Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4551 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש כמה סיבות, והן עלו בשרשור כל פעם בנפרד.

המדינה לא מעוניינת בהכנסת רכבים ישנים, אלא להצעיר את צי המכוניות שנעות על הכבישים.

בנוסף, קשה יותר לפקח על רכבים בני כמה שנים טובות, שהם מגיעים במצב טוב, מבחינת

בטיחות, ליקויים וכד'. המדינה לא מעוניינת בכלל להכנס לזה, ולכן מעדיפה לאסור כללית,

בלי לתת פרצה, כי ברור שיהיה מי שינצל את זה.

תוסיפו לזה שיקולי מיסוי של האוצר, וחוסר רצון כללי להתעסק עם דברים הקשורים לתחבורה,

ותקבלו את האיסור הזה.

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

רכב בייבוא אישי לא צריך לעבור דרך עמדה מס' 1 או שזה השתנה?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

כמות הרכבים שעתידה להיכנס אם היה נפתח שוק הרכב היא שולית.

אם הם לא רוצים רכבים מקומבנים על הכביש שיטפלו במכוני הרישוי

אם הם לא רוצים רכבים ישנים על הכביש שיקטינו את המיסים

 

הכל קשקוש.

אין סיבה שלא מלבד טמטום נטו.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

אז אם זה שולי, למה להם להתעסק עם זה?

אין למדינה סיבה להכניס לכאן רכבים שבמקרה הטוב יעשו כיף לכמה חובבי רכב,

ובמקרה הרע, התקנה תנוצל לרעה על ידי מי שרוצה. למדינה אין רצון להתעסק עם זה.

לא למשרד התחבורה, לא לרשות המיסים, ולא לאף אחד.

אני לא מצדיק את המדינה, אבל בהחלט מבין את הסיבות לאיסור.

פורסם

מה זאת אומרת אם זה "שולי למה להם להתעסק?"

כי זאת מדינה חופשית ודמוקרטית ואולי זה זר לך אבל המדינה צריכה גם לתת לך שרותים ולא רק לקחת כל הזמן.

אתה משלם מיסים, הולך לצבא? לא חשבת פעם שגם מגיע לך משהו?

חוץ מהאצבע המשולשת שדוחפים לך, אתה יודע לאיפה.

מי שרוצה שייבא מה שהוא רוצה מאיפה שהוא רוצה.

לגבי האספקט הבטיחותי, אז שיחייבו בדיקה מקיפה ותקינה מתאימה, אין שום בעיה כמו בכל רכבי האספנות לוודא שהרכב תקין.

מה בדיוק ההתעסקות של המדינה?

הפקידים חדלי האישים של המכס ומשרד התחבורה שבמקום להזיז את כוס התה שלהם מצד לצד יצטרכו לעשות מה שהם מקבלים תמורתו משכורת... לעבוד!

 

חשכת ימי הביניים.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

זה לא קשור לימי הביניים דווקא, אלא לכך שהמדינה נבנתה לפי הגישה הקומוניסטית, שרואה את האזרחים כשייכים למדינה ולא להיפך. פועל יוצא של החשיבה הזו הוא שכעקרון הכל אסור, למעט היתרים.

 

לכן אסור לגדל דבורים, לשתול מלפפונים, לפתוח בנק או לייבא רכב, ללא אישור מיוחד (שתוכל להשיג בקלות אם יש לך את הקשרים הנכונים, כמו שאמרה גולדה).

 

דני

פורסם

מסכים עם איתכם לגמרי,בהחלט מדיניות של קודם נגיד לא! ואחר כך נבחן אולי דווקא כן. הגיע הזמן לשינוי? האם יש סיכוי? האם יש גוף שיש לו אינטרס להתנגד? מלבד פקידי משרד התחבורע שאולי יאלצו לעבוד חס וחלילה ?

Porsche 944 turbo

פורסם
נכון.

 

אבל ישראלים זה עם כזה, שאם תתן להם אצבע, הם ייקחו את כל היד, ויחפשו איפה עוד אפשר לדפוק את המערכת.

 

אם יסירו הגבלות על ייבוא רכב יד שניה, רוב עם ישראל שירוץ להביא לכאן רכבים יד שניה מאירופה, יילך בעיקר על אלה שהמחיר שלהם זול משמעותית מישראל. סוכנויות ייבוא אישי שיביאו את הרכבים לכאן, יחפשו איפה לקצץ הוצאות, ויביאו מכוניות גנובות או תפורות, עם מד אוץ מסובב (יש מדינות באירופה ששם זה חוקי לגמרי), כדי למשוך קונים בארץ עם המחיר הנמוך, ועדיין לצאת ברווח יפה.

 

תראה כאן מודעות מכירה עם שורה נפלאה "ישירות מגרמניה, לא נסע בכבישי הארץ", כאילו גרמני לא יכול להזניח או לרסק את המכונית שלו.

 

או שיגיעו לכאן מכוניות עם הגה ימני מאנגליה/יפן, שלא מותאמות לנוע בכבישי הארץ, ויהיה תענוג של ממש לראות אחד כזה בלילה בכביש דו סטרי, כשהוא קודם מסנוור אותך עם פנס שמאלי שמכוון לך ישירות לעיניים, ואז יוצא לעקיפה כשאין לו מושג מה קורה בנתיב הנגדי.

 

זה בערך מה שקורה במקומות כמו רוסיה, ששם שוק ייבוא אישי מאוד מפותח.

 

ברור לי לחלוטין מאיזה מקום אתה מדבר, אתה מתאר מצב של שנות ה 90 העליזות ברוסיה...

 

 

כיום הם הגבילו את גיל הרכבים המיובאים ל 7 שנים (היה פעם ללא הגבלה) ומדברים על להגביל ל 5 ואף ל 3 שנים בדיוק כדי לא לזבל את צי הרכב המקומי וגם לא להתחרות ביצרנים ובמפעלי הרכבה המקומיים.

 

 

למרות כל התופעות שתארת (שכנראה גם יופעיו בארץ אם יותר יבוא של רכב משומש ישן) יבוא אישי משומש מאירופה עשה לרוסיה רק טוב, ושינה לחלוטין את הרכב צי הרכב שם, לטובה כמובן.

 

לא חושב שאפשר לעשות הקבלה ישירה למצב בארץ, כי תנאי פתחיה כאן שונים לחלוטין.

 

 

פורסם

אני גם ממליץ לחסום את EBAY ויד 2

שאנשים יקנו רק חדש ופיקוח ממשלתית הכי טוב!

אהה... זה כבר קורה בקובה.

 

ולזה שמעלי שכתב על הרכבים ברוסיה.

מה אכפת לך אם אני קונה אותו מנוסר מאלבר/שלמה/אויס או סוחר רכבים בנתניה או מיבא אותו ממינכן?

מבטיח לך שגם אם האוטו מנוסר הוא עדיין יהיה מתוקן ברמה יותר גבוה מהתיקונים של הקומבינות של אובדן הלכה למעשה או למעשיות.

 

מי שמחפש זול ימצא את מבוקשו בקלות במגרשים של הסוחרים ומי שיהיה מעוניין להכנס לענייני היבוא יעשה זאת ממניעים אחרים לגמרי.

ולא יכנסו רכבים עם הגה או תקינה לא מתאימה.

 

אגב, למה לתושב חוזר מותר להביא רכב עד גיל 4 ולאזרח רגיל רק עד גיל שנתיים?

תושבים חוזרים לא קונים רכבים שחוטים באודסה, יד ראשונה מקווקז?

עשה לי טובה.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

אתה מיתמם, כי ביננו, אם תאשר דבר כזה, תוך שנה אתה רואה כאן את כל הזבל שהשביתו באירופה

וארה"ב, ושם לא יעזו להעלות חזרה לכביש, נמצא כאן בישראל.

שאתה הולך לרכוש רכב מיבוא אישי, והוא עולה 200K ומעלה, סביר להניח שתבדוק טוב מה מקורו,

ואם היו לו בעיות שם. רכב בן 7 או 10 שנים, אתה לא יכול לבדוק כמו שצריך, ומי שיציעו לו מזדה

3 בת 7 במחיר מציאה, לא ילך להוציא CARFAX שלה, ולראות אם קרה ומה קרה לה.

לגבי בדיקה וכד', הרי כולנו יודעים שאם רוצים, מעבירים כל רכב כל בדיקה שרוצים.

ושוב, זו לא הסיבה היחידה. חלק גדול הוא חוסר רצון להכניס רכבים שאינם מצעירים את צי הרכב

במדינה, וכמובן שיקולי מיסוי, שהמדינה עלולה לוותר על סכומים לא מבוטלים.

ואז עושים חשבון, ומגיעים למסקנה שלא שווה לתת אישור ליבוא כזה, ועם כל הכבוד לאיזה 100

חובבי רכב שרוצים לייבא כמה רכבים מעניינים, המדינה לא רוצה להתעסק בזה.

גם אם זה לא הכי נחמד לשמוע את זה, זו המציאות, ויש שיקולים למדינה עצמה, שרואה את הכלל

ואת התועלת לכלל הציבור, ולא רק כמה פרטים שרוצים משהו מסויים.

אם כבר שיקלו על מי שרוצה להביא רכב ביבוא אישי לבד, ללא הזדקקות למאעכרים וקומבינות,

אחרי זה שיחשבו אם לאשר יבוא לרכב בן 5 שנים.

פורסם

 

ולזה שמעלי שכתב על הרכבים ברוסיה.

 

אם התכוונת אלי, אז אני לא בטוח שהבנת את ההודעה שלי, אולי תקרא אותה שוב?

 

 

פורסם

אושרי-אני חוזר ואומר! ,לא תהיה הצפה מאחר לא משתלם לייבא ארצה רכבי מיין סטרים בשל מיסיוי כבד ולוגיסטיקה יקרה+קנייה מעורפלת. אתה לא תראה מאות הונדה סיווק 2004,כי לא משתלם לישראל ישראלי לייבא,מה כן תראה? E39 540 ידנית ,או הונדה nsx,עכשיו כמה אנשים אתה מכיר שהיו שמחים להוציא 90-100 שח על בהמה עם מנוע v8 בת 12-13 שנה? במקום לקנות פוקוס 2012?

Porsche 944 turbo

פורסם
אם התכוונת אלי, אז אני לא בטוח שהבנת את ההודעה שלי, אולי תקרא אותה שוב?

 

התכוונתי לבחור שגם אתה הגבת אליו ולא לתגובה שלך.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

נימנים, אתה לא תראה סיוויק 2004, אבל סביר להניח שתראה רכבים יקרים יותר, מכוניות שהן

4-5 שנים על הכביש, וככל הנראה נפגעו שם בתאונות, היו בהשכרה, ליסינג, ציי רכב וכד'.

סמוך על הקומבינטורים כאן, יביאו את כל המיץ של הזבל שזורקים שם. ומביאים במאסות, זה מוזיל

את עלות היבוא.

אתה מסתכל בעיניים של אדם פרטי, שרוצה לרכוש רכב שמור ויפה, כדי להנות ממנו. הקומבינטור

חושב איך אני קונה את הזבל הכי גדול, שנראה הכי יפה, כמה שיותר בזול, כדי להעיף בכמה שיותר.

ושוב, כמו שכתבתי, זה לא השיקול היחידי, ולא העיקרי של המדינה.

פורסם

אפשר להתיר יבוא אישי פרטי ולאסור יבוא מסחרי של רכב משומש ישן, עם הגבלה של העברת בעלות לכמה שנים, כמו שקיים ברכבי אספנות.

 

ואז מנעת (או לפחות צמצמת מאוד) את התופעה שאתה מתאר.

 

 


×
×
  • תוכן חדש...