Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק גיר טיפטרוניק.


Avib1
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4550 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

ברשותי פורד פוקוס 2009 ורציתי לדעת אם אני בוחר להשתמש בטיפטרוניק רוב הזמן הצריכת דלק תיהיה גבוהה יותר או להיפך?

הרי לאוטומט יש נטייה למשוך את ההילוך ובכך בעצם נוצר מצב של סלד גבוה שמשפיע על צריכת הדלק , ואילו בטיפטרוניק יש לי אפשרות לשלוט על ההעברה של ההילוך בזמן ובכך בעצם למנוע מצב של סלד גבוה...

 

האם זה נכון או שאני טועה?

 

תודה לעוזרים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי מאופן בו אתה מעביר, רוב הסיכויים שצריכת הדלק תיהיה גבוהה יותר כי מחשב הגיר מעביר את ההילוכים אופטימלי.

לא צריך למנוע סל"ד גבוה אלא ההילוכים צריכים לעבור על סל"ד שמתאים לאותם תנאי הדרך. נסיעה על סל"ד נמוך והילוך גבוה בעלייה רק גורעת בצריכת הדלק.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גבוהה יותר.

אתה יכול למשוך הילוכים/להעביר מהר.

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת הדלק מוש]עת מרגל ימין ולא מהסלד, אם תצליח ע"י שימוש נכון בגיר לנהוג בצורה חסכונית יותר, אז אולי זה יחסוך.

מצד שני חשוב שתזכור שאתה נוסע על רכב שצריכת הדלק שלו אמורה להיות זוועתית, כי הוא כבד, אוטומטי ובעל מנוע חלש מאד. (אני יוצא מנק' הנחה שמדובר על ה1.6) אם אתה רוצה לחסוך בדלק תחליף רכב, אם זה לא פרקטי אז לפחות תתחיל להסתכל רחוק קדימה על מנת למנוע בלימות מיותרות שגורמות להאצות מיותרות אח"כ

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במצב רגיל ולא טיפטרוניק ניתן לשלוט בהעברת ההילוכים באמצעות עוצמת הלחיצה על דוושת התאוצה.

 

דהיינו בלחיצה מתונה העברות ההילוכים יבוצעו בסלד נמוך ולהיפך.

 

ואולם כאשר אתה זקוק להורדת הילוך במצב רגיל ולא טיפטרוניק יש חסרון והוא שצריך ללחוץ לחיצה הגונה על דוושת התאוצה אך ורק בכדי להגיע למצב שהגיר מזהה שאתה מעוניין להוריד הילוך. יש רכבים שיש בהם ממש נקודה ספיציפית מעין כפתור בדוושת התאוצה שגורמת להורדת הילוך. עצם הלחיצה על הדוושה אך ורק כדי להגיע להורדת הילוך גורמת לצריכת דלק מיותרת.

 

במצב טיפטרוניק לעומת זאת, ניתן לשמור על לחיצה מתונה של דוושת התאוצה ואין צורך ללחוץ יותר על דוושת התאוצה בכדי להוריד הילוך ופשוט להוריד הילוך באמצעות ידית ההילוכים, כך נמנע בזבוז הדלק המיותר שציינתי לעיל.

 

אותו דבר גם לגבי משיכת הילוך לסל״ד גבוה יותר, במידת הצורך, במצב רגיל ולא טיפטרוניק, על מנת שהגיר לא יעביר להילוך גבוה יותר בסלד נמוך ממה שרצית, אתה צריך שוב ללחוץ לחיצה הגונה על דוושת התאוצה על מנת שהגיר יבין שאתה מעוניין למשוך את ההילוך. לא לחיצה חזקה מדיי שכן אז הגיר יוריד הילוך בקיק דאון.

 

במצב טיפטרוניק אתה יכול להמשיך עם לחיצה מתונה על דוושת התאוצה ואין צורך ללחוץ לחיצה חזקה יותר, אולם מאחר והגיר נעול בהילוך שקבעת, הוא לא יעלה הילוך אלא ימשוך את הסל״ד עד שתעביר הילוך באופן יזום. כלומר גם כאן מצב הטיפטרוניק משיג את התוצאה הרצויה תוך פחות בזבוז דלק.

 

בקיצור לדעתי מצב טיפטרוניק, בכל מצב שאיננו נסיעה מתונה יגרום לחסכון גבוה יותר בדלק מאשר מצב רגיל.

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על המענה אם כי הדעות חלוקות לכאן ולכאן ותשובה חד משמעית לא הצלחתי לקבל..

בכל אופן מה שכן הצלחתי להבין זה שצריכת הדלק ברובה מושפעת מצורת הנהיגה שלי ולכן אני אתחשב בזה מעתה והלאה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מציע תיסע על המצב אוטומטי,המחשב יחשב בצורה הכי נכונה,גיר טיפרטרוניק לא הופך את הגיר לרובוטי או ידני לכן צריכה שלהם לא תקבל.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשובה מתאימה וחד-משמעית קיבלת מהתגובה הראשונה - tzvipper.

את השאר אין לך צורך לקרוא.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...