Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב ישן לשימוש יום יומי


SlowRide
 שיתוף

פוסטים מומלצים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...
  • תגובות 362
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

אז עברה עוד חצי שנה ועוד טסט עבר. הטסט הבא של הרכב יהיה הטסט החצי שנתי האחרון שלו - כי בינואר 2022 הוא יקבל סטטוס אספנות. 

חוץ מטיפול קטן של שמן ופילטרים, הרכב התחדש בתושבות מנוע הידראוליות חדשות מאיביי, שעלו כ150$ לזוג. 

מה שכן צריך יהיה לעשות בקרוב זה להחליף את הצמיגים. אמנם ויזואלית הם תקינים אבל  יש להם כמעט 5 שנים על הכביש כבר.

שמתי לב שהחלק האחורי של הרכב קצת נמוך יותר מהקדמי, כנראה אחרי 29 שנים הקפיצים עשו את שלהם. בהזדמנות אזמין סט מלא של קפיצים אחוריים וקדמיים. 

 

 

IMG_20210601_145810.jpg

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לא זכור לי ששילמתי משהו מעבר לתשלום באיביי. שלחו לי הודעה מcgx או משהו כזה לתאם מועד מסירה עם שליח וזהו.

 

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
  • חברי המעגל הראשון

רוצה לשתף אתכם בהתלבטות שלי.

חיפשתי באיביי להזמין קפיצים לרכב. אף אחד לא מוכר קפיצים מקוריים או תואם מקור בסט מלא. או שמוכרים זוג קדמי וזוג אחורי, או בודדים. 
אבל יש סט קפיצים מלא של חברה איכותית מאנגליה (kilen) שמצאתי עליהם ביקורות טובות על איכות ונוחות ברשת, רק מה? הם נמוכים ב4 ס"מ מהמקור. 
השאלה היא, בהנחה ואני לא מעוניין להחליף את בולמי הזעזועים, מה כדאי לעשות?
האם זה הגיוני לשים קפיצים נמוכים על בולמים רגילים? אני לא מחפש התנהגות ספורטיבית, מה שיש עכשיו מספיק לי.

4 ס"מ לא נראה לי הבדל תהומי בגובה ולפי מה שקראתי זה לא אמור להשפיע על הנוחות.
העניין הוא שהסט של הקפיצים הנמוכים יעלה משהו כמו 600 ש"ח כולל משלוח ולהזמין קפיצים רגילים ב2 חבילות בנפרד (קדמיים ואחוריים) עוברים בכיף את ה1000. מצד שני, אם אני אצטרך לקנות בולמים מיוחדים לקפיצים הנמוכים זה כבר סיפור אחר. אז מה כדאי לעשות?

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם גובה המדרכות הלא אחיד ופסי האטה שלא תמיד בגובה התקן שמפוזרים בארצנו, אני הייתי חושש מלהנמיך את הרכב ב4ס"מ, אבל זה רק אני,

לא ניתן למצוא רכבים כאלה מפירוק?

יש לך במקרה מק"טים של הקפיצים?

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנמכה של 4 ס"מ היא לא מעט. 

לדעתי הבולמים יהיו במצב חצי סגור , נוחות הנסיעה תיפגם באופן משמעותי.

 

אני במקרה כזה הייתי מחליף גם בולמים

או מחפש קפיצים מקוריים אם זה ממש מחוץ לתקציב שלי. 

(אישית מעדיף רכבים קצת מונמכים ) 

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לא רוצה לפגוע בנוחות הנסיעה, זה אחד הפיצ'רים של האוטו.

אולי כדאי לקנות רק קפיצים לאחורה וזהו. המקטים 1329823 לקדמי ו1273977 לאחורי.

בתאריך 18.10.2021 בשעה 06:07, yairw כתב:

לא ניתן למצוא רכבים כאלה מפירוק?

יש לך במקרה מק"טים של הקפיצים

מפירוק אני אקבל קפיצים במצב דומה לשלי פחות או יותר. 

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית אינני בטוח אם יש דבר כזה "סט קפיצים מלא מקורי", כלומר קידמי ואחורי שנמכרים ביחדיו, אחרת היה גם לסט הזה מק"ט בפני עצמו.

לחברות "שיפורים" למינהן דווקא כן יש אינטרס למכור בסטים

 

אז חיטטתי קצת באתרים שלי וזה מה שמצאתי:

 

קפיצים אחוריים מקוריים של וולבו ואפילו נמצאים במלאי זמינים:

https://www.volvooempartsdirect.com/oem-parts/volvo-coil-spring-1273977

באתר הזה הם טוענים שהפסיקו לייצר את הקדמיים, מה שכנראה נכון, אך הם רושמים את זה במקום לרשום שאין להם במלאי פשוט, לא אומר שלא ניתן להשיג

 

כאן בEBAY הוא מוכר קדמיים של מונרו, אם אני מכיר אותם, אני משער שהם נחשבים לחברה טובה מאוד בתחום:

https://www.ebay.co.uk/itm/353574203138

 

הנה אתר גרמני שגם לו אין קדמיים, אך הוא מציע חלופות בתחתית הדף, בינהם גם של מונרו:

https://www.autodoc.de/monroe/7529397

image.thumb.png.51efd061b9a66c5b445f14c0ff3d015a.png

 

יש לי כמה אתרים של חלקי חילוף שלא מחזיקים את זה במלאי אך טוענים שניתן להזמין במיוחד, אם יש לך כוח להתעסק עם זה (מקורי בלבד):

https://cars245.com/en/catalog/?q=1329823

https://www.volvopartswebstore.com/products/1107404/1329823.html

 

ואם אתה מוכן לחטוא בלא מקורי, לחברה כאן יש כמה אופציות:

https://www.rockauto.com/en/catalog/volvo,1992,740,2.3l+l4,1288470,suspension,coil+spring,7512

 

בהצלחה ותעדכן

  • אהבתי 1

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה קרה לקפיצים המקוריים שלך שאתה רוצה להחליף אותם?

ואיזה בולמים יש לך?

אני נוסע כבר שנים עם בילשטיין B6 בE30, ומאוד מרוצה מהנוחות. הם מיועדים לקפיצים מקוריים או הנמכה עד 30 מ"מ.

לפני כמה שנים נכנעתי ללחץ חברתי וקניתי סט קפיצי אייבך עם הנמכה שאמורה להיות 30 מ"מ, בפועל היתה יותר.

סבלתי מכל רגע, ונאלצתי לבחור בין להחליף את הבולמים לB8 שמיועדים להנמכה, או להחזיר את הקפיצים המקוריים.

החזרתי את הקפיצים המקוריים ושמחתי על כך. אפילו הצלחתי למכור את האייבך בלי הפסד.

קפיצים מקוריים אכן לא נמכרים בסט.

בקיצור, אם יש לך בעיה בקפיצים המקוריים, ממליץ לך לקנות מקורי חדש או משומש.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

החלק האחורי של הרכב קצת נמוך יותר מהקדמי. יש לי בולמים של מונרו במצב טוב, לא ארצה להחליף אותם סתם. קפיץ מקורי משומש יהיה עייף בערך כמו הקפיץ שכבר יש לי.
@yairw, מאיפה לקנות זה לא הבעיה, לא חסר. השאלה מה הכי כדאי לקנות, סט קפיצים נמוכים מלא, או מקורי/OEM בבודדים, או רק זוג אחוריים מקורי/OEM. אין התעקשות על מקורי של וולוו, חשוב לי רק שיהיה מתוצרת איכותית.

IMG_20211021_105302.jpg

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי נמנע מהנמכות ודובק במקורי/תואם מקורי,

כמו כן, אינני בטוח שאתה צודק לגבי משומשים, זה גם תלוי בשימוש ברכב, היו לי לפחות שני מכוניות מעל 20 שנה שהבולמים והקפיצים שלהם היו במצב מצוין כי מעולם לא ישבו מאחורה.

לראות לא אמור לעלות כסף, הייתי מציץ בפירוקייה ומחפש רכב שלם, לראות איך הוא יושב על הקרקע, אם התחת שלו לא נמוך כמו אצלך, הייתי הולך על המשומשים

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בפירוקיה לא תוכל לדעת איך הרכב יושב כי רובם ללא מנוע והחלק הקדמי מתרומם. מה גם שהרבה פירוקיות שמחזיקות רכבים כאלה נמצאות בכפרים והרכבים זרוקים בשדה, לא עומדים על אספלט ולא ממש ניתן להעריך מצב הקפיצים. בכל אופן נראה לי שכדאי להזמין זוג אחוריים תואם מקור. 

  • אהבתי 1

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הגובה הנכון. תסתובב עם מטר באוטו (מאוד שימושי בלי קשר) וכשאתה רואה 740 חונה פשוט תמדוד את הגובה שלה בציר האחורי. עדיין רואים אותן ברחובות, למרות שרואים יותר 940. תנסה למדוד יותר מאקזמפלר אחד.

הייתה לי תקופה כזאת שהייתי בספק לגבי גובה הרכב והייתי מודד גובה של רכבים זהים ברחוב.

לגבי תיקון הבעיה אצלך, תנסה אולי להתקין גומיות קפיצים עבות יותר. אפשר להגביה באיזה סנטימטר או שניים בצורה כזאת.

יש ויכוח ברשת אם קפיצים של רכב באמת מתעייפים. הדעה השנייה אומרת שמחליפים רק במקרה שבר.

דבר אחר, בולמים של מונרו נחשבים לדי גרועים. הם נחותים בכמה רמות ממקורי או בילשטיין.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו הזכרתי לי שלפני כ25+ שנים, כשהייתי עוד נער צעיר,

הייתי שוטף כלים במסעדה מקומית, והבוס שלי שיחרר אותי מהשטיפה בכדי שאלך לעזור למכונאי שלו לסדר לו את הקפיצים במוסטאנג מאך 1 שלו (שנת 1971 אם אני זוכר נכון)

הקפיצים היו גמורים, המכונאי הכניס מעין בלוקים עבים מגומי קשיח עם מגרעת לסליל של הקפיץ בין הסלילים של הקפיצים, מה שגרם להם להתרחב מעט, אני לא זוכר איך תפסנו אותם (בטח לא עם אזיקונים) וככה הוא הרחיב מחדש את הקפיצים.

 

אני לא יודע אם זה היה תיקון מקובל אז או היום, אבל אולי איזה מכונאי מבוגר יותר מכיר את השיטה ויוכל להרחיב

 

מצאתי דוגמאות:

https://www.amazon.com/SUPERIOR-18-1901-RUBBER-SPRING-BOOSTER/dp/B00029K20W יש למטה בקישור עוד סוגי פתרונות כמו:

image.png.431765b817b1eda0acffab1eed6f3ed4.png

https://www.zoodmall.kz/en/product/764244/2-pcs-car-auto-a-type-shock-absorber-spring-bumper-power-cushion-buffer-spring-spacing:-47mm-colloid-height:-80mmred/

 

כמו כן, מאמר שנוגע גם בהגבהה ע"י ספייסרים:

https://www.shocksurplus.com/pages/lifted-and-leveling-struts-vs-strut-spacers

 

 

עריכה אחרונה על ידי yairw

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...