Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מגבלות השנתון ביבוא אישי-מדוע?


nimnim
שימו לב! השרשור הזה בן 4026 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז כולנו מכירים את ההגבלים על השנתון על מנת לייבא ארצה רכב ביבוא אישי,

אני מנסה להבין עם מי ההגבלות של השנתון מנסות להטיב?,

הטענה המוכרת לי היא:שאם יתאפשר לייבא ארצה רכב מכל שנתון זה עלול לפגוע ביבואנים המקומיים בשל מחירים אטרקטיבים בשוק יד שנייה מעבר לים . ובכן ערכתי השוואה קלה בין מספר רכבים בארה"ב לבין אלו בארץ,אז נגיד שאני רוצה לייבא מאזדה 3 שנת 2007,בארה"ב היא עולה 6000-6500 אלף דולר. נגיד 6 אחרי מיסים ושילוח עמילות מכס וכו,זה יוצא באיזור ה50K לאחר בדיקה מהירה ביד 2 ,מחיר מאזדה 3 שנת 2007 1.6 הוא באיזור ה45-50.

דוגמא נוספת אינפנטי G37 2009 נורמלית עולה 16000 דולר,שזה לאחר מיסים שילוח ושאר חמוצים-125-130 אלף,שזה אכן יותר זול מאינפינטי G37 ישראלית,אבל לא בהרבה אולי ב10-15K אני לא חושב שמישהו יטרח בישביל לחסוך עשרייה את הכאב הראש "הנהדר" הזה שנקרא יבוא אישי,שלא נדבר על אי היכולת לבחון את הרכב בעצמך לפני קנייתו.

הנה עוד כמה-

קדיאלק CTS 2004: מחיר לאחר מיסים וכו-55 אלף המחיר למשומשת ישראלית-40-50 אלף.

VW ג'טה 2007-מחיר לאחר מיסים וכו-65 אלף -משומשת ישראלית 60אלף (דגם 2000 FSI).

אז היכן הגיון בהגבלה הזאת? כי כל עוד יש מיסוי כבד על המייבאים זה מאזן את התמונה ואפילו מטה את הכף לטובת השוק המקומי,

במי זה פוגע? בחובבי רכב אמיתיים כמונו,כמה מאיתנו יש בישראל? מספר של מאות? כמה מאיתנו באמת קנו מאזדה חדשה 3 כי הם לא יכלו לייבא M3 בת 12?!רק חובב רכב אמיתי באמת יעדיף לקנות במחיר מופקע בגלל המיסוי סופרה 98 זוללת דלק ועם בעיית זמינות חלקים מאשר במשפחתית נורמלית או ג'יפון אופנתי.

Porsche 944 turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אל תזכיר לי עד כמה הענף המוטורי אצלנו בארץ עגום. מסוגיית הייבוא ולכל ההגבלות ההזויות על חלקים שניתן להחליף, ו-....

 

אני רוצה לדעת מי הבן אדם שיבוא ויעדכן את כל החוקים הדיביליים האלה! :-(

 

וזה מעבר למה שאתה רק רשמת (השוואה בין דגמים קיימים), יש גם מלא דגמי מכוניות שלא הגיעו ביבוא סדיר, ולפי דעתי שם ההחמצה והפסד הגדול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא יש הרבה הגיון בתקנות.

ישראל אינה אמורה להוות פח אשפה מוטורי ע"י יבוא מכוניות בנות 6-7 ומעלה.

לכן מותרות ביבוא או מכוניות כמעט חדשות או רכבי אספנות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא יש הרבה הגיון בתקנות.

ישראל אינה אמורה להוות פח אשפה מוטורי ע"י יבוא מכוניות בנות 6-7 ומעלה.

לכן מותרות ביבוא או מכוניות כמעט חדשות או רכבי אספנות.

 

אבל כמו שהדגמתי למעלה,יבוא כלים ישנים ארצה אינו משתלם לצרכן הממוצע,כך שאין בזה הגיון.

Porsche 944 turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחת לשקלל נתון אחד למשוואה- אבזור.

 

יש דגמים שמגיעים לארץ הקודש מופשטים מאיבזור בעוד בארה״ב אותו רכב בדיוק מגיע מאובזר בנדיבות.

 

אבזור, כידוע, עולה הרבה כסף.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידן לא שכחתי מאיבזור,ובעיקרון אתה צודק,

אבל האם האיבזור היה הדיל ברייקר? גם אם מדובר בחיסכון של 50-60 אלף אולי, רכב שהחיסכון עליו הוא 50-60 כנראה שווה באיזור ה350-400 אלף ש"ח,ואז הרשה לי לשאול אותך אם כבר את מוציא סכום שכזה ,לא תשקיע עוד 50 ולהמנע מן הכאב ראש והעירפול בריכשת רכב מעבר לים?

עריכה:

שווי התוספות בדרך כלל משפיע על המחיר כשהרכב עוד צעיר,אבל לאחר מספר שנים הוא מהווה חלק כל כך קטן במחיר כך שלא משנה אם ה S קלאס שלך מפוצצת תוספות או לא,ההבדל לא יהיה יותר מ5 אחוז במחיר הרכב. תקן אותי אם אני טועה.

Porsche 944 turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא היה הופך את מדינת ישראל לפח זבל מוטורית בדיוק כמו שבכל מקום אחר בעולם בו ניתן ליבא רכב בחופשיות לא קרה שום דבר רע.

קל וחומר שאין הצדקה כלכלית, אז כמה משוגעים יביאו רמת גימור גבוה או מנוע חריג שלא יובא לארץ! סו וואט?

 

בטח איזה תקנה מנדטורית שלאף אחד לא אכפת לשנות אותה וכולם נתלים על תרוצים עלובים.

בגדול, באמת שאין סיבה כל עוד הרכב עומד בתקינה המקומית.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידן לא שכחתי מאיבזור,ובעיקרון אתה צודק,

אבל האם האיבזור היה הדיל ברייקר? גם אם מדובר בחיסכון של 50-60 אלף אולי, רכב שהחיסכון עליו הוא 50-60 כנראה שווה באיזור ה350-400 אלף ש"ח,ואז הרשה לי לשאול אותך אם כבר את מוציא סכום שכזה ,לא תשקיע עוד 50 ולהמנע מן הכאב ראש והעירפול בריכשת רכב מעבר לים?

עריכה:

שווי התוספות בדרך כלל משפיע על המחיר כשהרכב עוד צעיר,אבל לאחר מספר שנים הוא מהווה חלק כל כך קטן במחיר כך שלא משנה אם ה S קלאס שלך מפוצצת תוספות או לא,ההבדל לא יהיה יותר מ5 אחוז במחיר הרכב. תקן אותי אם אני טועה.

 

בהקשר לפסקה הראשונה, עד רמה מסויימת אני מוכן לשלם יותר כדי לקבל את השקט שבידיעה שלרכב שרכשתי יש אבא ואמא במרחק נסיעה ולא מעבר לים.

 

בהקשר לפסקה השנייה אתה צודק רק שאני לא מתכוון להעלאת שווי הרכב כתוצאה משווי התוספות, אני מדבר על זה שכבר ברמת הבסיס ישנם רכבים שמגיעים בחו"ל עם אבזור מאוד עשיר שחסר בארץ.

בנוסף, יש מדינות בהם אנשים יכולים לאפשר לעצמם (כלכלית) לאבזר את הרכב באופציות יקרות ובגלל אותו איבוד ערך כספי של התוספות עם השנים אתה, כרוכש יד שניה- יכול להנות מהתוספות הנ"ל בעלות זניחה.

 

במאמר מוסגר שים לב שאתה לא רואה רכבים "עממיים" מיובאים לארץ, כלומר כנראה לא תראה קורולה 12' שמישהו ייבא באופן פרטי כיוון שהחסכון אכן לא יהיה גדול במיוחד או לא כזה שיצדיק את הרכישה ללא אחריות יבואן.

אופציית היבוא במתכונת שלה כיום פונה רק\בעיקר לחובבי רכבי האספנות או כאלה שרוצים לייבא רכב חדש יחסית שלא יובא בצורה סדירה לארץ הקודש (כשלהבנתי יש פה מוקש כי הם צריכים לקבל אישור מהיבואן הרשמי בארץ לכך שהוא מסכים לטפל ברכב, מה שחלק מהיבואנים לא ששים לאשר...).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בזה היגיון מסויים - כדי לא להציף את השוק במכוניות יד שניה מאירופה/אסיה/ארה"ב, שלך תדע מה העבר שלהן, ממי הן נגנבו, וממה הן נתפרו.

 

גרוטאות כאלה יש לנו מספיק משל עצמנו, והשוק מוצף (עד כדי כך שחברות ליסינג נאלצות לייצא אותן למדינות השכנות)

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממזר שמן,

 

גם כשאתה קונה בארץ אין לך כל ערבות למצב הרכב פרט לבדיקה שאתה יכול לבצע לפני הרכישה.

 

גם בקניית רכב בחו"ל ניתן לבצע בדיקות מתאימות טרם הרכישה על מנת לוודא מצבו המכאני והחוקי של הרכב, בין אם על ידי סוכנים שיבצעו זאת עבורך ובין אם באמצעות מכרים בחו"ל.

 

לא צריך לצייר תמונה שחורה כדי להצדיק נוקשות מיותרת בייבוא כלי רכב לארץ.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון.

 

אבל ישראלים זה עם כזה, שאם תתן להם אצבע, הם ייקחו את כל היד, ויחפשו איפה עוד אפשר לדפוק את המערכת.

 

אם יסירו הגבלות על ייבוא רכב יד שניה, רוב עם ישראל שירוץ להביא לכאן רכבים יד שניה מאירופה, יילך בעיקר על אלה שהמחיר שלהם זול משמעותית מישראל. סוכנויות ייבוא אישי שיביאו את הרכבים לכאן, יחפשו איפה לקצץ הוצאות, ויביאו מכוניות גנובות או תפורות, עם מד אוץ מסובב (יש מדינות באירופה ששם זה חוקי לגמרי), כדי למשוך קונים בארץ עם המחיר הנמוך, ועדיין לצאת ברווח יפה.

 

תראה כאן מודעות מכירה עם שורה נפלאה "ישירות מגרמניה, לא נסע בכבישי הארץ", כאילו גרמני לא יכול להזניח או לרסק את המכונית שלו.

 

או שיגיעו לכאן מכוניות עם הגה ימני מאנגליה/יפן, שלא מותאמות לנוע בכבישי הארץ, ויהיה תענוג של ממש לראות אחד כזה בלילה בכביש דו סטרי, כשהוא קודם מסנוור אותך עם פנס שמאלי שמכוון לך ישירות לעיניים, ואז יוצא לעקיפה כשאין לו מושג מה קורה בנתיב הנגדי.

 

זה בערך מה שקורה במקומות כמו רוסיה, ששם שוק ייבוא אישי מאוד מפותח.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישנן מספר סיבות שברובן קשורות לכך שהמטרה "להצעיר" את הרכבים הנעים בכבישי הארץ, תחשבו על זיהום אויר ועל בטיחות.

אנו נשאלים רבות לגבי רכבים שלא ייובאו לארץ כגון טויוטה סופרה, מזדה RX7, ניסן סקיליין מתחילת שנות האלפיים ולצערנו אין לנו פתרון לייבוא רכבים כאלו עקב החוקים הקיימים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בזה היגיון מסויים - כדי לא להציף את השוק במכוניות יד שניה מאירופה/אסיה/ארה"ב, שלך תדע מה העבר שלהן, ממי הן נגנבו, וממה הן נתפרו.

 

גרוטאות כאלה יש לנו מספיק משל עצמנו, והשוק מוצף (עד כדי כך שחברות ליסינג נאלצות לייצא אותן למדינות השכנות)

 

כמו שאמרתי קודם,לצרכן הממוצע זה לא משתלם לייבא ארצה רכב ,אז התירוץ שלהצעיר את השוק אינו תופס,אנשים היחידים שיהנו מכך באמת אלו חובבי הרכב האמיתיים ,מדובר אולי בכמה מאות שיש להם חיבה לנהיגה/ממון קל לתחזוקת התענוג.

Porsche 944 turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא יש הרבה הגיון בתקנות.

ישראל אינה אמורה להוות פח אשפה מוטורי ע"י יבוא מכוניות בנות 6-7 ומעלה.

לכן מותרות ביבוא או מכוניות כמעט חדשות או רכבי אספנות.

 

ממש , אבל ממש אין הגיון

 

לפי אותו קו מחשבה , אסור לייבא למשל מחשבים ישנים , כי ישראל היא לא פח אשפה ......

מסחר יש בכל העולם ברכבים , מכל מדינה לכל מדינה אתה יכול להעביר רכבים ללא כל בעיה כמעט,

קח לדוגמא לפני מספר חודשים הייתה בערוץ discovery עונה מיוחדת של wheelers dealers שבו הוא התחיל עם מכונית קטנה בהודו והחליף רכבים בהרבה מדינות בעולם ובסוף סיים במפרץ עם רכב על ....

 

אז מה אם כמה אנשים יבצעו ייבוא של רכבים ישנים ? ואם אני רוצה להביא רכב בן 25 שנה למשל ? למה אסור ?

 

זה שהפקידים למעלה מחליטים עבורנו הכל , אבל ממש הכל מעלה את הסעיף ,

 

הכל במדינה הזאת הולך לפי קליקות ואיגודים

 

תנסה למשל לגדל דבורים, אסור לך , למה ?

תנסה לפתוח רפת ולמכור חלב , אסור לך , למה ?

 

והרשימה ארוכה ארוכה....

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4026 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...