Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5675 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתמול בלילה עשיתי חישוב מול שתי הצעות שכל אחת קוסמת לי, למרות שהן שונות בהחלט.



מצד אחד רכב טוב שהוא די מציאה, מצד שני רכב חדש.

אשמח לשמוע כל תיקון על כל סעיף שהוא. יעזור לי לקבל החלטות.

 

הצעה א': קיה פורטה EX ליסינג, הרכב לא על שמי.



תשלום ראשוני: 17,700

32 תשלומים חודשיים של 1209 ש"ח = 38,688

32 תשלומים חודשיים של 425 ש"ח = 13,600, שמקנים ביטוח וטיפולים כולל הכל- רק לתדלק ולנסוע.

אופציית רכישה בתום התקופה: 59,000 ש"ח.

 

סה"כ קניית הרכב: 115,388 ש"ח.



ערך הרכב לאחר 32 חודשים: 75,457ש"ח. (את ערך הרכב חישבתי לפי מחירון יד שניה, לפי קאיה סיד שעברה כ- 1200 ק"מ בחודש ממוצע, יד שניה פרטי, יד ראשונה ליסינג נהג יחיד.)

 

אם אני מחשב הוצאות מול הכנסות, זה יוצא: קניה, ביטוח, ורישוי עלו לי:128,988 ש"ח. במכירה חוזרים אלי 73,877 ש"ח, כלומר הוצאות הרכב שלי לתקופה זו בלי דלק היו:



53,531 ש"ח.

(דלק- 24,436, (חישוב להלן) והמשמעות ל3 השנים הבאות: הוצאה חודשית של 2,398 ש"ח לחודש.)

 

 

הצעה ב': מאזדה 626, 2001. מיד ראשונה.



שמורה, עם 75,000 ק"מ בלבד.(!)

מחיר: 35,000 ש"ח.

ביטוח: 4400 לשנה, 3 שנים: 13,200.

רשיון וטסט 3 שנים: הערכה גסה- 4000 ש"ח.

סעיף צריכת הדלק: זה סעיף סובייטיבי מאוד. מקריאה של הרבה ביקורות והתנסויות, אני חושב שצריכת הדלק שלי איתו תהיה ליטר ל8.5 קילומטר. לא נהג שודים, אבל גם לא מתייבש ב90 קמ"ש.

בפורטה אני מניח שהצריכה שלי תרד משמעותית לליטר ל11 ק"מ. שוב, לפי מה שקראתי.

גם סעיף הנסועה הצפויה לא ברור כרגע. הוא יכול להשאר על 700 ק"מ ומטה בחודש דל, ויכול להגיע ל1500 ק"מ בחודש פורה. לצורך החישוב נגיד שליטר דלק יעלה לי 7 שקלים בתקופה הזאת, ואני נוסע 1200 ק"מ בממוצע.

לפיכך בחודש ממוצע תשלום הדלק שלי ב626 יהיה גבוה ב224 ש"ח לחודש. כלומר:

דלק לחודש כפול 32: 7,187 ש"ח.

ערך הרכב בהנחה שהוא ירד רק ב10% כל שנה: 25,515 ש"ח.

 

 

אני מחשב הוצאות מול הכנסות, זה יוצא: קניה,ביטוח, רישוי, דלק ביחס לקיה, עלו לי: 59,387. במכירה חוזרים אלי 25,515 ש"ח, כלומר הוצאות הרכב שלי לתקופה זו היו:



33,872 ש"ח.

(דלק 31,623 ש"ח, והמשמעות ל3 השנים הבאות: הוצאה חודשת של: 1,525 ש"ח.)

_______________

"רכב חופשי, אזרח!"

פורסם

בקיה לקחת בחשבון טיפולים וכו'

32 תשלומים חודשיים של 425 ש"ח = 13,600, שמקנים ביטוח וטיפולים כולל הכל- רק לתדלק ולנסוע.

במאזדה לא.

פורסם

שכחת להכניס בחישוב של המאזדה הוצאות על טיפולים.

ואל תשכח שגם אם ההוצאות על ב' ההצעות שוות, עדיין ההצעה על המאזדה הזולה יותר להשקעה, היא בעלת הסיכונים הנמוכים יותר,(למשל פשיטת רגל של חברת הליסינג)

תוסיף לכך שכסף = כסף, כלומר בגלל ההבדל בהשקעה, בהצעה הזולה יותר נשאר לך סכום בצד,

מקווה שעזרתי

פורסם

בהצעה ב':

ישור קו בקניית 626? כן, היא שמורה, אבל היא בת כמעת 10. עשית כבר בדיקת קניה במוסך שאתה סומך עליו?

תיקונים? מסופקני כי 626 בת כמעט 10 תחזיק מעמד 3 שנים נוספות ללא תקלות כלל.

בלאי? צמיגים למשל.

בזבוז זמן במכירה של 626 כשתרצה לשדרג?

וטיפולים כבר אמרו.

 

כדאי גם לבדוק בפרטי פרוטרוט את התנאים של הצעה א', למשל מה כלול ב-"ביטוח וטיפולים כולל הכל": כל אחד וה-"הכל" שלו, ולמוכרים יש נטייה להכליל פחות ב-"הכל" מאשר לקונים. :wink:

רכב ישראלי אולטימטיבי: קונטיינר של 'צים' על גלגלים נוצצים עם סלון עור 1+2+3, מסך "LCD 42 וטוסטר עם כניסת USB. מרווח, נוח, מאובזר, גבוה ופח עבה כמו במכוניות של פעם...

פורסם
בקיה לקחת בחשבון טיפולים וכו'

במאזדה לא.

 

אה, נכון. פשוט כי אין באמת דרך להעריך טיפולים..

הרכב יכול לנסוע כמו בובה כמה שנים, או להכנס לתיקונים פעמיים בשנה.

במקרה הטוב, יצאתי בזול עם הוצאה של איזה 3000 ש"ח לתיקונים כל התקופה.

במקרה הרע.. אני יכול לשפוך גם 15K שם. ואז באמת כבר היה כדאי הרכב מליסינג.

אבל באמת שאין לי דרך לדעת, וגם ממוצע פה לא יעזור.

אם יש לך או למישהו הערכה ראלית מבוססת לפחות חלקית, אשמח לשמוע...

_______________

"רכב חופשי, אזרח!"

פורסם
בהצעה ב':

ישור קו בקניית 626? כן, היא שמורה, אבל היא בת כמעת 10. עשית כבר בדיקת קניה במוסך שאתה סומך עליו?

תיקונים? מסופקני כי 626 בת כמעט 10 תחזיק מעמד 3 שנים נוספות ללא תקלות כלל.

בלאי? צמיגים למשל.

בזבוז זמן במכירה של 626 כשתרצה לשדרג?

וטיפולים כבר אמרו.

 

כדאי גם לבדוק בפרטי פרוטרוט את התנאים של הצעה א', למשל מה כלול ב-"ביטוח וטיפולים כולל הכל": כל אחד וה-"הכל" שלו, ולמוכרים יש נטייה להכליל פחות ב-"הכל" מאשר לקונים. :wink:

 

מבחינת יישור קו ב626:

אני קונה אותו דרך חבר שלי, בנאדם טוב וישר שאני סומך עליו. הוא יעביר את הרכב טסט וגם יחליף לו מצבר לפני שהוא ימכור, כי הרכב עמד כמעט שנה בלי לנסוע.

בלאי צמיגים- בכמה אני צריך להעריך את זה בתקופה של 3 שנים? בזה באמת שאין לי מושג..

בזבוז זמן: דוקא נראה לי שה-626 נמכרות יפה. אם כבר, אז לקנות את הקיה ולמכור אותה יכול לקחת זמן, לא?

 

לגבי ההצעה מהליסינג:

ברור שאבדוק לפרטים, כולל הפתעות של השתתפויות, והגבלות על ק"מ לכל סעיף וכד'.

אבל ככלל, זאת גם היתה שפת המוכר- "השאיפה שלנו לתת את כל המוצרים באמת לרמה של רק למלא דלק ולנסוע".

תודה רבה.

_______________

"רכב חופשי, אזרח!"

פורסם
אה, נכון. פשוט כי אין באמת דרך להעריך טיפולים..

הרכב יכול לנסוע כמו בובה כמה שנים, או להכנס לתיקונים פעמיים בשנה.

 

לדעתי, HeyHey התכוון לטיפולים, לא לתיקונים. אתה יודע, טיפול 80,000, טיפול 100,000, טיימינג, שמן, פילטרים, בלמים, כל X אלפי ק"מ או Y חודשים...

 

וגם אם HeyHey לא, אז אני כן התכוונתי לטיפולים ותיקונים בנפרד. עלות טיפולים המשוערת תוכל לברר במוסך בו הינך מתכוון לעשותם, לפי נסועה צפויה ונוכחית.

 

עריכה:

... כי הרכב עמד כמעט שנה בלי לנסוע.

ד"א, לא כ"כ בריא לאוטו!

 

בלאי צמיגים- בכמה אני צריך להעריך את זה בתקופה של 3 שנים? בזה באמת שאין לי מושג..

תלוי בגילם ומצבם הנוכחי, נסועה צפויה ואופי נהיגה. ומידת רצון לחיות, כמובן: לא באמת חייבים להחליף צמיגים עד שלא נכשלים בטסט או מתרסקים.

רכב ישראלי אולטימטיבי: קונטיינר של 'צים' על גלגלים נוצצים עם סלון עור 1+2+3, מסך "LCD 42 וטוסטר עם כניסת USB. מרווח, נוח, מאובזר, גבוה ופח עבה כמו במכוניות של פעם...

פורסם
לדעתי, HeyHey התכוון לטיפולים, לא לתיקונים. אתה יודע, טיפול 80,000, טיפול 100,000, טיימינג, שמן, פילטרים, בלמים, כל X אלפי ק"מ או Y חודשים...

 

וגם אם HeyHey לא, אז אני כן התכוונתי לטיפולים ותיקונים בנפרד. עלות טיפולים המשוערת תוכל לברר במוסך בו הינך מתכוון לעשותם, לפי נסועה צפויה ונוכחית.

 

עריכה:

 

ד"א, לא כ"כ בריא לאוטו!

 

 

תלוי במצבם הנוכחי, נסועה צפויה ואופי נהיגה. ומידת רצון לחיות, כמובן: לא באמת חייבים להחליף צמיגים עד שלא נכשלים בטסט או מתרסקים.

 

מ1 עד 10- הייתי מגדיר את רצוני לחיות בין 9 בימים קשים ל11 בימים כתיקונם. ובכל מקרה לא הייתי רוצה לתת לצמיג ישן להשתתף בהחלטה.. :)

 

עכשיו אני רואה שבורותי גדולה ממה שחשבתי.

אני הנחתי שהוצאות קבועות לרכב זה רישוי מדי שנה, כ-1000 ש"ח, ועוד טסט שנגיד שהוא מדי שנה, שהבנתי שלא אמור להיות דבר יקר אם הכל בסדר, כלומר בסביבות 100 ומשהו שקל. ככה עיגלתי קצת והגעתי ל4000.

עכשיו אתה מציין גם טיפולים אחרים, ואני מבין שכולם קבועים?

טיפול 10,000 באמת לא הכנסתי.. 80,000 ו100,000 ק"מ זה הטיפולים של ה626 או שאתה רק נותן דוגמא?

מה בעצם אפשר להעריך שתהיה העלות של כל הטיימינג שמן בלמים פילטרים וכו'?

או שכמו תיקונים- גם זה תלוי במזל, אפשר ליפול חזק במעל 10,000 ש"ח ואפשר לחייך בסופו של דבר עם 2000 ש"ח?

אני מרגיש שפספסתי פה חתיכת סעיף שמן...

_______________

"רכב חופשי, אזרח!"

פורסם

אני מבין שלא יצא לך להחזיק ברכב פרטי בעבר...

 

האם אתה נהג חדש או צעיר? אם כן, האם הערכות עלות הביטוח שציינת מבוססות על הצעות מחיר שקיבלת ומתחשבות בוותק שלך כנהג?

 

עכשיו אתה מציין גם טיפולים אחרים, ואני מבין שכולם קבועים?

כן, לפי ק"מ או חודשים שחלפו, המוקדם שבניהם. בד"כ כל 10k-15k ק"מ וכל 6-18 חודשים, תלוי בדגם הרכב. תוכל לבדוק זאת בספר רכב של ה-626 של חברך. באותה הזדמנות תוכל לבדוק גם אם חברך אכן ביצע טיפולים תקופתיים כנדרש ע"י היצרן/היבואן במוסכים מורשים, אותם הוא היה אמור להחתים. ואני מקווה מאוד שחברך היה יותר בקיא בנושא. :wink:

 

80,000 ו100,000 ק"מ זה הטיפולים של ה626 או שאתה רק נותן דוגמא?

מה בעצם אפשר להעריך שתהיה העלות של כל הטיימינג שמן בלמים פילטרים וכו'?

 

אכן הבאתי רק מספרים לדוגמה, המספרים המדויקים ראה בספר רכב. לגבי עלויות הטיפולים התקופתיים, זה יכול לנוע בין כ-350 ש"ח לטיפול "קטן" ליותר מ-1500 ש"ח לטיפולים "גדולים" ("גודל" הטיפול תלוי בנסועה ו/או בגיל הרכב, והוא "קובע" איזו עבודה יש לעשות בכל טיפול). כפי שציינתי, סכומים יותר מדויקים תוכל לברר במוסך.

 

או שכמו תיקונים- גם זה תלוי במזל, אפשר ליפול חזק במעל 10,000 ש"ח ואפשר לחייך בסופו של דבר עם 2000 ש"ח?

עלויות הטיפולים כשלעצמם בד"כ יחסית צפויות. כל השאר נופל תחת סעיפים "בלאי" ו-"תיקונים". :lol:

 

אני ממליץ לך בחום לעשות בדיקת קניה לרכב במכון שחברי הפורום ימליצו לך עליו לפי אזור מגוריך, ואולי גם בדיקה נפרדת במוסך שאתה סומך עליו ומתכוון לטפל בו ברכב (כן, התוצאות יהיו שונות מאוד!). אין דבר הפוגע בחברות יותר מלימון שנמכר ע"י חבר, גם אם לא בכוונת זדון...

רכב ישראלי אולטימטיבי: קונטיינר של 'צים' על גלגלים נוצצים עם סלון עור 1+2+3, מסך "LCD 42 וטוסטר עם כניסת USB. מרווח, נוח, מאובזר, גבוה ופח עבה כמו במכוניות של פעם...

פורסם
אני מבין שלא יצא לך להחזיק ברכב פרטי בעבר...

 

quote]

 

תודה, סולו.

אכן לא יצא לי להחזיק ברכב שלי, אבל אני נוהג כבר 10 שנים.

מה שכן, נראה לי שלא אוכל להנות מביטוח נמוך יחסית לנהגים ללא תאונות ב3 שנים, כי הרכב לא היה שלי. אבל הצעות הביטוח בהתאם.

אם כבר הזכרת את הביטוח, אז באמת היה מי שראה את החישוב שלי ואמר שאולי גם כדאי לי לוותר על המקיף ל626.

 

אקח את עניין הבדיקה יותר ברצינות. מלכתחילה תכננתי לקחת לבדיקה רק למוסך שההורים שלי מטפלים בו כבר שנים. אז נלך גם למכון מורשה.

אבל בתוספת הדאגות שציינת וציינו אחרים, כשאני חושב על ההפרעות בשגרה שהטיפולים והתיקונים גורמים, והדאגה בכל פעם שהם מתגלים ובכל פעם שנותנים לך הצעת מחיר לתיקון, ובתוספת הוצאה תלת שנתית של נאמר 8,000 ש"ח לטיפולים קבועים, ותיקון תקלות.. הפער בין ההצעות הוא רק 12,000 אלף. אני שואל את עצמי אם לא כדאי להוריד את הכאב מהראש ולקחת את הליסינג.

_______________

"רכב חופשי, אזרח!"

פורסם

אם היית עושה את אותה ההשוואה מול פונטו מודל 96 היית מקבל הפרש עוד יותר גדול.

 

לקחת רכב בן 10 והתעלמת לחלוטין מתקלות (עד סוף התקופה הוא יהיה בן 13) לעומת רכב חדש מהנילון עם אחריות ל 7 שנים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
אם היית עושה את אותה ההשוואה מול פונטו מודל 96 היית מקבל הפרש עוד יותר גדול.

 

לקחת רכב בן 10 והתעלמת לחלוטין מתקלות (עד סוף התקופה הוא יהיה בן 13) לעומת רכב חדש מהנילון עם אחריות ל 7 שנים.

 

 

יש לי רתיעה ממכוניות קטנות, פשוט עניין של טעם, כך שפונטו ואחיותיה לא ממש על הפרק.

השוויתי מול הרכב הזה פשוט כי הוא באמת "מציאה" והוא הצעה מעשית שמונחת על השולחן ונשמעת מפתה.

 

ההתעלמות מתקלות היתה כמובן בגלל שהיה קשה להעריך אותן. זה הימור. וכן בעקבות חיפוש מעמיק בפורום הזה ובאחרים, שהניב ביקורות מעולות על האמינות של ה626.

 

ברור לי שהם לא אותו דבר ושההפרש בתיאוריה יוציא תמיד את החדשה יקרה יותר.

לכן אני מציג את ההשוואות פה, כדי לראות מה אנשים יגידו על החישוב שלי, וכתוצאה ממנו, או משיקולים נוספים שיועלו, להחליט באיזו הצעה לדבוק...

אז מה אתה אומר? :)

_______________

"רכב חופשי, אזרח!"

פורסם
אכן לא יצא לי להחזיק ברכב שלי, אבל אני נוהג כבר 10 שנים.

מה שכן, נראה לי שלא אוכל להנות מביטוח נמוך יחסית לנהגים ללא תאונות ב3 שנים, כי הרכב לא היה שלי.

אם מדובר בליסינג או רכב חברה, זה דווקא פתיר: תביא לביטוח (א) מכתב ממעסיק המעיד על כך שהרכב היה רכב צמוד ב-3 שנים אחרונות, (ב) מכתב מחברת ליסינג המעיד על העדר תביעות באותו הרכב. זה מקנה הנחת העדר תביעות בלי בעיה, בדוק.

 

אם כבר הזכרת את הביטוח, אז באמת היה מי שראה את החישוב שלי ואמר שאולי גם כדאי לי לוותר על המקיף ל626.

האם כדאי לך לעשות ביטוח מקיף לרכב ששווה 35k - רק אתה יודע. אבל אמליץ בחום לוודא שיש לך אחד מבין השניים: או ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'. אחרת, בעת תאונה אתה עלול להצטער על היום שבו הוצאת רישיון.

 

אני שואל את עצמי אם לא כדאי להוריד את הכאב מהראש ולקחת את הליסינג.
ממדי תופעת ליסינג בארצנו מעידים על כך שהמון אנשים ענו וממשיכים לענות על השאלה הזאת "כן, מאוד כדאי!". :-) עם זאת, ראה חתימתי. :evil:

 

אם היית עושה את אותה ההשוואה מול פונטו מודל 96 היית מקבל הפרש עוד יותר גדול.

שי, אתה כועס עליו? :-)

רכב ישראלי אולטימטיבי: קונטיינר של 'צים' על גלגלים נוצצים עם סלון עור 1+2+3, מסך "LCD 42 וטוסטר עם כניסת USB. מרווח, נוח, מאובזר, גבוה ופח עבה כמו במכוניות של פעם...

פורסם
אם מדובר בליסינג או רכב חברה, זה דווקא פתיר: תביא לביטוח (א) מכתב ממעסיק המעיד על כך שהרכב היה רכב צמוד ב-3 שנים אחרונות, (ב) מכתב מחברת ליסינג המעיד על העדר תביעות באותו הרכב. זה מקנה הנחת העדר תביעות בלי בעיה, בדוק.

 

ממדי תופעת ליסינג בארצנו מעידים על כך שהמון אנשים ענו וממשיכים לענות על השאלה הזאת "כן, מאוד כדאי!". :-) עם זאת, ראה חתימתי. :evil:

 

 

שי, אתה כועס עליו? :-)

 

לצערי לא היה לי רכב מהעבודה בכלל.. העבודה ליד הבית. :)

שנים רבות לקחתי מההורים את הרכב שלהם כל פעם שנזקקתי לו, וככלל צמצמתי את פעילותי החברתית לרדיוס הרלוונטי בהעדר רכב.

בשנה האחרונה בעקבות מעבר דירה חסרון הרכב פתאום מורגש.

 

והרי החדשות:

לקחתי עכשיו את הקיה ליום מבחן עם עצמי, לראות האם היא באמת אחלה אוטו.

ובינתיים חדשות מעט מעצבנות: הצעת הליסינג היא לא בדיוק מה שבקשתי.. מסתבר שבסוף אין להם את הדגם המאובזר.. כמה צפוי.

מבאס קצת.

 

בכל אופן, צפוי ערב ארוך של נסיעות מבחן לקיה.

מה אתם רוצים שאבדוק לכם? :)

מה אתם ממליצים לבדוק?

הנסיעה תכלול עליות וירידות בדרך מפותלת, ומקווה שגם נסיעה משמעותית יותר בכביש 1.

 

חשבתי לפתוח שרשור נפרד על מבחן לקיה. בקשות ודגשים, ובסוף דעתי העניה. ראוי?

_______________

"רכב חופשי, אזרח!"

פורסם
בכל אופן, צפוי ערב ארוך של נסיעות מבחן לקיה.

מה אתם רוצים שאבדוק לכם? :)

 

הכי חשוב שתסע בזהירות: רטוב, ראות מוגבלת וזבל על הכביש.

 

תבדוק שהרכב עונה על הציפיות שלך ושל אלה שתסיע אותם (אם בכלל).

 

בהצלחה!

רכב ישראלי אולטימטיבי: קונטיינר של 'צים' על גלגלים נוצצים עם סלון עור 1+2+3, מסך "LCD 42 וטוסטר עם כניסת USB. מרווח, נוח, מאובזר, גבוה ופח עבה כמו במכוניות של פעם...

×
×
  • תוכן חדש...