Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יובל 50 לפורד טרנזיט.


חן פרחי
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3696 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן לא צויין שהרכב הזה היה חביב מוניות השירות בישראל.

רק בשנים האחרונות מרצדס ספריטנר התחיל למכור יותר מוניות.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפרק המקומי של הפורד טרנזיט מעניין בהחלט, מאחר ובין השנים 68׳ ל 84׳ היא הורכבה בארץ, בנצרת עילית.

בשנים הללו היתה הטרנזיט המסחרית הפופולרית ביותר בארץ, ובדור בשני נמכרה לצה״ל במספרים גדולים, ונצבעה בצבע חאקי.

למיטב ידיעתי, דגם הדיזל והאוטומטי בדור הראשון לא הורכבו בארץ, אלא יובאו.

בסוף 84׳ פסק הייצור בארץ, ובשנת 85׳ הגיעה הטרנזיט מגרמניה, לאחר שעברה מתיחת פנים קלה, שנגעה לחזית המכונית.

גם בשנת הדגם 86׳ נמכרו עדיין מכוניות מהדור הקודם, במקביל לדור השלישי.

גם הדור השלישי המשיך לשמש את צה״ל, תחילה בגרסת הבנזין ולאחר מכן הדיזל, שהציעה הספק גבוה יותר מגרסת הבנזין - 85 כ״ס.

בשנות ה 90׳ הגיעה הטרנזיט דווקא מבריטניה, למרות שדגם מקביל הורכב גם בטורקיה, מעניין מדוע.

הטרנזיט נהנתה בכל שנותיה ממוניטין טוב, פועל יוצא של אמינות גבוהה ותחזוקה זולה ופשוטה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה, חן. מעניין כתמיד.

 

מספר נקודות בפראפרזה על הטרנזיט.

-כחלק מהנדסת האנוש הגרועה שלו, הדור הראשון(עד 86', למעשה) סבל לאורך כל השנים מידית הילוכים קצרה מדי. כמעט בכל טרנזיט כזה שראיתי, הותקן מאריך.

-הטרנזיט שיוצרה עד 86' היתה אהובה על המהגרים התורכיים בגרמניה, עקב יכולתה לשאת משפחות גדולות. טרנזיטים אלו, שרבים מהם קושטו בוילונות, מדבקות ושאר פרפראות, כונו ע"י הגרמנים בלעג "כרכרה של תורכים" (Türken Kutsche). הכינוי דבק בגרמניה לטרנזיטים אלו בהכללה.

-מ-2006, ניתן לקבל את הטרנזיט עם הנעה קדמית או אחורית. חיצונית, המרכב זהה לחלוטין.

-בין שאר הגרסאות היעודיות שהטרנזיט ידוע בהם, מציעה פורד השנה "זינזנה" מקורית מהמפעל...

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפרק המקומי של הפורד טרנזיט מעניין בהחלט:

 

תודה, חן!

 

עוד כמה מילים על הפרק המקומי:

טרנזיט ראשונה - מסחרית עם מנוע 1.7 ליטר - ירדה מהליין בתעשיות רכב נצרת עלית ב-29 מרץ 1973. ההרכבה החלה רק אחרי שפורד (הנרי השני) ביקר בישראל שנה קודם לכן (בפברואר 1972) ו"הפשיר" את הרכבת הטרנזיט והמשאיות מסדרה D.

ב-1973 הורכבה כמות קטנה מאוד, רק 154 יחידות, אבל הנתונים הלכו ועלו עד לשנת השיא 1983, שבה הורכבו 1,452 יחידות. מכאן ירד היצור בתלילות. בראשית 1985 הורכבה הטרנזיט הישראלית האחרונה, מס' 9556.

 

מצ"ב שתי תמונות. הראשונה צולמה בסוף מאי 1973, בתערוכת מוצרים במפעל, בעת ביקורו (השני) של פורד בנצרת.

השניה מציגה טרנזיט עם מנוע דיזל, שהורכבה כאן ב-1983-84.

Ford Transit Israel May 1973.jpgFord Transit Israel 1983 Diesel.jpg

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

אם כבר הזכרנו את TOP GEAR, לפני 10 שנים הם חגגו 40 לטרנזיט בדרך מאוד מיוחדת.

שווה צפייה!

חן, תודה על הסקירה, מרתק ומאוד מעניין (כמו תמיד :-) )!

פרק 1 הסקירה

פרק 2 ההתערבות של סבינה עם קלארקסון

תבלו!

תיקון העולם פרושו תיקון החינוך

מיני אוסטין HLE 83

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר לנהל דיון על טרנזיט בלי להזכיר את ה"super van".

 

 

של מי לעזאזל היה הרעיון ההזוי לשתול מכלולי F1 בפורד טרנזיט? :screwy:

 

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעיון היה של פורד UK... קידום מכירות.

 

למעשה, לא שתלו כלום בטרנזיט אלא בנו בודי מפיברגלאס שיתאים למה שבאמת היה מתחתיו- זה:

 

1982LM06_car2.JPG

 

:evil:

 

 

ואפילו יותר מעניין שהם פשוט בנו את הסופרוואן 3 (1998 ) הנ"ל על בסיס זה שקדם לו... סופרוואן 2 (1984):

 

S0-Voici-l-ancetre-de-l-Espace-F1-Le-Ford-Supervan-mk3-179282.jpg

 

 

אבל בעיניי הכי מגניב הוא דווקא הסופרוואן הראשון, שהופיע כבר ב-1971, והיה מבוסס על פורד GT40...:

 

Ford-Supervan-1.jpg

 

new1971-Supervan%201-thumb-448x332-109250.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...