Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5910 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ההבדל בין המכוניות היותר מודרניות למכוניות של פעם הוא שהמכוניות של פעם אפילו הפשוטות ביותר לפני שנות ה80 היו רכבים שהושקעו הרבה בחשיבה על בניית הרכב והרבה ייחס.

הרכבים היותר מודרנים 90 ומעלה יש כל כך כמויות שלהם כדי שיהיהו אספנות מתישהו הם יצטרכו להיות מיוחדים אני גם לא רואה מאזדה 3 כאספנות בעוד 30 שנה וגם לא 626/323 בעוד 20 שנה. אלו רכבים שנבנו ללא יצירתיות או חשיבה אלו רכבים שייצרו רק כדי להגיע ממקום למקום ולא כואב הלב עליהם.

תזכרו שלפני 40 שנה לא כל אחד יכל להרשות לעצמו אוטו. ורכב היה כלי מיוחד. היום לכולם יש והפשוטים הם כלים בחיים לא יהיהו קלאסיקות.

 

מי יודע?

אולי עוד 30 שנה המכוניות יהיו בועות סבון והנהיגה תהיה ע"י הזזת העיניים. במצב כזה גם קיה קלרוס תהיה רכב אספנות.

פורסם

מן הסתם לא מעניין אותך התחום של אספנות אז לך זה נראה מוזר. מכוניות ישנות פשוט הרבה יותר מעניינות, כפיות, אפשר לטפל בהם לבד, וגם עצם העובדה שהם ישנות ושונות מכל השאר זה כבר פלוס גדול.

חוץ מזה רוב המכוניות האספנות נוסעות לא בתור אוטו יום יומי, אלא מכוניות לתצוגה או להנאה מנהיגה בסופי שבוע, ככה שממש לא מעניין אף אחד אם המאזדה 3 יותר נוחה ואיכותית מהם.

 

יש בדבריך משהו שמין הצדק, אכן אינני חבר קלאסי של מועדון החמש.

א-ב-ל, כפי שכתבתי ישנן מכוניות אספנות שליבי מחסיר פעימה למראהן, אני מדבר על מרצדסים, פורשה, ב.מ.וו, יגואר וכו' (ויסלח לי מי שנמנה על הקטגוריה הזו וששכחתי למנות אותו).

 

מאידך, ישנן לא מעט גרוטאות ממונעות, שלא היו אטרקציה גדולה כשהיו חדשות והן עוד פחות כאלה היום. אז נכון שחלקן שופץ ללא הכר למצב חדש (שכאמור אף פעם לא היה שוס גדול), אבל אני אינני רואה טעם בכך כי מדובר בתחבורה שעוד בימהה הייתה לא יותר מבסיסית עם אקסמפלרים מכוערים להחריד.

 

תתפלא, מעת לעת אפילו חולפת בליבי המחשבה לשפץ להנאתי רכב שנמנה על הסוג הראשון, אולם לגבי מכוניות מהסוג השני - חבל על המקום שהן תופסות, עדיף שייגרסו והפלדה שלהן תשמש למטרות מועילות יותר.

פורסם

לי הייתה סויפט שנת 90 שגרטתי, השתמשתי נהנתי, נהרס מכלול יקר, ביי ביי החזרתי את ההשקעה.

יש אלפים כאלו בכביש, מצב התחזוקה שלהם בספק גדול עם יאפשר להם להגיע לאספנות.

 

מה שכן אין לרכב ערך אספני כי הוא לא מיוחד או משהו כזה, אבל חסר אנשים שמשפצים פיאסטה דור 1 שאין לה שום ערך אספני והיא לא רכב מיוחד וזה סתם תחבורה בסיסית? וסוסיתא?

 

ומה חיפושיות אין בכמויות על הכבישים? זה לא הופך אותם עדיין לרכב ללא אופי, למרות שמבחינתי חיפושית זה סתם כלי תחבורה בסיסית וזול כרכב אספנות למי שלא מתפדח לנהוג בכזו, אבל עדיין אנשים אוהבים את הרכב.

 

אני בטוח שעם כל זה שאין לסוייפט ערך אספני, עם בעוד 10-20 שנה אני יראה אחת כזו משופצת בכביש, אני פשוט יהיה בהלם ויתלהב, אין כמו לספר לילדים שלך "רואה את הרכב הזה, שהייתי בגילך היה לי כזה" והוא יגיד שזה גרוטאה וכו' לעומת המכוניות המעופפות שיהיו בעתיד:lol:

פורסם
ומה חיפושיות אין בכמויות על הכבישים? זה לא הופך אותם עדיין לרכב ללא אופי, למרות שמבחינתי חיפושית זה סתם כלי תחבורה בסיסית וזול כרכב אספנות למי שלא מתפדח לנהוג בכזו, אבל עדיין אנשים אוהבים את הרכב.

 

תראה, חיפושית הוא רכב מכוער להפליא, נוסע מעפן ורועש מאוד.

אבל מדובר ברכב שהיה אייקון מטורי, רכב שמסמל תקופה שלמה ובמובן הזה ורק בו, אני עדיין מסוגל להבין את מי שמחזיק את הרכב לאספנות.

 

לדעתי, אין טעם להחזיק מכוניות חסרות אופי שנראות דומות לאחרות, רק בשל העובדה שה"יצירה" הגיעה לגיל האספנות.

פורסם
אני בספק גדול אם ניתן יהיה בכלל לשחזר מכוניות משנות ה-90 והלאה כיוון שבהם כבר קיימות מע' מחשב.

אפשר לשחזר חלק מכני, אפשר לייצר באופן עצמי, אבל אי אפשר לייצר צ'יפ שיוצר 30 שנה קודם לכן.

משמעות הדבר היא שבמקרה הטוב אפשר יהיה לעשות שיחזור חיצוני אבל אי אפשר יהיה לעשות שיחזור מקורי של רכב נוסע.

.

 

יש לי חדשות עבורך.

אפשר גם אפשר ועוד להתחכם ולהוסיף מפות שונות.

×
×
  • תוכן חדש...