Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5006 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי תוכנית לבנות NAS בזול מאוד ושיהיה מאוד חסכוני בחשמל. יש לוחות אם מבוססות מעבד ARM אפשר להתקין אנדרואיד או לינוקס. יש אפילו לוחות אם עם כניסת SATA. מחירים בחו"ל נעים 35-50$ בערך, כלומר מחשב ב200ש"ח.

יש בארץ מקומות שמוכרים לוחות כאלה?

אני מתכוון למשהו כזה:

http://www.thspot.co.il/android-pc-motherboard-diy/?ModPagespeed=noscript

זה אמור להראות בערך ככה:

apc_3.jpg

ODROID-X.jpg

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

וואוו זה נראה מגניב חבל על הזמן, איזה פוטנציאל יש לזה...

http://www.hardkernel.com/renewal_2011/products/prdt_info.php?g_code=

בעסה שבמכס יחגגו עלינו אם נחשוב להזמין מחו"ל ויהפכו את הדבר ללא משתלם (או יותר סביר להניח, פשוט ימצאו איך לתת טעם רע מאוד לכל העניין)

עריכה - בעצם לא!

גיגלתי ומתברר שיש מע"מ 15.5% וזהו :) אפשר להזמין את הלוחות מחו"ל בלי שהדבר ייקר משמעותית את העלות הסופית. נראה לי שאני אזמין את ה odroid x הזה, צעצוע מגניב חבל על הזמן...

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם

יש לי טראומה מהזמנה אחת שהייתי צריך לשחרר במכס (עד שקיבלתי הודעה לשחרר עברו כמה חודשים טובים), לכן מעדיף הזמנה מקומית אם אפשר.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

גבו ממך עמלה על שירות העמילות בסניף הדואר :roll: , או שהכריחו אותך לקטט רגליך למכס? :shock:

מה בנוגע ל fedex, מה הסבירות שלהם "ליפול" במכס? איזה מבעס, ה odroid קורץ לי חבל על הזמן ויעברו בוודאי שנה או שנתיים עד שיגיע לארץ במחיר מופקע :|

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם

זה היה דואר אויר, כרטיס היה אמור להגיע תוך שבוע. הייתי במכס חיפה. זה מרתף כזה שצריך להשאיר תעודת זהות בכניסה ואז לרדת לשם. כאילו איזה בונקר. היה להם שם על השולחן מילון עברית אנגלית ותור כמו אחרי נקניק ברוסיה. נאלצתי לשלם מע"מ כולל מחיר משלוח. ככה כמה פאונדים הפכו ל500ש"ח.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אתה צריך לוח עם כמה יציאות SATA. זה לא דבר מאוד נפוץ בעולם הARM-ים. רוב הפרוייקטים של NAS מבוססים על ATOM של אינטל, שתומך בזה הרבה יותר טוב.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

מספיק לי פורט SATA אחד. זה מאוד נוח למשל להוריד סרטים וישר לצפות בהם בסטרימר או לשמור אליו מסמכים ודברים שיתופיים. לינוקס עם NFS וSAMBA יעשה את זה.

אני מודע לכך שרוב הNAS מבוססים ATOM, הבעייה שהוא יקר יותר בהרבה. לוח כזה עם SATA אחד ולינוקס יעשה את העבודה הרבה יותר זול ועם 2-1TB איחסון זה יכול להיות ממש נחמד. NAS אמיתי עולה מעל 1000ש"ח לא כולל דיסקים, לוח כזה עולה 200ש"ח + משלוח + מע"מ.

למה לא להחזיק במקום זה מחשב דלוק? בגלל צריכת חשמל הרבה יותר גדולה והחום שהוא מפיק.

אפילו תכננתי בשבילו כבר מארז: מכשיר וידיאו ישן ומקום של קלטת ישמש למגירה של דיסק SATA.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

לא ידוע לי על SATA באף אחד מהבורדים הזולים. יש רק שני מעבדי ARM כרגע שאני מכיר עם SATA, הראשון זה המשפחה של TI DM389x והשני זה המשפחה של Freescale i.MX6. שניהם באים רק על לוחות יקרים, נגיד זה:

http://boundarydevices.com/products/sabre-lite-imx6-sbc/

 

פתרון טוב יהיה להשתמש בלוח זול (כמו ODROID) עם הרד דיסק מחובר לUSB דרך מתאם, במקום הSATA. זה יהיה איטי למדי אבל זול וקל יחסית.

 

אל תשתמש בRaspberry Pi, הוא זול מאוד (סביב $30) אבל יש לו מלא בעיות עם הUSB.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

roee, תודה על העיצות המועילות, ODROID ניראה כרגע כמו האופצייה הטובה ביותר. להשתמש בדיסק USB בהחלט בא בחשבון ואני מניח שביצועים יספיקו בשביל ליראות סרטים דרך הרשת בסטרימר, אפילו אפשרות כזאת אני כבר יכול לממש היום, בראוטר שלי יש חיבור לדיסק USB שניתן לשתף אותו ברשת (פשוט יש לי חשק לבנות משהו מעניין עם לינוקס מינימליסטי).

 

ODROID נמכר בארץ?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אם אתה מעוניין בלוח MINI ITX עם מעבד ATOM במחיר של 200 ש"ח צור קשר,

הלוח המדובר הוא http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3082#ov

אחריות 3 חודשים, יתכן ויהיה פתרון טוב לשימושיך.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

פורסם

TheWolf, תודה על ההצעה - זו בהחלט הצעה מאוד מעניינת והמחיר מעולה, ATOM עם שתי ליבות אני צריך לחשוב על זה ולבדוק כמה דברים: סוג ספק שיכול להכנס (זה הרי ATX), צריכת חשמל, האם לוח אם יכנס וכד'. על הלוח יש שתי יציאות SATA זה מעולה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

להלן העדכון.

 

תודה מיוחדת לארז (TheWolf) על העזרה עם החלקים לצורך בניית המחשב.

 

המטרה הייתה לבנות מחשב מקסימום זול עם מינימום צריכת חשמל לצורך עבודה רצופה כדי שישמש בתור NAS וגם בתור טורנט קליינט. יתרון נוסף של מחשב שצורך מאט חשמל זה TDP נמוך יחסית וזה יתרון בקיץ החם בחדר לא ממוזג.

המחשב שבניתי מבוסס ATOM, הבדל קטן במחיר לאומת יבוא של לוח עם מעבד ARM שכולל חיבור SATA אך התמורה לכסף הרבה יותר טובה ויש שני חיבורי SATA, מדובר על מעבד הרבה יותר חזק שכולל שתי ליבות פיזיות וHT, כלומר רואים 4 ליבות במערכת ההפעלה. יש לו 1G זכרון שזה הרבה מעבר למספיק עבור מערכת הפעלה שבחרתי להתקין אליו.

 

מערכת הפעלה שבחרתי כמובן מבוססת לינוקס. יש מבחר גירסאות לינוקס קלות במיוחד שמיועדות למחשבים חלשים. בחרתי הפצה שמבוססת על אובונטו שהיא אחת הנפוצות ביותר כי יש מבחר גדול של תוכנות להתקנה קלה ולא צריך להתעסק עם קומפילצייה כמו בהפצות מסויימות.

למערכת דסקטופ גראפי קל משקל ובעומס עם התוכנות שמחשב מריץ הוא מגיע לצריכת זיכרון עד 300MB כך שאפילו אין צורך בSWAP. הWINDOWS האחרון שהיה מגיע לצריכת זיכרון כזאת בעומס למיטב זכרוני היה 2000 או במקרה הטוב XP אחרי שמורידים לו את כל הסרויסים שלא צריך.

 

בהתחלה תכננתי להתקין לינוקס מUSB אבל בהפצה שבחרתי לא מצאתי דרך קלה לשים את ההתקנה על DOK, לכן בחרתי לא להתעסק עם זה יותר מידי זמן והתקנתי עם DVD ROM ישן שהיה לי. ההתקנה בוצעה כמו על שולחן מנתחים כשכל איברי המחשב נימצאים בחוץ. הסיבה שDVD מסוג IDE וכבל שלו גדול מידי למארז הקטן.

כמו שאפשר ליראות בתמונות גם ככה יש הרבה מאוד כבלים, את רובם הצמדתי על ידי אזיקונים על הקורות העליונים של המארז מצד החיצוני כדי שלא יפריע לאוורור.

 

אחרי ההתקנה הכל רץ חלק, המחשב מגיב מהר להפליא ומריץ בקלות אל הלינוקס. זה כמובן לא הדסקטופ המודרני עם אפקטים תלת מימדיים, אבל לצרכים שהמחשב הזה נבנה זה בדיוק מה שצריך.

 

בתמונה הראשונה אפשר ליראות את כמות הכבלים הגדולה שצריך לסדר במחשב הקטן. כבל שטוח של IDE כמובן אחרי ההתקנה עף מיד ביחד עם הDVD. בתמונות הבאות אפשר ליראות את מעבדת המחשבים המאולתרת שסודרה לצורך הרכבת המחשב, ההתקנה והבדיקות.

 

לא נתקלתי בשום בעיות עם ההתקנה, הכל עבר חלק, כל הדרייברים של לינוקס עובדים עם החומרה.

ComputerAssembly.jpg

LinuxInstallation.jpg

LinuxInstallation3.jpg

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אם זה רק לNAS, למה לא להשתמש בFREENAS במקום התקנת מערכת הפעלה "כבדה" יחסית (אפילו האובונטו)?

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

פורסם

הסיבה שאני רוצה להשתמש בו גם בתור טורנט קליינט, בשלב הזה הכי נוח לבחור מה להוריד מהמחשב ישירות כי אחרת יהיה צריך להחזיק עוד מחשב מופעל שאני יחפש בו מה להוריד. ואז בתור NAS מחשב הזה לא רק יאחסן קבצים אלא בעצמו גם יוריד תוכן וישתף לסטרימר ושאר הרשת.

המחשב הזה מספיק חזק לצרכים האלו והוא מתמודד עם זה יפה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

×
×
  • תוכן חדש...