Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הגיע הזמן לבלימה ריאקטיבית (רעיון בלבד)


Don't Shoot
שימו לב! השרשור הזה בן 4149 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כבר למעלה מ40 שנה שאנחנו משתמשים במערכת הבלימה האקטיבית ברכבים (ABS) ולמרות שהציבור רק בעשרים שנה האחרונות למד להעריך אותה ולתפעל אותה כשורה היא כבר מתחילה לפתח קמטים על פניה ומבצבצות להן שערות לבנות.

נכון, היא מערכת מדהימה שמשפרת פלאים את יכולת הבלימה ומקצרת את מרחקי העצירה משמעותית אך עדיין, בעידן שתאוצת רכבים רק מתגברת ומשקלי הרכבים עוברים את הרף, אנחנו עדים לכך שהיא פשוט לא מספיקה.

כל מי שנהג ברכב מסחרי גדול (נניח סוואנה), במשאית, אוטובוס או בג'יפ גדול וכבד יגיד לכם שבבלימת חירום במהירות גבוהה בזמן שעובר מרגע הלחיצה על הדוושה ועד לעצירה מוחלטת אפשר לסיים פרק שלם של תהילים - וכנראה שצריך!

 

אז מה אני מציע?

הרעיון הוא די פשוט (אך עדיין לא מבוסס מדעית כיוון שאני לא פיסיקאי דגול) והוא בעיקר מבוסס על הגיון פשוט.

מה אם על בסיס המערכת האקטיבית (ABS) ילבישו פלטפורמה של מערכת ריאקטיבית שתעבוד באותה הצורה ועל-ידי אותם חיישנים כמו הABS רק שבמקום לפמפם עצירת הגלגלים, המערכת תפמפם הילוך אחורי (רוורס).

מקדם החיכוך יעלה פלאים (על חשבון, כמובן, נזק גדול יותר לצמיגים) אך איתו גם הבלימה. מערכת תלת-שלבית שתעבוד במקביל על רוורס-בלימה-שחרור תפיק את מירב הבלימה בזמן הקצר ביותר בעוד שהמחשבים של היום יוכלו בקלות לעמוד בעומס הנתונים מן הגלגלים ולחשב את הנוסחה הנכונה בכל גלגל וגלגל בנפרד.

מערכת שכזאת תעבוד בצורה המיטבית ביותר ברכבי הנעה כפולה אך גם ברכבי הנעה רגילה (אחורית או קדמית) היא תוכל להשתלב בעזרת מערכות למניעת החלקה כאלה ואחרות.

בנוסף הכי קל, מבחינה מכאנית לפחות, יהיה להלביש מערכת כזאת ברכבים בעלי גיר מצמד כפול מכיוון שהמערכת תוכל לעבור בין מצמד שמשולב על הילוך קדמי לאחורי במהירות גבוהה ובלי עומסים גבוהים על הגיר עצמו.

 

כל מה שכתבתי בגדר רעיון ומחשבה בלבד. אני אשמח לשמוע השגות, הארות והערות אבל בבקשה תשאירו את זה בגדר דיון ובלי תגובות אלימות וקטילות למינהן...8)

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 58
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לדעתי מדובר ברעיון מיותר.

 

בהנחה ואנחנו מדברים על רכבים פרטיים רגילים ולא משאיות כבדות או אוטובוסים, כבר היום למערכות הבלימה המודרניות יש מספיק כוח כדי לנעול את הגלגלים כמעט בכל מצב. זה שתוסיף עוד כוח שינסה לעצור את הגלגלים (כוח הרוורס, נקרא לו) לא יעלה את מקדם החיכוך שלהם עם הכביש ומה שיקרה זה שהם פשוט ינעלו הרבה יותר מהר. אבל כבר יש לך משהו שנועל אותם די מהר, קוראים לזה בלמי דיסק.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכונאי, אבל נדמה לי שהלחץ שיופעל על הגיר והמנוע יכול לגרום נזק עצום.

 

נראה לי שבלימת מצנח תיהיה הרבה יותר אפקטיבית 8)

 

attachment.php?attachmentid=228013&stc=1&d=1214405826

קצת פחות פרקטי למען האמת, צא עכשיו לקפל מצנח באמצע איילון :lol:

חבר טוב נמדד בכמה השקעה הוא מנער את הרגליים לפני שהוא נכנס לך לאוטו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר למעלה מ40 שנה שאנחנו משתמשים במערכת הבלימה האקטיבית ברכבים (ABS) ולמרות שהציבור רק בעשרים שנה האחרונות למד להעריך אותה ולתפעל אותה כשורה היא כבר מתחילה לפתח קמטים על פניה ומבצבצות להן שערות לבנות.

נכון, היא מערכת מדהימה שמשפרת פלאים את יכולת הבלימה ומקצרת את מרחקי העצירה משמעותית אך עדיין, בעידן שתאוצת רכבים רק מתגברת ומשקלי הרכבים עוברים את הרף, אנחנו עדים לכך שהיא פשוט לא מספיקה.

כל מי שנהג ברכב מסחרי גדול (נניח סוואנה), במשאית, אוטובוס או בג'יפ גדול וכבד יגיד לכם שבבלימת חירום במהירות גבוהה בזמן שעובר מרגע הלחיצה על הדוושה ועד לעצירה מוחלטת אפשר לסיים פרק שלם של תהילים - וכנראה שצריך!

 

אז מה אני מציע?

הרעיון הוא די פשוט (אך עדיין לא מבוסס מדעית כיוון שאני לא פיסיקאי דגול) והוא בעיקר מבוסס על הגיון פשוט.

מה אם על בסיס המערכת האקטיבית (ABS) ילבישו פלטפורמה של מערכת ריאקטיבית שתעבוד באותה הצורה ועל-ידי אותם חיישנים כמו הABS רק שבמקום לפמפם עצירת הגלגלים, המערכת תפמפם הילוך אחורי (רוורס).

מקדם החיכוך יעלה פלאים (על חשבון, כמובן, נזק גדול יותר לצמיגים) אך איתו גם הבלימה. מערכת תלת-שלבית שתעבוד במקביל על רוורס-בלימה-שחרור תפיק את מירב הבלימה בזמן הקצר ביותר בעוד שהמחשבים של היום יוכלו בקלות לעמוד בעומס הנתונים מן הגלגלים ולחשב את הנוסחה הנכונה בכל גלגל וגלגל בנפרד.

מערכת שכזאת תעבוד בצורה המיטבית ביותר ברכבי הנעה כפולה אך גם ברכבי הנעה רגילה (אחורית או קדמית) היא תוכל להשתלב בעזרת מערכות למניעת החלקה כאלה ואחרות.

בנוסף הכי קל, מבחינה מכאנית לפחות, יהיה להלביש מערכת כזאת ברכבים בעלי גיר מצמד כפול מכיוון שהמערכת תוכל לעבור בין מצמד שמשולב על הילוך קדמי לאחורי במהירות גבוהה ובלי עומסים גבוהים על הגיר עצמו.

 

כל מה שכתבתי בגדר רעיון ומחשבה בלבד. אני אשמח לשמוע השגות, הארות והערות אבל בבקשה תשאירו את זה בגדר דיון ובלי תגובות אלימות וקטילות למינהן...8)

 

לא בטוח בכלל ש ABS מקצרת את מרחקי הבלימה

מה שהיא כן עושה זה משאירה את הרכב בשליטה גם בשלב הבלימה ומאפשרת לנהג לתמרן ,ולחמוק מהמכשול או לעקוב אחרי תוואי הכביש תוך כדי בלימה - בפניה לדוגמא.

 

הרעיון שאתה מציע ישפר את כוח הבלימה , וממש לא בטוח שזו בעיה , בכל אופן לא בעיה שאי אפשר לפתור ע"י הגדלה ב 10-20% של קוטר הדיסקים (הרבה יותר פשוט ומעשי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכדי להעביר את להילוך אחורי כל המערכת צריכה לעבוד הפוך. זאת הסיבה שחייבים לבצע עצירה מלאה לפני שמעבירים להילוך אחורי.

פתרון טוב יכולה להיות מערכת בלימה נוספת על הציר שיוצר מהגיר לכיוון הציריות (אם יש שם מקום) בכדי ליצור מקדם חיכוך נוסף

או שימוש בטכנולוגיה קיימת של אדי ברייק (מערכת שיוצרת התנגדות מגנטית בין המשטחים וכך יוצרת בלימה אך לא עצירה מלאה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסה במקום ללחוץ על הברקס, לפמפם הילוך רוורס.



 

ספר לנו חוויות מהמוסך אחר כך.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסה במקום ללחוץ על הברקס, לפמפם הילוך רוורס.

 

 

ספר לנו חוויות מהמוסך אחר כך.

 

לא הצעתי שום דבר בסגנון - לעשות דבר כזה במערכת שלא מותאמת לכך מראש זה טיפשי ומסוכן... אבל לא קיימת שום בעיה לתכנן מערכת שתסובב את הגלגלים ברוורס מבלי לגרום נזק. יש לא מעט רכבי פעלולים שעושים בדיוק את זה

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בינתיים מערכות המצמדים הכפולים דיי בתוליות וצריכות עוד גם וכמה שדרוגים עד שייחשבו לאמינות ונטולות תקלות, בינתיים בלי הרעיון שהצעת הן מתפרקות על ימין ועל שמאל ואנחנו קוראים פה בלי הרף על החלפות שלהם, אני לא רוצה לחשוב מה ייקרה בתוספת של מנגנון כמו שהצעת ביחס לטכנולוגיה שקיימת היום.

מחזק את מי שמעליי, אפשרות הרבה יותר קלה ומוכחת כבר היא פשוט להגדיל את קוטר הדיסקים.

בל נשכח שככל שמתווספות מערכות למכלול הזה שנקרא רכב הן רק מייקרות אותו (כאילו שהוא לא יקר מספיק:evil: ) ותורם למוסכים אחרי זה בביקורים עתידיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה רק תגרע מהחיכוך עם הכביש ולא תעלה אותו ברגע שהצמיגים מסתובבים בכוח נגד כיוון הנסיעה.

הפתרון היחיד (להבנתי) הוא לחכות שהמנועים יעברו שלב טכנולוגי ויהיו הרבה יותר יעילים,

ויהיה ניתן להתקין צמיגים ומערכת בלמים גדולות בהרבה.

בלי קשר - ככל שאתה מקטין את זמן הבלימה, זמן התגובה של הנהג מאחוריך קטן והסיכויים שיכנס בך מאחורה גדלים.

 

אגב, מערכת ה-ABS כן השתדרגה בשנה~ האחרונה.

אם תבלום ברכב חדש באופן שנועל את הצמיגים, אתה תראה שקצב הפמפום עלה בערך מאיזה 2-4 נעילות-שחרורים בשניה לסביב ה-20.

זה ממש נשמע כמו חריקה ולא שומעים את פעולת ה-ABS (מבחוץ).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Don't Shoot, אם מערכת ברכב הייתה מאפשרת להעביר לרוורס במהלך הנסיעה קדימה, זה היה מספק את הסקרנות של האנשים שרוצים ליראות איך המנוע והגיר בנויים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Don't Shoot, אם מערכת ברכב הייתה מאפשרת להעביר לרוורס במהלך הנסיעה קדימה, זה היה מספק את הסקרנות של האנשים שרוצים ליראות איך המנוע והגיר בנויים.

 

כן, אני יודע, ברכבים היום ידניים ואוטומטיים לא ניתן לבצע את זה בכלל כמו שמכסחי המיתוסים בדקו בסרט הנ"ל. אבל הסיבה מכאנית ובטיחותית (למנוע). ניתן לתכנן מערכת שכן תוכל לבצע את הפעולה וגם להתמודד עם העומסים.

השאלה היא יותר בגדר הרעיוני של בלימה בעזרת נסיעה בכיוון הנגדי.

 

ובהמשך לסרטון אני אשאל שאלה אחרת - האם רכב ידני שנוסע ברוורס גם כמו בסרטון לא יצליח לשלב להילוך ראשון?

http://www.youtube.com/watch?v=hakNxO5pME4 דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר כוח מועבר לא באופן קשיח, ניתן לתת אותו לכיוון הנגדי, יש את זה בחלק מהמטוסים וגם באופניות בולמים על ידי רוורס.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מציע רקטות בלימה.

 

וברצינות, הבעיה היא לא עצירת סיבוב הגלגלים במהירות אלא אופי החיכוך בין הגלגלים לכביש. אם הצמיגים שלך לא איכותיים לא תעזור לך מערכת הבלימה הכי משוכללת (שוב, אלא אם יש לך רקטות בלימה או מצנח) כי הרכב פשוט יחליק לדרכו ללא קשר לתנועת הגלגל.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעל 10 הודעות בשרשור וכבר מערכת הבלימה הריאקטיבית היא כל כך 8:37 בבוקר!

 

הגיע הזמן לדבר הבא:

 

מערכת בלימה רדיואקטיבית!!!

 

חיישנים מיוחדים בחזית הרכב יתנו אות לאתיופי שמותקן על הפגוש הקדמי להפעיל קרינה רדיואקטיבית שתגרום לכאב ראש וסחרחורת אצל נהג הרכב שמלפנים ותגרום לו לסטות ממסלולו!

 

מכיוון שגם ברכבו תותקן מערכת דומה אין חשש לעוברי אורח שיפגעו שכן הם יחטפו קרינה מהמערכת ברכב שסוטה לעברם והם כבר יפנו את הדרך....

 

לא בדקתי את זה מדעית אבל מחקרים בקרב אוכלוסיה אתיופית בשכונה מסויימת מראים שיש מצב שזה יעבוד.

 

:lol:

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4149 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...