Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לנצ'יה קאפה


felixr
שימו לב! השרשור הזה בן 3895 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז לא ירדת לסוף דעתי בעניין ה"השוואה" בין הפונטו לרכב הנ"ל, אבל בסדר, הבנתי את הנקודה.

 

אני עדיין עומד על דעתי בעניין שישנם אנשים שממליצים על פי הפנטזיות שלהם, ולא המציאות בפועל, ובסוף מקבלי היעוץ שילמו על זה ביוקר(תרתי משמע)

 

בכול מקרה שיהיה בהצלחה.

 

תמיד יהיו אנשים ואפילו לא מעט, הסבורים שהאוטו שלהם שווה יותר מאחרים ושיימצאו מהר מאוד אלו שגם ישתכנעו בכך. אבל צריך להבחין בין רכב סטנדרטי, כזה שאין שום בעיה למצוא אחרים כמוהו, לבין רכב מיוחד יותר, נדיר יותר, מוקפד יותר ומטופל יותר, כזה שמי שמחפש כמוהו גם יודע שאם יוותר עליו, לא ימצא עוד אחד כמוהו. וכשמגיעים למכוניות כאלו, הכללים האלו שאתה מנסה להנחיל כאן לחברים, פשוט אינם תקפים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נהפוכו, אני לא מנסה להנחיל פה כללים של "יונדאי אקסנט 2008" על רכבי טורבו במחירים נמוכים(יחסית).

 

אני פשוט אוהב ללכת לפי "כמה כסף אני מפסיד בזמן מסויים" - מציעים לו לקנות ב-32 אלף רכב ששוה 14 אלף במחירון. בעוד כ-3 שנים הרכב הזה יעלה 7 אלף במקרה הטוב, ובמידה והוא יחליט למכור אותו אף אחד לא יתן לו פי 2 מהמחירון, אלא במקרה הטוב הוא יקבל אולי 1000 יותר וזהו. זה נותן לך ירידת ערך של כמה? 25 אלף שקל?

 

ירידת ערך של 25 אלף שקל שקולה לקניה של רכב ספורט ב-60 אלף שקל. 50-60 אלף שקל יכולים לסדר לך איביזה FR שנתונים 2007-2008.

 

אז אולי כפי שאמר פנדוב, אני לא מבין כלום ברכבים האלה, ושגם לא חובב רכב אפילו, ואולי גם במקרה הזה להשוות איביזה FR לקאפה זה להשוות תפוזים ותפוחים, אבל משום מה, יש לי הרגשה שהאיביזה תהיה הבחירה היותר נכונה למי שמוכן למחירים כאלה, ורוצה רכב חזק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

davemustaine87 - אתה בחור מאוד מחושב כלכלית. אני רואה את זה לאורך המון תגובות שלך. גם אני בדיוק כמוך. אנשים כמוני וכמוך כנראה שלעולם לא יקנו רכב כזה. רכישת קאפה טורבו ידנית בת 14 לא נובעת משיקולים כלכליים או פרקטיים כמו רכישת גטס.

 

אגב, בניתוח הכלכלי שלך לא התייחסת לנקודה שהרכב מבוטח לפי הערך שלו במחירון ולא לפי מחיר הרכישה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

davemustaine87 - אתה בחור מאוד מחושב כלכלית. אני רואה את זה לאורך המון תגובות שלך. גם אני בדיוק כמוך. זו הסיבה שאנשים כמוני וכמוך כנראה שלעולם לא יקנו רכב כזה. רכישת קאפה טורבו ידנית בת 14 לא נובעת משיקולים כלכליים או פרקטיים כמו רכישת גטס.

 

אגב, בניתוח הכלכלי שלך לא התייחסת לנקודה שהרכב מבוטח לפי הערך שלו במחירון ולא לפי מחיר הרכישה.

 

 

בגלל זה השוואתי את הקאפה לאיביזה FR, ולא לגטס.

אני מחושב כלכלית, אבל לא נוסע הרבה, לכן אני דווקא כן הייתי קונה רכב ספורט, פשוט לא היה לי את הממון(סביבות ה-45 אלף שקל).

 

ובקשר למשפט האחרון, אשמח אם תפרט כי לא הבנתי את הכוונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה שלי היא לכך שמי שקונה רכב ב-40K כשהמחירון שלו (יצחק לוי) הוא חצי מזה, הוא מבוטח לפי מחיר המחירון כך שאם הרכב נהרס או נגנב הוא יקבל 20K ולא 40K. יש פה חשיפה כלכלית מסוימת שצריך לקחת בחשבון כשמשלמים יותר על רכב. ייתכן שניתן לבטח רכב לפי הערכת שמאי (בתשלום פרמיה גבוהה יותר) אך אני לא יודע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד יהיו אנשים ואפילו לא מעט, הסבורים שהאוטו שלהם שווה יותר מאחרים ושיימצאו מהר מאוד אלו שגם ישתכנעו בכך. אבל צריך להבחין בין רכב סטנדרטי, כזה שאין שום בעיה למצוא אחרים כמוהו, לבין רכב מיוחד יותר, נדיר יותר, מוקפד יותר ומטופל יותר, כזה שמי שמחפש כמוהו גם יודע שאם יוותר עליו, לא ימצא עוד אחד כמוהו. וכשמגיעים למכוניות כאלו, הכללים האלו שאתה מנסה להנחיל כאן לחברים, פשוט אינם תקפים.

 

כמה מכוניות כאלו באמת קיימות מול כמה מתימרות להיות כאלו ???

 

בנוסף כאשר למוצר הבסיסי מחיר מדף אפסי וכל שינוי/שיפור בעל עלויות גבוהות בהרבה אזי פי כמה ההגיון הכלכלי לא תופס.

 

כך בחו"ל מכונית נדירה במצב של שיפוץ מלא מול המחיר של אותה מכונית משופצת ונוסעת ואתה מקבל פער של עשרות ואולי מאות או מיליוני דולר/אירו הבדל - בפערים כאלו יתכן שעלויות השיפוץ יהיו נמוכות יותר מהערך הסופי וגם כאן היתכן בספק גדול.

 

אבל קח מכונית סתמית (עם כי בודדות כאלו נמצאות בישראל) כמו הקאפה ותחשוב האם ניתן לקבל בחזרה השקעה של עשרות אלפי שקלים על רכב שהמחירון שלו 14 ???

ומה קנתה ההשקעה ? האם קנתה שידרוג או שיפור משמעותי ? או בסך הכל ישור קו ???

 

אז מותר למוכר לבקש מחיר גבוה ביותר, מותר לו גם להתעקש על זה - האם יקבל את המחיר ? בספק ? האם הדבר יגרום להזנחה בחודשי המכירה הרבים ? בוודאות כי נשבר לו, כי לא מבינים אותו, כי הוא "פרייר", כי,כי, כי ...

 

ואני אגלה לך עוד סוד ידוע לכולם שלכולם נח להתעלם ממנו - אבל גם המוסכים המדהימים של אלפא/לנציה, שבאמת יש להם את הידע הרב הנדרש, אין להם את היכולת לתת גימור איכותי לעבודה שבצעו - לכן תמיד מתלווה תחושה מסויימת של "חפריות"/זול/זמני/ילדותי בשיפורים המבוצעים בארץ.

 

וכדי שלא תגיד ש-"אתה לא מבין/לא מכיר" וכו' - היו לי הרבה מאוד מכוניות אלפא, לנציה, פיאט, טריומף, אוסטין - אספנות ולא אספנות, חדשות יותר ופחות - שטופלו כולן בידי מוסכים מתמחים מין הסוג המומלץ בפורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פניו נראה רכב מענין במצב די שמור, אם הוא תקין בבדיקה הייתי נותן 20K כי רק יישור הקו להגיע לשם יעלה את ההפרש מהמחירון.

 

זה לא רכב למי שחושב על כסף אלא על כיף, אם כסף הוא שיקול מהותי (וכך זה נקרא) רד ממנו, הוא יאכיל אותך מרור.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנחת הביטוח רלוונטית פחות במקרה דנן, כי לא רבים יבטחו את הרכבים האלה בביטוח מקיף.

 

כל ההנחות שלכם (davemustaine87, ETAA) לא רלוונטיות לרכבים מהסוג. הרכישה לעולם לא תהיה כלכלית - זו התאבדות כלכלית, אם כבר. השיקולים כאן אחרים לגמרי - שיקולים זרים לכם, אך יש מספיק שהם רלוונטיים עבורם. קאפה טורבו במצב מצדיק רכישה לא תימכר במחיר שאפילו קרוב למחירון, בדיוק כמו GTV 916, פיאט קופה, אלפא 156 V6 ידנית או כל רכב נדיר אחר, למשל 406 קופה או סדרה 3 משושת צילינדרים עם גיר ידני, אם תרצו דוגמאות שאינן מבית פיאט.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני מספר חודשים חרשתי את כל הארץ בנסיון למצוא קאפה טורבו מקורית.אין יותר כזה דבר. כל הקאפות שראיתי היו משופרות,מה שיוצר בעיה בשימוש כרכב קבוע ובעיקר זמין. חלפים אין, למרות שאין שום בעיה למצוא באיביי, אבל כל השבתה יכולה להיות לשבועות או לחודשים. אגב הקאפה הספציפית הכי שמורה מכל מה שראיתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3895 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...