Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת בלמים קורולה 2001


חזקייי
שימו לב! השרשור הזה בן 3364 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב,

ברשותי מזה כבר שנתיים קורולה 2001. נכון להיום עם 180000 ק"מ.

נכנסתי לטיפול תקופתי במוסך ונאמר לי כי יש להחליף ברקסים רפידות + צלחות. בדרך כלל אני מעדיף שהחלפים ששמים ברכבי יהיו חלפים מקוריים וכאן בא השוק: כל צלחת בילום מקורית של טויוטה 470 ש"ח לפני מע"מ ורפידות 344 לזוג לפני מע"מ.

המכונאי שלי הציע לי צלחות בילום של "ברקו" (בחצי מעלות הצלחות המקוריות) או משהו דומה בשם "במברקו" (לא סגור על זה...) ורפידות של "לוקס". אם אני לוקח את "החבילה החלופית" ההוצאה היא סדר גודל של 600 שקלים לעומת 1300 + לחבילה המקורית של טויוטה

כמה שאלות:

  • האם ההבדל משמעותי מבחינת בטיחות?
  • האם הבלמים המקוריים מחזיקים יותר זמן (צלחות / רפידות) ולא ישחקו אחרי 10000 ק"מ ?
  • האם בבלמים חלופיים אהיה מרוצה והכי חשוב מבחינת בטיחות ולא אחווה כל מיני "רעידות בזמן בלימה" / "סטיות הצידה בזמן בלימה" וכדומה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל הקשור לרכיבי בלימה יש תחליפיים טובים בשוק לדעתי אין חובה להתקין מקורי (ובמקרה של טויוטה זה מקבל משנה תוקף עקב התמחור ההזוי של היבואן).

את ברקו אני לא מכיר ולכן בשעתו העדפתי מותג ששמעתי עליו בעבר. בנוגע למותג השני אתה כנראה מתכוון לברמבו, שהיא בהחלט חברה מומלצת וטובה למשימה. גם ללוקאס יש מוצרים טובים וה"חבילה" שהוצעה לך בהחלט ראוייה.

 

מבחינת הבטיחות אין דרך של ממש לבדוק ביצועי בלימה ולהשוות בין השניים. עם זאת, מאחר ומדובר במוצרי בלימה מחברות טובות המתמחות בייצור מוצרי בלימה אז כנראה שאפשר להיות רגועים באשר לעוצמת הבלימה ועמידות הרכיבים לאורך זמן.

רעידות בבלימה זה בלאי שעלול להגרם לצלחות הבלמים עם הזמן, לא משהו שאמור לקרות 100 מטר אחרי היציאה מהמוסך. אם יקפידו על עבודה by the book אז לא יהיו שום סטיות או רעשים בבלימה.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא אחרת.

לגבי הקורולה אם תשים ברקסים תחליפים ישנה אפשרות גורפת שיהיו לך רעשים .

חבל לעשות ברקסים פעמיים. העצבים והזמן לא שווים את זה.

כמה כבר הוצאות יש לך על הרכב הזה.

תחשוב טוב.

סע רק בדרכים טובות.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברקו חברה בת של ברמבו, צלחות שלהם קניתי ליאריס והן מעולות. בשילוב עם רפידות פרודו. השילוב בולם מעולה, לא דועך כלל בנהיגה רגילה (זה לא האוטו שאני מנסה בו נהיגה ספורטיבית...) לא חורק או מרעיש, ועם רמה מזערית של אבק בלמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי. תודה לכל העונים. שאלה נוספת, מה אורך חיי הצלחות החלופיות ? אם הן יחזיקו 30,000 ק"מ למשל בעוד שהמקוריות יחזיקו 60,000 ק"מ הרי שכדאי את המקוריות לא ? בשורה התחתונה מה אורך חיי צלחת מקורית מול תחליפית...אני ממש מתלבט ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצלחות טובות, זה אני יכול להגיד. לכשיגיעו לסוף חייהן אדע להגיד לך, אבל אורך חיי הרפידות והצלחות זה קודם כל הנהג ואופי הנהיגה. שנאמר "מי שיודע לנהוג לא צריך לבלום".

בסופו של דבר שחיקה היא פונקציה של חומר, והחומר בשני המקרים פה הוא פלדה קשה בעלת תכונות דומות (אני לא מדבר על מוצרים המיועדים למירוצים ומכוניות ספורט).

לכן אני לא רואה שום סיבה שצלחת איכותית תחזיק יותר או פחות ממקורית תחת אותם עומסים, בהפרש משמעותי כלשהו. אולי בכיוון של אחוזים בודדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי פריג'י, תודה.

אני חושב שאשים צלחות חלופיות טובות ורפידות מקוריות.

מאחר וההבדל ברפידות הוא 100 שקלים זול יותר לטובת רפידות חלופיות אז זה פחות משמעותי. ( מה שהכי משמעותי במחיר כאן הוא הצלחות. )

עריכה אחרונה על ידי חזקייי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

היי חברים, היום הייתי במוסך. לאחר בדיקה יסודית המכונאי אמר לי שלא חייב להחליף צלחות אלא ניתן לחרוט אותן. הסכמתי וקניתי זוג רפידות חדשות מקוריות של טויוטה שילכו עם זה. יצאתי מהמוסף ותוך כדי נסיעה יש רעש של ברזל שנוגע בברזל ...מעין מתכת הנוגעת במתכת.. כאשר אני לוחץ על דוושת הבלם זה מפסיק. זה ממש מעצבן. מה הסיבה ? כמו כן, עוצמת הבלימה מרגישה חלשה למדי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3364 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...