Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה בפולו 2003- נורת CHECK ENGINE+EPC


אייל
שימו לב! השרשור הזה בן 5593 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כאשר הנהג לוחץ על דוושת הגז הוא למעשה 'מבקש' יותר כוח (מומנט) ממחשב הרכב

 

ואם המערכת קמה על צד שמאל (מחזור וכאלה) ולא בא לה לתת אז היא לא נותנת :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לחבר שלום,

 

EPC=Electronic Power Control

 

בקצרה, בקרת כוח אלקטרונית

 

הרכב של אייל אינו מצוייד בכבל גז המחובר מצידו האחד לדוושת הגז ומצידו השני למצערת כמו ברכבים ישנים.

 

הרכב מצוייד בחיישן מצב מצערת המחובר לדוושת הגז ומשם למחשב ניהול מנוע. כאשר הנהג לוחץ על דוושת הגז הוא למעשה 'מבקש' יותר כוח (מומנט) ממחשב הרכב, מחשב הרכב הוא זה ששולח אות חשמלי למצערת חשמלית בעלת מנוע שמשנה את הזווית של שסתום המצערת.

 

כמובן המערכת מוזנת בעוד הרבה פרמטרים מחיישנים שונים כגון: חיישן מצב הקלא'צ,חיישן אור ברקס אחורי וגם מידע לגבי צרכנים שעובדים כגון מזגן.

 

וואו איזה הסבר מפורט , תודה מרק ! :mm_yeah:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחבר שלום,

 

EPC=Electronic Power Control

 

בקצרה, בקרת כוח אלקטרונית

 

הרכב של אייל אינו מצוייד בכבל גז המחובר מצידו האחד לדוושת הגז ומצידו השני למצערת כמו ברכבים ישנים.

 

הרכב מצוייד בחיישן מצב מצערת המחובר לדוושת הגז ומשם למחשב ניהול מנוע. כאשר הנהג לוחץ על דוושת הגז הוא למעשה 'מבקש' יותר כוח (מומנט) ממחשב הרכב, מחשב הרכב הוא זה ששולח אות חשמלי למצערת חשמלית בעלת מנוע שמשנה את הזווית של שסתום המצערת.

 

כמובן המערכת מוזנת בעוד הרבה פרמטרים מחיישנים שונים כגון: חיישן מצב הקלא'צ,חיישן אור ברקס אחורי וגם מידע לגבי צרכנים שעובדים כגון מזגן.

 

 

יפה יפה, רק בוא נעשה סדר בדברים :

 

הבעיה היא בפולו שנת 2003 אוטומט (שכחתי לציין שהיא אוטומט אבל קל לראות בתמונת לוח השעונים) עם מצערת אלקטרונית. (לכן אין קשר לקלאץ' בהקשר הספציפי)

 

בגולף GTI שלי יש מצערת מכאנית כלומר כבל גז רגיל (וטוב), כאשר בסביבות 2002 גולפים דור 4 עברו גם הם למצערת אלקטרונית.

 

עדכונים אחרי סוף השבוע כשהרכב יגיע אליי והטיפול בבעיה יחל. בינתיים אפשר להמשיך בספקולציות.

 

האם יש פרמטר כלשהו שכדאי לתעד תוך כדי נסיעה באמצעות ה VAG SCOPE ?

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחר אני מטפל ברכב, בינתים נוסף עוד מימד למשוואה:

 

אחרי שהרכב עמד 3 ימים, הוא לא מניע....

מעורר אצלכם עוד רעיונות?

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאוריה הגיוני, בפועל קצת מוגזם , אבל לא חשוב. לאחר מספר נסיונות הרכב הניע. בדקתי גובה מים במצבר - הכל בסדר, גם המצבר בן פחות משנה.

 

בינתיים עדכון קטן, לצערי לא היה לי היום הרבה זמן להתעסק עם הפולו והגעתי אליו רק לקראת החשיכה אבל :

 

1. התחברתי שוב עם VAG COM - התקלה שתוארה כאן חזרה ונרשמה שוב במחשב הרכב.

2. בפתיחת מכסה המנוע העפתי מבט וראיתי צינור מנותק שהולך לתוך קופסת האוויר, כנראה צינור נשם.

הצינור חובר, התקלה אופסה , מחכים לראות אם תשוב.

 

מה שמוזר, כאשר נותנים סוויץ' , שתי נורות התקלה דולקות אבל כשמניעים הן נכבות.

במחשב לא נרשמה שוב התקלה.

עם זאת ברגע ביצוע האיפוס, נורת ה CHECK ENGINE נכבית (ונורת ה EPC נשארת דלוקה), ולאחר כיבוי והדלקת סוויץ' חוזרת נורת הCHECK ENGINE לדלוק (כל זה כאשר הרכב לא מונע - כאשר הוא מונע אף נורה לא דולקת).

 

אגב, משהו קצת הזוי : לא הבנתי איך מפרקים את מכסה הפלסטיק מעל המנוע, שנראה שכולל בתוכו את קופסת הפילטר אוויר.

לא ראיתי ברגים או קליפסים שמחזיקים אותו למקום.

מכיוון שנהיה מעט חשוך ולא רציתי לעשות נזק, דחיתי זאת לפעם הבאה.

 

מצורפת תמונה של הצינור הסורר.

Copy of תמונה059.jpg

תמונה060.jpg

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכדי לפרק את כיסוי הפלסטיק של המנוע פעל כך:

 

1. משוך החוצה את הצינור של מפריד השמן או שסתום חד כיווני (לא זוכר מה מותקן אצלך)

 

2. משוך בחוזקה את המכסה מ-4 הפינות כלפי מעלה (אין ברגים)

 

בית המסנן אכן נמצא בחלק האחורי של מכסה המנוע.

 

בקשר למצבר התכוונתי שייתכן מאוד שהוא נפרק עקב נסיעות קצרות בעיר ונשאר ללא התנעה מספר ימים (ואולי צריכת זרם גבוהה במנוחה) גרמה לירידת מתח מתחת ל-12 וולט.

 

מנורות EPC+C.H אמורות להיות דלוקות בזמן סיבוב המפתח למצב ON ואחרי ההתנעה שניהם אמורות להיות כבויות.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה, תודה.

נקווה שהבעיה היתה הצינור הסורר. יש לי תחושה שזה לא זה ושאנחנו רק בתחילת הדרך.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון, מה תפקיד הצינור שהיה מנותק ? והאם יש קשר בין הצינור לתקלה ?

 

אני ממליץ לך להפסיק לאפס את התקלות שלא תורמות במאומה 'לבריאות' הרכב.

 

הדלקות מנורת C.H באופן קבוע ימצביעה על התקלה שעלולה להזיק לממיר הקטליטי בטווח הארוך.

 

גש לחבר הפורום מוסך רון.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

הצינור המנותק הזה הינו כניסת אויר טרי לתוך חלל הארכובה לאוורור

כדי לאפשר את יניקת אדי הדלק שבחלל הארכובה (בתוך חלל הארכובה סורר ווקום).

 

הצינור הזה כשהוא מנותק לא גורם לתקלה ולכן גם התקלה שמחפס אייל לא תיפתר

מעצם החיבור שלו .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רון. זה טיפ חשוב.

האם אתה מכיר מה בפולו 2003 בסבירות הגבוהה ביותר גורם לקוד התקלה שפירטתי בתחילתו של השרשור והאם זה משנה את אבחנתך הראשונית ?

 

מרק, רון היה הראשון שהרמתי לו טלפון ברגע שעלתה הבעיה, עם זאת משיקולי לוגיסטיקה ואופי הבעיות ברכב זה - קצת בעייתי כרגע להביא את הרכב אליו והוא עצמו הציע לנסות לטפל במקום אחר, יותר קרוב.

במידה והבעיה לא תיפתר - אני "אשכיב" את הרכב אצלו עד פתרון התקלה (אם הוא לא יתנגד כמובן :))

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

אני לא מתנגד כמובן תביא אותו .

 

אתה אמרת שהרכב גר אצל אחותך בנתניה ולכן המלצתי לך לטפל שם בסביבה ,

כי הרכב הזה לפעמים מבקש בדיקה חוזרת .

אבל אם אתה בסביבה אז בבקשה .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אני יודע.... הקטע של " אם אתה לא מתנגד" היה בצחוק.

כרגע ההחלטה שלהם להישאר לטפל באיזור והתקלה כרגע עוד לא טופלה, אני לא יכול להכריח אותם אלא רק להמליץ. כנראה שלאחר שיכוו יחליטו שהנסיעה לת"א כן שווה.

 

תודה.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5593 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...