Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5911 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

איזה כואב ואיזה לב?

מה יש פה להתגעגע? עשו את שלהן, עבר זמנן, חלאס!

היו לי סוויפטים, פיאסטות, אונואים, שרייד, 205, ומה לא, ו-וואלה, מצידי שיגרטו את כולם. היו אחלה, שירתו אותי, אבל העולם מתקדם! אין עניין במכוניות האלו, רק במיוחדות בתור אספנות. היום אפשר ב-5000 ש"ח לקנות פונטו\פיאסטה 95-6(לדוגמא) אז חלאס, את מי מעניין המכוניות האלו?

ינוחו על משכבן בשלום וישמשו לאולימפיאדה הבאה, אמן!

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

פורסם

אפשר לומר את זה היום על כל רכב השאלה היא אם אתה יכול "לראות את העתיד".

 

לפני 30+ שנה אנשים אמרו את מה שאתה אומר היום על מיני מיינור. אבא שלי מגיל 15 עובד במוסכים ובגיל 18 פתח מוסך משלו והוא החזיק כל כך הרבה מכוניות שנמכרו בשביל "להתקדם" או מכל מיני סיבות אחרות.

כשאני אומר לו שאני אוהב את המיני הוא עונה לי "תגיד לי זה אוטו בכלל?"

היוםאנשים מוכרים את המיני האלה במצבגרוע באזור 20K

"לאונו שלי 3 דלתות, 3 דלתות לאונו שלי, לולא היו לה 3 דלתות לא הייתה זו האונו שלי"

פורסם
היוםאנשים מוכרים את המיני האלה במצבגרוע באזור 20K

 

אגיד לך את האמת? אדיוט מי שמשלם סכום כזה על גרוטאה כזו.

בסופו של דבר מדובר בכלי רכב ישנים שאינם עומדים בסטנדרטים מודרניים, לא לחינם יצרן הרכב הפסיק לייצר את הדגם ועבר למשהו משופר יותר.

 

אז נכון, חלק מהמכוניות הישנות הן קלאסות אמיתיות שגורמות גם לי להחסיר פעימה, אבל אנחנו מדברים על מכוניות ספורט יחודיות, דגמים מהעבר שמעוצבים באופן נפלא (כאלה היו בביתן מועדון ה- 5 בתערוכת אוטומוטור).

 

רוב כלי הרכב הישנים הם ערמת גרוטאות שערכם היחידי הוא כחומר גלם לקונסטרוקציות של מיבנים חדשים.

 

זו המציאות כפי שאני רואה אותה - אם אתה רואה פרוספריטי עתידי בתחום, אז בכבוד, קנה לך כמה אקסמפלרים והמתן לעליית הערך הצפויה, הרווח מובטח.

פורסם

אני בספק גדול אם ניתן יהיה בכלל לשחזר מכוניות משנות ה-90 והלאה כיוון שבהם כבר קיימות מע' מחשב.

אפשר לשחזר חלק מכני, אפשר לייצר באופן עצמי, אבל אי אפשר לייצר צ'יפ שיוצר 30 שנה קודם לכן.

משמעות הדבר היא שבמקרה הטוב אפשר יהיה לעשות שיחזור חיצוני אבל אי אפשר יהיה לעשות שיחזור מקורי של רכב נוסע.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

ההבדל בין המכוניות היותר מודרניות למכוניות של פעם הוא שהמכוניות של פעם אפילו הפשוטות ביותר לפני שנות ה80 היו רכבים שהושקעו הרבה בחשיבה על בניית הרכב והרבה ייחס.

הרכבים היותר מודרנים 90 ומעלה יש כל כך כמויות שלהם כדי שיהיהו אספנות מתישהו הם יצטרכו להיות מיוחדים אני גם לא רואה מאזדה 3 כאספנות בעוד 30 שנה וגם לא 626/323 בעוד 20 שנה. אלו רכבים שנבנו ללא יצירתיות או חשיבה אלו רכבים שייצרו רק כדי להגיע ממקום למקום ולא כואב הלב עליהם.

תזכרו שלפני 40 שנה לא כל אחד יכל להרשות לעצמו אוטו. ורכב היה כלי מיוחד. היום לכולם יש והפשוטים הם כלים בחיים לא יהיהו קלאסיקות.

S2000

פורסם

פיאט אונו יהיה אוטו אספנות מבוקש בדיוק כמו שפיאט 500 עכשיו ואני יכול להבטיח לכם את זה..

 

אגיד לך את האמת? אדיוט מי שמשלם סכום כזה על גרוטאה כזו.

בסופו של דבר מדובר בכלי רכב ישנים שאינם עומדים בסטנדרטים מודרניים, לא לחינם יצרן הרכב הפסיק לייצר את הדגם ועבר למשהו משופר יותר.

מן הסתם לא מעניין אותך התחום של אספנות אז לך זה נראה מוזר. מכוניות ישנות פשוט הרבה יותר מעניינות, כפיות, אפשר לטפל בהם לבד, וגם עצם העובדה שהם ישנות ושונות מכל השאר זה כבר פלוס גדול.

חוץ מזה רוב המכוניות האספנות נוסעות לא בתור אוטו יום יומי, אלא מכוניות לתצוגה או להנאה מנהיגה בסופי שבוע, ככה שממש לא מעניין אף אחד אם המאזדה 3 יותר נוחה ואיכותית מהם.

 

ובמקרה הספציפי של מיני - האוטו מיוחד מאוד והפסיקו ליצר אותו כי הוא לא בטיחותי והוא מזהם, מבחינת נהיגה הוא היה משהו מיוחד, העיצוב אפילו עוד יותר, והפשטות שאין במכוניות מודרניות. יש מי שאוהב את זה (כולל אותי, יום אחד תהיה לי מיני) והם קונים כאלה "גרוטאות" ב20 אלף, משפצים אותם למצב כמו חדש בעוד הרבה יותר מזה ונהנים.

 

עכשיו בגלל הגריטה הזאת כל האונואים יעלמו ועוד 10-20 שנה לא יהיה אפשר למצוא כאלה אפילו ב20 אלף שקל, וזה עצוב מאוד.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם
אני בספק גדול אם ניתן יהיה בכלל לשחזר מכוניות משנות ה-90 והלאה כיוון שבהם כבר קיימות מע' מחשב.

אפשר לשחזר חלק מכני, אפשר לייצר באופן עצמי, אבל אי אפשר לייצר צ'יפ שיוצר 30 שנה קודם לכן.

משמעות הדבר היא שבמקרה הטוב אפשר יהיה לעשות שיחזור חיצוני אבל אי אפשר יהיה לעשות שיחזור מקורי של רכב נוסע.

.

 

 

אתה באמת רציני? אתה טועה טעות טכנית קשה.

חוץ מזה במקרה ה"גרוע" ניתן להשתמש במחשב ניהול "תפור".

פורסם

את כל מה שאתם אומרים עכשיו על פיאט אונו אפשר באותה המידה להגיד על פורד מודל T, שנחשבת היום לרכב אספנות נחשק ואיקוני. במילים אחרות: אספנים מחפשים היסטוריה. מכוניות קטנות ועממיות משקפות את ההיסטוריה הזו בצורה מדוייקת, ועוד 30 שנים, כשחובבי רכב ירצו להזכר איך היו החיים בשנות ה-90, הם יזכרו בפיאט אונו ולא בלמבורגיני דיאבלו.

פורסם

אורך חיים של מכונית נע סביב 20 שנה לערך.

כחדשה, היא יקרה כמובן, ועם השנים הולך ערכה ופוחת, ובמקביל, הבלאי נותן את אותותיו, וברגע שהמכונית נזקקת להחלפת מכלול עיקרי יקר - מנוע או תיבת הילוכים אוטומטית, היא מסיימת את חייה.

בודדים האנשים שישקיעו שיפוץ מנוע בדייהטסו שרייד 91' או באונו 92', וגם במכוניות שהיו יקרות בהרבה לרוב העיניין אינו כדאי.

בנוסף, שני מבחני רישוי בשנה מקשים על בעלי הרכבים הללו, ובתנאי האשראי שמצעים הגופים הפיננסיים כיום, רכישת מכונית חדשה יחסית הופכת לקלה בהרבה מבעבר.

מעטות מאד המכוניות שזוכות להגיע ליום הולדתן ה 30 ולהפוך לרכבי אספנות, וללא ספק, שחוקקו תקנות רכבי האספנות הן נעשות בחוכמה רבה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
פיאט אונו יהיה אוטו אספנות מבוקש בדיוק כמו שפיאט 500 עכשיו ואני יכול להבטיח לכם את זה..

עכשיו בגלל הגריטה הזאת כל האונואים יעלמו ועוד 10-20 שנה לא יהיה אפשר למצוא כאלה אפילו ב20 אלף שקל, וזה עצוב מאוד.

 

פיאט 500 נוצרה על מנת לענות על הצורך למכונית פשוטה וזולה בתנאי תשלום נוחים בשוק האירופאי המוכה אחרי מלחמת העולם ה-2. פיאט 500 הייתה גאונית והרוויחה ביושר את מקומה בהיסטוריה של תעשיית הרכב. אונו לעומת זאת היה רכב סביר במחיר טוב וזהו. הרכב נמכר מצויין, אבל גם נזרק למגרש גרוטאות מהר מאד. על סמך ויקיפדה פיאט אונו היה אחד מעשרת הרכבים הכי נגרטים בבריטניה.

 

The Uno was quite popular in Britain, with 190,000 Mark I examples sold between 1983 and 1989, but only around 5,000 are reported to be still in circulation. Because of this, the Fiat Uno was the 10th most-scrapped car on Britain's roads in 2006,[citation needed] according to a survey by Auto Express magazine

 

כלומר מתוך 190,000 יחידות רק 5,000 נשארו על הכביש.

פורסם
פיאט 500 נוצרה על מנת לענות על הצורך למכונית פשוטה וזולה בתנאי תשלום נוחים בשוק האירופאי המוכה אחרי מלחמת העולם ה-2. פיאט 500 הייתה גאונית והרוויחה ביושר את מקומה בהיסטוריה של תעשיית הרכב. אונו לעומת זאת היה רכב סביר במחיר טוב וזהו. הרכב נמכר מצויין, אבל גם נזרק למגרש גרוטאות מהר מאד. על סמך ויקיפדה פיאט אונו היה אחד מעשרת הרכבים הכי נגרטים בבריטניה.

כלומר מתוך 190,000 יחידות רק 5,000 נשארו על הכביש.

למען האמת והדיוק, מי שהעלתה את איטליה "על הגלגלים" היתה דווקא הפיאט 600 שהוצגה כשנתיים לפני הפיאט 500, ב 57'.

הפיאט 500 היתה מכונית הרבה יותר חמודה מה 600, אבל חשובה פחות.

האונו נימכרה מצויין בשעתה, והיתה קרש הצלה עבור פיאט, אבל מלכתחילה לא יועדה לחיות לנצח, ולרוב המכוניות הזולות הן הראשונות להיגרט.

יוצאת דופן היא הניסאן מיקרה כאחוזים ניכרים ממנה עדיין נעים בכבישי בריטניה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

חן, טעות בידך.

 

ה-600 אולי הוצגה קודם, אבל את מהפכת הרכב באיטליה עשתה ה-500, מכונית ראשונה שהאיטלקים קנו בתשלומים ושהייתה

זולה בהרבה מה-600. ה-500 גם נמכרה לאורך תקופה ארוכה בהרבה ובמספרים גדולים יותר, וכיום שרדו ממנה הרבה יותר

יחידות. את ה-600 האיטלקים גרטו מזמן, למרבה הצער יחד עם מרבית האוטוביאנקי ומכוניות דומות משנות ה-60 וה-70.

 

לא תמצא איטלקי שממש מתגעגע ל-600 והן גם לא קיימות כמעט בכבישים. אבל אם תזכיר את ה-500 המקורית בפני איטלקי

תראה את העיניים שלו נדלקות.

×
×
  • תוכן חדש...