Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעה לבד לירושלים, מקריית גת


super-man
שימו לב! השרשור הזה בן 3745 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רחמים, אני מציע שאת הפעם הראשונה תעשה בלי אחיך ברכב. אל תשכח שאם משהו משתבש אז הוא לא נגיש לשירותים/תחבורה ציבורית או כל צורך אחר.

 

סע לבד (או עדיף עם נהג מיומן), תראה שאתה מסתדר בעיר הזוועתית הזו ורק אחר כך סע עם אחיך.

 

זינוק בעלייה עם בלם יד אתה יודע לעשות?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כן, נראה לי יותר הגיוני לנסוע בכביש יחסית ריק שאין בו עבודות כביש בשעות הבוקר ביום ראשון. נכון שיש שם קצת פניות, אבל זאת לא בדיוק ירידה לים המלח.

116i

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Night Driver - חשבתי על זה, זה באמת רעיון טוב.

 

רק החשש הוא לנסוע לבד. אני לא מצליח למצוא מישהו שירצה לנסוע איתי מקריית גת לירושלים.

 

יש לי מספיק זמן לבצע נסיעה כזאת, אבל אני לא רוצה לבד, אני לא כל כך יודע להסביר למה. מעדיף שלא.

 

אני לא יודע לעשות עם בלם יד, חברים שהיו פה, הראו לי, אבל לא למדתי לנהוג ככה.

אני יודע לעשות זינוק בעלייה ככה:

 

רגל שמאל על הקלאץ'.

רגל ימין על הברקס.

 

כשצריך להתחיל להתקדם, מרימים את רגל שמאל לאט לאט מהקלאץ', רואים שהאוטו רוצה לנסוע קדימה, מורידים את רגל ימין מהברקס,

והאוטו נוסע קדימה, ואז אחרי שהוא נסע קצת מוסיפים גז ומגיעים למהירות מתאימה להילוך 2, כי את כל זה עשינו כמובן בהילוך 1.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי כדאי שתצאו ב8:00-8:15 גם בגלל הפקקים וגם כדי שלא תהיה בלחץ.

 

לכל החברים שהמליצו על כבישי עין כרם\בית שמש\ נס הרים כי הם יותר מעניינים ופחות עמוסים.

נראה לכם הגיוני לשלוח נהג לא מנוסה, שלא מכיר את האיזור לכבישים האלה?

לכל מי שיגיד שיש WAZE, גם הוא לא תמיד קולט באיזורים האלה.

במצבים כאלה, עולים על כביש ראשי וזורמים עם התנועה.

 

אין קשר לכבישים מעניינים, הפקקים בכביש 1 הם פשוט בלתי נסבלים, במיוחד בשעות הבוקר, על אחת כמה וכמה בימי ראשון.

כמו שאמרתי פקק מלפני שער הגיא ועד אחרי שורש, במצב עמידה עד תזוזת צב, הוא לא נדיר, וזה מאוד לא נעים לעמוד בפקק כזה, בטח לא עם רכב ידני. כמובן שגם העלייה של מבשרת ציון עד אחרי סיבוב מוצא / בית זית לא בדיוק פנויים.

מה שיוצא זה שממחלף לטרון ועד הכניסה לירושלים (סה"כ של 24 ק"מ) יש אולי קילומטרים בודדים לא פקוקים, אולי 2 ק"מ מלטרון עד הפקק הראשון, עוד 5 ק"מ משורש ועד תחילת העלייה של מבשרת, ועוד 4 ק"מ מסיבוב מוצא / בית זית ועד המחלף לכביש בגין, סה"כ 11 ק"מ לא פקוקים.

אז כן עדיף לנסוע דרך נס הרים (אני מתעלם בכלל מהיתרון שלו ככביש נהיגה, ביום ראשון בבוקר הוא לא במצב פנוי שמאפשר להנות מהנהיגה בו).

היתרון המשמעותי שלו זה שאפשר ביום ראשון בבוקר לחסוך בדרך הזו לפחות 30 דקות על פני כביש 1 והפקקים האימתניים.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Night Driver -

 

אני לא יודע לעשות עם בלם יד, חברים שהיו פה, הראו לי, אבל לא למדתי לנהוג ככה.

אני יודע לעשות זינוק בעלייה ככה:

 

רגל שמאל על הקלאץ'.

רגל ימין על הברקס.

 

כשצריך להתחיל להתקדם, מרימים את רגל שמאל לאט לאט מהקלאץ', רואים שהאוטו רוצה לנסוע קדימה, מורידים את רגל ימין מהברקס,

והאוטו נוסע קדימה, ואז אחרי שהוא נסע קצת מוסיפים גז ומגיעים למהירות מתאימה להילוך 2, כי את כל זה עשינו כמובן בהילוך 1.

 

בעליות חדות עם רכב כבד הרבה יותר קל להשתמש בבלם היד. ראיתי הרבה נהגים מקצועיים שעושים את זה. הרבה פעמים גם נכבה להם המנוע. לא מתרגשים, מניעים ומנסים שוב.

השיטה כמעט זהה לזינוק הרגיל. עוצרים, מרימים בלם יד, רגל שמאל על הקלאץ' וימין על הגז. מרימים לאט לאט את הקלאץ' עד הנקודה הנכונה (בשיטה זו זה הרבה פחות רגיש, אבל גם דורש תרגול). נותנים מעט גז בעדינות ומורידים את בלם היד. תנסה קצת במקום מבודד כדי לקבל את התחושות וללמוד להעריך נכון יותר.

 

אני במקומך הייתי מצפה לנסיעה כזאת מאתגרת. כדי לעשות מסלול כזה לא צריך להיות מקצוען. עובדה שהמונים עושים אותו יום יום. אל תתרגש יותר מדיי, תהנה מהנסיעה ומהביקור.

הפחד מהבלתי נודע הוא משהו טבעי שרק מתגבר כשלא נלחמים בו, זה תלוי בך. :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעליות חדות עם רכב כבד הרבה יותר קל להשתמש בבלם היד. ראיתי הרבה נהגים מקצועיים שעושים את זה. הרבה פעמים גם נכבה להם המנוע. לא מתרגשים, מניעים ומנסים שוב.

השיטה כמעט זהה לזינוק הרגיל. עוצרים, מרימים בלם יד, רגל שמאל על הקלאץ' וימין על הגז. מרימים לאט לאט את הקלאץ' עד הנקודה הנכונה (בשיטה זו זה הרבה פחות רגיש, אבל גם דורש תרגול). נותנים מעט גז בעדינות ומורידים את בלם היד. תנסה קצת במקום מבודד כדי לקבל את התחושות וללמוד להעריך נכון יותר.

 

אני במקומך הייתי מצפה לנסיעה כזאת מאתגרת. כדי לעשות מסלול כזה לא צריך להיות מקצוען. עובדה שהמונים עושים אותו יום יום. אל תתרגש יותר מדיי, תהנה מהנסיעה ומהביקור.

הפחד מהבלתי נודע הוא משהו טבעי שרק מתגבר כשלא נלחמים בו, זה תלוי בך. :wink:

 

אל תיתן עצות מיותרות, על אחת כמה וכמה אם אתה לא בקיא. רכבים כבדים חד משמעית לא מזנקים עם בלם יד.

יש לו ברכב מערכת זינוק בעליה הוא לא צריך להתעסק בעוד דברים מסיחי דעת מהכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר את הרכב שלו ספציפית. במקום העבודה שלי חזרתי כל יום הביתה בדרך הררית ברכב הסעות ידני.

כל יום היו נהגים שונים ורובם היו משתמשים בבלם היד לזינוק. מה בדיוק מסיח את הדעת בבלם היד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Night Driver - חשבתי על זה, זה באמת רעיון טוב.

 

רק החשש הוא לנסוע לבד. אני לא מצליח למצוא מישהו שירצה לנסוע איתי מקריית גת לירושלים.

 

יש לי מספיק זמן לבצע נסיעה כזאת, אבל אני לא רוצה לבד, אני לא כל כך יודע להסביר למה. מעדיף שלא.

 

אני לא יודע לעשות עם בלם יד, חברים שהיו פה, הראו לי, אבל לא למדתי לנהוג ככה.

אני יודע לעשות זינוק בעלייה ככה:

 

רגל שמאל על הקלאץ'.

רגל ימין על הברקס.

 

כשצריך להתחיל להתקדם, מרימים את רגל שמאל לאט לאט מהקלאץ', רואים שהאוטו רוצה לנסוע קדימה, מורידים את רגל ימין מהברקס,

והאוטו נוסע קדימה, ואז אחרי שהוא נסע קצת מוסיפים גז ומגיעים למהירות מתאימה להילוך 2, כי את כל זה עשינו כמובן בהילוך 1.

 

סע וזהו, הכל מתחיל ונגמר בראש.

 

בחיים יהיו לך עוד הרבה החלטות הרבה יותר מורכבות, רק ששם לא יהיה לך אופציה של הסעה בתשלום.

 

כמו שאמרתי לך, צא מוקדם, נגיד זה שעה נסיעה, צא שעתיים לפני מועד ההגעה, קח תזמן באיזי שלך, לאט לאט, הכל יעבור בשלום וכולם יהנו.

אני רק מחכה שתיהיה לי סיבה לצאת לנסיעה ביענירונית, ורצוי בלילה ולפנות בוקר, אלו השעות שאני הכי אוהב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל מי שאומר סע וזהו, לקחתם בחשבון שהוא נוסע עם נכה רתוק לכיסא גלגלים ממונע?

 

עם אנשים עצמאיים ברכב גם אני הייתי אומר סע וזהו אבל אני אספר למה אני חושב שלא.

 

לפני כ 20 שנים כשהייתי סטודנט חזרתי במוצ"ש גשום לחיפה ליום הולדת של אחיינית של אשתי (אז היינו חברים). בכביש החוף קצת אחרי עתלית אני מבחין בטרנספורטר עומדת בשוליים עם אורות מצוקה ואני מאט. כשאני מתקרב אני מזהה תו נכה על הרכב וכמובן מיד עוצר.

 

כשהגעתי לשם מצאתי בחורה צעירה על כיסא גלגלים ליד האוטו כשהיא רטובה לחלוטין, רועדת מקור ובוכה.

 

מסתבר שנכבה לה הרכב ובנסיונות ההתנעה היא גמרה את המצבר. היא ירדה מהרכב כדי לנסות לעצור מישהו אבל לא יכלה לנוע בכיסא הגלגלים בבוץ ונשזארה תקועה מחוץ לרכב.

 

כמובן שליום ההולדת לא הגענו ולקחנו אותה הביתה להתאושש ואחר כך חזרה לרכב שלה כדי לנסות להביא אותו (מה שלא הצלחנו לעשות. רנו 5 לא מספיק חזקה כדי להניע טרנספורטר דיזל).

 

עכשיו נסו לחשוב מה יקרה אם רחמים יסתבך ולא יוכל להמשיך. אין לא נהג גיבוי ויש לו אח שלא יכול להתנייד בשום תחבורה אחרת. זה לא שהוא יכול לעלות על מונית או אוטובוס ולהמשיך בדרכו.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל מי שאומר סע וזהו, לקחתם בחשבון שהוא נוסע עם נכה רתוק לכיסא גלגלים ממונע?

כן.

 

עכשיו נסו לחשוב מה יקרה אם רחמים יסתבך ולא יוכל להמשיך.

יתמודד. הוא לא נוסע למדבר סהרה.

 

אין לו נהג גיבוי

אבל יש לו את עצמו.

 

ויש לו אח שלא יכול להתנייד בשום תחבורה אחרת.

כמובן שיכולות להיות בעיות. זה ברור. אבל לפי ההגיון הזה, הוא גם לא יקום מהמיטה בבוקר כי אולי יהיו בעיות.

 

 

בחיים יהיו לך עוד הרבה החלטות הרבה יותר מורכבות, רק ששם לא יהיה לך אופציה של הסעה בתשלום.

בדיוק ככה.

 

אם יש לך רישיון, אתה לא צריך להתלבט בשאלות כאלה. זה כנראה סוג של אופי, אולי יעלם עם השנים.

לא עם השנים, אלא עם ההישגים. וכבר אמרו חכמי הגשש - "עם האימונים בא הכושר".

 

אם לא תיסע, איך תלמד?

 

אם לא הפעם, אז מתי? גם בפעם הבאה יהיו סיבות למה לא. וגם בפעם שאחריה.

 

סע לשלום, ובהצלחה.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני, גם טירונים לא יורים אש חיה 10 מטר מהמפקד שלהם מרות שאחרי אימון הם יעשו את זה.

 

אני ממש לא אומר לא לנסוע אלא לעשות נסיעה כזו בפעם הראשונה לא עם אחיו באוטו.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכבישים לא כאלה קשים, נסעתי בכבישים הרבה הרבה יותר קשים לנהיגה.

גם השילוט מאוד מאוד אינפורמטיבי, והגבלת המהירות בכביש נס הרים בחלק מהמקומות מתאימה בדיוק לצרכים של רחמים.

 

אם כבר, אז בכביש 1 יש יותר סיכוי לתקלות, יש עליות יותר קשות (שורש, קסטל, ואחרי סיבוב מוצא) ופקקים הרבה יותר ארוכים (שכמובן אומר יותר זינוקים בעלייה).

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אני יגיד לכם, הינדסתם את זה יותר מידי.

רכב חדש, סע.

 

אולם לא הסעתי נכה בחיים (את סבא שלי שהוא סיעודי הסעתי למשך 120KM, אבל עצרתי בדרך בכביש 6), צריך לקחת בחשבון, אבל כמו שדני אמר, יש לך הזדמנות להשתפשף קצת, לך על זה.

 

בע"ה תיסע ותחזור בשלום, ואז תסתכל אחורה, כנהג חדש זה יהיה הישג בשבילך.

כמו שאני פעם הראשונה כשהייתי נהג חדש, יצאתי עם חברים שלי ליעד של 200KM מהבית, עם הרכב שלי שהוא בן 19 כבר, הנסיעה הייתה בלילה, והחזרה לפנות בוקר.

אז עשיתי פעם ראשונה נסיעה כזאת, בפעם הבאה היה לי הרבה יותר קל כי כבר עברתי משהו דומה (כביכול התנסיתי בנהיגה בשעות לא שעות, תסתכל על זה ככה בעוד הרבה דברים בחיים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב חברים,

עם כל התגובות והעצות הטובות והחכמות - בסופו של דבר המפגש התבטל.

 

לא התבטל, אלא נדחה לפעם אחרת.

חברת ההסעות כבר עודכנה, בכדי שלא נתפוס סתם תאריך, אולי מישהו אחר צריך.

 

ואני? לי יש עכשיו זמן לנסות לעלות לירושלים, עם כל העצות והטיפים שנתתם לי פה, בנחת וברוגע, בלי לחץ.

 

מצד אחד זו הייתה פגישה מאוד מאוד חשובה, אבל זה בסדר, היא פשוט תתקיים בתאריך אחר.

מצד שני, זכיתי פה לטיפים ועצות שיעזרו לי מאוד, כמו איך לנהוג בעליות, באיזה הילוך מומלץ להיות, דרך איזה כבישים לנסוע.

 

תודה רבה לכולם!

ראיתי בתגובות שלכם שמאוד אכפת לכם. זה כל היופי בפורום הנפלא הזה.

כשאתה מגיע לפה, להתייעץ, לדבר עם חברים, באמת אכפת להם. אכפת לכם.

 

המון תודה על הכל :-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3745 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...