Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הטיית המרכב בכניסה לסיבוב


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8538 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נכון, אני צריך קורס, אבל עד שיצא לי.

אני לא הולך לנסות את זה בכביש כי זה מסוכן מידי בלי שליטה מוחלטת.

כרגע סתם לידע תאורטי.

 

ליקראת פנייה חדה שמאלה, צריך לישפי הטיית ההגה לשמאל להטות אותו מעט ימינה כי שהמרכב יזרק שמאלה ואז לסובב את ההגה שמאלה?

 

להערכתי, זה יאפשר כניסה מהירה יותר לסיבוב, פחות היתנגדות מרכב, במיוחד להנעה אחורית זה צריך להוריד חזק היגוי יתר.

 

יש משהו בזה?

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני חושב שהתכוונת פשוט ללזרוק שאתה נכנס לפנייה חדה....

 

מהידע הקט שיש לי בראלי... אתה צריך להטות ימינה, לבלום כדי להעביר את מסת הרכב קדימה, ואז לשבור שמאלה וככה את נכנס להחלקה ושומר על מהירות גבוהה...

לזה התכוונת?

פורסם

לא ניראה לי,

שים לב, להפנות את הרכב ימינה ליפניי פנייה שמאלה דווקה.

 

ככה המרכב ניזרק שמאלה ואחר כך ההגה גם מופנה שמאלה (כיוון הפנייה) אז יש פחות זווית גילגול.

 

הפנייה קטנה של ההגה ימינה כדי ליצור זווית גילגול הפוכה.

פורסם

אז שנייה....

 

אתה רוצה לפני פנייה חדה שמאלה... שהתחת ייזרק שמאלה ואז לשבור את ההגה שמאלה ושהתחת ייזרק ימינה בעצם.... כאילו להיכנס להחלקה....!

 

וזה איך שאמרתי לך... אתה לא צריך להטות את הרכב חזק לפני שתתחיל את השבירה שמאלה... אתה צריך פשוט להעביר את המאסה שלו קדימה... על ידי כך שתיקח ימינה קצת ותבלום... ואז לשבור שמאלה ולתת גז... וככה תיכנס למצב של החלקה עם זווית גלגול קטנה מאוד... ותשמור על סל"ד גבוה ומהירות אחלה בחלה כמו שאומרים... :lol::lol:

פורסם
להערכתי, זה יאפשר כניסה מהירה יותר לסיבוב, פחות היתנגדות מרכב, במיוחד להנעה אחורית זה צריך להוריד חזק היגוי יתר.

 

ככה כתבת, וזה ממש לא נכון.

 

מה שתיארת נקרא פליק סקנדינבי, או אפל קונטרה אפל.

 

נניח לפני פנייה שמאלה, מסובבים את ההגה מעט מאוד ימינה, ליצור העברת משקל שמאלה, ואז מכניסים את הרכב לתוך הפנייה בהחלקה, מכיוון שבסיבוב ההגה שמאלה המשקל עובר בחדות משמאל לימין.

 

זה לא מאפשר כניסה מהירה יותר לסיבוב, אלא איטית יותר.

זה לא יוצר פחות התנגדות מרכב, אלא ההפך - המכונית מנסה להתנגד ככל האפשר להעברות המשקל. ו...

זה לא מוריד היגוי יתר אלא דווקא מוסיף... אם כבר - מוריד תת היגוי.

 

ובנוגע לזווית הגלגול - ממש לא. זו לא הדרך לצמצם זוויות גלגול. הדרך לצמצם זווית גלגול היא כניסה כמה שיותר נייטרלית... לא שזה עוזר - כאשר הרכב קרוב למגבלות האחיזה, זווית הגלגול שלו תהיה הכי גדולה. הדרך הכי טובה להקטין אותה היא להנמיך, או להקשיח, או משהו דומה...

 

ומה שאמר קובי ברייאנט בהודעה האחרונה ממש לא נכון, אין לי אפילו כוח להסביר למה...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

ככה אני מבין חביבי... גם מנסיונות אישיים... ככה הצלחתי לעשות סיבובים יותר מהר ... ודרך אגב יש במקס טונינג סרטים של מיצובישי אבו עושה את זה.... אז תחפש את זה שם ותראה...

פורסם
ככה אני מבין חביבי... גם מנסיונות אישיים... ככה הצלחתי לעשות סיבובים יותר מהר ... ודרך אגב יש במקס טונינג סרטים של מיצובישי אבו עושה את זה.... אז תחפש את זה שם ותראה...

 

נהיגה לא לומדים מסרטים ומיצובישי לנסר אבולושן זה לא בדיוק דוגמא לאיך לנהוג בארץ על מכוניות אחרות.

יתרה מכן, הכביש איננו מסלול ראלי (ולכן לא צריך סחיפות ו"זריקה" מכוונת שעל אספלט רק מאיטות אותך).

פורסם

הסבר מדוייק יותר לביצוע אפל (מומלץ לבצע במגרש עפר, שם המהירויות נמוכות יותר וניתן להכניס את הרכב להחלקה ביתר קלות- חובה מגרש גדול!!!):

 

-אציין לפני ההסבר שהנ"ל לא מחליף בלימה, ניסיון לעשות את התרגיל במהירות גבוהה מדי יגרור הרמת גלגלים ובמקרה קיצוני גם גלגול, חובה לבלום לפני התרגול ע"מ להגיע למהירות ביצוע נכונה.

 

נאמר פניה ימנית צרה ב90'.

ניגשים אליה מצד ימין (ולא בקו הנכון שהוא בצד השמאלי), הרגל לוחצת גז מלא, הגה רבע עד חצי סיבוב שמאלה ת"כ גז מלא, סיבוב מהיר מאוד וארוך של גלגל ההגה ימינה ביחד עם עזיבת הגז (מומלץ בתרגולים ראשונים קודם לסובב את ההגה ואח"כ לעזוב את דוושת הגז) יביאו ל"ליפט אוף אוברסטיר" עוד לפני הכניסה האמיתית לפניה, תקנו עם ההגה וגז במצב מלא את היגוי היתר לפי הצורך.

 

זהו אפל-אפל קלאסי.

_\"""""""/_

0|||||||0]

|_|-+-|_|

פורסם
קובי זה שלאנטיס ו-EVO יפניות לא הופך אותן לאותו רכב.....

וזה שאתה נוהג ברכבים שאבא שלך משפר לא אומר שאתה יודע לנהוג... אז אני מבקש יפה אל תתחיל איתי ותפסיק עם הקטע של הלאנטיס! לא מבין בכלל מה הקטע שלך עכשיו

 

ולאחר שאמר שלא לומדים מסרטים ומאבו אז אני לא למדתי מזה... פשוט לקחתי עוד טיפים מזה... ואני אומר לך שזה עזר וסיבובים עשיתי יותר מהר.... כאשר אני מבצע את זה איך שאמרתי... ומי שעבר פה קורס ראלי יודע מה זה מאסת רכב ולמה חשוב להעביר אותה קדימה... מי שלא עבר... שילך לעבור...

פורסם
קובי זה שלאנטיס ו-EVO יפניות לא הופך אותן לאותו רכב.....

וזה שאתה נוהג ברכבים שאבא שלך משפר לא אומר שאתה יודע לנהוג... אז אני מבקש יפה אל תתחיל איתי ותפסיק עם הקטע של הלאנטיס! לא מבין בכלל מה הקטע שלך עכשיו

 

ולאחר שאמר שלא לומדים מסרטים ומאבו אז אני לא למדתי מזה... פשוט לקחתי עוד טיפים מזה... ואני אומר לך שזה עזר וסיבובים עשיתי יותר מהר.... כאשר אני מבצע את זה איך שאמרתי... ומי שעבר פה קורס ראלי יודע מה זה מאסת רכב ולמה חשוב להעביר אותה קדימה... מי שלא עבר... שילך לעבור...

 

לא הבנת אותי, האיבו המדוברת כוילה לעשות את מה שהיא עושה - ועם נהג מקצועי מאוד (היפנים ידועים בדריפטים המדהימים שלהם)

לדעתי בכביש אספלט כניסה כזו לפניה לא עושה אותך יותר מהיר, ראה לדוגמא מרוצי פורמולה 1

בנוגע לסיבובים יותר מהר יכול להיות שהרגשת ככה, לא תמיד הרגשות נכונות ואני לא מאמין שהצלחת להסתכל בספידומטר לאורך כל הסיבוב

 

בכל אופן, איזה קורס עברת?

יובל.

פורסם

ההשוואה לפורמולה 1 ממש אינה במקום..

 

פורמולה 1 יותר קרובה לקארטינג מאשר לכל הקשור לנהיגת ראלי.

 

ההיגוי הישיר המבנה הקל והאווירודינמי והקירבה לקרקע לא קרובות בכלל לנהיגה "המלוכלכת" של הראלי, בראלי יש המון טכניקות החל מטכניקות נהיגה ועד להעברת הילוכים שעל פניו נראות מלוכלכות אבל הן מאד מסובכות ודורשות ים של דיוק.

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

פורסם

ראלימן ידידי, מדובר בכבישי אספלט, ולא על מסלולי ראלי

 

בכבישי אספלט מלבד היפנים של ה"שואו" לא ראיתי עוד דריפטים במרוצים למיניהם

לא בלה מאנס

לא בפורמולה-1

ולא בכל מה שאני מצליח להעלות על הדעת

 

לדעתי על אספלט הנהיגה הכי מהירה היא קווים נכונים ללא דריפטים למיניהם שאולי גורמים לנהיגה להיראות מושכת ויפה יותר, אבל בפועל לא מהירה יותר

יובל.

פורסם

יובל, ומאיפה אתה חושב שהדריפטים האלה באו?

 

כמובן שמעולם הראלי.

 

אגב יהיה מענין סיגנון נהיגה של ראלי במסלול פורמולה ולעומת זאת מכונית F1 במסלול ראלי, אפילו על אספלט נאמר ראלי איטליה. אני מינח שהראלי תנצח את הF1 בראלי איטליה למרות הפרשי הכח..

 

כל סוג נהיגה מתאים עצמו למכונית ולמשטח. מכוניות הראלי ומכוניות הרפליקות ( היפניות שדיברת עליהן) מתאימות לנהיגה בסגנון של ראלי. בדיוק באותה דרך שאתה לא יכול להביא פליק סקנדינבי או 180 מעלות עם הנדברקס במכונית F1, כי לא נועדה לצורת נהיגה שכזו. עם ההיגוי הישיר והאווירודינמיקה שמצמידה אותה לקרקע היא יכולה לקחת פניות במהירות בלי צורך לכל מיני טכניקות ראלי, ולכן הדימוי לקארטינג.

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

פורסם

אחלה, מכוניות הרפליקה כפי שהגדרת מכויילות לדריפטים הללו

אבל לאנטיס לא

 

השאלה היא איך תיקח פניה מהר יותר בלאנטיס, עם מה שקובי אמר שהוא עושה, או בלי זה? (ואל תענה, כי אתה לא יודע את התשובה, וגם אני לא ממש)

יובל.


×
×
  • תוכן חדש...