Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה זה gear ratio?


lira1
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7835 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אני חושב שהיחס הוא לא בין הילוך להילוך אלא בין המנוע להילוך.

זאת אומרת על כל X סיבובים שהמנוע עושה הגיר מסתובב X כפול היחס של ההילוך .

 

ובעיברית אם המנוע לדוג' מסתובב 100 והיחס של ההילוך בו אתה נמצא הוא 0.6 אז הגיר יסתובב 60 סיבובים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

gear ratios הכוונה ליחס (יחס העברה) בין סיבובי המנוע לסיבוב ההילוך (הילוך הכוונה לגלגל השיניים של אותו הילוך), ז"א אם יחס ההעברה של הילוך ראשון הוא 3.45:1 אז על כל 3.45 סיבובים של המנוע, גלגל השיניים של ההילוך הראשון עושה סיבוב אחד (לכן יש הרבה כח), ואם יחס ההעברה של ההילוך השלישי הוא 1.29:1 אז רק על 1.29 סיבובי מנוע הגיר משלים סיבוב - ואז יש פחות כח כלומר פחות תאוצה אבל יותר מהירות.

 

עריכה:

שכחתי גם לציין שגלגל השיניים של ההילוך מחובר לגלגלים דרך הדיפרנציאל והמשנקרא final drive - אשר מוסיפים לו יחס העברה נוסף של כ4:1 (הכל תלוי באוטו כמובן)

-- מורטיזציה? מורטיזציה! -- הגלריה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...