Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5367 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

 

מצאתי באיביי את הפריט הבא:

http://global.ebay.com/HUD-OBD-SPEED-VOLT-Heads-Up-Display-car-interior/270818052008/item

 

הרעיון נחמד ומצא חן בעיניי.

הבעיה היא שאינני יודע לאיזה פין במחבר ה OBD עליי לחבר את חיישן המהירות.

 

ניסיתי לחקור קצת על הנושא וגיליתי כי בכל רכב ישנו פרוטוקול שונה עבור תקשורת עם ה OBD ולכן הפין הנ"ל עשוי להשתנות מרכב לרכב.

 

האם מישהו יכול לעזור בנידון?

הרכב המדובר: ניסאן אלמרה פרפקט מודל 2006.

תודה מראש לעוזרים.

Nissan Maxima A33 2L V6

Nissan Almera N16 1.8L

פורסם

אין שום סיגנל של מהירות רכב בתקע אבחון אבל אם תחבר קורא CAN אולי תוכל לבודד את הסגינל הנכון

רק לידיעה לקונקטור של הרדיו מגיע סיגנל מהירות רכב כך שאולי תוכל להשתמש בו לצרכים שלך

רק שם לב שלא לגרום נזק לוח השעונים כי הוא זה שמחולל את הסיגנל

פורסם
אין שום סיגנל של מהירות רכב בתקע אבחון אבל אם תחבר קורא CAN אולי תוכל לבודד את הסגינל הנכון

רק לידיעה לקונקטור של הרדיו מגיע סיגנל מהירות רכב כך שאולי תוכל להשתמש בו לצרכים שלך

רק שם לב שלא לגרום נזק לוח השעונים כי הוא זה שמחולל את הסיגנל

 

אוקי.. כרגע פתחת עבורי יותר שאלות מתשובות :wink:

 

בפריט באיביי במפורש מצויין שהוא מתחבר ל OBD.

בנוסף ישנם פריטים נוספים (יקרים בהרבה) אשר מגיעים עם מחבר OBD מתאים, כך שהדבר אמור לעבוד עם ה OBD.

 

אשמח אם תפרט לאיזה פין במחבר של הרדיו יש סיגנל למהירות של הרכב ובאיזה טווח מתחים הוא עובד (ולמה לעזאזל הרדיו של הרכב אמור לדעת כמה מהר אני נוסע??)

 

תודה מראש

זוהר

Nissan Maxima A33 2L V6

Nissan Almera N16 1.8L

פורסם

עריכה:

סחתיין עליך דנידין.. מצאתי את החיבור ב Wiring Diagram של הרדיו, פין מס' 4:

על החיבור של הספידומטר ללוח מחוונים כבר חשבתי (ומצאתי בסכמות) אבל לא העליתי בדעתי שהוא מגיע לרדיו :roll:

 

בכל מקרה, אשמח לדעת יותר על הכיוון של ה OBD

SpeedSgnl.jpg

Nissan Maxima A33 2L V6

Nissan Almera N16 1.8L

פורסם

יש הרבה מערכות שמע שיש בהן אפשרות לשנות את הווליום כפונקציה של המהירות (להתגבר על רעשי הנסיעה במהירות גבוהה).

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

המכשיר המוצע למכירה אמור להתחבר ל OBD.

אם נחבר אותו לחיבור של הלוח-מחוונים\רדיו הוא עלול להראות קריאה לא נכונה. לא כך?

Nissan Maxima A33 2L V6

Nissan Almera N16 1.8L

פורסם

מכיוון שהמכשיר מתחבר לשקע OBD, כנראה הוא מתקשר בפרוטוקול OBD.

 

בעזרת הפרוטוקול, הוא שולח פקודה למחשב הרכב על מנת לקבל את מהירות הרכב בכל רגע נתון.

 

תנסה להתחבר לרגל 7 או לרגל 15, בדרך כלל הם רגלי הנתונים במחבר.

 

בהצלחה!

פורסם

פין 6 ו 14 שייכים לרשת CAN. אלא שציינת שייכים לקווי תקשורת K ו L.

 

ברור שאם מתאם מסויים אמור לקחת אות מהירות משקע אבחון 16 פינים, אין טעם לנסות למצוא חיבור אחר לשם כך, אלא אם כן המתאם מיועד גם לקריאת אות אנלוגי.

פורסם

גבי, דניאל.

תודה על התגובות.

 

האם הפין משתנה מרכב לרכב? או שזה משהו קבוע לכל הרכבים?

ניתן לראות בתמונה של המוצר כי הוא מחובר לפין 6 (ראו קבצים מצורפים).

 

אם אני "מנסה" פינים שונים שהצעתם כאן (6, 14, 7 ו-15)

יש סיכוי שאגרום לנזק למנוע/למע' OBD/ למשהו?

 

כמון כן, ישנו צורך בכיול המכשיר לפי מהירות הרכב, כך שנראה לי שהוא דיי "טיפש" ועובד על אות אנלוגי כפי שטען דניאל. מה דעתכם?

Untitled-1.jpg

Nissan Maxima A33 2L V6

Nissan Almera N16 1.8L

פורסם

נמתאם מתחבר ל CAN HIGH ומשם הוא ידגום את נתון המהירות שרץ על קו תקשורת זה.

לא מדובר במכשיר טיפש אבל לא כזה חכם, פרוטוקול CAN אוטומטיבי זה משהו ידוע ומוכר

 

לחיבורי CAN (שהם 6,14) אתה לא תגרום נזק לחיבורי K או L (שהם 7,15) אתה בהחלט עלול לגרום לנזק ולכן חבר את המתאם הזה למקום המיועד.

להערכתי לא נראה כי ידרש כיול נוסף כלשהו.

פורסם

אולי לא הסברתי את עצמי נכון בכל השרשור הזה..

באתר של המוצר לא מצויין לאיזה פין לחבר את כבל המהירות.

 

אני אשמח מאוד לחבר אותו לפין הנכון אם רק אדע איזה מהם הוא הנכון :-(

אני לא אקנה את המוצר אם אני לא יודע איך להתקין אותו והאם הוא יעבוד.

Nissan Maxima A33 2L V6

Nissan Almera N16 1.8L

פורסם
בקישור שנתת למוצר יש מענה לכל השאלות ששאלת כולל אופן החיבור לשקע האבחון.

 

אכן יש תיאור כללי, אבל לא כתוב במפורש לאיזה פין מחברים את חיישן המהירות:

 

cable with white sticker, connect to speed line (pin)

 

מה דעתך? אני מפספס משהו?

Nissan Maxima A33 2L V6

Nissan Almera N16 1.8L

×
×
  • תוכן חדש...