Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4761 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה היה כדי להילחם בתופעה שהייתה למכור מוצרים ממש מתחת לסף החיוב ולהוסיף משלוח יקר

במקום מוצר של 100 דולר + 10 משלוח היו רושמים למשל (אם הסף היה נניח 50) מחיר מוצר 49.99 ומשלוח 60 דולר

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ההובלה מוסיפה ערך למוצר. אם קנית שק חול בארה"ב ב-50 סנט, ערכו 50 סנט. אם גם הטסת אותו לנתב"ג ערכו עלה.

 

 

מצא לך שני ערבים, אני מכיר החוק, חביבי.

 

טענתי אינה שהמכס פועל בניגוד לחוק, אלא שהחוק עצמו מעוות (משהו בסגנון מע"מ על הבלו, למרות שבאופן רשמי לא אמור להיות כפל מס).

פורסם

החוק בעינייך מעוות, בעיניי הוא הגיוני.

 

הייתי רוצה שהמכס ינהג בדיוק לפי החוק, ביעילות, בהגינות ובשקיפות, ובכבוד לאזרחים ולרכושם.

:turn-l:
פורסם

אני אשמח שתסביר לי איך החוק הזה נראה לך הגיוני, ערך המוצר לא עלה, רק המשלוח עולה כסף.

אם אתה שולח לחבר שלך בדואר 100 ש"ח והמשלוח עולה לך 1 אז בעצם הוא מקבל 101 ש"ח ?

Renault Clio sport 2001 - Sold

תקשיב מה דניקס אומר לך.

פורסם

אתה מייבא קרח מאלסקה ומוכר אותו בסהרה. הקרח לא עלה כלום, אבל המשלוח עלה. האם שוויו הוא אפס? האם תמכור אותו באפס, או בשוויו + רווח.

 

העלות שנדרשה כדי להביא את המוצר לארץ היא בפירוש חלק מהערך שלו בארץ.

 

הבעייתיות שאתם שמים לב אליה היא שבייבוא אישי אנחנו משלמים עלות משלוח גבוהה הרבה יותר מאשר משלם יבואן (אם תזמינו מכולה של 10000 מטענים לאייפון, עלות המשלוח ליחידה זעומה).

:turn-l:
פורסם
אתה מבדיל בשיקוף בין סמסונג לסמארטפון סיני ב-$51?

 

אתה יודע אם האבטיח טוב לפי דפיקה עליו? לא, אבל הירקן כן יודע, זה למה הוא ירקן מקצועי.

 

אני מצפה ממישהו שעומד בשיקוף כל היום, שידע מה יש ומה אין בחבילה. מעבר לזה, הם פותחים הכל, לא זוכר מי פתח על זה פוסט אבל פתחו לו ארגז עם שטיחים לרכב, לא רואים בשיקוף שזה שטיח לרכב? או שהבודק פוזל?

 

לא אמרתי שיזהו אם זה גלקסי 3 או 4, אבל מינימום הבנה לאחר שעות מול מכונת שיקוף...

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם
אתה מייבא קרח מאלסקה ומוכר אותו בסהרה. הקרח לא עלה כלום, אבל המשלוח עלה. האם שוויו הוא אפס? האם תמכור אותו באפס, או בשוויו + רווח.

 

העלות שנדרשה כדי להביא את המוצר לארץ היא בפירוש חלק מהערך שלו בארץ.

 

הבעייתיות שאתם שמים לב אליה היא שבייבוא אישי אנחנו משלמים עלות משלוח גבוהה הרבה יותר מאשר משלם יבואן (אם תזמינו מכולה של 10000 מטענים לאייפון, עלות המשלוח ליחידה זעומה).

 

אבל זה מה שמנסים להסביר לך: אנחנו לא מייבאים מכולות של מטענים, כי אנחנו לא יבואנים ולא מתכננים לפתוח עסק. סה"כ מייבאים משהו לשימוש אישי.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

עם המחירים המופקעים שיש לנו במדינה,לא פלא שהרבה עברו לרכוש קבוע באיביי.

Peugeot 208GTI 2017 and Hyundai Tucson 1.6T 2019. 😀

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019- Sold Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold, Peugeot 206XS 2015-2021 Sold

פורסם

זה לא רק המחיר, זה גם הדברים שלא נמכרים בארץ.

 

בארה"ב למשל יש תרבות קניה באינטרנט ולא כמו בארץ שמסתובבים בחנויות, זה מוזיל עלויות למוכר שלא צריך להחזיק חנות ולשים שם עובד ולשלם לו משכורת. בארץ עוד לא הפנימו את זה

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

גם אני מייבא המון (דברים, רובם במחיר פעוט).

 

אכן הפרשנות שהמכס נותן לחוק היא מחמירה לדעתי. כשיבואן מייבא מכולה של פריטים, עלות המשלוח של כל פריט היא זעומה. השווי של הסחורה לצורכי מס נקבע לפי מחיר הקנייה + מחיר ההובלה. כשאנחנו מייבאים פריט בודד (וחייב במכס) אנחנו משלמים מחיר הובלה גבוה הרבה יותר. יוצא שעל אותו פריט ממש, המכס מחשב עבורנו שווי שונה, גבוה הרבה יותר, ולכן גם מכס גבוה יותר. אני לא בטוח שלזה התכוון המחוקק.

:turn-l:
פורסם
זה לא רק המחיר, זה גם הדברים שלא נמכרים בארץ.

 

בארה"ב למשל יש תרבות קניה באינטרנט ולא כמו בארץ שמסתובבים בחנויות, זה מוזיל עלויות למוכר שלא צריך להחזיק חנות ולשים שם עובד ולשלם לו משכורת. בארץ עוד לא הפנימו את זה

 

זה בכלל לא העניין.

חנויות האונליין בארה"ב מחזיקות צוות לוגיסטיקה, נציגי שירות אונליין, ונציגים בטלפון. הגודל של צוות חנות אינטרנט ממוצעת שווה לזה של חנות פיזית בהיקף דומה. ככה שאין אובדן משרות (מה שיכול להיות גרוע)

למה לחנות כזו יש יתרון?

1- השכירות נמוכה יותר מן הסתם. אפשר לעבוד מבתים, אפשר לעבוד ממשרד קטן ולא יצוגי בגרוש, ועוד.

2- יש הרבה פחות בזבוז זמן. להלן תהליך הרכישה של לקוח בחנות אונליין בחו"ל:

רואה מוצר, מעוניין במוצר, מתקשר לשאול שאלה לגבי המוצר, קונה את המוצר, מקבל את המוצר. סוף.

בארץ בחנות פרונטלית: רואה מוצר, מתעניין, מתקשר, בא לחנות, "אחי אולי תעשה לי הנחה? לא באמת אחי אני רוצה לקנות, אבל קצת יקר, ראיתי בעיתון, ראיתי באינטרנט, ראיתי במגזין "לאשה" של חמותי", גורר שעה, מבזבז לנציג זמן, ובסוף קונה או לא קונה את המוצר.

3- קשר עם ספקים/נציגויות/יצרנים. בארה"ב חנויות לרוב מקבלות את הסחורה שלהם מהיצרן, ומימוש אחריות מתרחש מול היצרן ישירות, הלקוח לא משגע את החנות. בארץ הלקוח משגע את החנות, שמשגעת את היבואן, שמשגע את הספק שלו, שמשגע את היצרן. סחבת, זמן, כסף.

 

יש עוד 3-4 סעיפים ברשימה הזו, אבל הנקודה עברה כבר לדעתי.

בנוסף, בגלל שאין לחנויות האונליין את הלקוח המעצבן שיושב להם על הצוואר כל היום, השירות בד"כ טוב יותר מטבעו, גם בלי העניין של תודעת שירות- הנציג לא שחוק ועצבני כבר בשעה 1 בצהריים.

 

 

על הדרך, יש עוד סיבה למה בארץ יש פחות חנויות אונליין-

דואר ישראל לא מסוגל להתמודד בצורה יעילה עם הפצה מסיבית של סחורות. זמני המשלוח יהיו לא סבירים בעליל, ואחוז התקלות יהיה גבוה.

בכלל, אני מצטער להגיד שדואר ישראל הוא לא שירות דואר התואם למדינת עולם ראשון מפותחת. רמה כמו של USPS, DHL, Royal mail וכדומה היא חלום רחוק.

בעצם עזבו את ה cream of the crop של המערב, HK POST פשוט שמים אותנו בכיס הקטן!

פורסם

עד שהדואר שלנו יהיה כמו בחו"ל יקח כמה שנים טובות. :wink:

גם אני מזמין הרבה מאוד דברים מאיביי,אומנם לא נתקלתי במוצר שהתעכב במכס (טפו טפו).

פשוט נראה לי הזוי פערי המחירים בארץ לעומת איביי,אז אני מחכה קצת בשביל אותו מוצר בפחות כסף.

Peugeot 208GTI 2017 and Hyundai Tucson 1.6T 2019. 😀

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019- Sold Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold, Peugeot 206XS 2015-2021 Sold

פורסם
גם אני מייבא המון (דברים, רובם במחיר פעוט).

 

אכן הפרשנות שהמכס נותן לחוק היא מחמירה לדעתי. כשיבואן מייבא מכולה של פריטים, עלות המשלוח של כל פריט היא זעומה. השווי של הסחורה לצורכי מס נקבע לפי מחיר הקנייה + מחיר ההובלה. כשאנחנו מייבאים פריט בודד (וחייב במכס) אנחנו משלמים מחיר הובלה גבוה הרבה יותר. יוצא שעל אותו פריט ממש, המכס מחשב עבורנו שווי שונה, גבוה הרבה יותר, ולכן גם מכס גבוה יותר. אני לא בטוח שלזה התכוון המחוקק.

 

כאדם שמתעסק ישירות עם יבואנים של מוצרים כאלה ואחרים אני יכול לומר לך בוודאות שישנם עוד מרכיבים במשוואה שלך.

אכן, היבואן קונה כמות מכובדת שהיא המינימום שהוא צריך לקנות. אחר כך הוא צריך לשלם על ההובלה לארץ, ביטוח עבור המכולה והסחורה, כאשר המכולה מגיעה לארץ הוא צריך לשלם על עמלת בדיקה של המכולה הן לגילוי אמל"ח, בדיקה על ידי המכס וגם בדיקה שאין משהו מזיק מבחינה כימית. עליו לשלם פריקה של המכולה מהאוניה, דמי אחסנה בנמל, דמי עמיל מכס, דמי שיחרור, הובלה של המכולה מהנמל, פריקה של הסחורה מהמכולה אל המחסן שלו, אחסנה של סחורה במחסן, אחזקת סטוק ועוד הרבה דברים מסביב. וכמובן, שאף אחד לא עובד בהתנדבות. גם היבואן צריך להרויח. כל הדברים הנ"ל הם מה שמשפיעים בסופו של דבר על מחיר העלות של הפריט.

 

כשאתה אדם בודד שמזמין משהו מחו"ל אתה לא מתמודד עם הנ"ל.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

לא מזמינים דברים יקרים בדואר חבילות, נקודה. תזמינו עם MUSTOP, או SHIPITO, או פשוט עם פדאקס\DHL\UPS. אם לא שווה לכם לשלם את ה300 ש"ח אגרות בעילה שלהם, אז כנראה שמלכתחילה היה עדיף לקנות בארץ.

 

חבילות קטנות עם דברים זולים מגיעות בלי בעיה.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum


×
×
  • תוכן חדש...