Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5110 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אגב, אני ממליץ לך בחום לקנות מד לחץ אוויר שבעזרתו אתה יכול לבדוק בבוקר את לחץ האויר בגלגלים כשהם קרים. אתה תתפלא עד כמה המשאבה בתחנת הדלק מזייפת. מן הסתם זה נובע מכך שהגלגלים חמים וגם האויר בעת המילוי.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
אתלי בדופן הדלק רשום29.. מה כדאי?

זה לחץ האויר כאשר הרכב ריק ממשקל ללא נוסעים מלבד הנהג. אך מכיוון שתמיד יש ירידה קלה בלחץ האויר אני ממליץ לשים 32. זה גם מה שממלאים בהם בפנצ'ריות למיניהם.

פורסם

אז בעצם מה שאתה אומר שתמיד עדיף לעלות 2-3 PSI מעל הרשום בגלל ש 1 הלחץ יורד קצת עם הזמן ו 2 מקרה שעוד מישהו יעלה איתך לרכב ?

 

השאלה היא מה ההשפעה של לחץ גדול יותר על הצמיג

 

מישהו רשם שעדיף למדוד את הצמיג כשהוא קר, השאלה היא למה התכוון המשורר (היצרן) כשכתב את מה שכתב, האם התכוון למצב בו המדידה נעשית כשהאוויר והגלגל בטמפ' סבירה או למצב סטנדרטי (כפי שכל הנהגים עושים) בטמפ' שימוש (דרך אגב, גם בפנצ'ריות ממלאים לך אוויר כאשר הגלגל חם ואני לא מאמין שהם שומרים אותו בטמפ' מסוימת קרה יותר מבחוץ).

פורסם

מדד מדוייק נעשה על צמיג קר ולכך גם היתכוון המשורר. צמיג יכול להכיל הרבה יותר ממה שרשום לך על המדבקה עצמה ברכב ולכן מכיוון שלחץ האויר יורד מפעם לפעם והרבה פעמים אנו גם מסיעים אנשים אז עדיף למלאות כ-3 PSI יותר.

פורסם

אין שום סיבה למלא 3PSI עודפים על צמיג קר. ירידת הלחץ לא כל כך גדולה ואם בודקים לחץ אוויר פעם בשבוע (מקסימום פעם בשבועיים) אז לא צריכה להיות בעיה. ברכב שנוסע הרבה או עומד בעומסים גדולים עדיף לבדוק בתדירות כפולה (פעם עד פעמיים בשבוע).

 

למשקל של נוסע אחד או שניים אין השפעה משמעותית על הצמיגים. שלושה נוסעים בוגרים במושב האחורי זה תירוץ מספיק טוב כדי להעלות את הלחץ, אבל בשביל זה היצרן בדרך כלל נוקב במידת ניפוח שונה לרכב "עמוס." חום הצמיג לאחר נסיעה ואפילו רק מחום השמש - משפיע גם כן. הפתרון: מדידת לחץ אוויר עם מדיד פרטי בבית ומדידה נוספת בתחנה, והוספת ההפרש.

 

לדוגמה, בבדיקה בבוקר נמצא בצמיג (שאמורים להיות בו 29PSI) יש רק 28PSI. בבדיקה נוספת בתחנה נמצא שיש בצמיג 30PSI כי הצמיג התחמם והלחץ עלה בשני PSI. לכן, צמיג לנפח את הצמיג ל-29+2 כלומר ל-31PSI. לאחר הניפוח יש לבדוק שוב עם המדיד האישי על לפחות שני צמיגים כדי לוודא שהמשאבה לא מזייפת.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
אין שום סיבה למלא 3PSI עודפים על צמיג קר. ירידת הלחץ לא כל כך גדולה ואם בודקים לחץ אוויר פעם בשבוע (מקסימום פעם בשבועיים) אז לא צריכה להיות בעיה. ברכב שנוסע הרבה או עומד בעומסים גדולים עדיף לבדוק בתדירות כפולה (פעם עד פעמיים בשבוע).

 

למשקל של נוסע אחד או שניים אין השפעה משמעותית על הצמיגים. שלושה נוסעים בוגרים במושב האחורי זה תירוץ מספיק טוב כדי להעלות את הלחץ, אבל בשביל זה היצרן בדרך כלל נוקב במידת ניפוח שונה לרכב "עמוס." חום הצמיג לאחר נסיעה ואפילו רק מחום השמש - משפיע גם כן. הפתרון: מדידת לחץ אוויר עם מדיד פרטי בבית ומדידה נוספת בתחנה, והוספת ההפרש.

 

לדוגמה, בבדיקה בבוקר נמצא בצמיג (שאמורים להיות בו 29PSI) יש רק 28PSI. בבדיקה נוספת בתחנה נמצא שיש בצמיג 30PSI כי הצמיג התחמם והלחץ עלה בשני PSI. לכן, צמיג לנפח את הצמיג ל-29+2 כלומר ל-31PSI. לאחר הניפוח יש לבדוק שוב עם המדיד האישי על לפחות שני צמיגים כדי לוודא שהמשאבה לא מזייפת.

אני מהאנשים הייקים וחי את המדידות האלה לפחות פעם בשבועיים על צמיג קר בלבד והצמיגים חווים ירידה קלה בלחץ האויר ולא יעזור לנו. אצלי הרכב חדש עם צמיגים חדשים מקוריים. לחץ האויר אצלי ברכב רשום כ-29 אבל הדבר הראשון שעשיתי מייד עם קבלת הרכב זה בדיקת לחץ מדוייקת שהראתה 32 בכל הצמיגים. ודרך אגב, בדקתי זאת גם בצריכת הדלק שהראתה חיסכון אומנם לא משמעותי לאחר ההוספה ב-3 PSI האלה.

פורסם

מה שלא יהיה, לחץ אוויר גבוה יותר בגלגל עדיף על פני לחץ אויר נמוך בגלגל. לחץ אויר נמוך גורם ליותר חיכוך של הצמיג עם הכביש וחיכוך פירושו חום. צמיג שמתחמם יתר על המידה על להתפוצץ או שההתנהגות כביש שלו תשתנה לרעה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

ומה המשמעות של לחץ אוויר גבוה על הצמיג? על צריכת הדלק? בכלל על ישיבת הרכב בכביש?

נאמר ואני ממלא 35 איפה שצריך למלות 29 (שאלה היפוטטית)

פורסם

לחץ אוויר גבוה יותר פירושו צריכת דלק מעט יותר נמוכה ואחיזה גבוהה יותר. עם זאת, הצמיג נעשה נוקשה יותר בזמן נסיעה. כמו כן, הצמיג נוטה לאבד אחיזה באופן פתאומי יותר ועם פחות סימנים מקדימים (רעש, תחושת היגוי), אם כי השליטה בהחלקה פשוטה יותר. נכון שזה לא נורא, וזה תמיד עדיף על ניפוח בלחץ חסר - אבל עדיף להיצמד להוראות היצרן ולא "לעגל" את הלחץ כלפי מעלה סתם כך. כל חצי PSI - משפיע.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

×
×
  • תוכן חדש...