Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4132 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

 

אני מסיים תואר בקרוב וכבר הרבה מאוד זמן מחפש רכב לעצמי, כרגע לנסיעות ללימודים (שירדו מ5 ימים בשבוע ל2), ומקווה שגם לעבודה (מחפש משרה בתחום הלימודים), ומדובר על רכב קטן בעיקר.

 

התקציב די דינמי, מתחיל באזור 10 ומסתיים באיזור ה50.

 

הסיבות:

1. רכב במחיר נמוך ישרת אותי לתקופה הקצרה ואז אמכור אותו בהפסד די נמוך (כנראה).

2. רכב במחיר בינוני ישרת אותי לבערך שנה עד שנתיים ומכירה לטרייד-אין או לפרטי בהפסד כלשהו.

3. רכב במחיר של 50K יהיה לטווח של 3 או 4 שנים לכל היותר וההפסד עליו יהיה הכי גבוה.

 

ההתלבטות היא מאחר וכנראה גם אקבל באיזשהו שלב רכב מהעבודה (הייטק אחרי הכל).

 

אז בתקציב של 10 מצאתי פונטו 2005 שדי אהבתי, ויש המון רנו מגאן 2 במחירים של 12-15.

 

בתקציב של 30 ראיתי שברולט, סוזוקי, פיזו וסיטרואן משנים 2010+.

 

בתקציב של 50 ראיתי גם כן פונטו 150 (אם היא ממולצת בכלל), הונדה אינסייט היברידית (שחסכונית בדלק).

 

אני יודע שרכב ישן הוא פחות אמין לרוב, ובגלל זה אני מכוון טיפה לשנתונים מהעשור הנוכחי.

 

תודה לעוזרים.

פורסם

אם אתה תקבל רכב מהעבודה אז אל תשקיע הרבה,קח רכבים כמו פונטו,גטס ותמכור אחרי שתקבל רכב מהעבודה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

"לקבל רכב מהעבודה" זה לא בדיוק הגדרה נכונה.

1. אם אתה איש שירות\מכירות\העבודה דורשת ממך להסתובב בארץ אתה תקבל רכב ותשלם עליו שווי מס (זה הכי הרבה לקבל רכב שתקבל)

2. כמו רוב אנשי ההייטק יתנו לך אופציה לליסינג תפעולי + דלק על חשבון החברה (פעמים רבות מוגבל בקילומטרז')

 

במקרה והמצב שלך הוא 2 , אז אתה צריך לעשות חישוב נסועה שנתי לראות אם ישתלם לך לקחת רכב ליסינג מהעבודה.

פורסם
אם אתה תקבל רכב מהעבודה אז אל תשקיע הרבה,קח רכבים כמו פונטו,גטס ותמכור אחרי שתקבל רכב מהעבודה.

 

כמו שציינתי זה אחד השיקולים, בכל מקרה תודה!

 

"לקבל רכב מהעבודה" זה לא בדיוק הגדרה נכונה.

1. אם אתה איש שירות\מכירות\העבודה דורשת ממך להסתובב בארץ אתה תקבל רכב ותשלם עליו שווי מס (זה הכי הרבה לקבל רכב שתקבל)

2. כמו רוב אנשי ההייטק יתנו לך אופציה לליסינג תפעולי + דלק על חשבון החברה (פעמים רבות מוגבל בקילומטרז')

 

במקרה והמצב שלך הוא 2 , אז אתה צריך לעשות חישוב נסועה שנתי לראות אם ישתלם לך לקחת רכב ליסינג מהעבודה.

 

כנראה שמקרה 2, כי למכירות לא הייתי הולך ללמוד הנדסת תוכנה במשך 4 שנים.

 

אז תודה לך על התגובה, וכמובן שלקחתי בחשבון שהרכב מהעבודה הוא לא בחינם ואני אשלם עליו כ2000-3000 ש"ח בחודש על השימוש.

אני מניח שברכב משנתון זהה לא אוציא ישירות על הרכב אותו סכום, אבל בעקיפין כן, ומכאן ההתלבטות.

פורסם

השאלה היא אם אתה מוכן נפשית להרפתקה שנקראית "רכב אירופאי ב-10,000 ש"ח". מגאן 2 ופונטו 2005 בתקציב כזה אלו לא רכבים של "להתניע ולנסוע" והם דורשים קצת תחזוקה ותשומת לב.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
השאלה היא אם אתה מוכן נפשית להרפתקה שנקראית "רכב אירופאי ב-10,000 ש"ח". מגאן 2 ופונטו 2005 בתקציב כזה אלו לא רכבים של "להתניע ולנסוע" והם דורשים קצת תחזוקה ותשומת לב.

 

תודה על התגובה.

 

האמת שכמובן אני מעדיף רכב שהוא לא יראה מוסך, כמה שפחות, ויהיה זמין לנסיעה מיידית כל עת.

ברור לי שככל שהרכב ישן יותר הסיכוי שזה יקרה הוא גבוה יותר, ולכן בדרך כלל אני מכוון לתקציב של עד 30K, אבל המחשבה על ההפסד על רכב שכזה בטווח של שנה הוא לדעתי יוצא יותר גבוה מעלויות תיקון של רכב משנת 2005 והלאה.

פורסם

בגדול אתה צודק, אבל אל תשכח שזה לא רק עניין של עלויות תיקון. זה גם עניין של לקום בבוקר ולגלות שבמקום לעבודה אתה נוסע למוסך. או סתם יושב לחכות לגרר 3 שעות. או סתם מתבאס כי הגיר של המגאן נדפק וצריך לעצור כל שעה ולכבות את המנוע.

 

ואגב, אתה יכול למצוא סוס עבודה שכנראה לא יתקע לך אפילו פעם אחת גם ב-10,000 ש"ח. פשוט הוא כנראה לא יהיה מתוצרת רנו. או פיאט. או פיג'ו.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
אני יודע שרכב ישן הוא פחות אמין לרוב, ובגלל זה אני מכוון טיפה לשנתונים מהעשור הנוכחי.

 

את זה תגיד לבעלי הוואגיות החדשות, ובמקביל, גם לבעלי היפניות מסוף המילניום הקודם.

פורסם

לדעתי עדיף לך לקנות רכב פרטי ב-50 אלף לכמה שנים, גם עכשיו יהיה לך ראש שקט, רכב אמין וחדש יחסית. וגם הליסינג הכדאי בהייטק נגמר לפני 5 שנים לרוב האנשים, כך שזה ממש לא שיקול, ברוב המקומות זה 3.5 אש''ח מהברוטו עם הגבלת קילומטרז/דלק (באינטל למהנדס מתחיל זאת העלות ועם הגבלת ק''מ של 20,000 לשנה) וממש לא ההערכה האופטמית שלך של 2000-3000 ש''ח, כדאי כלכלית זה לא ברוב המקרים. יש לי חבר שהוא גם מתכנת בחברת בהייטק ואפילו לא כזה זוטר, שנוסע המון ולקח ליסינג, לו זה עולה 4 אש''ח מהברוטו בלי הגבלת דלק וק''מ.

פורסם
בגדול אתה צודק, אבל אל תשכח שזה לא רק עניין של עלויות תיקון. זה גם עניין של לקום בבוקר ולגלות שבמקום לעבודה אתה נוסע למוסך. או סתם יושב לחכות לגרר 3 שעות. או סתם מתבאס כי הגיר של המגאן נדפק וצריך לעצור כל שעה ולכבות את המנוע.

 

ואגב, אתה יכול למצוא סוס עבודה שכנראה לא יתקע לך אפילו פעם אחת גם ב-10,000 ש"ח. פשוט הוא כנראה לא יהיה מתוצרת רנו. או פיאט. או פיג'ו.

 

זה נכון.

 

על איזו חברה מדובר?

 

לדעתי עדיף לך לקנות רכב פרטי ב-50 אלף לכמה שנים, גם עכשיו יהיה לך ראש שקט, רכב אמין וחדש יחסית. וגם הליסינג הכדאי בהייטק נגמר לפני 5 שנים לרוב האנשים, כך שזה ממש לא שיקול, ברוב המקומות זה 3.5 אש''ח מהברוטו עם הגבלת קילומטרז/דלק (באינטל למהנדס מתחיל זאת העלות ועם הגבלת ק''מ של 20,000 לשנה) וממש לא ההערכה האופטמית שלך של 2000-3000 ש''ח, כדאי כלכלית זה לא ברוב המקרים. יש לי חבר שהוא גם מתכנת בחברת בהייטק ואפילו לא כזה זוטר, שנוסע המון ולקח ליסינג, לו זה עולה 4 אש''ח מהברוטו בלי הגבלת דלק וק''מ.

 

אז יכול להיות, פשוט הירידת ערך מונעת ממני את זה, כי בשורה התחתונה כמה שהרכב יותר קרוב למפעל (מבחינת גיל) סביר שהוא יהיה תקין יותר (למרות שנמרוד חושב אחרת).

 

אם אתה הולך על האופציה הראשונה לדעתי גם תוסיף את האפשרות של פיאט פנדה

 

לקחתי בחשבון ;)

 

תודה לכולם בינתיים, אשמח לעוד חוות דעת.

פורסם (נערך)

אם אני לא טועה פורסמה באתר טויוטה קורולה 2002 עם 120K ק"מ. בדוק אותה, אם היא טובה אתה תקנה בפחות מעשרים רכב שיש לו עוד 200 אלף קילומטר לתת בשקט ובאמינות.

עריכה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?559099-%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%9C%D7%94-2001-%D7%A7-quot-%D7%9E-%D7%A0%D7%9E%D7%95%D7%9A-%D7%95%D7%99%D7%93-2

2001

לי יש כזו 98, קניתי עם ק"מ דומה, עשיתי יישור קו ב3.5 כולל צמיגים. רכב מצויין כדי להגיע מנק' לנק'.

עריכה אחרונה על ידי אומי5

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם

מודן, בתור קולגה למקצוע -

איני יודע מהם הפרמטרים האישיים שלך בנוגע לנסועה, אך שים לב שלקיחת רכב ליסינג מהעבודה בחברות הייטק זה בד"כ לא משתלם אם אתה עושה פחות מX ק"מ בשנה, יש כל מיני דיונים על המספר של X, אני סבור שזה באזור ה18,000 ק"מ לפי החישובים שאני ביצעתי. אתה מוזמן לחפור קצת ולחשב בעצמך מה המספר.

אם אתה אדם שגר במרחק סביר ממקום העבודה, ולא עושה נסיעות ארוכות למכביר - ייתכן מאוד שהאופציה הזו תהיה לא נכונה מבחינה כלכלית נטו (ואולי כן נכונה מבחינה רגשית, לזה אני לא נכנס).

מחבריי לתחום, הרוב אינם לוקחים רכב ליסינג מהסיבה שזה כאמור לא כלכלי עבורם, ואציין שהרבה מחבריי - כמוני, הם אנשים שבמקור מהמרכז וכעת מתגוררים בצפון (קרי: נוסעים לבקר את המשפחה פעמ/יים בחודש).

 

לכן מבחינה סטטיסטית אניח שאתה לא תיקח רכב ליסינג בבוא היום, כי כאמור לרובנו זה לא משתלם - אז אמליץ לך לכוון לטווח היותר גבוה של המחירים עבור קניית שקט נפשי ונוחות. ההפסד השקלי לא כזה גדול כשפורסים אותו על פני זמן השימוש.

 

אני עשיתי את השיקולים שלי, ורכשתי שבוע שעבר פיאט בראבו. היא נכנסת לך בתקציב אבל לא בטוח בכלל שהיא נכונה עבורך (גדולה יותר ממה שאתה צריך כנראה, לא הכי חסכונית כי יש לה קצת פלפל בישבן - ומצד שני מאוד כיפית לנהיגה, מאוד מאובזרת, ומאוד מאוד יפה).

הרכב של אשתי הוא פיאט פונטו שאנחנו מאוד אוהבים (עקב שביעות הרצון ממנו היה קל לקבל את ההחלטה להרחבת המשפחה עם הבראבו), הוא נשמע לי יותר מתאים לך מהסיבה שאתה יכול למצוא אקזמפלר שמור פרטי ומאובזר באזור ה40K, שיהיה גם חסכוני בדלק בעלויות הביטוח והטיפולים, בלי להתפשר באבזור לנהג ובאבזור בטיחות.

 

כמובן שישנן עוד אחלה אופציות (סוויפט, i20, קליאו), אבל שני הרכבים הנ"ל הם אלו שהעפילו אצלי לגמר כשהיה צריך לבחור. אם אתה מהטכניון (קרי: מהצפון) אתה מוזמן להתרשם מהרכבים על רטוב חינם אין כסף ;)

 

בהצלחה !!!

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם
אם אני לא טועה פורסמה באתר טויוטה קורולה 2002 עם 120K ק"מ. בדוק אותה, אם היא טובה אתה תקנה בפחות מעשרים רכב שיש לו עוד 200 אלף קילומטר לתת בשקט ובאמינות.

עריכה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?559099-%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%9C%D7%94-2001-%D7%A7-quot-%D7%9E-%D7%A0%D7%9E%D7%95%D7%9A-%D7%95%D7%99%D7%93-2

2001

לי יש כזו 98, קניתי עם ק"מ דומה, עשיתי יישור קו ב3.5 כולל צמיגים. רכב מצויין כדי להגיע מנק' לנק'.

 

מכיר אבל אני פחות אוהב את הרכב, גם חיצונית פחות מושך אותי, גם גדול יותר ממה שאני רוצה וגם המנוע כנראה יותר בזבזני.

 

oryo אני מניח ששמך אור.



 

אני האמת מהדרום הרחוק, ומיקום עבודה עוד לא ידוע, כנראה שדווקא במרכז, אבל בגלל שאני גם ככה לא אוהב להיות יותר מדי בכביש כנראה שגם אעבור לגור בקרבת מקום (או עם חברה שלי שגרה באשקלון).

 

שוב כרגע לשים 50K זה עניין של מה בכך, וראיתי פונטו איבו 150TH במצב מעולה, עם גג נפתח, 30KM, יד 1, ידנית ב46K ולדעתי המחיר עבורה מוגזם, כי במחיר הזה אני קונה מיני כמו פיקנטו בשנתון יותר גבוה, וגם המכירה שלה (פונטו) תהיה קשה יותר מפיקנטו.

 

האמת שאני נורא בהתלבטות, הפונטו 2005 זמינה ממש עבורי ויעשו בה הרבה דברים כדי שאהיה מרוצה מהרכישה, כמו ניקוי מושבים כולל, תיקונים של כל מיני דברים קטנים כמו ניקוי של הפנסים, ישימו רדיו-דיסק, שעל פניו זה דברים קטנים אבל ב10K זה סבבה.

פורסם

פונטו 150TH ידנית עם הפרמטרים שאתה מדבר עליהם, ב46K, זה מוגזם? ומאיפה באת עם ההשוואה הזו לפיקנטו זה רכב מסגמנט אחר בכלל, איך אפשר להשוות... אבל עזוב, אם לא מתאים אז לא מתאים - אשמח לקבל קישור למודעה, יש לי חבר שמחפש רכב ואם אין כאן הפתעות זה יכול להתאים בול.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

×
×
  • תוכן חדש...