Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התקנה בסובארו לגאסי (שרשור מתעדכן)


Alexander80
שימו לב! השרשור הזה בן 5508 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 118
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אהבתי מאוד את צורת ההתקנת של המגברים !!

 

כל הכבוד אלכס, בהצלחה בהמשך

 

:wink:

HU - Pioneer AVH-X 2500BT , Front - Morel Tempo Ultra 6 , Amp - Celestra FA475X, Sub - Hertz Energy ES300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני תומך לגמרי בDIY

והתקנה כזאת מראה בקלות איך מישהו שרוצה יכול להגיע לרמה גבוהה מאוד עם ירידה לפרטים

רק הסתייגות אחת אבנר, לא פעם על מזבח הרצון של אדם לDIY, הוא יוצר דברים גרועים, הן מבחינת נכונות ההתקנה והן מבחינה וויזואלית, ואנו רואים דברים כאלו לא פעם, ולכן אני לא יכול לתמוך בדברים שנראים רע מאד, רק כי זה עושה לו טוב לעשות בעצמו ולבד.

 

כשאדם עושה בעצמו דברים שנראים טוב -כמו פותח הת'רד הזה - כמובן שמגיע לו כל הכבוד והערכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם ראשונה מכוער, פעם שניה לא יפה, פעם שלישית - מדהים!

אני לעומת הרבה אנשים כאן, נהנה מלבנות, להתקין,לעבוד עם פיבר, ליצור במו ידיך את המערכת.

זהו התחביב שלי ואף סכום של כסף לא יכול לקנות את ההרגשה שאתה בעצמך עשית משהו.

יש גם את הקטע הכספי שהוא לא פחות משמעותי, לדוגמה, בניה והרכבה של תיבות בדלתות עולה בערך 3000-4000 ש"ח (סכום מופרך ולא הגיוני!)

, תלוי ברכב, אני החלטתי שאני אנסה לעשות אותם לבד, ואני די בטוח שזה יצא מכוער, נחיה ונראה :twisted:.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחלת התקנה מאוד יפה

מאוד אהבתי את הרעיון של המגברים

אני מאוד נהנה לראות שאנשים מכינים בניות מאוד יפות ומאוד משקיעים בשביל שיצא מה שבאמת רוצים

מקווה לראות את המשך ההתקנה

 

אלמוג.

:evil:SEAT IBIZA CUPRA-R:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

GTI 1980

 

למה אתה טוען שסכום של 3000-4000 ש"ח הוא סכום לא היגיוני ומופרך עבור בניית תיבות ?

 

אתה הרי אומר יצא לך לעבוד אם פיבר ו\או חומרים אחרים , אתה יודע כמה זמן צריך להשקיה בכדי לבנות זוג תיבות , לעסות פינישים ולרפד או לחילופין להכין לצביעה (שזה בכלל סיפור אחר ) ?

 

אם תעשה את החישוב לפי שעות עולי זה לא יראה לך כל כך מופרך ולא היגיוני :-)

 

לגבי זה שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו לשלם סכום כזה או אחר על העבודה - אם זה אני מסכים :-)

Head : Alpine IXA - W407 + PXA H701

Spk : Mt22 | L3 | Hertz Ml 1600 | HDX 300 D

Amp : Nakamichi PA2100 | PA4100 | Audison Lrx 1.1 K

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי זה סכום גבוהה מאוד.

על כל הבניה שלי של הקרוסים אני מעריך שזה יצא לי 400 שקל (רק הצבע הלבן שזה צבע של אוטו עלה לי 300 שקל)

זה ממש הרבה כסף כל הבניה שעשיתי לעצמי בפאגז' זה בערך 1000 שקל עם צבע אז אני משאר שמתקין יקח על זה יותר

שאם חומרים וריפוד/צביעה יעלה למתקין 1000 שקל הוא יקח עוד 1000 שקל על בניה אבל לקחת כפול מהבניה זה מוגזם

:evil:SEAT IBIZA CUPRA-R:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ALMOG SHRON

 

אם כל הכבוד לבניה שלך - ויש כבוד :-) , אל תשווה אותה לבניית תיבות (לא פודים ) מבכינת המורכבות שבדבר .

אתה רושם שבערך עלות החומרים לבניה שלך היא 1000 ש"ח וכמה זמן השקעתה בזה ומה מחירו לפי שעת עבודה ?

:-)

Head : Alpine IXA - W407 + PXA H701

Spk : Mt22 | L3 | Hertz Ml 1600 | HDX 300 D

Amp : Nakamichi PA2100 | PA4100 | Audison Lrx 1.1 K

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

GTI

 

כמה דברים משמעותיים לדעתי למי שמתחיל לבנות,

למי שאין ניסיון בבנייה מומלץ לעבוד קודם דווקא על עניין של חיבורים בין עץ לפיבר או פיבר לפלסטיק וערבוב נכון של מקשה ופוליאסטר, וככה גם בעבודה עם בודי פילר או פילר עדין בסוף הבנייה.

אלו מעט מהדברים החשובים ביותר שבדרך כלל בבנייה בפיבר הם ההבדל בין בנייה שמתפרקת או נשארת לאורך זמן.

דווקא בדברים שנראים כביכול פשוטים כמו חיבור הבד בצורה נכונה לעץ באקדח סיכות או דבק חם יש כל כך הרבה משמעות שזה מה שיכול להרוס בנייה שלמה כי זה משפיע על כל המבנה

מיקום הרמקול בזווית נכונה הוא דבר הכי חשוב בבנייה לדעתי שכן כל המטרה בבנייה הוא מתן זווית נכונה לרמקול כלפי המשתמש.

 

לעניין של גימור

אני אתן לך לדעתי את אחד הדברים שהכי עוזרים להגיע לגימור מושלם ודיי בקלות (אגב אם מישהו מתעניין בבניית גלשנים שם זו דרך העבודה לשמירת מרקם חלק בבנייה בעבודת יד) וזה לעבוד עם תאורה צדדית ולא עליונה ישירה, ומה ההבדל?

 

בתאורה עליונה קשה לראות הבדלי גובה בין חלקים שונים בבניה בשל הצורה בה האור פוגע במשטח העבודה ואז נוצרים "בורות שרואים רק בסוף אחרי צביעה

 

בתאורה צדדית כל "בור", שריטה או גבעה נראית לעין משאירה צל

 

תנסה ותראה בעצמך

 

גימור ברמה של צבע מאוד קשה להשיג, לעומת ריפוד עם ספוג דק מתחת או בלי וזה דבר שצריך לקחת בחשבון בתחילת הבנייה

 

יש עוד המון דגשים שעוזרים מאוד בבנייה, אתה מוזמן לפתוח ת'רד שתתחיל בבנייה וככה כל פעם שיש לך ספק או שאלה יהיו הרבה משתמשים שיסייעו לך.

 

צביקה

 

גם מי שמנסה ולא מצליח באופן מושלם, עדיף לדעתי שינסה ועל אחת כמה וכמה שהוא מתעניין בתחום באופן ספציפי.

אישית, אני מאמין שיש למשתמש בפורום הזה את כל הידע להצליח ולבנות - מסוג הכלים והחומרים, ועד טכניקות ודוגמאות סופיות. כרגיל הכל מסתכם בשאלה של רצון וסבלנות. בסופו של דבר, זו החלטה של בן אדם אם ללכת למתקין או לבנות בעצמו. אבל שוב, אני ממש בעד בנייה עצמית כמו גם התקנה כי זו הדרך הכי מספקת והכי מועילה לבן אדם ללמוד משהו. אצל חלק מהאנשים זו עקומת למידה מאוד איטית ואצל חלק מהירה מאוד ורק בדרך של ניסוי וטעייה אפשר להתקדם.

 

 

נ.ב

 

"פעם ראשונה מכוער, פעם שניה לא יפה, פעם שלישית - מדהים! " אופטימי הא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ALMOG SHRON

 

אם כל הכבוד לבניה שלך - ויש כבוד :-) , אל תשווה אותה לבניית תיבות (לא פודים ) מבכינת המורכבות שבדבר .

אתה רושם שבערך עלות החומרים לבניה שלך היא 1000 ש"ח וכמה זמן השקעתה בזה ומה מחירו לפי שעת עבודה ?

:-)

 

האמת שלא סיימתי את הכל ביום אחד, אבל משוער זמן עבודה אחרי הרכבה זמנתי (חודש וחצי) ופירוק וצביעה ובניה של הפודים לקרוסים והרכבה (משוער בשעות) אולי 15 שעות. ואני מגזים!

אף פעם לא הייתי מרשה לעצמי להוציא כסף ולעשות ניסויים יש לי מזל שלאבא שלי יש עסק של מיזוג אוויר והוא יכול להביא לי כל מה שקשור לפיבר וככה שאני עשיתי ניסוי שיצא יפה בעיניי ואני מרוצה ממנו אם הבנת אותי אז את האמת שלא הוצאתי שקל על ההתקנה (לגיסי יש מצבעה אז הוא צבע הכל) אז אני רק משאר את הכסף שיצא לי על ההתקנה ואני בטוח שאם הייתי הולך למתקין אז הוא היה לוקח לי מעל 2000 שקל

 

ועם מדברים על תיבות אז בוא נגיד שמפיבר זה יעלה פחות מ1000 שקל לשני הדלתות (תלוי איזה רכב) לי זה יצא בערך 200 שקל עשיתי קומבינה עם סיר עשיתי שבלונה לרמקול, בגלל שנשאר לי מלא פיבר אני יעלה בניה חדשה לרמקולים ולטויטרים בניה יותר מרשימה.

 

אלמוג.

:evil:SEAT IBIZA CUPRA-R:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.עלות החומרים לבניית תיבות בדלתות למתקין היא לא אותה עלות לך או לי, המתקין קונה כמויות מסחריות של MDF, קרקיט,פוליאסטר וכו'.

2. הוא בונה אותם מMDF ורק הפודיום עצמו הוא מפיבר.

3. 3 ימי עבודה רצופים (8 שעות ביום).

חישוב גס : חומרים לא יותר מ700 ש"ח.

ריפוד (בהנחה שהמתקין עובד עם רפד קבוע וההוא עושה לו הנחה משמעותית) : 700 ש"ח.

8 שעות כפול 3 ימים : 24שעות - בוא נגזים 30 ש"ע.

 

עם נגיד רכב לא גדול ולא מסורבל = סכום כולל 3500 ש"ח - שזה במזומן בלבד וללא שום תנאי תשלום!

2100=3500-700-700

2100 חלקי 30 ש"ע = 70 ש"ח נטו לשעה. מאוד מכובד, רופא מנתח לא מקבל משכורת כזאת.

 

ואל תתחילו עם הבולשיט הזה כמו ... זו עבודה קשה ומסורבלת..., צריך להיות אומן... - אני לא מתעסק בזה לפרנסתי, אבל יודע דבר או שניים על התקנת מערכות - לא צריך תואר ראשון או שני או דוקטורט בשביל להיות "מתקין על" אצלינו בארץ.

- זה המקצוע שלך, ואם לא תהיה תותח בו אז בכלל לא יהיה לך עבודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקנה יפה מאוד עם חשיבה על החיווט ...אהבתי מאוד , אני אקח מכאן דברים למחשבה לאיך ההתקנה הבאה שלי תראה .

 

ד"א , לא הולך לך המון מקום על הצורה שבה המגברים מותקנים ?

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

gti1980,

 

כל החשבון שלך פה הוא קשקוש אחד גדול, חבל שאתה מציג את הדברים לא כדיוקם, אתה טועה ומטעה, אם אתה רוצה לעשות חשבון אמיתי לפחות תגלם את כל הדברים בפנים.

 

בוא נתחיל בצרכים בסיסים?

א.שכירות של מקום לא עולה כסף? ב.חשמל לא עולה כסף? ג.כלי עבודה לא עולים כסף? (וכן יש בלאי תמידי) ד. מע"מ\מס הכנסה\ביטוח לאומי ושאר ירקות לא עולים כסף? אבל עזוב את זה בוא נשאיר את כל אלו בצד ונעשה חשבון אמיתי.

 

בוא ניקח דוגמא של בניית תיבות בדלת? הרי לך רשימת חומרים מצוצמת אך הכרחית:

א.MDF

ב.פוליאוריטן

ג.פיברגלס

ד.פוליאסטר

ה.בונדו

ו.כלי עבודה שונים וניירות שיוף

 

 

תעשה חשבון, תראה כמה עולים כל החומרים האלו ותגלה שאתה ממש אבל ממש לא בכיוון, תוסיף על כל זה את זמן העבודה + רפד או צבעי ואת נושא האחריות שהמתקין לוקח עליו, אחרי הכל לחתוך דיפון דלת של רכב חדש צריך "קצת" אחריות לא? דיפון חדש לדלת עלול להגיע למחירים של 3-4K, ראיתי לא אחד ולא שניים ש"ניסו" לעשות לבד וסיימו את דרכם בפירוקיה בחיפוש אחר דיפונים.

אתה באמת משווה את העבודה שאלמוג עשה לעבודה של מתקין ברמה? בעייניך הם עומדות בקנה אחד? הרי ברור שאין פה בכלל מה להשוות.

ד"א, תיבות אטומות לדלתות לא לוקחות 3 ימי עבודה, אפילו לא ל"מתקין על".

 

ועכשיו לשאלה:

רופא שיניים, לוקח 400 ש"ח על סתימה.

חור קטנטן של כמה מ"מ בודדים, שיוף קל ומילוי החלל בחומר איטום מתאים, כל הסיפור הזה לוקח אולי 20 דקות.

זה כן הגיוני? את התשובה אני בטוח שאתה יודע, אבל פעם הבאה שיהיה לך חור בשן אולי תנסה לתקן אותו גם כן לבד, כי אחרי הכל המחיר שהרופא לוקח הוא גבוהה ויקר.

 

בארץ, כל אחד פה חושב הוא בעל מקצוע מומחה להכל, ובטוח שכולם מנסים לשחוט אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאתה אומר אז להיות מתקין זה ממש לא כדי זה סתם בזבוז כסף..

לפי דעתי עם אני יעבוד בזה אז זה יהיה רק מהצד בנוסף לעוד עבודה כי ההכנסה של זה לא גדולה ל28 שעות על אוטו אחד שההכנסה אולי אני מגזים 300 שקל לכיס..

 

אני הייתי מוכן לשלם רק לבן אדם אחד את המחיר הזה, רק ליוסי הוא הבן אדם הכי אמין והכי ישר והכי אומן שאני מכיר

:evil:SEAT IBIZA CUPRA-R:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5508 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...