Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5140 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הייתי עד אתמול למקרה מזעזע :

גור חתולים בן יום עד שבוע זחל מכיכר גדולה אל הכיבש - כנראה שאמא חתולה לא ממש הבינה שזה כיכר או מישהו בכוונה זהק אותו שם .

שמתי לב אליו כשנסעתי בכיכר ועצרתי בצד לשים כפפות ולהרים אותו - אבל עד שהגעתי דרסו אותו - פעמיים.

אני יודע שזאת אשמתי - הייתי צריך לעצור בכיכר ולהרים אותו כבר שם אבל חשבתי שאני אספיק לפני שהוא יירד מהכיכר . האם אין חוק בנושא דריסת בעלי חיים ? או אנשים פשוט לא מודעים ? או מה ? איך יכול להיות שפשוט דרסו אותו ? והוא פשוט התפתל שם בכאבים ואז עוד אחד והוא הפך למריחה ורודה אדומה שחורה .

השאלות :

מה הדין לגבי דריסת בעל חיים ?

האם החק מונע ממני לעצור בכיכר על מנת להציל בעל חיים ?

אמא של במבי מלחכת לא רק דשא .

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

האם החק מונע ממני לעצור בכיכר על מנת להציל בעל חיים ?

 

אם אתה מסכן אחרים, החוק מונע ממך לעצור בכיכר אפילו כדי להציל אדם, שלא לדבר על בעל חיים.

דריסת בעל חיים זו תאונת דרכים, אלא אם כן יוכח שהדורס עשה זאת במכוון, ואז יש ענישה פלילית וזו לא תאונת דרכים.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם
החוק מונע ממך לעצור בכיכר אפילו כדי להציל אדם

החוק לא מנוע כלום. החוק אומר מה מותר ומה אסור. אם אתה עובר על החוק, משמע החוק לא מנע ממך לבצע עבירה.

 

לגופו של ענין - החוק לא אומר לך שמותר לדרוס בן אדם שנמצא בכיכר. בשביל זה קיים "הוראת כל דין": אם ניתן לעצור ולמנוע דריסה, אז חובה לעצור. חובה לעצור גם אם יגרם נזק לרכבך, אבל אין חובה שתקפד חייך לשם כך.

 

כשאתה עוצר באמצע כיכר כדי להמנע מדריסת אדם, יכול להיות שתגרום תאונה עם אלה שמאחריך. הנסיבות יבחנו בהתאם אם נהגת כשורה אם לאו.

אני מניח שאם תעצור בגלל חתול, הגם שאסור לדרוס חתול, הנסיבות קצת שונות ובהתאמה המסקנות עלולות להיות שונות.

 

הבאתי בעבר דוגמה על רכב הנוסע בשעה 08:00 בבוקר במהירות 20 בכביש בו מוצב תמרור ילדים בדרך, פוגע בילד ויוצא אשם - אל מול אותו מקום, בשעה 02:00 בלילה במהירות 40 ויוצא זכאי.

ללמדך שאין אמת אחת.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
אבל אני פשוט לא רואה את ההבדל בין זה לרצח .

ברצח צריכה להיות כוונה, מניע, יסוד - את כל אלה אין בתאונה, בגלל זה בתאונות מאשימים בהריגה.

בהריגה העונשים קלים יותר והיו מקרים רבים בהם מי שהרג הולך רגל, כלל לא הואשם בהריגה כי בנסיבות המקרה, לא נמצא שיש לנהג אשמה.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

ידידה בלמה עם הדייהטסו שרייד שלה כדי להציל חתול,נגמר בבעיות צוואר עד עצם היום הזה.

 

חיי אדם,חשובים יותר מחיי חתול.

 

איך שלא תסובב את זה,כמובן שאם אפשר לנסות להציל אבל לא בכל מחיר.

פורסם
חובה לעצור גם אם יגרם נזק לרכבך, אבל אין חובה שתקפד חייך לשם כך.

 

אני ארחיב ואומר, כאשר במקרה חרום על הכביש עומדת מולך ברירה: להרוג מישהו עם הרכב או לקפח את חייך - חובה להציל את חייך בוויתור על חיי הזולת. זה אחד היסודות של דיני עונשין.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

babybird,

רציתי להגיד לך כל הכבוד על הכוונה להציל את החתול הזה.

בתור מישהי שגדלה עם חתולים מגיל צעיר, ואיבדה שניים מהם בדריסה בכביש, כואב לי מאוד לשמוע איך זה נגמר בסוף. אבל מסירה בפניך את הכובע על המאמץ והרצון הטוב.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

פורסם

כואב, אבל תלוי מה הסיכונים.

 

יש לי כלב, מי שלא גידל בחיים בעל חיים, לא יבין מזה, לא יבין שלכלב לפחות יש נפש ורגשות יותר טהורים משל בנאדם.

 

גם לי קפץ כלב גדול ויפה לכביש (היו מכוניות, הוא רץ ביניהם), ישר הטתי את ההגה ועליתי על מדרכה אלכסונית עם הגלגלים השמאליים (אחורי וקדמי).

אבל זה שיקול דעת מהיר, היה קשה לייצב את הרכב ולרדת מהמדרכה, איזה 5 שניות שאני מסובב את ההגה ימינה שמאלה במהירות.

שורה תחתונה, אם היה מצבים אחרים, הייתי פשוט נותן פול ברקס ופוגע בכלב בכמה קמשים.

השיקול דעת היה, אני מכיר את הרכב ואת הגבולות, אני יצליח לייצב אותו מבלי נזקים, היה לי מקרים דומים של איבוד שליטה בין בטעות ובין אם אני איבדתי בכוונה שליטה על הרכב.

 

 

לא צריך להסתכן, גם אם זה בעח וגם אם זה בנאדם.

 

אם אני יסע בכביש מהיר של 100, והרבה תנועה צפופה, ויהיה איזה בנאדם מסטול שירוץ לכביש, אני יתן ברקס, אבל גם אז לא חזק מידי, אני לא יסכן את עצמי ואת האחרים בגלל מפגר.

 

 

 

טיפ קטן וחשוב, אם יש לכם אורות ערפל, בתוך שכונות ומקומות צפופים, תדליקו.

אני לא עושה חשבון לחוק, אני מעדיף לעבור עליו (בידיעה שרק שוטר משועמם יתפוס איתי ראש), ולהציל איזה כלב טיפש שקפץ לכביש.

האורות ערפל האלה הצילו! ואני מתכוון הצילו! לפחות 4 חתולים ו2 כלבים. (ביישוב שלי, ובמושב של חבר שהם קופצים חופשי לכביש.)

פורסם
כואב, אבל תלוי מה הסיכונים.

 

יש לי כלב, מי שלא גידל בחיים בעל חיים, לא יבין מזה, לא יבין שלכלב לפחות יש נפש ורגשות יותר טהורים משל בנאדם.

 

גם לי קפץ כלב גדול ויפה לכביש (היו מכוניות, הוא רץ ביניהם), ישר הטתי את ההגה ועליתי על מדרכה אלכסונית עם הגלגלים השמאליים (אחורי וקדמי).

אבל זה שיקול דעת מהיר, היה קשה לייצב את הרכב ולרדת מהמדרכה, איזה 5 שניות שאני מסובב את ההגה ימינה שמאלה במהירות.

שורה תחתונה, אם היה מצבים אחרים, הייתי פשוט נותן פול ברקס ופוגע בכלב בכמה קמשים.

השיקול דעת היה, אני מכיר את הרכב ואת הגבולות, אני יצליח לייצב אותו מבלי נזקים, היה לי מקרים דומים של איבוד שליטה בין בטעות ובין אם אני איבדתי בכוונה שליטה על הרכב.

 

 

לא צריך להסתכן, גם אם זה בעח וגם אם זה בנאדם.

 

אם אני יסע בכביש מהיר של 100, והרבה תנועה צפופה, ויהיה איזה בנאדם מסטול שירוץ לכביש, אני יתן ברקס, אבל גם אז לא חזק מידי, אני לא יסכן את עצמי ואת האחרים בגלל מפגר.

 

 

 

טיפ קטן וחשוב, אם יש לכם אורות ערפל, בתוך שכונות ומקומות צפופים, תדליקו.

אני לא עושה חשבון לחוק, אני מעדיף לעבור עליו (בידיעה שרק שוטר משועמם יתפוס איתי ראש), ולהציל איזה כלב טיפש שקפץ לכביש.

האורות ערפל האלה הצילו! ואני מתכוון הצילו! לפחות 4 חתולים ו2 כלבים. (ביישוב שלי, ובמושב של חבר שהם קופצים חופשי לכביש.)

 

אני לא חושב שהייתי עושה סיפור גדול אם הייתי דורס את לאסי. זה היה מקרה שבו שום פנס ערפל לא יכל לעזור - גור חתולים שחור לפני שבכלל פתח את העיניים , חסר אונים לגמרי והם פשוט נסעו... לאף אחד לא היה איכפת . אנחנו גם לא מדברים על מצב שבקרס פתאומי מסכן מישהו - כיכר מראש אתה לא נכנס מעל 40.

אמא של במבי מלחכת לא רק דשא .

פורסם

חיי אדם,חשובים יותר מחיי חתול.

 

באמת? הנה כמה דברים שאתה אולי מזניח :

 

אתה חי על כוכב שהמסה שלו פי 22^10 ממסה שלך ועל פני שטח הפנים שלו אתה לא נראה אפילו בתור נקודה . הכוכב הזה חי כבר ארבעה וחצי מיליארדים של שנים - שזה סדר גודל שאתה לא מסוגל לעכל זאת למרות שהכוכב הזה הוא רק אחד הקטנים מתוך 9 כוכבים במערכת שמש שגודלה הוא פי 109 מגודל כדור הארץ . אז אתה בטח ובטח לא תעכל שיש כוכבים שלידם השמש - וכל הכוכבים הסובבים אותה יחד עם מסלולם - הם פחות מנקודה לעומתם . כל זה בגלקסיה אחת קטנה ועלובה - שאין בה שום דבר מיוחד מתוך מיליוני גלקסיות אחרות שמגמדות אותה .

נחזור למיליארד - זה סדר הגודל של התאים שמרכיבים אותך וכל אחד מהם יחידת חיים עצמאית שרק בגלל שמשהו גרם לה לשתף פעולה עם יחידות חיים אחרות אתה קיים וכשאני אומר שאתה קיים - אני מתכוון שאיבר קרומי שמקבל ומשדר תדרים חשמליים במהירות של כ 200 קמ"ש ," מעבד " את העולם סביבו בעזרת חושים מאד מוגבלים . כל זה קורה מבלי שממש יש לך את היכולת לתפוס מה המשמעות של העובדה שאתהמורכב מסדר גודל של 24^10 חלקיקי יסוד שההפתעה הגדולה היא שהםגם מורכבי מחלקיקי יסוד .

אבל כמובן שהמח שלך לא יכול ל"עבד" את המידע הזה כי הוא מכיל בערך פי 3 יותר קרומים שאחראים על שידור מאשר כאלה האחראים על קליטה.

אז כשאתה רושם שחיי אדם יקרים יותר , על מה בדיוק אתה מתבסס בהערכה שלך מה "יקר" יותר ?

אמא של במבי מלחכת לא רק דשא .

פורסם

babybird,

צרכת יותר מדי חלב בימים האחרונים?

השאלה היא אם המצב היה הפוך וחתולים היו נוהגים במכוניות, האם החתול היה חס על חייו של Maxizen.

פורסם
babybird,

צרכת יותר מדי חלב בימים האחרונים?

השאלה היא אם המצב היה הפוך וחתולים היו נוהגים במכוניות, האם החתול היה חס על חייו של Maxizen.

 

זה מכת נגד משמעותית .אבל עדיין ,אתה לא יכול לטעון שהם לא היו חסים היות שלא בדקת .

-ניתן כמובן לבנות סימולציה ממוחשבת שבנייתה תארך כמה שנים אבל לא יהיה לה ביסוס אמיתי כי ניתן רק לשער מה היה קורה לו וזאת לא תשובה מספקת .

זה לא משנה אם חתול היה חס על חייך או - סתם מתוך הכרות עם חבריי ארוכי הזנב - הם לא היו חסים עליי וגם לא היו מאכילים אותי בנקניקיות - למרות שאני מעדיף כך , נקניקיות נורא לא בריא (אז מה? - הם גם ככה הומלסים אני רק מנסה לשמח אותם ) .

 

 

השורה התחתונה היא שהיצור הזה לא הספיק להיולד וכבר נדרס. אם זה היה חתול בוגר הייתי עצוב פחות . האדישות של האנשים היא הדבר הכי מכוער והכי מאפיין אותנו כחברה של קופים נאורים .

 

אבל בואו נסגור את השרשור הזה כי כבר קיבלתי את התשובה שלי - אין לכם תשובה .

אמא של במבי מלחכת לא רק דשא .


×
×
  • תוכן חדש...