Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט שיפוץ שברולט בלייזר 1983


ערן rob
שימו לב! השרשור הזה בן 1247 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא יותר פשוט להלליף את היוק לחדש ?

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה יש בעל מקצוע מומלץ?

 

 

בעל מקצוע וותיק אמין ומיקצועי, מניסיון.

http://gruengras.co.il/

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לגרינגרס, ואחרי עיון באתר שלהם - אני לא בטוח שזו הכתובת הנכונה לתיקון המבוקש. תוכל לגשת ל"המשפץ", רח' לבנדה 36 ת"א ולהתיעץ. שמע מה יש להם להגיד - זה לא מחייב אותך למסור להם את העבודה.

http://www.hameshapetz.co.il/

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי גרינגראס פשוט יחליפו את היוק לחדש.

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר שיפוץ - אז עד הסוף.

אתמול בערב עוד הספקתי להזמין בושינג חדש, היום בבוקר כבר קיבלתי הודעה שהמשלוח יצא לדרך.

 

את הדרייב שאפט דאגתי לנקות היום מכל הבוץ והחל ממחר הוא צמוד איתי ברכב, ברגע שיתפנה לי זמן אני אקפוץ לקבל חוות דעת גם מגרינגס וגם מהמשפץ.

 

בזמן ניקוי ההאוזינג גיליתי סדק של כמה ס"מ באזור האוזן העליונה. (מצטער תמונות לא צילמתי)

את ההאוזינג הזה אני נאלץ לפסול ולא להמשיך ולהשתמש בו.

פרקתי את ההאוזינג מהטרנספר החליפי שיושב על המדף ומחר אני מקווה לסיים לנקות אותו ולהשמיש אותו עבור השיפוץ הזה.

 

בעיה נוספת, שולית אומנם אך עדיין מציקה:

הספידומטר שלי מזייף בערך ב-10-15% ז"א בנסיעה ב80 קמש הספידומטר מראה 70.

עם פירוק ההאוזינג מהטרנספר החלופי מצאתי שגלגל השיניים של הספידומטר שם קטן יותר מזה שהיה קיים אצלי (תמונה מצורפת).

ההבדל הוא 42 שיניים בזה שהיה בשימוש עד היום לעומת 35 שיניים בזה שפורק מהחליפי.

אני מקווה שלאחר סיום השיפוץ (שיפוצון) של הטרנספר גם מחוג הספידומטר יראה על מהירות קרובה הרבה יותר למציאות.

Bushing.jpg

Jimmy51.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה, דבר ראשון חוב קטן מאתמול - שתי תמונות של הסדקים שמצאתי בהאוזינג המקורי.

 

הספקתי לבקר גם את המשפץ וגם את גרינגס.

יצאתי עם תובנות שגרמו לי להרגיש דיי דביל ובמיוחד גרמו לי להבין שהצלחתי להקדים את הצל של עצמי.

 

התמונה האחרונה היא בעצם חידה!

 

עד שיגיעו האטמים שהזמנתי הרכבתי בינתיים את ההאוזינג רק כדי שלא יכנס אבק.

בהזדמנות זו גם צילמתי את מסע ההשפרצות המרשים שהשמן השאיר אחריו.

בתמונה מסומנים נתיבי השמן והמיקום של מחזיר השמן שפרקתי ומחכה להרכבה ברגע שיגיע.

 

ועכשיו לשאלה: לאחר שיש בידכם את כל האינפורמציה - מה הסיבה בגללה נזל השמן?

Jimmy52.jpg

Jimmy53.jpg

Jimmy54.jpg

Jimmy55.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

עבר לו יותר מחודש מאז הג'ימי ירד מהגרר ונכנס לביתו לנוח עד יגיעו כל החלקים.

שתי בעיות גרמו להשבתה של הרכב:

1. משאבת דלק תקולה שלא הצליחה לבנות לחץ מספק והרכב פשוט כבה בעליות

2. נזילה ממש לא נעימה של שמן מאזור היציאה האחורית של הטרנספר לכיוון היוק

 

משאבת דלק חדשה הוזמנה, הגיעה כבר לפני כמה שבועות, הורכבה, נבדקה וסומן V ראשון.

 

בעיית הנזילה בטרנספר הובחנה על ידי כמחזיר שמן תקול ולכן, פורק ההאוזינג האחורי של הטרנספר ואז נמצאה בעיה אף יותר גדולה - סדקים מרובים אשר גרמו לי לפסול אותו ולהשתמש בהאוזינג החלופי שיושב על המדף.

 

את ההאוזינג החלופי פרקתי, שלפתי החוצה את מחזיר השמן הישן, ניקיתי שימנתי והנחתי בצד, מחכה לאטמים החדשים שיגיעו.

 

בזמן הזה גיליתי גם כמה חריצים קלים על היוק של הדרייב שאפט ונסעתי למשפץ ולגרינגס, בטוח כי הנה זו הסיבה להשפרצה של השמן.

המשפץ, בחור חביב שהסביר לי שאין לו שום בעיה לשפץ את היוק כך שיחזור לימיו הטובים.

אבל מה.... המחיר היה גבוה ושכנע אותי לבדוק אולי לגרינגס יש יוק במצב טוב יותר על המדף ובמחיר שווה לכל נפש.

 

אצל גרינגס, הסתכל עלי הבחור שעובד שם וקבע נחרצות - החריצים הם לא הסיבה לנזילה!

הסתכל, הסתכל ולבסוף אמר - הסיבה לנזילה היא שנפל הפקק.

ובאמת מסתבר שבקצה היוק ממש לפני הצלבים צריך להיות פקק מתכת קטן שמונע מהשמן לצאת החוצה.

לא ממש ברור לי מה גרם לפקק הזה להעלם, אבל אחרי ריתוך קצר של פקק חדש ואיזון הדריב שאפט, חזר הדריב שאפט למדף מחכה לתורו להרכבה.

 

ובחזרה להאוזינג, עכשיו כבר הבנתי שסתם פרקתי את מחזיר השמן ועכשיו אני מחכה למחזיר שמן חדש שיגיע, למרות שזה שפורק היה תקין לחלוטין.

בשלב זה כל שנשאר לי היה לחכות שסט האטמים עם מחזיר השמן החדש יגיעו בדואר.

חיכיתי

וחיכיתי

וחיכיתי עד שהתייאשתי.

 

אתמול נשברתי, נסעתי לתל אביב ורכשתי מחזיר שמן חדש ואטם להידוק בין ההאוזינג לטרנספר.

 

ניצלתי את השבת היפה והרכבתי את מחזיר השמן ההאוזינג והדרייב שאפט.

והיום סוף סוף אחרי 5 שבועות שהגימי יושב בשקט ולא זז, יצאנו לסיבוב.

 

הטרנספר / דרייב שאפט כבר לא מטפטף

משאבת הדלק מתפקדת נהדר

אפילו הספידומטר כבר מראה את המהירות האמיתית (אחרי שהחלפתי את גלגל השיניים שנמצא בטרנפר)

 

רק מיכל הדלק עדיין עושה בעיות.

אחרי סיבוב של כ-20 דקות עצרתי את הרכב ופתחתי את המכסה למילוי הדלק, שריקה של אוויר נשמעה!

 

אם יהיה לי קצת זמן השבוע אחבר מד לחץ/וואקום למיכל הדלק (כבר הכנתי מתאם) על מנת לגלות מה בדיוק קורה שם.

 

המשך עוד יבוא...

yoke.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הכף - וגם העינוי - שבשיפוץ כלי רכב ישנים: האתגר הגופני והאינטלקטואלי, מבחן התוצאה, האדרנלין...

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הכף - וגם העינוי - שבשיפוץ כלי רכב ישנים: האתגר הגופני והאינטלקטואלי, מבחן התוצאה, האדרנלין...

 

יש כאלה שסודוקו עושה להם את זה, אחרים מעדיפים ריצה מסביב לשכונה.

לנו, מה שמצית את זה, הוא אותו כתם שמן חדש שמופיע או רשרוש לא מוכר בזמן הנסיעה.

 

ואין, אין כמו ההרגשה כאשר אפשר לשים אצבע על הבעיה ואם גם פתרון נמצא.... בכלל.... אושר!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא עדכנתי כבר דיי הרבה זמן למרות שיש התקדמות קלה כל יום.

מאז שחזרו החלקים מניקוי חול, אני עסוק בתיקון רקבונות ובפחחות בסיסית.

את החלקים אחרי התיקונים אני מעביר לפחח שעושה את הפיניש הדרוש וכמובן הצבע.

עד היום סיימתי סופית 2 כנפיים ו-2 בתי גלגל.

הבודי נמצא אצלי בשלבים דיי מתקדמים ואני מקווה שבקרוב אצליח לשדך אותו חזרה לשלדה ומשם לפחח.

 

בתמונות אפשר לראות

את השלדה לאחר ניקוי וצביעה עם זפת

את מפתן הדלת שליד הנהג לאחר הניקוי בחול, רק אז באמת הבנתי מה גודל הרקבונות שקיימים

שתי תמונות נוספות של תיקון המפתן.

בהמשך עוד חסרה השחזה, מרק וצבע כמובן.

ותמונה אחרונה - הכנפיים לאחר צבע (תאמינו לי שהתמונות עושות לכנפיים רק רע, אני ממש התרגשתי לראות אותם)

 

ולשאלת היום!

יש לי ארוז ומחכה בארה"ב משלוח לארץ, כמעט כולו מכיל חלקי גומי כפי שמופיע בהוראות הנוהל בנוהל שחרור מהיר.

ממש השתדלתי לא לחרוג מאותם חלקים שמופיעים ברשימה.

אבל...

חרגתי קצת, ויש כמה חלקים בודדים שנמצאים על הגבול האפור

כיצד כדאי להביא את החבילה לארץ?

יש לי שתי אופציות:

1. דרך החברה בה הזמנתי את החלקים - הם שולחים עד לארץ

2. בעזרת עמיל מכס מקומי שיטפל בתיק וישנע משם ועד כאן

 

 

great project

 

good luck looks great

* צריך לבצע תמיד ברמה גבוהה יותר מאחרים זהו סימן ההיכר של מקצוען אמיתי

* המקום היחידי שבו הצלחה מופיעה לפני עבודה קשה הוא במילון

* ברגע שאתה מתחיל לדבר על מה שתעשה כשתפסיד, הפסדת

* אל תשקיע בהירהורים על העבר, אך אל תשכח אותו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

מי שעקב אחרי השיפוץ שלי בוודאי כבר יודע שהרכב נקנה במצב שלא היה מבייש אף פח זבל.

אין ספור שעות עבודה, חיפוש ואיתור חלקים בחו"ל וגם קצת בארץ והיום הרכב במצב כמעט טוב מאוד.

 

אבל, מדי פעם צצה איזו בעיה שמזכירה לי "היי... אותי עדיין לא החלפת.... הגיע הזמן! "

 

אז לפני חודש זו היתה משאבת הדלק שהחליטה להרים ידיים ולהפסיק לספק דלק בדיוק באמצע טיול בערבה.

בחג שבועות (לפני 3 ימים) זה היה דווקא מיכל העודפים של הרדיאטור שהתחיל לנזול בדיוק מהתחתית.

 

אז נכון שמהיום הראשון למיכל היו לא מעט תיקונים עם סיליקון או משהו כזה, ונכון שהיה לו איזה סדק או שניים בחלקו העליון, אבל כל זה לא הפריע לו לעבוד וכל עוד שהמפלס לא עלה יותר מדי אז הוא לא דלף ותרם את חלקו.

על הדליפה האחרונה כבר לא היה אפשר להבליג ועמדו בפני 3 אפשרויות:

1. לחפש תורם איברים

2. להזמין חדש באי ביי

3. לייצר חדש מנירוסטה

 

בגלל שאני עצלן ולא בא לי להסתובב בפירוקיות - האופציה הראשונה נשללה

בגלל שרק לפני שבוע החזרתי את הג'ימי לכביש ולא בא להשבית אותו לעוד כמה שבועות - האופציה השנייה נשללה

וכך נשארתי עם האופציה השלישית.

 

אז היום בבוקר, לבשתי את בגדי העבודה ובניתי את המיכל המצורף.

לא איזה מיכל שאפשר להתגאות באיכות הריתוכים או בחיתוכים המדויקים. אבל, מיכל שמתאים בדיוק ויעשה את העבודה.

 

אחרי שסיימתי את המיכל והרכבתי אותו עלה לי רעיון, בגלל שהמיכל מנירוסטה ואין אפשרות לראות את המפלס, אם רק הייתי עושה חור בדופן עם מופה "1/2 הייתי יכול להוסיף מפסק מפלס עם נורה נחמדה בלוח השעונים.

אבל, כמו שכבר אמרתי, להפעם - זהו. אשאיר את זה ברשימת ה TO DO.

 

מצורפות תמונות של היצירה...

Jimmy62.jpg

Jimmy63.jpg

Jimmy64.jpg

Jimmy65.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

דמיינו טיול....

בצפון...

עם האישה והילדים...

חם מאוד בחוץ, אבל בפנים המזגן מקרר נהדר וכולם מחייכים.

 

אחרי יומיים של טיול עם לינה בשטח מגיעים לקילומטר האחרון לפני היציאה מהשטח, בקילומטר הזה - ירידה.

אפשר לראות בתמונה את הרכב שירד לפני, אומנם מזווית הצילום הזו הירידה לא נראית חדה, אבל כשיורדים אותה - האדרנלין דווקא בעליה.

 

אני מתקרב לירידה, הג'ימי יורד איזו מדרגונת קטנה בדרך לירידה האמיתית, שמאלצת את האף לרדת טיפה למטה.

באותו הרגע, נכבה הגימי.

פתאום שקט

אין מזגן

אין הגה

אין בוסטר לבלמים

רק משפחה בתוך בהמה לא קטנה עם מנוע כבוי.

 

שלב ראשון מוציא את כולם החוצה, את המשך הטיול עד הכביש הם כבר יעשו ברגל.

שלב שני להוציא את הג'ימי החוצה, בחתיכה אחת, אם אפשר חתיכה תקינה.

 

מנסה להניע, סטרטר דווקא יש, אבל המנוע מרגיש כאילו שוב אין דלק (מתחיל להזכיר לי את הטיול בפסח שנגמר בגרר בגלל משאבת דלק).

אבל משאבת הדלק חדשה, ולא סתם חדשה, אפילו חיברתי מד לחץ ווידאתי שהיא עובדת בצורה תקינה.

מדרדר את הרכב את המדרגונת ומתיישר

זה זמן טוב להרים מכסה מנוע ולראות אם לא נפל הרדיאטור לקרבורטור.

הכל נראה תקין.

מנסה להניע, והרכב מניע כמעט בלי בעיה.

 

ממשיך בנסיעה ואז שוב ירידה קלה - ושוב הג'ימי מראה סימנים של מחסור בדלק, אני מתחיל לנהוג בעזרת שתי הרגליים

רגל אחת על הגז - מפמפם

רגל שנייה על הברקס - מנסה לעצור את הבהמה שלא תתדרדר למטה ללא בקרה.

השיטה עובדת, הגימי מצליח להגיע עד למדרגה.

 

לוקח הרבה אוויר, שלוק מהמיים, מנגב את הזיעה ומתחיל לרדת באותה שיטה. רגל על הגז ורגל על הברקס.

שתי הרגליים לוחצות

אחת מנסה לגרום לרכב לסוע קדימה

והשנייה דווקא מנסה לעצור אותו.

 

הגימי עושה זאת, אנחנו מצליחים לסיים את הקטע התלול ומאותו הרגע הגימי מתנהג כאילו כלום לא קרה.

פתאום הכל תקין.

 

אבל הכל לא תקין. יש בעיה בקרבורטור.

לפני כמעט שנה שלחתי את הקרבורטור לשיפוץ, אצל מי שהאמנתי שהוא אומן.

אני זוכר אותו מטפל לי בקרבורטור של הפורד אסקורט לפני כמעט 20 שנה.

אבל, משהו לא תקין.

 

את המשהו הזה אאלץ לבדוק רק אחרי שנגיע הבייתה.

 

המשך יגיע...

Jimmy71.jpg

Jimmy72.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1247 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...