Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4650 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

esebl לתשובתך - אני אשמח אם תוכל/י לפרט לגבי המועצה לצרכנות/אמון הציבור.

במידה ואני פונה אליהם האם יש להם ייפוי כוח לפנות בשמי?

האם זה שווה ערך לעו"ד רק פרובונו? האם יש להם תוקף משפטי?

וכמובן אם את/ה מכיר/ה מקרים שבהם הם עזרו.

 

quote]

 

את יכולה לראות בעצמך- http://www.consumers.org.il/category/complaint-form

את נותנת להפ ייפוי כח לפנות בשמך לבית העסק, ובמקרה הצורך להגיש בשמך תביעה (כמובן שרק אם הם חושבים שזה מוצדק)

פורסם

COMMANDER - תיקונים שבוצעו החלפת פלאגים - 400 שקל, וטסט 1000 שקל: סה"כ צריכה לשלם 1400 שח.

נאמר לי על ידם שלרכב נגמר הטסט, אבל באותה נשימה הם אמרו שאין בעיה הם יעבירו את האוטו טסט על חשבונם. זה היה כאמור לפני שביטלתי את הרכישה...

 

esebl - תודה

פורסם

מדוע ביקשת שיחליפו פלגים? האם הייתה ברכב איזו בעיה או תקלה?

אגב, האם ביצעת בדיקה לפני קנייה?

 

האם קיבלת מן המוכר טופס "גילוי נאות" בו רשום מצבו של הרכב? (אי מתן טופס כזה על ידי הסוחר הוא עבירה פלילית ועילה לביטול העסקה).

 

אם הטסט היה כלול במחיר העסקה, אין סיבה שתשלמי עבורו. בכל מקרה הסוחר צריך להעביר את הרכב טסט כדי למכור אותו.

 

הבעייה היא ההסכם החד צדדי עליו חתמת (אותו לא ראינו). את יכולה לפנות ל"אמון הציבור" או "המועצה לצרכנות" ולבקש חוות דעתם על תקינות ההסכם. ייתכן שבעסקה זו היו פגמים אשר יעמדו לזכותך אם תבקשי ביטול שלה לאלתר.

 

אל תצפי שהארגונים הנזכרים יבצעו עבורך שירותים משפטיים. אם הם ימצאו פגמים בעיסקה הם יפנו אל המוכר בכתב, אבל אין להם שום יכולת לאכוף עליו לבטל אותה. מצד שני חוות דעת שלהם תעזור לך אם תתבעי את השבת כספך בבית משפט לתביעות קטנות.

פורסם

א. דבר ראשון כנראה מדובר בחוזה אחיד, זה לא קשה להוכיח במידה ואת רואה שהם חותמים כך עם עוד לקוחות, במידה וזה חוזה אחיד, קל מאוד לתקוף את זה בבית משפט אפילו שחתמת.

ב. יכול מאוד להיות שיש פה חוסר תום לב מצד המוכר, שהרי ברור שהוצאות של טסט אמורים לחול עליו ואין קשר לזה שעכשיו ביטל את החוזה.

לדעתי יש פה מקום לבטל את החוזה.

אינני עו"ד , כרגע סטודנט למשפטים

פיאג'ו 2020, MP3 500

יונדאי סנטפה, 2014

פורסם

לא רימו אותך , לא הטעו אותך , לא גנבו אותך , עשו כל מה שביקשת למיטב הבנתי מההסברים שלך על הצד הטוב ביותר.

 

ועכשיו לא בא לך ?

פורסם

לדעתי יש פה מקום לבטל את החוזה.

אינני עו"ד , כרגע סטודנט למשפטים

 

איך אתה מסיק שניתן לבטל את החוזה? נמק ופרט. הרי לא ראית אותו ואינך יודע האם יש בו פגם המהוה עילה לביטולו.

שיר1982 מבקשת לבטל את העסקה, היא אינה מתכחשת לכך שחתמה על החוזה. אילו הייתה מעלה לפורום את ההסכם, אפשר היה להתייחס לגופו.

פורסם
איך אתה מסיק שניתן לבטל את החוזה? נמק ופרט. הרי לא ראית אותו ואינך יודע האם יש בו פגם המהוה עילה לביטולו.

שיר1982 מבקשת לבטל את העסקה, היא אינה מתכחשת לכך שחתמה על החוזה. אילו הייתה מעלה לפורום את ההסכם, אפשר היה להתייחס לגופו.

א. חוזה אחיד- פירושו שבדרך כלל בית המשפט ינסח לרעת המנסח - זה עובדה.

לא ראיתי את החוזה ולא שמעתי מה הצדדים שלה, רק כתבתי שאפשר למצוא עילה לביטול. יש פה גם חוסר תום לב בחיוב תיקון הפגמים שנכתב (ואני מתכוון יותר על עלות הטסט) שזה ממילא היה אמור לחול על בעל המגרש. מה שאני טוען שיש מה לבדוק ולראות מה אפשר לעשות יתכן מאוד שיש עילה לביטול. ואגב, בקורס של חוזים קיבלתי 97%, אז משהו בחוזים אני יודע.

פיאג'ו 2020, MP3 500

יונדאי סנטפה, 2014

פורסם

ברגע שחתמת על זכרון דברים בדרך כלל יש שם סעיף שאומר שאם אחד הצדדים מפר את ההסכם הוא חייב בתשלום המקדמה לצד השני ..

פורסם

אין ספק שמדובר בחוזה אחיד שבמידה והוא נתון לפרשנות הוא יפורש לרעת המנסח.

אם זאת, האם בכלל הוא נתון לפרשנות?

מגיע אדם בר דעת ובגיר ומבקש לרכוש מוצר X.

מוסבר לי כי לשם קבלת המוצר המוכר צריך להשקיע כסף וזמן כדי לתקן ליקויים ולהשמישו (טסט).

המזמין מבין זאת וחותם על מסמך שאומר שבמידה והוא מתחרט הוא משלם 2000 ש"ח פיצוי מוסכם.

לאחר שהוא התחרט מסיבותיו הוא המוכר מבקש רק 1400 ש"ח פיצוי על הוצאותיו ועל הזמן שלו.

מה בדיוק הבעיה פה?

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם

הבעיה שאתם נותנים עצות בלי שראיתם את הסכם המכירה / החוזה, ולכן זה לא מעשי יכול להיות שהחוזה הוא אחיד וכנראה הוא אחיד ויש בו תנאים מקפחים שבמקרה הזה בית המשפט יעדיף תמיד את טובת הצרכן (אלא אם החוזה אושר ע"י בית הדין לחוזים אחידים, כן יש כזה אחד), ואז היא נמצאת בבעיה.

 

לגבי הסעיף הזה:

"הקונה אינו ראשי לבטל את ההסכם , ואולם אם בהסכמת המוכר יבטל הקונה את ההסכם יוחזרו לו הסכומים ששילם, ללא הצמדת וריבית, בניכוי הוצאות המוכר."

 

זה נותן לפרשנות רחבה מאוד וסעיף מאוד בעייתי לדעתי - נגיד והמוכר ערך תיקונים שעלותם הם 6,000 שקל שכוללים התקנת מערכת + שכפול מפתח + תיקוני פח החלפת בלמים וכו כו...

הרי שמדובר פה במשהו שהוא לא הגיוני לחייב את המבטל בהוצאות המוכר, שכן זהו סעיף שאין לו סכום מוגדר, הוא יכול לדחוף גם שעות עבודה של עובדיו, ועוד הוצאות כאלה ואחרות.

 

יחד עם זאת המלצתי שאינה משפטית - פשוט ספגי את העלות, כן 1400 זה לא סכום כסף קטן בכלל ואפילו הרבה מאוד, ועדיין להכנס לסחבת משפטית בנושא הזה שסופה לא מובטח מראש היא בעייתית מאוד.

 

אבל כן הייתי ממליץ לך להגיע לעמק השווה עם המגרש - ולהסביר את המצב ולמה ביטלת את העסקה, ואולי תוכלי לשלם פחות.

asdasdasd

×
×
  • תוכן חדש...