Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבי יוקרה, איך הם נתפסים


Guest car4fun
שימו לב! השרשור הזה בן 3940 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלומלום.

בירור סוגיה הנמצאת אצלי בראש.

האם תפיסת עולמי מעותת לגבי רכבי יוקרה ומעמד בעליהם?

 

אדם הנוסע על רכב עממי נניח מאזדה או טויוטה רכב חדש בקטגוריה כזו יעלה נגיד סביב ה 130-140K ש"ח

משום מה בעל רכב כזה לא יתפס בעיני כמישהו מצליח במיוחד. אני לא רוצה להיראות שיטחי ואני מקווה שאני מסביר את עצמי נכון כי זה קצת קשה בכתיבה לבטא את זה.. לא שהוא לא טוב או לא מספיק טוב במה שהוא עושה אבל פשוט לא ימשוך את תשומת הלב באופן מיוחד ולא יגרום לך לחשוב שהוא משהו מיוחד או מוצלח בתחומו. ז"א בעיניך יתפס כמי ש"באותה סירה" איתי.

 

לעומת זאת, אדם אחר שיעבור על פניי עם אודי או בימר באותו שווי של אותה מאזדה או טויוטה יחשב בעיני משום מה כמישהו מצליח. מה שנקרא שעסקיו משגשגים.

 

זה כאילו משהו שפשוט באופן אינסטנקטיבי קורה.

אם הוא נוסע על מאזדה/טויוטה אז הוא ממקום בסטטוס מסוים ואם הוא נוסע על הרכב ה"יוקרתי" יותר, למרות שעלותו זהה. אוטומטית המחשבה שצצה בראש זה שהוא מצליח.

 

אתן מספר דוגמאות :

 

אני מכיר בחור נחמד מהדרום שיש לו בית קפה לא הרבה זמן, הבחור הזה נסע על רכב רגיל עממי לא זוכר את שמו משהו ברמה של רכב בעלות 40K ש"ח משהו כזה. המחשבה שהיתה לי בכל פעם שנפגשתי איתו זה שהוא כמוני כמוך

עובד מתגלגל לאט לאט בחור צעיר כמוני מנסים יום עובדים יום לא. בקיצור "באותה סירה".

כל כמה ימים הייתי נפגש איתו, פתאום אחרי קצת יותר מחצי שנה יום אחד הוא מגיע עם רכב יוקרתי מסוג מרצדס שעלותו כ 150-160K ש"ח.

מהיום שראיתי שזה הרכב שלו, וזה לא משהו שהוא השאיל מחבר אלא שלו,

דעתי לגבי העסק שלו השתנתה לגמרי. פתאום הוא ניראה לי מוצלח יותר . רציני יותר. אחראי יותר. איש עסקים לכל דבר .

והמחשבה הראשונה שעלתה לי לראש זה " פשש וואלה איזה יופי! הוא פרץ, הוא הצליח.."

חשוב להבהיר אני לא מדבר על קינאה או צרות עין חלילה. אני רק משתף את איך הדברים ניראים כשאתה ברכב כזה או אחר.

 

דוגמא אישית:

אני בעל רכב שעלותו כ 60K ש"ח לא יוקרה ולא בטיח. אממה יש לי עסק שנחשב למאוד יוקרתי. ז"א השירות שמקבלים והמוצרים שמשתמשים במקום הכל לא פחות מהכי טוב שיש. אין על זה וויכוח. וגם, משלמים בהתאם.

ולכן, חלק גדול מקהל הלקוחות שלי הוא אמיד ומבוסס ברובו וחלקם אף מאוד. מה שאומר שהם אנשים שמסתובבים עם רכבים יקרים מאוד.

יום אחד יצאתי לסידור קטן באמצע יום העבודה ונתקלתי בלקוחה.

היא בעלת Q7 חדש . כשיצאתי מהרכב ונעלתי אותו יצא שהיא עדיין לא ראתה אותי ובמקרה חניתי ליד גיפ מסוג מרצדס חדש לבן יפיפה.

נוצר המעבר הצר הזה של שני רכבים החונים מקביל זה לזה ודלת הנהג של המרצדס נמצאת בצד שלי. ז"א הוא חנה קדימה ואני נכנסתי ברוורס לחניה. והיא פתאום רואה אותי. ואנחנו מקשקשים בסמולטולק והיא מסתכלת על המרצדס ומדברת איתי כאילו מראה לי שהיא מבינה שזה הרכב שלי.

העיניים שלה פזלו תמיד לכיוון הרכב הזה וכאילו חיכתה לראות שאני יעשה משהו שיקשר אותי באופן ישיר לרכב הזה. למשל לנעול אותו,לפתוח רגע ,להוציא משהו, לא חשוב מה. היא לרגע לא התייחסה לרכב העממי (שלי) שנמצא גם הוא צמוד אלי.

מאי נעימות הרגשתי שאני יאכזב אותה אז נשענתי על הגיפ מרצדס בטבעיות כאילו היה שלי (האמת שהוא היה נוח).

 

אתן עוד דוגמא קטנה ואחרונה:

הרכב הנל נרכש בכ 75K ש"ח . אני רציתי לבצע את מה שאני מדבר עליו כאן.. ורציתי לרכוש מרצדס C220 אם אני לא טועה שנת 2002-3 . הייתי מת לקנות את הרכב הזה. להוסיף עוד 5K ש"ח אז לפני שנה וחצי שנתיים ולהינות. אבל כאילו הרגשתי לא שייך.

כאילו אני לא נמצא עדיין במעמד הזה שיכול להרשות לעצמו רכב כמו מרצדס. אפילו שהוא עמד בתקציב שלי.

 

אז אם אני יתרגם את זה לראש עיסקי..

אם הקונוטציה הראשונה שעולה לאדם בראש כשהוא רואה רכב שנחשב יוקרתי (שוב, אפילו אם יעלה 100-120K ש"ח לא חסר כאלה בימרים ואודי) זה שבעל הרכב הוא ברוב המקרים איש מצליח בתחומו שמן הסתם גורם לכך שנשאר לך הרושם שקהל הלקוחות הפוטנציאלים בוחר בשירותיו. זה מעודד הגעה/התנסות בשירותיו לא?

לא כדאי לרכוש רכב כזה? למכור ולהשיג מכל בנק עוד 60K ולהתמזג ? זה אפילו אולי יועיל לעסקים לא?!

 

בדקתי את העניין הזה עם לפחות 6 אנשים שונים וכולם מסכימים שזה הרושם שנשאר. ושהיו מעוניינים לראות במה מדובר. (ז"א להגיע ולקבל שירות. בין אם מדובר במסעדנות,ברים,קבלני שיפוצים,אדריכלים או טיפולי יופי)

אני כמובן מסכים איתם כי זה גם מה שאני חושב.

מה אתם חושבים?

 

אבהרה:

אני מעריך מאוד כל אדם באשר הוא ללא שום קשר לסוג הרכב שלו. סתם עניין מחשבתי-עסקי שיצא לי להתקל בו.

אשמח אם תוכלו להגיב לעניין ולשמור על רמת מכובדת ולא פוגענית.

יאלללה מת לשמוע מה אתם חושבים..

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 168
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רוב השוק נוסע ברכבי יוקרה בשביל השופוני הזה שעליו אתה מדבר.

עבדתי כנהג לפני הרבה שנים אצל יבואן ברזל שיכל להרשות לעצמו כל רכב והוא נסע בסובארו כי הוא היה אדם צנוע. בקיצור תלוי באישיות של האדם הספציפי.

 

אם אתה עובר לרכב יוקרה תיקח בחשבון שהדרך לירידה ממנו הרבה יותר קשה מכיוון שכבר מצפים ממך ליותר.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לא מעט בעלי עסקים שדווקא בוחרים רכב שהוא לא נוצץ מידי, ולא מושך יותר מידי עיניים,

כי הם לא רוצים שיחשבו שהם יותר מידי מצליחים. אני מבטיח לך שאותה לקוחה גם חשבה, ואללה, דופק אותנו

יופי במחירים שלו ואז קונה לעצמו מרצדס.(משהו שמאוד מאפיין ישראלים ;-))

נכון שאם יראו אותך בגרוטאה זה לא עושה רושם טוב, אבל גם איזה רכב נוצץ מידי לא תמיד זה טוב.

בגלל זה יש הרבה רכבי "ביניים", שמראים שאתה מצליח ואתה חי טוב, אבל הם עדיין לא בליגה הבחירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי מילים - "סמל סטטוס". כפי שנאמר לפני, אחוז גבוה מאלו שרוכשים סמלים שכאלו מעוניינים יותר בתדמית הנלווית למותג, ופחות בהנאה מהשימוש במוצר עצמו. (ולא משנה כרגע אם זה מרצדס, שעון רולקס מנצנץ או מעיל מפרווה של טיגריס לבן רחמנא ליצלן).

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפילו לראשי משפחות הפשע ירד האסימון לגבי תדמית,אוטו וסטיגמה.

שים לב לרציחות האחרונות. אף אחד לא באוטו של בעל בסטה/שחקן כדורגל .כולם במזדה 3 (ישנה) ,אוטו שכור וכו.

הבנת , ברוך , מה שווה היום לשבת במרצדס ? היום כל ילד יודע למשל, שג'יפ מרצדס בן 10 , שידוע ככשלון ובור כספים נוראי, שווה בשוק כמו יפנומטי.וכך מסתכלים על מי שנוסע בו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל טוב ויפה לגבי ההתלבטות שלך (למרות שאני אישית חושב שלילי לגבי קניית רכב מטעמי "שופוני". בעיקר מצד כאלה שקונים למרות שאין להם מאיפה), רק דבר אחד הפריע לי.

שהמשכת במשחק ועשית רושם שהמרצדס שלך. מילא לרצות לקנות אחד למען הרושם של "מצליחן", אבל להישען על אחד שלא שלך כדי ליצור רושם שהוא שלך? זה כבר נראה לי מוגזם.

-----------------------------

אם נוהגים לא מסמסים. אל תצאו בלי מסמס תורן :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפילו לראשי משפחות הפשע ירד האסימון לגבי תדמית,אוטו וסטיגמה.

שים לב לרציחות האחרונות. אף אחד לא באוטו של בעל בסטה/שחקן כדורגל .כולם במזדה 3 (ישנה) ,אוטו שכור וכו.

ההתנקשות באלפרון בוצעה ע"י פיצוץ הרכב שלו- ג'טה שכורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוצא לי לאחרונה להתעסק קצת עם קוני דירות באחת הערים בשרון, בממוצע 2מיל' לדירה צנוע יחסית, בנוסף לריהוט חשמל ועוד שיעלו קרוב ל100K.

פילוח הגילאים אינו שונה מהאוכלוסיה הכללית, צעירים/ מבוגרים/ משפחות עם ילדים בגילאי צבא ועדיין רוב הקונים מסתדרים עם 1.6 אוטומט.

בת-ים לעומת זאת מלאה בבעלי עונדות ובמווו שהמקררים שלהם ריקים ובתי מנורה מעתרים את התיקרות שלהם (אני בתימי לשעבר)

אחד מעדיף לחשוב על עצמו כבעל רכב מפואר ואילו אחר מעדיף לתכנן את צעדיו בזהירות רבה יותר.

אטרקציות לאירועים

 

 

פאביה על כביש זה כמו צ'אק נוריס בקטטה בבר.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתנקשות באלפרון בוצעה ע"י פיצוץ הרכב שלו- ג'טה שכורה.

 

בדיוק. ומצד שני, ילדי אותם ברונים, חלקם לומדים באוניברסיטה ומספרים לאבא באיזה אוטו נוסע הפרופסור.

כבר לפני עשרות שנים אמר לי איש עסקים כבד מאד על מרצדס - לא אשכח - a car for newly enriched butchers.

אז אם רוצה איש הפשע להחשב יודע כתוב וכתוב - black man's wheels כבר לא טרנדי.כמו כל קופסת העברה שהיחס אליה אצלנו מתקרב לזה שבניו יורק - סימן לבגרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שרכב הינו סמל סטטוס, ורכב חדש גם הוא סמל סטטוס - להבדיל מרכב יוקרה עם גיל מתקדם, שהיינו אומרים עליו 'תזהר לא לשרוט אותו כי לבעלים אין כסף לרכב חדש...'.

ומאותה סיבה החברות מוציאות כל שנה-תיים עיצוב מעט שונה, על מנת שהשבויים בתדמית המדוברת יהיו "חייבים" להשתדרג. וכן זכור לי שהפסיקו לציין בארץ את שנת המודל (בתחילת שנות ה-90) כדי להפחית מהעומס על הכבישים, שלא ירוצו להחליף לסיומת החדשה (לא עזר להם...).

 

כמו שנכתב לפני, אלה שחשוב להם הסמל סטטוס גם ישקיעו בשעון ממותג, כדי שגם אם לא תדע איזה רכב יש להם - אז לפחות השעון/מעיל/כל מותג אחר יסנוור אותך. (מזכיר לי בדיחה על שני אוליגרכים שנפגשו, והנה התברר כי לשניהם שעון יוקרה זהה, שואל האחד: בכמה קנית אותו? ונענה כי שילם סך 80K ענה לו ההוא בגאווה - אה, אני קניתי אותו ב-100K).

 

גם בעיני בעל רכב יוקרה - הוא מצליח יותר, ו"שווה יותר", אבל אחרי הכל בעידן הליסינג - יתכן שההוא שקוע בחובות.

מצד שני, אני מכיר כמה וכמה בעלי אמצעים, שיכולים להרשות לעצמם רכב שתהנה/שתקנא לראות, אבל הם רוכשים רכב כדי שהם עצמם יהנו ומספיק להם משהו בינוני.

 

לענין רכבי משפחות הפשע, לדעתי סיבה עיקרית היא המלחמה בהם נגד בהלבנות הון, וכן ע"י מס הכנסה, וברכב שכור זה יותר פשוט להם.

:idea:בכביש אל תהיה צודק, היה חכם.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מס' דוגמאות למחשבה :

 

 

שכרת עו"ד לעינייני גירושין והוא מגיע נוהג על פונטו חבוטה.

הזמנת שרברב להצעת מחיר והוא מגיע נוהג על אוודי s4.

אתה יוצא מפגישה יחד עם מנהל תיק ההשקעות שלך וכשאתם נפרדים לשלום הוא עולה על אופניו ומנפנף לך לשלום.

 

 

 

שאלות עמוקות באופן שיטחי :roll: .

Gn'f'R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומאותה סיבה החברות מוציאות כל שנה-תיים עיצוב מעט שונה, על מנת שהשבויים בתדמית המדוברת יהיו "חייבים" להשתדרג. וכן זכור לי שהפסיקו לציין בארץ את שנת המודל (בתחילת שנות ה-90) כדי להפחית מהעומס על הכבישים, שלא ירוצו להחליף לסיומת החדשה (לא עזר להם...).

 

נכון מאוד, זכור לי... העניין הוא שבתחילת שנות התשעים באמת אי אפשר היה לזהות שנת ייצור כי נתנו סיומת לכל יבואן (אני זוכר 03 לסובארו, 04 ללובינסקי, 05 לסמל"ת וכו') עד שגם זה הופסק ובאיזשהו שלב ועד היום התחילו להריץ את שתי הספרות האחרונות בסדר עולה, כך שבקלות ניתן להשוות למי יש רכב חדש יותר...

-----------------------------

אם נוהגים לא מסמסים. אל תצאו בלי מסמס תורן :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין את ההרגשה/גישה/צורת חשיבה לך, אבל כמו שאמרו וגם אני חושב, אם רכב מספק אותך ואת הצרכים שלך זה מספיק, ורוב מי שנוסע על רכבי יוקרה כאלה זה באמת לצורך שופוני.

 

אתם רוצים לשמוע סקופ? המנכ"ל של החברה שאני עובד בה, נוסע על....תתפסו את עצמכם....תחזיקו חזק.... פיאט פנדה רובוטית! והחברה מצליחה מאוד, לא חסר לו כסף בלי שום ספק, ויצא לי לנסוע איתו ברכב כמה פעמים לכול מיני מקומות ופגישות, ופעם אחת פשוט שאלתי כי לא יכולתי להתאפק מלהבין איך מנכ"ל של חברה מצליחה נוסע על פנדה, הוא ענה בשיא הפשטות: "הוא לוקח אותי לאן שאני צריך, קטן ונכנס לחניות, וכפלוס גדול אשתי אוהבת אותו, זה מספיק לי"

האמת קנה אותי, בנאדם פשוט, ולא מחפש להשוויץ.

 

מס' דוגמאות למחשבה :

 

 

שכרת עו"ד לעינייני גירושין והוא מגיע נוהג על פונטו חבוטה.

הזמנת שרברב להצעת מחיר והוא מגיע נוהג על אוודי s4.

אתה יוצא מפגישה יחד עם מנהל תיק ההשקעות שלך וכשאתם נפרדים לשלום הוא עולה על אופניו ומנפנף לך לשלום.

 

 

 

שאלות עמוקות באופן שיטחי :roll: .

 

זה סתם סטיגמה, מסכים לגבי איזו פיאסטה מתפוררת, אבל דווקא לגבי האופניים אני לא מסכים, בחו"ל ראיתי ראש עיר של חצי מיליון תושבים מגיע לעבודה על אופניים, כשאמרו לי שזה הראש עיר שיורד מהאופניים הייתי קצת בהלם, ואז הסבירו לי שזה לא כרגע זר ומוזר שם.

אם אני לא טועה גם ראש העיר של פריז מגיע לעבודה ברכבת התחתית (המטרו) - קראתי על זה איפשהו.

אישית אני לא מעריך אף אחד לפי הרכב, מנכ"ל יכול לנסוע גם על מאזדה 3/6 לדעתי, לא רואה בזה משהו לא תקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים.. בהחלט תשובות מעניינות.

רוב מוחץ של התשובות כאן מדברות על רכב יוקרה המיועד לשופוני. לא זאת היתה כוונתי. זה כבר אנשים שבאמת אין קשר בין סוג העבודה שלהם,ההכנסות שלהם והרכב שבבעלותם.

אני אמרתי ננסה לחשוב עסקית.

תחשבו על זה..אם רוב האנשים אכן חושבים כך, ומקבלים את התחושה שאני מקבל כשאני רואה מישהו נוהג ברכב כזה.. מבחינה עסקית,אפשר לנצל את זה לצורך רושם טוב. לא?!

יותר מזה..אני מכיר אחד כזה באיזור מגוריי שעבר תאונה, קיבל סכום של פיצויים ופתח עסק

והגיע מספר חודשים לאחר מכן עם בימר שבזמנו עלתה 150K פלוס מינוס (המחיר הוא רק לצורך השוואה ביחס לוותק העסק).

כשהגיע לעסק עם הרכב המפואר ולקוחותיו ראו אותו. פשוט לא הפסיקו לדבר עליו כמה הוא כניראה מצליח. זה קודם כל השאיר את מה שנקרא "אפקט הרושם הראשוני". איש לא ידע על התאונה שנגרמה לו וזה מוכח במקרה שלו כגורם לעלייה בהתעניינות האנשים בו ואני לא מדבר על התעניינות לשלומו. כמובן שאחר כך מגיע האפטר אפקט שזה כבר להוכיח את עצמך מול דרישות הלקוח.

אני מקבל את דעתכם לגבי מנכלים שונים צנועים. אבל אני מדבר על נותני שירות. עצמאיים שנפגשים פנים אל פנים עם הלקוחות ונתקלים בהם ביום יום אם בסידורים או אירועים וכו'.

אגב סתם מחשבה..מעניין אם המנכלים הבכירים מגיעים גם לפגישות העסקים שלהם ללא השעון החליפה והרכב כשעליהם להשאיר רושם טוב..

 

לענייננו אנו,

אני לא מדבר על רכישת רכב בהגזמה. ישנם רכבים בקוגורייה הזו ובשנתונים טובים שנעים סביב ה 120K ש"ח

סתם דוגמא ,זורק, נניח, רעיון.. אודי A4 2009 ובימר סדרה 3 2009-10

הרכב לא מנקר עיניים עד כדי כך ולא יקר במיוחד למרות שביחס למחירו בארה"ב הוא כן. ועדיין מאפשר לך לשמור על רושם טוב.

כפי ש OSHRI ציין, אם לזה הוא התכוון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...