Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט שיפוץ שברולט בלייזר 1983


ערן rob
שימו לב! השרשור הזה בן 1275 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערן אני יגיד אתה זה בפשטות ובקצרה אתה פשוט תותח! כל הכבוד!

עוד בלייזר יזכה לחיים טובים ובריאים בזכותך!!!

 

למרות שלא נשאר כבר הרבה לסיום השיפוץ שיהיה בהצלחה בהמשך הדרך תמשיך לעדכן גם בפרטים הקטנים כמו שאתה יודע.

ואם אתה נתקע על משהוא לא להתייאש יש זמנים במהלך שיפוץ רכב שפשוט לא בא לך כבר על זה אין לך כוח כל אחד מנסה לז... אותך במחירים מטורפים של חלקים כמו הדוגמא של המכל דלק, תראה עד לאיפה הגעת אל תרים ידיים תמשיך להנות מהשיפוץ כי לעשות את זה לבד שורה תחתונה זה הכי כיף, ואם אתה צריך עזרה במשהוא תגיד!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, באמת עם תגובות כל כך מפרגנות קשה שלא להמשיך ולעדכן.

 

אחרי שמיכל הדלק מותקן סופית זה הזמן לחבר גם את המגן התחתון.

מאז השיפוץ ישב המגן בחוץ וצבר חום, קור, גשם וברד.

כשהגיע הזמן להחזיר אותו לרכב הצבע שלו, איך לומר את זה בצורה נכונה... לא ממש התאים ליתר ה"לוק" של הרכב.

אז שייפתי את כל המגן, צבעתי ביסוד אפוקסי ואח"כ בזפת.

 

השלב הבא (אחרי כיפור) הרכבה חזרה על הרכב.

 

מצורפות תמונות של:

מיכל הדלק מורכב (בלי המגן עדיין)

המגן לפני

המגן אחרי יסוד

המגן תלוי לייבוש אחרי צביעה בזפת

Jimmy_5.jpg

Jimmy_6.jpg

Jimmy_7.jpg

Jimmy_8.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תותח !

אין ספק אחד השיפוצים היותר מושקעים וירידה לפרטים הקאנים ביותר שראיתי !

שנה טובה ושבקרוב תוכל להשיק את הרכב סופית ואולי גם להכין איזה "לפני ו אחרי " - ככה מצגת או איזה סרטון השקה :D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיפורה של זמבורה

 

הפעם לסיפור גם יש כותרת, במשך כל העבודה רק התנגנה לי בראש הכותרת הזו ואיך אכתוב כאן את השתלשלות הדברים.

בסיבוב הבדיקה, כאשר קניתי את הרכב, אחד מהדברים שבדקתי היה הצופר. הוא כמובן לא עבד (כמו דברים רבים אחרים) אבל בעל הרכב דאג להרגיע אותי ואמר "אין לך מה לדאוג כאן יש V8 כל מה שאתה צריך לעשות זה ללחוץ קצת על הגז ואנשים יבינו ויזוזו"

נשמע מגניב, אבל עדיין לא מספק!

 

עכשיו אחרי שברוב הדברים הדחופים כבר טיפלתי הגיע גם התור של הצופר.

את שלב החשמל כבר סיימתי, חיווט וגם ממסר מיוחד עבור הצופר כבר הוחלף.

הממסר של הצופר הוא ממסר קצת מוזר (עבורי) רק 3 רגליים:

רגל אחת (+) מבית הפיוזים

רגל שניה (+) לצופר

רגל שלישית (-) מההגה (כפתור הצופר)

בזמן השיפוץ פרקתי את הממסר הסטנדרטי שהיה מחובר למערכת וחברתי ממסר ייעודי עם 3 רגליים, לא שעם ממסר סטנדרטי זה לא יעבוד, אבל אם כבר משפצים - אז עד הסוף.

בגלל שלמרות כל החיווט החדש הצופר עדיין לא עבד, הבנתי שהבעיה היא קצת יותר פנימית והחלטתי לפרק את ההגה ממוט ההגה (פעם ראשונה בשיפוץ הזה).

 

כבר בהתחלה נתקלתי בבעיה, בהגה ישנן שתי הברגות עבור החולץ אבל לאחת ההברגות לא נכנס לי הבורג בקלות.

בשביל לא להרוס את ההברגה, החלטתי להבריז אותה מחדש, אבל גם הידית של המברז לא נכנסה בתוך ההגה ולכן נאלצתי לאלתר ידית למברז בעזרת פלייר פטנט.

 

אחרי השלב הזה, יתר הפירוק התקדם במהירות ודיי מהר פרקתי את כל המנגנון מתוך גלגל ההגה.

בשלב הזה לקחתי חוט חשמל וקיצרתי בין מוט ההגה (-) לבין החוט אשר מוביל אל הממסר שמפעיל את הצופר - כלום לא קרה.

אז פתחתי את הסוויטש - ועדיין לא כלום קרה.

אז לקחתי חוט ארוך יותר וחיברתי אותו מהמינוס שעל המצבר וקיצרתי אל החוט של הצופר - ועדיין כלום לא קרה.

בשלב הזה עצרתי, כוס מיים קרים ולקחתי את תרשים החשמל.

המסקנה - סך הכל מערכת פשוטה ביותר.

ניתקתי את הממסר וגישרתי בין הפלוס הקבוע לבין החוט שמוביל אל הצופר (עקפתי את פעולת הממסר) - כלום לא קרה.

כאן בערך הבנתי שיכול להיות שהצופר בכלל לא עובד, למרות שבדקתי אותו לפני ההרכבה.

לקחתי חוט ארוך וחיברתי לפלוס של המצבר ומשם ישירות לצופר - יש פיפ! הצופר עובד

 

המסקנה הבאה היתה, כנראה לא מגיע מתח לממסר, אז בדקתי עם מד מתח ויש מתח, עוד כמה גירודים בראש והמסקנה הבאה הגיעה - כנראה יש נפילת מתח.

על מנת לבדוק את זה חיברתי את מד המתח אל הפלוס שיוצא מקופסת הפיוזים אל הממסר וגישרתי את אותו הפלוס עם הרגל שיוצאת לכיוון הצופר. ובאמת - ברגע שגישרתי המתח נפל עד לאפס, הוצאתי את הגישור והמתח חזר ל12 וולט.

 

בדקתי שוב בתרשים החשמל, והוצאתי את הפיוז של הצופר (פעם ראשונה, מעולם לא נגעתי בו) הרגליים של הפיוז דרשו ניקוי, ניקיתי את הרגליים והחזרתי את הפיוז.

החזרתי את הגשר שלי על הממסר - והצופר עובד

החזרתי את הממסר ובצעתי את הגשר בין מוט ההגה לבין מפסק הצופר - והצופר עובד

 

מסקנה - יצאתי דביל, לא היה שום צורך לפרק את ההגה, הבעיה היתה בסך הכל הפיוז.

 

מכאן היה צורך להבין איך לחבר את ההגה שוב.

בין מוט ההגה לבין הבית שלו, ישנו מייסב פתוח. מהסוג שאם מוציאים אותו החוצה כל הכדורים בורחים (מנסיון).

אז אחרי שאספתי את כל הכדורים והוספתי גריז על מנת ש"יידבקו" חזרה, החזרתי את המייסב ואחריו את הטבעת שסוגרת עליו.

מעל הטבעת ישנו כמו כתר שלוחץ על הטבעת (בתמונה הוא מורכב הפוך, כי לקח לי זמן להבין איך מחברים אותו נכון) ומעליו קפיץ שלוחץ בעזרת אביזר פלסטי וטבעת מתכת גדולה, שמשמשת גם לנעילת ההגה.

את כל אלא מחזיקה במקום טבעת סגר(חוט) קטנה שנכנסת לתוך חריץ במוט ההגה.

על מנת להביא את הטבעת סגר למקומה יש צורך לכווץ את הקפיץ.

בספר רכב מצויין שיש כלי ייעודי לכיווץ של הטבעת.

לי כמובן לא היה כלי כזה, אז בניתי לי משהו דומה שעשה את העבודה לא פחות טוב.

נשמע קל, אבל לקח לי שעה רק לעשות כלי שיצליח לכווץ את הקפיץ בלי להפריע לי להכניס חזרה את טבעת הסגר.

בתמונה לפני אחרונה ניתן לראות את מה שבניתי.

Jimmy_9.jpg

Jimmy_10.jpg

Jimmy_11.jpg

Jimmy_12.jpg

Jimmy_13.jpg

Jimmy_14.jpg

Jimmy_15.jpg

Jimmy_16.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך

 

אחרי שטבעת הסגר במקומה, ניתן היה להוציא את הכלי הייעודי וכל החלקים נשמרו במקומם.

אחר כך מכסה פלסטי שמכסה על הכל.

ולבסוף ההגה והצופר.

Jimmy_17.jpg

Jimmy_18.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העמודות הגה האמריקאיות בשנים האלו הן לרוב של gm saginaw, אצלי ב - JEEP גם יש עמודה כזאת היא די פשוטה לפירוק, הקושי היחידי באמת הוא ההחזרה של הטבעת אבטחה בהרכבה, בגלל החוזק של הקפיץ אבל כמו שציינת יש כלי יעודי לזה עולה 10$ באיביי.

הנה קישור מפורט של פירוק עמודה כזאת

 

http://www.epiccomputer.com/dale/jeepjunk/tilt/tilt.html

 

דרך אגב, הצופר בהן הוא מאוד פשוט ואפשר לבדוק את התקינות/ הבעייה בו בעזרת מנורת ביקורת בלי לפרק את ההגה.

Jeep CJ7 Laredo 1982

Suzuki GSXR750 1987

Yamaha Vmax1200 1986

Harley Davidson Sportster XLH 1200 1989

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

moriseven-הקישור הזה ללא ספק היה חוסך לי כמה עשרות דקות של עבודה.

 

------------------------------------------------------------

ועכשיו להתקדמות, הפעם לא ממש פוטוגני.

מה שלוקח לכם בערך 3 שניות לדפדף בין התמונות לקח לי יותר מ-5 שעות ועוד איזה 2.5 ליטר של זיעה (ולא היה ממש חם).

 

התמונות הם של הגומי שיושב בין סגירת הפיברגלס לבין הבודי.

יש עוד שתי גומיות שהיו ממש לא פוטוגניות אז אותן לא צילמתי בכלל.

1. לפני

2. אחרי הדבקת הגומי

3. תמונה מבחוץ איך זה נראה

4. דלת אחורית עם הגומי מסביב

5. הדובדבן שבקצפת

 

בתמונה האחרונה אפשר לראות את התוצאה של ימים שלמים של דייג באי-ביי ולבסוף זה נמצא (במחיר סביר)

סמל עם רמת הגימור של הרכב סיירה קלאסיק משנת 1976.

סמל של ג.מ.סי יש

סמל של גיימי יש

ועכשיו סוף סוף גם סיירה קלאסיק

Jimmy_19.jpg

Jimmy_20.jpg

Jimmy_21.jpg

Jimmy_22.jpg

Jimmy_23.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום ביקרתי אצל ינקו.

עברו בערך 15 שנה מאז שהייתי אצלו בפעם האחרונה...

 

מאז החלודה במיכל הדלק, המנוע לא חזר לעצמו, נשמע מגמגם ונכבה אם רק לוחצים על הגז יותר מדי או לא לוחצים על הגז מספיק.

היום אחרי הרכבת הקרבורטור המצב כבר הרבה יותר טוב, הרכב לא נכבה יותר שומר על טורים אבל עדיין לא מנגן מספיק עגול.

הטיפול בקרבורטור עדיין לא הסתיים, היום רק לקחתי את הקרבורטור אליו והרכב נשאר בבית, הוא אמר לי לחזור אליו לפני הטסט לכיוון של הקרבורטור.

כך, שיהיה המשך...

 

והנה התוצאות:

לפני

ואחרי

Jimmy_27.jpg

Jimmy_28.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

היום, השעה 10:00 אני יושב בתוך הגי'מי שלי, שמש חמה בחוץ, חמה מאוד, אני מזיע, המזגן לא עובד, הרכב מונע ושלושה רכבים לפני אני רואה את הבוחן מבקש מהבחור ביונדאי לשלב לרוורס ואח"כ ללחוץ על הברקס.

אבל למה להתחיל מהסוף, הכל התחיל לפני שבוע בדיוק.

 

יום חמישי שעבר, לאחר תור לא ארוך במשרד הרישוי מגיע תורי, מתיישב מול הפקידה ותוך כמה דקות מקבל רשיון קבוע עדכני ורשיון זמני לנסיעה החל מיום ראשון ב 7:00 למשך 48 שעות.

משלם את הרשיונות ומתחיל להתבאס, אולי בכל זאת הייתי צריך לבקש רשיון כבר מהיום, אולי בכל זאת איזה סיבוב על הג'ימי אחרי כמעט שנה שהוא סגור. טוב, אין הרבה זמן יום ראשון הרכב עולה על הכביש לקראת נסיעה לחולון לכיוון קרבורטור וצריך לוודא שהכל עובד. השעה כבר חמש בערב, לעבוד היום לא יהיה לי זמן את מסיים את היום ברשימה של רג'קטים כדי לא לשכוח שום דבר, אחרי הכל החזאי אמר גשם החל מיום ראשון.

* הנשמים של הסרנים לא מחוברים לשום דבר ונגררים על הכביש - צריך להרים ולחבר לבודי

* בגג הפיבר יש הכנה לגגון, אבל אין עדיין גגון - צריך לסגור עם סיליקון את החורים

* פעם אחרונה שניסיתי להרכיב את המגבים הם ניגבו את מכסה המנוע במקום את החלון - צריך לתקן

* שמנים + מיים - לבדוק

* חור שעשיתי בכנף עבור אנטנה, אבל בסוף לא יכולתי להכניס את האנטנה - צריך לסגור + פחחות

וכל זה חייב להסתיים עד יום שישי בצהריים - הבטחתי לאישה

 

מגיע לרכב ביום שישי עוד לפני השעה 8:00, מסתכל על השעון שוב, השעה כבר 12:30.

איך הזמן רץ, לפחות הספקתי כמעט הכל.

נשאר רק לבדוק שמן גיר, בשביל זה צריך להניע את הרכב ולשלב לניוטרל.

מניע בנגיעה ומשאיר את הרכב כמה דקות שיתחמם עד שאני שותה כוס מים.

חוזר לרכב ובדרך למדיד של השמן נוגע בטעות בסעפת הפליטה ממש ליד היציאה מהראש.

הסעפת קרה!

לא ממש מסתדר לי, איך יכול להיות שאני מרגיש שתא המנוע חמים, אבל הסעפת קרה (הדרס).

אז לאט לאט נוגע בכל אחד מהצינורות של הסעפת,המסקנה - אומנם V8 אבל עובדים רק 5 צילינדרים.

זהו נגמר הזמן, הגיע הצהריים, מילה זו מילה - חייב לסגור הכל וללכת.

 

(המשך מגיע)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר מתקשר "בא לך טיול אופניים", האמת שמתאים לי איזה סינגל, מקבל אישור מהאישה וסוגר על 15:00.

שעתיים וחצי אח"כ השעה כבר 17:30 אני שוב בבית. האישה בנתיים התייאשה ולקחה את הילדים איתה לארוחת שישי אצל ההורים שלה.

18:00 אני כבר אחרי ארוחת השישי שלי - פיתה עם חומוס, שילוב מנצח.

18:05 היא לקחה את הרכב שלי, לפחות השאירה את המפתחות של הרכב שלה. מחליט לא לבזבז זמן ונוסע לכיוון הג'ימי על מנת להבין למה 3 בוכנות לא רוצות לעבוד.

18:20 אני כבר בדרך חזרה הביתה, שכחתי את הגלגל ספייר של הג'ימי בבית ומעדיף לסיים הכל מראש כך שביום ראשון רק להכנס לג'ימי ולסוע.

18:35 שוב בבית, הגלגל כבד, מאוד כבד, ותא המטען במאזדה לא מצליח להכיל את הגלגל, אבל אם חזרתי עד כאן אני לא נוסע בלי.

כמה שכנועים והגלגל נכנס (תמונה).

19:00 חושך כמו אמצע הלילה, אבל לפחות הגעתי, מדליק אורות ומניע את הג'ימי.

ואוו באמת היה לי יום ארוך, אבל אני חייב להבין למה הבוכנות לא עובדות.

דבר ראשון מנתק את הכבל של הפלאגים, אחד אחד ומביט בניצוצות עושים את דרכם מהכבל המנותק לכייון הפלאג.

אז הצתה יש - אולי טעיתי? אולי הם כן עובדים?

מחליט שוב לגעת הצנרת הפליטה, נגיעה קלה בצינור הראשון - קר

נגיעה קצת יותר ממושכת בצינור השני - קר

נגיעה עוד טיפה ארוכה בצינור השלישי - קר

נגיעה ממש ארוכה בצינור הרביעי - רותח, מרגיש איך האצבעות נדבקות לי לצינור, בריצה לקולר של המיים מכניס את האצבעות לכוס מיים קרים.

דיי מספיק להיום - חוזר הביתה עם המסקנה הברורה, אם זה לא הצתה, זה שסתומים, צריך כיוון שסתומים.

גם פצוע, גם בלי זמן, החלטתי לשנות את התוכנית ליום ראשון, קודם למוסך לכיוון הצתה ואישור בלמים ורק אז כיוון קרבורטור.

 

(המשך מגיע)

Jimmy_31.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1275 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...