניות.

 

אנחנו צריכים להימנע מהכללות ולהעמיק את הידע שלנו יותר בשביל לתת תשובות טובות ואישיות יותר. כל מקרה לגופו והמלצה אחת המבוססת על היכרות טובה עם הרכב וצורכי הנהג לא בהכרח רלוונטית לאחר עם רכב 'טיפה' שונה או צרכים ואופי שימוש שונה.

לשפר בלי להתפשר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעלים של לאון 1.8 עם גיר DSG7 ועם סטייג 1 של APR אני יכול לדווח שהקלאצים מתמודדים יפה מאוד עם התוספת של המומנט. הרכב כבר עם כ- 110k ק"מ, אומנם גם ברכב שלי החליפו (ממזמן...) את הקלאצים ואת מחשב הגיר בעקבות הקריאה לשירות ומאז הכל עובד ללא בעיות. אני חושב שמי שמנסה בכל שני וחמישי לצאת מהמקום הכי מהר שאפשר אז ברור שזה יקצר מאוד את חיי הקלאצים אבל אם לא מתפרעים אפשר לצפות לחיי קלאצים ארוכים.

 

אני רק מקווה שהגירים של ה-DSG7 הבאים יהיו מסוגלים להתמודד גם הם עם מומנט הרבה יותר גבוה על מנת שיהיה פוטנציאל שיפורים גדול יותר.

 

דודי כמובן יודע יותר מכולנו על כל ההשלכות הללו, אפשר לסמוך עליו בעניין זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3167 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...