Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6329 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

השאלה מופנית למומחי הפורום.

בחיישן ישנם שלושה פינים (בתקע) לפי "אוטודאטה" ההתנגדות בחיבור רב מודד

צריכה להיות בין 650-750 אוהם לא מצויין באיזה פינים מהשלושה מתבצעת המדידה.

בבדיקה שערכתי התברר שרק שני פינים שקרובים ביניהם ניתן לבצע מדידה והערך שקיבלתי

היה 630 אוהם, ניגשתי לחנות חלפים וגם בחיישן חדש (תוצרת מארלי) ניתן למדוד רק בשני פינים

קרובים והשלישי לא נותן כלום והדבר המשונה הוא שהערך שנמדד הוא 1070 אוהם.

האם המדידה שערכתי נכונה מדוע אין אפשרות למדוד גם בפין השלישי?

והאם ערך של 630 אוהם שזה מתחת למוגדר ב- "אוטודאטה" זה תקין

מקווה שהסברתי כמו שצריך

פורסם

מתוך ספר טכני של פיאט על החיישן, מתוצרת MAGNETI MARELLI מדגם CVM1 והתנגדותו הפנימית הנה 590 אוהם

(לא נכתב באיזה טמפרטורה).

מרווח האויר (בינו לגלגל השיניים) 0.8 (מ"מ +- 0.2) מ"מ והוא אינו ניתן לכוון.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

דניאל

הבעיה היא שפעם בכמה זמן ללא שום התראה המנוע כבה תוך כדי נסיעה ואז אני מניע וממשיך

כתבתי על כך בזמנו והתופעה נעלמה וכעת שוב חזרה

 

רפי

אם אלו הערכים שאני צריך לקבל מה זה אומר כאשר אני מקבל ערך של 630 אוהם במקום 590 שציינת?

כמו כן כיצד ב- "אוטודאטה" נאמר שהערך צריך להיות בין 650-750 אוהם

ואיך אתה מסביר שחיישן חדש הערך שהתקבל במדידה שלו הוא 1070 אוהם

בכדי למנוע ספק קל שבקלים המכשיר איתו ביצעתי את המדידה תקין לחלוטין (נבדק)

פורסם

לדימום מנוע שכזה יכולים להיות מספר סיבות, ביניהם גם החיישן סל"ד.

הבעיה היא שהתקלה מתרחשת באופן ספוראדי ואתה בודק את החיישן במצבו התקין ולא בזמן תקלה.

גם הפרשי המדידה שלך מול התוצאות המקוריות לא כזה גדול ויכול הלחשב כזניח אולם אין לי הסבר למדידה שהתקבלה בחיישן חדש, האם הוא מקורי או תחליפי?

כדאי אולי לבדוק מה הערכים הנכונים בספרות יצרן מקורית ולפי דגם הרכב.

פורסם

החיישן החדש שנמדד הינו תוצרת מארלי והינו תחליפי

רפי ציין בשרשור את הערכים מספרות של פיאט ולא נראה לי שהוא טועה

פורסם

לא בהכרח, החיישן יכול להיות לא תקין כאשר הוא בטמפ' גבוהה ולכן מנתק את המעגל או הסיגנל שהוא משדר נחלש ואז המנוע מדומם.

אתה בודק אותו שהמנוע קר וזה לא בדיוק נותן אינדיקציה מלאה לתקינותו או לאי תקינותו.

האבחון הנכון בבעיות כאלו זה נסיעה עם סורק תקלות מחובר או סקופ על קו אות החישן, בזמן דימום מנוע רואים האם הוא זה שדומם מנוע ע"י כך שהאות של החיישן מופסק או משתבש לפתע.

אולי רפי לין יוכל לשפוך אור על הנושא ולומר לנו האם החיישן הזה ידוע כגורם לבעיות כאלו ואם לא איזה עוד רכיבים ידועים כמדוממי מנוע בפיאט פונטו.

פורסם

שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.

אכן ישנם כמה דגמי פיאט המשודכים ליחידת בקרה של בוש שהיתנגדות הפנימית של חיישן גל הארכובה עובר את ה - 1k אום וזה תקין.

ליחידות בקרה של מראלי ההיתנגדות היא לרוב חצי מזה - בסביבות 550 אום.

מניסיוני לרוב תקלות של דימומים פיתאומים נובאים אכן מחיישן קראנק ( לרוב מנתק פנימי רגעי ) במעגל הסליל ולכן לא ניתן לראות זאת בבדיקת היתנגדות של החיישן.

לרוב מלווה בקוד תקלה ממוקד לחיישן זה ויש להעזר בסורק תקלות לווידוי ואימות אך יש להזהר באבחנה - לעיטים בפיאט יתקבל גם קוד זה כאשר המנוע מדוממם,( אין קריאה) לכן יש לבדוק תקלות ופרמטרים רק במנוע דולק .

אינני קובע מראש שזו התקלה ויש לאמת אותה אם סורק \ מיכשור יעודי .

בברכה.

חיים יוד.

פורסם

שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.

שלום דניאל.

החיישן הוא חיישן השראתי רגיל עם חוט נוסף לסיכוך , כפי שכבר ציינת מראש.

לא ניתקלתי עדיין בפיאט עם חיישן גל ארכובה מדגם הול אלה רק חיישן גל זיזים, בדגמי פונטו חדשים ( וגם לא בכול הדגמים).

בברכה.

חיים יוד.

פורסם

תודה, חיישני סיבוב השראתיים יותר נוטים לתקלות של איבוד סיגנל בטמפ' משתנות בניגוד לחיישני הול.

חוט סיכוך יכול להיות גם לחיישן הול.

×
×
  • תוכן חדש...