Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5101 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי,

 

היום נהגתי פעם ראשונה על לנד-קרוזר 2007 4 ליטר בנזין (אני מניח שללא טורבו למרות שמסיבה לא ברורה היו קפיצות כוח כמו בטורבו-לאג)... מבחינת הכוח שהרכב ייצר אני משאר שזה משהו בין 200-300 כ"ס למרות שאני לא יכול להיות בטוח כי אני לא רגיל למשקלים כאלה.

 

הנקודה היא כזאת:

אני לא חובב של רכבי שטח ולכן לעולם לא התעניינתי במכניקה שלהם - אני יודע שיש להם הנעה 4X4 עם נעילת דיפרנציאל. ברור לי שבכביש נעילת דיפרנציאל לא אפשרית אחרת הרכב לא יצליח לקחת סיבוב אבל מה קורה עם ה4X4 שלו...?

 

נהגתי בסובארו 4X4 וגם באודי קאוטרו 4X4 אבל פה זה הרגיש די כמו הנעה אחורית. אני לא רוצה להיות נחרץ לגבי זה כי באמת שאין לי מושג אבל ההתנהגות היתה של אחוריים חופשיים ונשלטים לגמרי ע"י המצערת, במיוחד בסיבובים.

אני יכול להישבע שאם זה היה הרכב שלי ולא היו עוד רכבים על הכביש הייתי יכול לעשות איתו דריפטים ללא שום מאמץ.

 

אז מה הסיפור? האם הרכב הנעה אחורית ושהוא מרגיש את השטח הוא מעביר את ההנעה לכל ארבעת הגלגלים או שאני סתם הוזה בגלל המשקל והגובה שלו שאני לא רגיל אליהם?

(מצטער מראש לגבי כל אלו שמגרדים את הראש כרגע ואומרים "איזה מטומטם!") :screwy:

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

פורסם

יש רכבי שטח שיש להם 4*4 קבוע ויש רכבי שטח שזה לא קבוע ושמשלבים ל4*4 רק בשטח. במצב שאין 4*4 אז ההנעה היא אחורית.

 

לגבי הסובארו והאודי שאמרת שנהגת בהם וזה הרגיש כמו הנעה אחורית- לדעתי הם דווקא 4*4 קבוע ולא ניתן לניתוק. אז אין לי הסבר למה התחושה הייתה שונה.

פורסם

לא... אמרתי שנהגתי על סובארו ואודי עם הנעת 4X4 ככה שאני מכיר את היציבות והתחושה של נהיגה בכביש עם רכב עם הנעה משולבת.

בלנד-קרוזר זה הרגיש לא 4X4 אלא הנעה אחורית - ולפי ההסבר שלך כנראה שכשהרכב על הכביש הוא במצב הנעה אחורית (אם הבנתי נכון).

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

פורסם

למיטב ידיעתי ללנד-קרוזר אין 4X4 קבוע, לכן באמת היית במצב הנעה אחורית.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

היי

 

אני עם לאנדקרוזר 2002.

ואבא שלי עם 2004.

 

ברכבים אלו יש הנעה של 4X4 קבוע בכל בדגמים, יש דיפרנציאל מרכזי בין ההנעה הקידמית לאחורית.

ברגע שיורדים לשטח יש לנעול את הדיפרנציאל המרכזי.

ב 2002 זה ע"י ידית ההילוכים הקטנה, בשנת 2003 ומעלה זה ע"י כפתור חשמלי.

אין לנסוע במצב זה בכביש, במצב זה גם תהיה לך נורה על לוח השעונים X ממש במרכז הרכב.

 

 

בנוף לזה בה 2002 יש נעילת דיפרנציאל אחורית נשלטת ע"י כפתור, את נעילה זו משלבים בשטח רק לפי הצורך (מעברים קשים, הצלבות וכו')

בעוד שבשנת 2003 ומעלה זה אלקטרוני ע"י מערכת ה ABS, ללא אפשרות שליטה ע"י הנהג.

 

 

בכל מקרה, אני לא יודע על מה נסעת, אבל הקצר מרגיש פחות יציב מהדגם הארוך.

אם תצא מהר בסיבוב הגלגל הקידמי פנימי שבתוך הסיבוב היה הראשון לאבד אחיזה ויסתחרר.

זה מאוד מאוד מורגש בשבילי חצץ.(ועוד הרבה יותר עם דיפרנציאל מרכזי פתוח)

 

פלג_

פורסם

נסעתי על 2007 ארוכה... הרגשתי כל הזמן רצון של התחת להקדים ולברוח (בכל מכת גז קטנה ככל שתהיה)... יכול להיות שאני פשוט לא יודע לנהוג על רכבי שטח.

 

בעברי הצבאי נהגתי על סופות (שזאת חיה אחרת לגמרי ושם אתה בכלל לא מצפה שהיא תהיה יציבה) ונהגתי הרבה על טנדרים הנעה אחורית גם של טויוטה וגם של איסוזו והתחושות עם הלנד קרוזר היו מאוד דומות... יכול להיות מצב שבו הלנד קרוזר תהפוך להנעה אחורית בלבד עקב תקלה?! חשוב לציין שהיא היתה יחסית שחוקה ושחוטה....

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

פורסם

תודה על התיקון, השכלתי.

 

שאלה לאנשים שהחזיקו/מחזיקים בדגם - ידוע לכם מה היחס לפנים/לאחור? אולי הרבה יותר מומנט מועבר אחורה ולכן זה הרגיש כך לפותח השרשור?

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

היי

 

הכל יכול להיות.

אבל אני לא רואה סיבה לזה.

מה גם שאוטו שחוט שנוסע בשטח, סביר שהמערכת כן תעבוד.

 

אני לא מכיר את הבנזין.

אני נוסע על דיזל, שגם לו לא חסר כוח.

וידוע שהבנזין חזק בצורה קיצונית מהדיזל.

 

לגבי טנדרים, היה לי היילקס (שבתמונה) כמעט 8 שנים.

אבל המנוע של הדגם הזה מאוד חלש (90 כ"ס) שהוא חדש.

ובטח לא הורגש רצון של התחת לברוח.

בכלל עד היום אני לא בדיוק יודע מה היה התפקיד של הדוושה הימנית ברכב הזה.

אבל היה לו את היחודיות שלו, ובשטח טכני המנוע הצנום עשה את העבודה.

 

פלג_

פורסם
תודה על התיקון, השכלתי.

 

שאלה לאנשים שהחזיקו/מחזיקים בדגם - ידוע לכם מה היחס לפנים/לאחור? אולי הרבה יותר מומנט מועבר אחורה ולכן זה הרגיש כך לפותח השרשור?

 

 

החלוקה לא קבוע.

היא משתנה כל הזמן לפי תנאי הדרך.

אם אני לא נועל עכשיו את הדיפרנציאל המרכזי, ומעלה גלגל אחד באוויר (לא חשוב איזה) הגלגל הזה יקבל את כל הכח בעוד שכל השאר עומדים.

 

בזמן שהדיפרנציאל המרכזי נעול, החלוקה היא 50/50 לקדימה ואחורה.

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם
הרגשתי כל הזמן רצון של התחת להקדים ולברוח

זה משהו שבנסיעה רגילה לא אמור לקרות, בטח כאשר יש 4X4. אולי דיפ מרכזי היה נעול?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

בכלל עד היום אני לא בדיוק יודע מה היה התפקיד של הדוושה הימנית ברכב הזה.

 

 

פלג_

תיאור מדויק!:) הזכרתי לי נשכחות, באמת אחד הרכבים הכי איטיים שיצא לי לנסוע עליהם כולל קלנועית:) אך כמו שכתבת, הוא אולי עושה הכל לאט, אבל עושה הכל.

×
×
  • תוכן חדש...