Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תחביב מוטורי - תחביב לעשירים בלבד?


odedos
שימו לב! השרשור הזה בן 4258 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

או בקיצור, איך מאכילים את החיידק המוטורי שחי אצלך, שכל מה שיש לך זה אונו 45 ומחסור בהרצלים ?!

אני מניח שהתכוונת לכסף. הרצלים, למיטב ידיעתי, זה כינוי לשיערות שחורות, עבות ומסולסלות, כמו אלה שהיו להרצל על הזקן.

בהתחשב בכך שלמרביתנו אין זקן כמו זה של חוזה המדינה, אני אשאיר לך להבין לבד מה הוא מקור ה"הרצלים" אצל מרבית האוכלוסיה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

רוני - כרגע אני מחזיק מכונית אחת ומנסה להמנע מאחזקת מכונית שניה (הולך לעבודה ברגל), כמוני יותר ויותר אנשים בגלל העלויות ההולכות וכבדות ויוקר המחיה שהולך ונעשה בלתי נסבל במדינה. אם אתה כבר חייב מכונית שניה, אז להרבה אנשים העלות החודשית הנוספת של 200-300 ש"ח (ויותר) לגרסה הספורטיבית הוא לא סכום מבוטל.

 

בהמשך הקריירה אני אהיה חייב מכונית גם לעצמי ואני בהחלט מעוניין במכונית קטנה ומעניינת - אבל ברור לי שזה יעלה לי יותר מסופרמיני חסכונית "ומשעממת".

 

גם למכונית הראשונה שלנו (כרגע נסתפק בברלינגו שנקבל בהשאלה ונחסוך למשהו איכותי) אני רוצה לרכוש מכונית "מעניינת", אבל זה יעלה לי עוד 200-300 ש"ח לחודש בעלות כוללת. סכום זה אולי נראה קטן לחלק מהאנשים, אבל להרבה אנשים זה ההבדל בין להיות עם הנחיריים מעל המים ובין טביעה בבוץ האוברדרפט וההלוואות.

 

אני חוזר וממליץ ל-OP לנקוט במשנה זהירות מבחינה כלכלית. מכונית ספורטיבית לא סובלת תחזוקת שבר, לא סובלת צמיגי לינג-לונג במחיר מבצע (מה שלא מומלץ אף פעם), אתה לא יכול לחסוך על נוזל קירור ושמן - כל זה מצטבר לעוד הרצל (10 שקלים ישנים = 1 אגורה) ועוד הרצל ובסוף אתה נכנסת לחריגה והרכב מושבת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוק, כמובן שלא מומלץ בקושי לסגור את החודש ועדיין להחזיק מכונית ספורטיבית, כל שאמרתי הוא שעבור מי שיכול להרשות לעצמו תחביבים, אחזקת ספורטיבית במקום מכונית "רגילה" היא סדר גודל של מאות שקלים יותר בחודש - סכום שבהחלט אפשר לעמוד בו.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרושש ורוצה רכב מהנה? זה אפשרי.

קולט

סיוויק הצ'בק 1.6

106

פונטו HGT.

ידניות בלבד כמובן.

 

 

הבעיה תהייה למצוא אחת במצב טוב.

 

לגבי עלויות אחזקה של MX-5, זה שטויות, הביטוח אומנם יקר יותר וכמובן שותה יותר דלק, אבל אחזקה שוטפת זה אולי עוד איזה 1000-500 שקל בשנה וגם זה רק בגלל שאני מטפל במוסך מורשה יבואן ולא מדרכה, כמו ברכב הקודם ובגלל הצמיגים הרחבים יותר (=יקר יותר).

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני - זה אכן (החל מ-) כמה מאות ש"ח בחודש, אבל צריכים להיות מודעים למה נכנסים. רוב האנשים במדינה לא יכולים להרשות לעצמם מאות ש"ח בחודש על מותרות (למרבה הצער בישראל תחביב=מותרות). ה-OP צריך לעשות את החשבון הזה עם עצמו מאוד בזהירות. יכול להיות שהוא יגלה ששווה לו לנסוע קצת במרצדס (אוטובוס) בזמן שהוא בונה את עצמו כלכלית.

 

BDB - הביטוח הוא אקסטרא 3000-4000 אאל"ט לזוג נהגים מעל 30 ועם רקורד נקי. נהגים צעירים ישלמו הרבה יותר, אם בכלל ימצאו חברה שתבטח אותם. רכב כזה אמין, אולם חייב תחזוקה קפדנית (במיוחד אם רוצים גם שישמור על ערכו) - אקסטרא 1000-2000 לשנה. דלק - 1:10 במקום 1:15 (סופרמיני חסכונית) - בנסועה של 15KKM - עוד 500 ליטר- 4500 ש"ח (אני מרשה לעצמי לעגל מעלה - הדלק יגיע ל-9 ש"ח במשך השנה הקרובה). נקודת אור - MX-5 מתוחזקת היטב שומרת יחסית על ערכה, אבל לזכור שמאז שהיבוא הסדיר התחדש כבר פחות רואים מיאטות שמחליפות ידיים במחירון+++.

סך הכל - תוספת של לפחות 800 ש"ח לחודש ביחס לסופרמיני סבירה (שגם ניתן להכניס בה עוד 2 נוסעים ומטען).

 

מה שכן - אם החיידק לא מרפה והתקציב דחוק, שווה לחפש 106 במצב טוב. אפילו עם מנוע 1.4 זאת מכונית כיפית יותר מרוב מה שיש היום בשוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוק, אז קנה קליאו ספורט או איביזה טורבו או משהו דומה. יעלה לך רק 300-400 שקלים בחודש יותר ממכונית רגילה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכוי טוב שאני אקנה לעצמי מכונית בסגנון הזה (כרכב שני). לעזאזל - אם לא בעיית הבטיחות (ילדים באוטו!) הייתי מחפש לעצמי 106GTI מלוקקת ומוכן גם לשלם עליה מחירון++...

אבל בכנות - אני מרוויח קצת יותר מהאדם הממוצע ועם קצת יותר ביטחון תעסוקתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתחילים לחסוך כסף וקונים רכב נורמלי?

אני עבדתי די הרבה לפניי הגיוס וחסכתי כסף, ושידרגתי את הגטס שהייתה לי לקליאו שיש לי עכשיו,

וגם אני חייל שעושה יומיות, ואני בסך הכול נהנה מהרכב, הוא מזכיר לי מדי פעם שמדובר במנוע 1.2 ולא 2.0 :) אבל בסך הכול רכב מצוין ואני מאוד מרוצה.

 

ולא, אפשר להנות מתחביבים בלי לקרוע את הכיס.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעשירים או לא, אני רק יכול להעיד שאת רוב ההרצלים שלי אני משקיע במוטוריקה.

אם זה לשדרג את הקיים או לחסוך לחדש.

תמיד אני ואישתי מתווכחים על מה עושים עם הכסף ה"מיותר", איך שמתקבל איזה בונוס או קרן השתלמות אני רוצה לשדרג את הרכב והיא רוצה לחו"ל.

ללא ספק סוג של מחלה שאינה זולה לטיפול בעליל.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נגיד שבשבועיים השקעתי מעל 10,000 על שיפורים לרכב.

סכום לא מבוטל זה נכון, אבל גם עם רכב סטנדרטי הייתי חי בשלום כנראה.

ההבדל בין רכב ספורטיבי לרכב רגיל הוא כ-300 ש"ח בחודש תגיד, אני מעדיף לחסוך בדברים אחרים (לא מעשן, לא קונה מותגים כמו פעם), בשביל שישאר כסף בצד לפיטום החיידק המוטורי הבן של *ונה הזה ימח שם אמא שלו שלא יזכה לראות

באקפייר בחיים יותר.

 

מזכיר לי שיחה עם אשתי ההרה לפני שבועיים:

אני: מאמי אני יוצא לטיול נהיגה יום שישי ב-6 בבוקר עם חברים.

אשתי: תגיד לי מה משעמם לך בחיים?

אני: Bitch, Please.

בקיצור, מי שלא שם לא יבין.

Golf GTi MK5: Revo Stage 2+ - Tein SuperStreet 2 - MILLTeK Performance Pipe - APR Hpfp

למכירה: איביזה טורבו 20VT.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שרכישת הרכב זה החלק הקל, החלק הקשה והיקר זה מה שקורה לאחר רכישת הרכב, זה בא לידי ביטוי בכמה אופנים:

 

1.אחזקה- בהנחה ולא רכשת רכב חדש יתקלקלו ברכב דברים פה ושם, זה טבעי וזה עולה כסף.

 

2.תחושת מיצוי- לאחר תקופה הרכב כבר מרגיש לך לא מספיק חזק, לא מספיק מתנהג וכו׳ וזה גורם לך לפזול לעולם השיפורים או מחשבות על החלפת רכב.

 

3.שיפורים- כלב מלקק את הביצים שלו כי הוא יכול ואתה רוצה להוסיף עוד 35 כ״ס כי יש לך מכונית גודשת וה-35 כ״ס האלה יכולים להתווסף ויחסית בזול.

 

 

זול זה לא ולרוב זה יצא גם יותר יקר ואפילו בהרבה יחסית להחזקת רכב סטנדרטי מהסיבה שלרוב בעלי ספורטיביות מאוד פדנטים על הרכב שלהם ועושים טיפולים בתדירות גבוהה יותר, מטפלים מיידית בכל תקלה הכי שולית (גם אם זה דברים שבעל רכב ממוצע אפילו לא יטרח להכנס בשביל התקלה הזאת למוסך) וכן הלאה.

 

על הרכב שלי הוצאתי בשנה ו-3 חודשים כ-10,000 שקלים על תחזוקה.

נחש מה?

לא היתה לי תקלה אחת וגם מה שהתבלה לא דרש החלפה מיידית, אבל אני מאוד מאוד פדנט ברכבים שלי, במיוחד כשמדובר ברכב ספורטיבי שאני כן מותח לגבולות וחשוב לי שהרכב לא יאכזב אותי כשאני צריך אותו (ואין הרבה דברים יותר מבאסים מלצאת לנסיעה ספורטיבית ולהתקע בדרך בגלל שאיזה חלק בלוי מת סופית).

אני יודע בדיוק איך הרכב שלי מרגיש ויודע לחוש בהבדלים בין התחושות ולצערי\שמחתי זה עולה לי כסף, לדוגמא התחלתי להרגיש שהנשיכה בבלימה לא כמו שהיתה בעבר, אמנם בלימה חזקה אבל אין את הנשיכה הראשונית פלוס רעש בבלימה איטית, הכנסתי רכב למוסך ודרשתי בדיקת בלמים, התוצאה איששה את מה שידעתי כבר:

רפידות קדמיות גמורות (אמנם לא ברמה שהחיישן ידליק לי נורה אבל מאוד שחוקות), רפידות אחרוריות גמורות וצלחות אחוריות שחוקות מאוד.

1500 שקלים מאוחר יותר הרכב חזר לבלום כמו שצריך.

 

הנהג הממוצע היה סוחב במצב הבלמים שלי עוד לפחות כמה אלפי קילומטרים כי היתה בלימה טובה, פשוט קצת רעש במהירות נמוכה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי מה ההגדרה ל״תחביב מוטורי״?

כולם פה מדברים על אחזקת רכב ספורטיבי,האם זה נחשב לתחביב מוטורי?

במידה ולא-

אני מניח שהרוב פה מסתפקים בנהיגה ״ספורטיבית״ בכבישים מעניינים כי בכל זאת לא ידוע לי על מסלול מירוצים פה בארץ(כוכב יאיר עם כל הכבוד רחוק מזה),וקיימים רק שני ענפי מירוץ ״מפותחים״ בארץ:דריפט ודראג.

דראג- רק לפני ימים ספורים יעשה כתב על מאחורי הקלעים של המירוץ המבורך שהתקיים,אני חייב לציין שנהנתי מהכתבה אבל בסופה הייתי די מדוכא.

לx יש תקלה? אין בעיה!! הgt-r תחליף.

לa יש תקלה? אין בעיה!!! האיוו תחליף.

לt יש תקלה? אין בעיה!! הפורש תחליף.

ובקיצור,לא מדובר בפשוטי העם שהתחרו שם,ובואו נתייחס לרכבים ה״עממיים״ שהתחרו,בכמה הרצלים הושקע כל אחד מהם?לא ביכולתו של אדם ממוצע להחזיק רכב כ״כ יקר לבנייה/קניה ,אולי לא צריך להיות עשיר אבל כן להיות מבוסס +++.

 

דריפט-

דווקא פה המצב מעט טוב יותר,בניית רכב מתאים יכולה להיות לא סופר יקרה (סיירה למשל),אבל גם פה אם נסתכל מה היה לנו נמצא תמונה אחרת.

מיאטה,הרכב השני הזול ביותר שהתחרה באותה תחרות יעלה למר ישראל ישראלי סביב ה100k לפני שיפורים כאלה ואחרים.

לא בלתי אפשרי במידה ומדובר ברכב יום-יומי ,אבל ממש לא זול ועממי, אני כמובן לא מדבר על המפלצות האחרות שהתחרו שם.

 

העניין הבאמת מצער הוא שיש דרך לצור ספורט מוטורי עממי-

בניית מסלול,שם לא תהייה בעיה לרכבים זולים מאוד להתחרות בגדולים ויקרים מהם,ובאופן כללי יהיה נגיש לכולם גם לפורש נוצצת וגם לקליאו ספורט קשישה.

 

 

בסופו של יום, ספורט מוטורי (במידה ורכישת רכב ספורטיבי היא לא כדי ללחוץ בכביש 6) כמו שהוא מתקיים היום הוא די אקסקלוסיבי לאנשים מבוססים מאוד והוא רחוק מאוד מלהיות נגיש לכל אחד.

 

 

מי יתן וכל זה ישתנה ונראה עוד ועוד אירועים מוטוריים כמו שראינו בשבוע שעבר,כי מה לעשות,דברים חדשים הם גם יקרים..כשהם מתיישנים הם עולים פחות :wink:

2004 C5 PK

CLIO 172 PH2 2003- SOLD

MEGANE RS 225 2008

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יכול שלא להסכים יותר, דיברו על ספורט מוטורי עממי להמונים, ובסוף מתחרים אנשים שהרכב השני שלהם עולה כמו המשכנתא הממוצעת שמר ישראלי לוקח.

 

BDB - הביטוח הוא אקסטרא 3000-4000 אאל"ט לזוג נהגים מעל 30 ועם רקורד נקי. נהגים צעירים ישלמו הרבה יותר, אם בכלל ימצאו חברה שתבטח אותם. רכב כזה אמין, אולם חייב תחזוקה קפדנית (במיוחד אם רוצים גם שישמור על ערכו) - אקסטרא 1000-2000 לשנה. דלק - 1:10 במקום 1:15 (סופרמיני חסכונית) - בנסועה של 15KKM - עוד 500 ליטר- 4500 ש"ח (אני מרשה לעצמי לעגל מעלה - הדלק יגיע ל-9 ש"ח במשך השנה הקרובה). נקודת אור - MX-5 מתוחזקת היטב שומרת יחסית על ערכה, אבל לזכור שמאז שהיבוא הסדיר התחדש כבר פחות רואים מיאטות שמחליפות ידיים במחירון+++.

סך הכל - תוספת של לפחות 800 ש"ח לחודש ביחס לסופרמיני סבירה (שגם ניתן להכניס בה עוד 2 נוסעים ומטען).

 

אתה אומר לי כמה זה עולה? כנהג יחיד מעל 27 ללא עבר ביטיחותי, על מודל 2004, אני משלם 3800 מקיף (+1800 חובה). צמיגים עולים כ-200 שקל יותר לצמיג, טיפולים עולים כמו מאזדה 3, להוציא חלקים ספציפיים ל-MX5 (גוף ופלסטיקה בעיקר). מבחינת צריכת דלק, לפחות לא השוות לרכב דיזל, בהשוואה לרכב הממוצע, 1.6 אוטומט, היא חסכונית באותה מידה אם לא יותר.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יכול שלא להסכים יותר, דיברו על ספורט מוטורי עממי להמונים, ובסוף מתחרים אנשים שהרכב השני שלהם עולה כמו המשכנתא הממוצעת שמר ישראלי לוקח.

 

 

 

 

לא מבין את הטענה הזאת.

 

מה רצית, מירוץ דראג בין יונדאי I30 לבין מאזדה 3?

 

יעניין אותך מירוץ כזה? (זה עוד לפני שמדברים על מכשירי המדידה שאני לא בטוח שיכולים למדוד 0-400 מ' ביחידות מידה של ימים...).

 

הכוונה בעממי היא שכל אחד עם רכב מתאים יכול לשלם ולהתחרות בהתאם לקטגוריה של הרכב שלו.

 

עולה המון כסף לבנות רכב דראג, יש לך את הכסף?

תבנה רכב ותתחרה.

 

אין לך רכב מתאים ועדיין בא לך לשלם כסף כדי לקבל רכבת ישראל? לבריאות.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פספסת את הנקודה,העניין הוא שצריך לפתח ספורט מוטורי עממי וזה יוכל להתקיים לכשיקום מסלול מסודר!!

אף אחד לא ציפה לראות מאדה 3 בדראג,הבעיה היא שדרוג זה כל מה שיש וזה ממששש לא ספורט מוטורי עממי!

2004 C5 PK

CLIO 172 PH2 2003- SOLD

MEGANE RS 225 2008

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4258 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...