Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפור מערכת הבלימה, האם כדי?


שימו לב! השרשור הזה בן 5043 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן,

עשיתי חיפוש ולא מצאתי כל כך תשובה לשאלה שלי.

אני מעוניין לשפר את מערכת הבלימה ברכב שלי, רנו מגאן קופה שנת 2000. 1.6 16V.

ואני מתכוון למערכת בלימה סופרטיבית, וכן ידוע לי שמדובר בסכומים מעל 2K.

השאלה העיקרית היא, כמה התוצאה תיהיה טובה בשביל להשקיע סכום יחסי גבוה למערכת הבלימה.

מה יתן לי את התוצאה המספקת והכי טובה למערכת הבלימה שיש לי באוטו.

דיסק?

קליפר?

רפידות\ברקס?

אם התקציב שלי כרגע אני יכול לקנות רק דיסק שזה המצב כמה אני ירגיש את השיפור במצב עצירה של הרכב?

סבבה אז בכביש רטוב הדיסק המשופר יתנהל יותר טוב, אז בגלל החורים שעל הדיסק, הדיסק יתנקה יותר טוב, מה שאני רוצה לדעת האם מערכת הבלימה ברכב תשתפר מצב כזה שאני יוכל להיות מפסוט ולהרגיש\לראות את התוצאה.

 

תודה מראש מקס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כמה שלבים שאתה צריך לבדוק:

 

1) יישור קו בנושא מערכת בלימה, נוזלים וכ"ד.

2) לבדוק מה יש בדגם עם המנוע הגדול יותר, במידה והמערכת שם יותר רצינית זה יהיה הפיתרון היותר נגיש.

3) להחליף צינורות לשזורים.

 

בגדול אין שום צורך בדיסק מחורר או מחורץ, זה רק יהיה יותר גרוע, והבלאי על הרפידות יהיה גבוה ביחס לדיסק חלק.

אני יודע גם שבפיג'ו סיטרואן הברקסים של הברלינגו מתאימים לרב המכוניות בשינויים מינורים(!!!) אולי אצלך אפשר לזרוק ברקסים של קנגו :lol:

ליעד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את מר בחור מעליי ומוסיף - החלפה לנוזל בלימה מדרגה גבוהה יותר (עניין של DOT) משפרת את עמידות הבלמים תחת עומס.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שזכור לי, הרכב שלך בולם מצויין. יותר טוב מכל רכב שיצא לי לנהוג/לשבת בו.

אם אתה לא מרוצה מעוצמת הבלימה, לדעתי שווה לך לבדוק את תקינות המערכת.

במידה ואתה לא מרוצה ממהירות הדעיכה שלה, פשוט להחליף רפידות לספורטיביות. כל עוד לא מדובר בשינויי הספקים אין לדעתי צורך בשדרוג משמעותי לבלמים.

מה חתימה? תתפשטי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"להחליף צינורות לשזורים"

אם אפשר קצת יותר ידע בנושא.

 

תודה.

 

הצינורות המובילים את נוזל הבלימה לקאליפרים עשויים בד"כ מגומי. ניתן להחליף אותם לכאלו העשויים מפלדה שזורה. ההבדל הוא שתחת עומס וחום, האחרונים מתרחבים פחות ולכן התחושה קונסיסטנטית יותר בזמן בלימה וכאשר העסק מתחמם. בתיאוריה. למעשה - זה כמעט בלתי מורגש... (מנסיון, החלפתי).

 

אגב, סביר להניח שבלמים שלך מספיק חזקים (רמז: האם בלימה חזקה נועלת את הגלגלים? אם כן - הם מספיק חזקים, אם לא - יש בעיה חמורה במערכת) תחת ההנחה שהגלגלים ננעלים, כל שאר השיפורים מטפלים ב"מסביב" בעיקר: תחושת הדוושה, נשיכה ראשונית ועמידות בפני דעיכה בעוצמת הבלימה תחת חום.

 

החלפת הנוזל ל-DOT גבוה יותר (4 או 5.1) יתן נקודת רתיחה גבוהה יותר (עמידות), זה מתבצע יחד עם ניקוז האוויר מהמערכת. יחד עם החלפה לרפידות טובות זה יתן שיפור מורגש.

 

אני ממליץ להתחיל משם, מעבר לזה, זה נהיה ממש יקר והנחיצות מוטלת בספק...

 

אגב - גם צמיגים דביקים עוזרים. מה מצבם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן

כולם דיברו בצורה מקיפה על נושא מערכת הבלימה, ולמדתי בעצמי הרבה מהשרשור הזה אבל לדעתי אתה צריך לשאול את עצמך שאלה.

מה הצורת נהיגה שלך ואיפה? אם אתה נוהג לרוב בכבישי המרכז, בלי כבישים מפותלים (נס הרים וכו), או במילים אחרות - אתה לא נוהג על הרכב שלך נהיגה ספורטיבית באופן די קבוע, אז בשביל מה בלמים משופרים?

וגם אם אתה נוהג נהיגה ספורטיבית, כמה פעמים אתה מגיע למגבלות הבלמים שלך?

יכול להיות שיש השקעות כדאיות יותר, אתה נוהג ברנו, לא בסובארו חסרת בלמים :wink:

אני שונא את הקיץ!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב שלך יש צלחות קדמיות בקוטר 280 מ"מ ועובי 24 מ"מ, ורפידות בריאות גם.

ברקסים "גדולים" יחסית, יותר מברלינגו (266 מ"מ) לדוגמא.

הרכב הזה יודע לבלום מצויין אם משתמשים בחלפים איכותיים.

המלצתי- צלחות איכותיות ,רפידות OMP ורענון של נוזל הבלם.

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכולם.

אז ככה.

 

להחליף את נוזל הבלמים לחברת DOT 4 או 5.1 מה יותר עדיף\טוב? 4 או 5.1. --- בכל מקרה היתכוונתי לעשות רענון בלמים אז שאני ידע איזה נוזל עדיף לקנות.

 

האם להחליף את הצינורות לצינורות פלדה זה סיפור? זה כל המערכת הצינורות או רק אלה שמחוברים לקליפר?

 

רפידות ספורטיביות אפשר חברה דגם שאני ידע בדיוק על מה מדובר? ומן הסתם ההמלצה הכי טובה שאפשר לקבל.

 

עזבו עכשיו איך אני נוהג, שאלה פשוטה במידה ואני כן מחליף "דיסק" לדיסק מחורחר\ספורטיבי האם כן יהיה שינוי באופן איך שהרכב יגיב במצב בלימה. כן אני יודע שהוא יתנקה יותר טוב ובכביש רטוב יתנהל יותר טוב. חוץ מ2 הנקודות האלה אופן הבלימה תיהיה יותר טובה? זה מאוד חשוב לי לדעת?

 

תודה רבה שוב לכולם מקס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל העיקרי בין DOT 4 ל-5.1 הוא בנקודת רתיחה גבוהה יותר. ולכן הוא יותר "טוב" יחד עם זאת לכל דבר יש מחיר :) 5.1 גם סופח לחות יותר מ-4 ולכן חשוב להחליפו בתדירות גבוהה יותר. אה, הוא גם מעט יקר יותר. שאל את עצמך - כמה פעמים קורה לך שאתה בולם שוב ושוב ומחמם את הבלמים? אם זה לא קורה הרבה - לך על ה-4.

 

חשוב יותר מהנוזל (4 או 5.1) זה ניקוז האוויר - לדעתי רבים מתבלבלים לחשוב שהשיפור התחושה הוא בגלל הנוזל, לרוב את רוב ההבדל עושה ניקוז האוויר. בגלל שלרוב עושים גם וגם - זה לא ממש משנה.

 

החלפת צינורות זה לא סיפור - מדובר רק באלו המחוברים לקליפרים. כאמור - לא דרסטי, אבל בטח לא מזיק.

 

אני לא מכיר ספציפית רפידות לרנו, אבל הייתי בודק רפידות של HAWK

 

לגבי השאלה שלך עד הדיסק - התשובה היא תלוי. בבלימה רגילה דיסק מחורץ/מחורר יבלום פחות טוב (!) מהסיבה הפשוטה שיש פחות שטח מגע בין הדיסק לרפידה. בדיוק ההבדל בין צמיגי סליקס לרגילים... כפיצוי אתה גם מקבל דיסק רגיש יותר לעיוותים וסדקים בגלל המבנה.

 

ברטוב זה חסר משמעות, המערכת כ"כ חמה שנידוף הנוזלים הוא מיידי (ומי מתגרזן על רטוב, אתה נורמאלי?).

 

היתרון היחיד זה קירור יעיל יותר בבלימות ממושכות ותכופות, אם ככה אתה נוהג (סליחה שאני מעלה שוב את השאלה) אז אולי זה יתרום לך.

 

עדיין לא התייחסת לעניין הצמיגים לדעתי. נכון שזה פחות "סקסי" מדיסקים מחורצים, רפידות וקאליפרים אדומים עם פסי כסף - אבל צמיגים טובים יבלמו הרבה יותר טוב... שלא לדבר על שאר היתרונות במצבים שונים מבלימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה עזרת לי מאוד דבר אחרון.

 

מבחינת צמיגים אני מתכוון להחליף את הגאנטים ועם זה אני מחליף גם לצמיגים חדשים, מחיר לצמיג נע בין 300ל450 שקל למה שאני מתכוון להביא שזה כניראה חברה פשוטה מה שיציאו לי במקום, השאלה שלי אם בתקציב הזה או טיפה יותר אפשר להביא צמיג יותר טוב וגם מותג יותר טוב?

 

עוד שאלה בקשר לדיסק הבנתי מה אתה אומר, אבל הפיתוי להזמין דיסק של DIMOND BLACK שזה דיסק שחור ויהיה איתו גאנט שחור וקליפר כתום (צבע האוטו) מאוד מושך אותי, אז מה אתה אומר אחרי שאני יחליף את השמן, הצינורות, צמיג, הוצאת אוויר מהמערכת, ועם כל זה להזמין את הדיסק, מה אתה אומר? בגדול המערכת הבלמים שתיהיה לי חייבת להיות יותר טובה מהקודמת גם עם הדיסק החדש לא?

 

תודה מראש מקס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל מהסוף - לא.

 

גם כשחקרתי על Big Brake Kit לאימפרזה גיליתי שרבים מאלו שקנו קיטים של בלמים "משופרים" התאכזבו לגלות שהשיפור לא תמיד רציני או קיים בכלל ובחלק מהמקרים מצאו עצמם עם מערכת פחות טובה מהמקורית (שהיא לכשעצמה לא להיט...). אני אפילו לא מדבר על דיסקים שהתעוותו, קליפרים שנשברו (!) ועוד צרות כאלו ואחרות. כמובן שיש קיטים טובים (ברמבו, AP Racing) אבל לא כל קיט משופר הוא אכן כזה.

 

זה מוביל אותי אל הנקודה המרכזית: בוא תהיה כנה עם עצמך - אם אתה רוצה להשיג שיפור קוסמטי (שזה בסדר) אז אני מעריך שגאנט שחור, דיסק שחור וקאליפר בצבע הרכב (כתום!) זה סבבה. כל עוד המכלולים לא באמת יתאמצו יתר על מידה - תוכל לחיות עם זה ולהנות אפילו עם כל העסק מתפקד פחות או יותר כמו המקור, קצת יותר טוב, קצת פחות - מה זה משנה. זכותך!

 

יחד עם זאת, היות וזה פורום שיפורים אומר לך כך, יש כמה וכמה סוגיות במה שאתה הולך לעשות, שאם לא תתן עליהן את הדעת, אתה גורע מביצועי הרכב:

 

גאנט: שחור, כסוף וורוד עם נקודות ירוקות זה סבבה - אבל כמה הוא שוקל? גאנט כבד יותר = ביצועים (ונוחות) נחותים.

צמיג: אתה רוצה לקנות סט בלימה אבל מוכל לשים כל צמיג שיתנו לך?? בוא אומר כך: למרות שזה ממש לא סקסי ן-99.9% מהאנשים לא ידעו בחיים את ההבדל בין צמיגים מעבר ל"שמעתי שדאנלופ זה טוב" ו"סיני זה זה זבל" (למרות שהאחרון דיי נכון כהכללה, אבל מהכרותי עם הסינים, זה עניין של זמן עד שיתחילו לייצר גם צמיגים טובים) - זהו הדבר המשמעותי ביותר לביצועי הרכב. בלימה, תאוצה, התנהגות אחיזה - הכל מתחיל שם. צמיגים טובים (טויו T1R הוא בחירה טובה למי שרוצה תמורה טובה למחיר) הייתי שם בראש הרשימה.

קליפירים דיסקים ושאר ירקות: דיי מיציתי את הענין בפוסטים הקודמים, רק אוסיף זאת: מערכת הבלימה היא מערכת עם בלאי: דיסקים ורפידות הם דברים שזורקים בשלב כלשהו לפח וקונים חדשים. יש לי תחושה שבסט שאתה הולך לקנות, החלקים יהיו יקרים יותר מהמקור וקשים יותר להשגה. אם הדיסק יתעוות - לא יכאב להחליף אותו? (וכמו שאמרנו, הוא מועד לפורענות יותר מהמקוריים) גם עניין הצבע לא נראה לי שזה מוסיף בריאות לפלדה... לא יודע מה היא עברה כדי להשאר ככה ואני לא בטוח שזה עשה לה טוב. נקודה למחשבה.

 

בכל מקרה, שיהיה בהצלחה ותהנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שאני אוהב שיש אנשים שיכולים לפרט ולתת מידה כמו שצריך...

 

עכשיו בוודאות הורדת אותי מנושא הדיסק כל מה שאמרת לקחתי, אתה צודק ב100 אחוז. (לא שווה)

 

בקשר לגאנט, זה ידוע שהמשקל מאוד משמעותי הלוואי והיה בארץ מבחר ענק של גאנטים שאפשר לשחק איתם מבחינת משקל ומבחינת יופי וצבע, אבל אין, אז אני הולך על מה שיש.

 

אני השמח אם תוכל לכוון אותי איפה אני יכול לקנות את הצמיג שדיברת עליו במחיר הכי נמוך שאפשר להשיג.

 

אז ככה.

נוזל בלמים DOT 4

להחליף צינורות לצינורות ברזל.

הוצאת אוויר.

צמיגים T1R.

רפידות ספורטיביות. HAWK.

 

יש עוד משהו ששכחתי?

 

מחכה רק להמלצה שלך למקום שאפשר לקנות את הצמיג וגם אם אפשר את הרפידות הספורטיביות איפה אפשר לקנות אותם או לשאול מה באמת הכי מתאים לרכב שלי (רנו)

 

שוב עזרת לי מאוד תודה רבה כיף שיש אנשים כמוך בפורם שיכול לעזור.

 

מקס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

HAWK עד כמה שידוע לי לא מיובאים סדיר לארץ.

 

יש אצל פיט סטופ רפידות של OMP , ברר איתם אם קיימות לדגם שלך.

 

לגבי צינורות ושאר הדברים , מיותר לדעתי בשלב ראשון. תתחיל מנוזל , רפידות וצמיגים ותמשיך משם.

 

לגבי צמיגים , אם אתה באמת רוצה אחיזה גבוהה ברר אם יש R1R במידות שלך , עדיף משמעותית על ה T1R

Leon Cupra 2009

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5043 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...