Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התקנה בסובארו לגאסי (שרשור מתעדכן)


Alexander80
שימו לב! השרשור הזה בן 5513 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

1.עלות החומרים לבניית תיבות בדלתות למתקין היא לא אותה עלות לך או לי, המתקין קונה כמויות מסחריות של MDF, קרקיט,פוליאסטר וכו'.

2. הוא בונה אותם מMDF ורק הפודיום עצמו הוא מפיבר.

3. 3 ימי עבודה רצופים (8 שעות ביום).

חישוב גס : חומרים לא יותר מ700 ש"ח.

ריפוד (בהנחה שהמתקין עובד עם רפד קבוע וההוא עושה לו הנחה משמעותית) : 700 ש"ח.

8 שעות כפול 3 ימים : 24שעות - בוא נגזים 30 ש"ע.

 

עם נגיד רכב לא גדול ולא מסורבל = סכום כולל 3500 ש"ח - שזה במזומן בלבד וללא שום תנאי תשלום!

2100=3500-700-700

2100 חלקי 30 ש"ע = 70 ש"ח נטו לשעה. מאוד מכובד, רופא מנתח לא מקבל משכורת כזאת.

זה לא נטו, אלא ברוטו, ולידעתך מוסכניק מרוויח 200 ש"ח לשעה ברוטו- אז מה זה אומר?:roll:

 

ואל תתחילו עם הבולשיט הזה כמו ... זו עבודה קשה ומסורבלת..., צריך להיות אומן... - אני לא מתעסק בזה לפרנסתי, אבל יודע דבר או שניים על התקנת מערכות - לא צריך תואר ראשון או שני או דוקטורט בשביל להיות "מתקין על" אצלינו בארץ.

- זה המקצוע שלך, ואם לא תהיה תותח בו אז בכלל לא יהיה לך עבודה!

 

גם אם נניח שניקח את החישוב שלך(שלא ממש תואם את המציאות) אם החומרים והריפוד עולים למתקין 1500 ש"ח- והוא צריך לעבוד על בנייה כזאת 30 שעות(לפי החשבון שלך), ומה שיש לו בסוף זה אולי 1000 ש"ח ברוטו= עבודה בחינם.

 

מתי כבר תצאו מהסרט הזה שכל עבודת פיבר זה עניין של שקל וחצי ורבע יום עבודה.

החומרים הם יקרים פחד, תהליך העבודה הוא ארוך ומסורבל,הכנת התשתית לעבודה היא מסובכת, ההגעה לפינישים היא ארוכה וכמובן ריפוד זה גם מרכיב יקר ומסובך(בבניות כאלו גדולות).

 

לא צריך להיות גאון אבל קצת פרופורציות לא יזיקו על בניית טוויטרים בקורות לוקחים היום באיזור ה1500-2000 ש"ח, אז על בניית תיבות בתוך הדלת מפיבר שזה תהליך פי 10 יותר מסובך ,תבינו לבד כמה צריך לשלם.

 

התרד' הזה מתחיל להזכיר לי את אחד השרשורים שבו אלי (צחי85) אמר פעם לאחר שהוא עשה עבודת פיבר לא קטנה ברכב הקודם שלו שאפשר לעשות דברים יפים גם עם זוג ידיים טובות ו1000 ש"ח.

אבל מה קורה שמדובר על רכבים שאתה לא מכיר, רכב חדש שאם בטעות תהרוס את הדיפון של הדלת זה יעלה לך כמה אלפי שקלים כדי לרכוש דיפון חדש?

מישהו יודע כמה עולים דיפוני דלתות לרכבים חדשים?

תשאלו את אלי הוא יוכל להסביר לכם טוב טוב מדוע הוא הלך לבעל מקצוע לעשות את העבודה עם הרכב החדש(במקרה הנ"ל ליוסי).

תשאלו את אליקו כמה ביקשו ממנו בחברה על דיפוני דלתות של הונדה CRV.

 

לפני כחודשיים סיימתי בנייה הכוללת קיק-פאנלים וקורות.

מכיוון שלא היו חלקים בפירוקיה ביררתי כמה עולים קורות וקיקפאלים בחברה:

1380ש"ח לפני מע"מ לקורה בודדת.

960 ש"ח לפני מע"מ לקיקפאנל בודד.

 

ולאחר שהחלטתי שאני משכפל את החלקים המקוריים ועושה את הבנייה עליהם זה עלה לי למעלה מ1000ש"ח רק עלות של חומרים, ואני לא קונה אותם במחירים רגילים אלא במחירי סוחר.

איפה ריפוד שעולה יותר מ1200ש"ח?, איפה זמן עבודה? איפה טבעות,גרילים,כלי עבודה וכל שאר החמוצים?

 

רבותיי, פיברגלאס זה לא דבר זול ובטח ובטח כאשר מדובר על התאמה אישית ברכבים- צאו מהסרט הזה של תמחורי מתקינים- תגידו תודה שאתם לא משלמים שעתון עבודה כמו במוסך אחרת כולם היו נוסעים פה עם HU+9*6 במגש האחורי.

 

מי שלא מתעסק עם זה לפרנסתו ולמי שאין נסיון רב עם נושא העבודות פיברגלאס שיחסוך מאיתנו את התגובות של "זה יקר " וכו'.

 

יש לכם פה בפורום מס' מתקינים שעושים עבודות פיברגלאס תשאלו אותם ותגידו לי אח"כ מה הייתה התשובה שלהם.

 

ודבר אחרון, תבינו שלכל מתקין יש את התמחור שלו, זה לא פחית קולה בפיצוציה הקרובה, וכן יש פה עניין של אומנות- עובדה לא כל מתקין בארץ עוסק בנושא ולמעשה יש קומץ קטנטן של מתקינים שבכלל מתעסקים הנושא הזה.

אז מי שרוצה משהו אקסטרה, וכן פיברגלאס זה אקסטרה אז הוא ישלם בהתאם.

 

מי שמעוניין לעשות עבודות לבד- שיבורך!, אני עושה את כל העבודות שלי לבד(למעט ריפוד כמובן) לפעמים זה משתלם במחיר ולפעמים לא- כל אחד בוחר מה הוא מחליט לעשות עם הכסף שלו.

 

אבל לקבוע מה יקר ומה לא זה פשוט טפשי כי אין פה בכלל מקום לחו"ד אישית.

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 118
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

1.

2100 חלקי 30 ש"ע = 70 ש"ח נטו לשעה. מאוד מכובד, רופא מנתח לא מקבל משכורת כזאת.

- זה המקצוע שלך, ואם לא תהיה תותח בו אז בכלל לא יהיה לך עבודה!

לא יודע מאיפה אתה מביא את זה, אבל רופאים ולא רק מנתחים לוקחים אלפי שקלים על חוות דעת שלוקחת להם 25 דקות לפעמים.

 

70 ש"ח ברוטו זה כלום כסף, אין כמעט עסקים בשוק שזאת ההכנסה שלהם,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.עלות החומרים לבניית תיבות בדלתות למתקין היא לא אותה עלות לך או לי, המתקין קונה כמויות מסחריות של MDF, קרקיט,פוליאסטר וכו'.

2. הוא בונה אותם מMDF ורק הפודיום עצמו הוא מפיבר.

3. 3 ימי עבודה רצופים (8 שעות ביום).

חישוב גס : חומרים לא יותר מ700 ש"ח.

ריפוד (בהנחה שהמתקין עובד עם רפד קבוע וההוא עושה לו הנחה משמעותית) : 700 ש"ח.

8 שעות כפול 3 ימים : 24שעות - בוא נגזים 30 ש"ע.

 

עם נגיד רכב לא גדול ולא מסורבל = סכום כולל 3500 ש"ח - שזה במזומן בלבד וללא שום תנאי תשלום!

2100=3500-700-700

2100 חלקי 30 ש"ע = 70 ש"ח נטו לשעה. מאוד מכובד, רופא מנתח לא מקבל משכורת כזאת.

 

ואל תתחילו עם הבולשיט הזה כמו ... זו עבודה קשה ומסורבלת..., צריך להיות אומן... - אני לא מתעסק בזה לפרנסתי, אבל יודע דבר או שניים על התקנת מערכות - לא צריך תואר ראשון או שני או דוקטורט בשביל להיות "מתקין על" אצלינו בארץ.

- זה המקצוע שלך, ואם לא תהיה תותח בו אז בכלל לא יהיה לך עבודה!

 

הכל טוב ויפהואני מסכים עם הרוב.

רק שמנתח מרוויח הרבה יותר , ושעת עבודה של בעל מקצוע היא לפחות 150 שח זה אם הוא נחמד ומעריך את עצמו נמוך, מצד שני לאדם הסביר לוקח פחות מ30 שעות ,לבעל מקצוע צריך לקחת 10 שעות , כל אחד יעשה אתה החישוב שלו, קשה ... לא קשה... יקר ... לא יקר.

 

אני אישית אוהב גם לעשות לבד זה נחמד וכיף, אבל אם הייתי צריך לשלם הייתי מבין לגביי הסכום שדורשים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדם שנהנה מתהליך הבניה והיצירה, זה משהו אחר לחלוטין. כאן כבר זו לא שאלה של תקציב, למרות שמן הסתם יחסוך האדם -על פי רוב- כסף בצורה כזו, וגם לא שאלה של אסתטיקה, למרות שברובם של התקנות הDIY ע"י חסרי נסיון זה ייראה גרוע מאד. ומשום כך, אני מצדיק את דברי אבנר. כבר יצא לנו לראות עבודות סטייל DIY דוחות. ממש כך. אז מי שנהנה לייצר בעצמו אפילו שזה דוחה, ת'פדל..

 

אבל בוריס, כשאתה אומר שבניית תיבות בדלת, על כל מה שמשתמע מכאן -ומשתמע רבות-, ש3-4K זה סכום מופרך, אני חולק על כך. החישוב שלך להצדיק את מופרכות הסכום, לוקה בחסר גדול משום שאין בו את מרכיבי העלות הרבים והנוספים, הגוזרים בסופו של דבר על המחיר. ולכן אולי זה יקר לך, אבל זה לא "מוגזם" ולא "מופרך". ניר הגדיר זאת יפה בכך שבניות פיבר ברכב זה מותרות. אקסטרה. וככזו, מותרות שכאלו לא זולות. גם לשלם את מחיר השוק 1500-2000 על בניית קורות זה "יקר" למי שאינו יכול להרשות לעצמו.

 

דבר נוסף, אתה אומר שלא צריך דוקטורט להיות מתקין על. נכון, צריך בעיקר הרבה מאד נסיון, סבלנות ופדנטיות שנדירים מאד במחוזותינו. זה שאתה יודע דבר או שניים על התקנת מערכת, זה לא אומר בהכרח שאתה יודע דבר או שניים על בניית תיבת פיבר אטומה בדלת שתתוכנן ותיושם כראוי, מבלי להראות דוחה או מפלצתית. לכל דבר יש מחיר, חביבי.

 

אלמוג, אתה צודק לחלוטין. לא ניתן להתבסס רק על העבודות מסוג זה, ולא רק בגלל ההיקף הקטן יחסית שלהם בשוק ההתקנות, אלא משום שבסופו של דבר, בניכוי כל ההוצאות והזמן הרב הדרוש להם.. תעשה חשבון..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש מרגיזה הצורת מחשבה של האנשים, יש גם ציורים של פיקאסו שנראים כמו משהו שכל אחד יכול לצייר לבד.

אבל למרות זאת יש קהל יעד לציורים האלה שעולים כמו בית ממוצע.

 

זה המחיר שהמתקין מתמחר את העבודה שלו, למי שזה מתאים שיקנה למי שלא :roll:.

אם מישהו חושב שהו איכול לעשות יותר טוב ביותר זול, שיפתח חנות התקנות!

:cry: !!SOLD!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל השיחה הזאת מבוססת על כסף.. מי שאין לו כסף לא הילך למתקין שיקח לו 3000 שקל, ויקנה בעצמו את החומרים ב600 שקל ויעשה לעצמו משהו "יפה" שנירא בעין שלו מושלם.. ולא יודע שזה שקר וכולם אומרים "רואים שהושקעה מחשבה" כי בסך הכל אנשים לא רוצים לבאס את מי שמנסה ליצור משהו יפה

מי שכן יש לו כסף ולא מתקמצן על כל שקל ושקל הילך למתקין ויקבל עבודה יפה ושבאמת ניראת טוב

אבל באמת אני מצטער שאני מתקמצן על 3000 שקל ובאמת באמת מצטער שאני מאוד אוהב להתקין ולהכין ולהשקיע, אני לא יגיד שיש לי את העיצוב הכי יפה אני יודע שכולם אומרים את זה בשביל שאותו בן אדם יתלהב ויחשוב שזה באמת יפה

אני גם לא הולך להשאיר את זה הרבה זמן אני כבר מתכנן את הבניה השניה שאני יבנה כי בסך הכל זה לא עולה לי בכלל כסף רק עבודה שגם ככה אני אוהב.

:evil:SEAT IBIZA CUPRA-R:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם ניר שזה עסק ממש לא פשוט.

 

לי אישית עלו החומרים לבניות כ200שקלים ועלות ריפוד הפודים הייתה 400שקלים אבל עם העבודה עזר לי אופיר במינונים ואת השיופים ואת שאר הסיפור עשיתי לבד.

המחיר שמתקינים לוקחים זה על האומנות וזמן עבודה שלהם כול השאר זה דברים מסביב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממשיכים :

התכנון הוא גם לסגור את המגברים אם פלטת פיברגלאס שקופה אם לוגו של HELIX :-)

18.jpg

IMG_0298.jpg

IMG_0300.jpg

IMG_0304.jpg

IMG_0307.jpg

IMG_0309.jpg

IMG_0310.jpg

IMG_0313.jpg

Head : Alpine IXA - W407 + PXA H701

Spk : Mt22 | L3 | Hertz Ml 1600 | HDX 300 D

Amp : Nakamichi PA2100 | PA4100 | Audison Lrx 1.1 K

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5513 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...