Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מי בגמר רד בול


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7278 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

סבבה כנראה שאני אהיה שם!

אני הולך לגלוש בחוף הדולפינריום בסביבות 5 בבוקר אז אני אשאר כבר לראות :)

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

  • תגובות 98
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

במרוץ לדגל הכחול משמעות אחת והיא לתת לעקוף כאשר הנהגים המובילים אותך בהקפה מלאה מגיעים מאחור.

 

במקצה מדידות זמנים לא יוצא דגל כחול.

 

למה? ככה!

ירון אדרי - 050-6565666

מדריך ומאמן ספורט מוטורי

מנהל מקצועי ספורט מוטורי

פורסם

דדי,

אני מבין למה אתה מתכוון אבל דעתי היא שניתן וחובה היה להשתמש בכחולים.

מי שמכוון אליו הדגל אם יפתח את העיניים יבין שזה אליו, מי שלא רוצה לראות לא יראה גם אזהרה/פסילה/צהוב/עדר פילים רץ על המסלול (יש כאלה שמתעלמים בכוונה ויש דרך להתמודד גם איתם).

מי שדוחף/נותן קטנות מאחורה וכו' יש דרך להתמודד גם איתו. אני בטוח במליון אחוז שעם תדריך נוקשה שלא משאיר מקום לספק ושיפוט ומרשלים שמקפידים על זה אפשר (ואפילו חובה) להשתמש בכל הדגלים במקרה הצורך.

 

 

ירון,

אני יודע מה המשמעות של דגל כחול במרוץ.

מי החליט שבמקצה מדידת זמנים אין דגל כחול ? (ולאו דווקא באירוע רד בול)

אני הסברתי מה דעתי בנושא ולמה כן צריך להוציא דגל כחול גם במקצה מדידת זמנים אולי תוכל להסביר קצת יותר מ"ככה" מה הסיבה שאין דגל כחול במקצה מדידת זמנים ?

כמה שאני חושב זה לא החלטה גורפת או משהו שמעוגן בתקנון כלשהו בענף זו סתם החלטה שרירותית שנובעת מחוסר נסיון (הכוונה לאו דווקא אלייך). אני אשמח אם תראה לי שאני טועה.

שואל ועונה, ירוחם

פורסם

ירון

 

במרוצים הפערים ביכולות הנהגים היא קטנה ביותר , הסיכוי שיגיעו למצב כחול במקרים יוצאי

דופן כמו בתקלות או חזרה למסלול לאחר תאונה.

במדידת הזמנים במסלול צפוף ובפערים גדולים ביכולות הנהגים מן הראוי להוציא דגל כחול לנהג

האיטי או לחילופין להרכיב מקצים של נהגים בעלי יכולת זהה פחות או יותר.

להחליט לא להוציא דגל כחול בעת מדידת זמנים הן מטעמי נוחות המפעילים (פחות כח אדם)

דבר שקורה הרבה מאוד במרוצים רבים במסלולים שונים (לצערי), כאשר שי מרד בול פנה אלי

והודיע לי שלא מוציאים דגל כחול סרבתי בתוקף ולבסוף הוחלט שכן יצאו דגלים כחולים.

הפעילות במסלול היתה שוטפת ללא הפרעה בין הנהגים, קצת שיקול דעת והתאמת הצרכים

מתוך ראיית טובת הנהגים לא יזיקו גם אם זה כרוך במאמץ של כח אדם נוסף.

זאת הדרך שאני מאמין בה ולפיה אני פועל.

 

בברכה

דוד מנשה

להיתראות בגמר

פורסם

דוד אני מסכים איתך שבמקרים מסויימים יש להוציא כחול כפי שאני עושה אפילו במהלך המרוץ לנהג שחוסם בצורה בלתי חוקית ולא מתייחס לאזהרות (קורה לעיתים רחוקות). כל כחול לגופו.

 

בהודעה שלי אני מדבר באופן עקרוני, דגל כחול לא יוצא במהלך מדידת הזמנים.

למה?

האמת שאין לי ולא שמעתי אף פעם הסבר מספיק משכנע למה זה כך.

אולי זה איזה מיתוס שלא רוצים לשבור?!?

 

כשאני מנהל מרוץ שיש בו צורך בקיום מספר מקצי מדידת זמנים לקטגוריה, אני מחלק אותה עפ"י טבלת הנהגים בכדי שיהיה שיוויון יחסי בין כל הנהגים: א. מינימום הפרעות. ב. יכולות נהיגה יחסית זהו. ג. שני הקודמים כמעט ולא מצריכים הוצאת כחולים.

 

יש לשים לב לעובדה שככל שהמסלול קצר יותר, השימוש בכחול יהיה יותר תכוף.

ירון אדרי - 050-6565666

מדריך ומאמן ספורט מוטורי

מנהל מקצועי ספורט מוטורי

פורסם

ירון אתה.טועה

לאדם שחוסם במירוץ ולא נשמע לכחול יש להוציא ענישה או שחור.

החלוקה שלך לפני מקצה לפי יכולות של נהגים זה בהחלט פתרון חלקי .

אבל בליגה כמו של רד-בול שרמת נהגים לא שווה ולא ידועה מראש למפעילים בהחלט צריך להוציא דגל כחול.

לצערי המנהג לא להוציא דגל כחול הושרש במסלולים מסויימים וכך חלק מהמסלולים אימצו שיטה מתוך נוחות(המרשל לא צריך להיות במעקב תמידי על המסלול ומצידו זה פחות עבודה)

אותו דבר לגבי לבוש הכרחי לנהג משתתף בליגה מקצועית .לא כולם מקפידים על הלבוש מתוך אולי

פחד שהנהג לא ירצה להשתתף במירוץ......מקצוענות זה נהיגה ,התנהגות, ולבוש,

דגל כחול במדידת זמנים חובה במיוחד במסלולי אינדור קטנים

ובמיוחד כאשר יש הבדלי רמות בנהיגה כאלה משמעותיים.

 

דוד

פורסם

התגובה שלי בכחול ברוח הדיון...

דוד אני מסכים איתך שבמקרים מסויימים יש להוציא כחול כפי שאני עושה אפילו במהלך המרוץ לנהג שחוסם בצורה בלתי חוקית ולא מתייחס לאזהרות (קורה לעיתים רחוקות).נהג שחוסם בצורה לא חוקית/לא מתייחס לאזהרות צריך לעניות דעתי לקבל שחור. כל כחול לגופו.

 

בהודעה שלי אני מדבר באופן עקרוני, דגל כחול לא יוצא במהלך מדידת הזמנים.

למה?

האמת שאין לי ולא שמעתי אף פעם הסבר מספיק משכנע למה זה כך. אולי כי פשוט אין,ואם זה ככה אז כנראה שיש מקום לשינוי ?

אולי זה איזה מיתוס שלא רוצים לשבור?!? מזל שאין מיתוס שמוציאים צהוב במקצה חצי גמר רק כשנהג שוכב על הכביש ורק אם עברו 12.5% מסה"כ כל ההקפות באותו יום....( :wink: )

 

כשאני מנהל מרוץ שיש בו צורך בקיום מספר מקצי מדידת זמנים לקטגוריה, אני מחלק אותה עפ"י טבלת הנהגים בכדי שיהיה שיוויון יחסי בין כל הנהגים: א. מינימום הפרעות. ב. יכולות נהיגה יחסית זהו. ג. שני הקודמים כמעט ולא מצריכים הוצאת כחולים. נכון מאד שכאשר הנהגים ממוינים עפ"י רמה תיקטן ה"הפרעה". הבעיה שזה לא נעשה באירוע רד בול ולכן מראש עלתה הטענה שהיה מקום לדגלים כחולים בייחוד (אך לא רק) באירוע מסוג זה.

יש לשים לב לעובדה שככל שהמסלול קצר יותר, השימוש בכחול יהיה יותר תכוף.

אולי הרבה לא רואים את זה ככה אבל אני רואה דגל כחול כדגל "בטיחותי" לא פחות משאר הדגלים, (שוב, במיוחד באירועים עם נהגים חסרי נסיון) ואין מקום לותר עליו בטח לא משיקולי נוחות.

שואל ועונה, ירוחם

  • אחראי פורום
פורסם

זה נכון שלא התחריתי באליפות קארטינג כלשהי, אבל ספורט מוטורי

מלווה אותי כל החיים , ואני יכול להגיד בוודאות שיש לי את הבגרות שצריך

למירוץ - תכלס - בלי חוקים! אבל כמו שציינו, עלו למסלול הרבה אנשים

בלי ניסיון (היה אחד במקצה שלי שזו היתה הפעם הראשונה שלו בחיים על קארט!),

לא שהם באו להתפרע , הם פשוט לא מנוסים מספיק.

אנשים כאלה, בסיבוב קל של הראש כדי לבדוק מתחרה קרוב ,

אוטומטית מזיזים גם את ההגה ומוציאים את עצמם מקו נסיעה . אז הם מעדיפים שלא לעשות את זה,

ולפגוע בדרך בנהג מהיר מהם שנוסע מאחוריהם כבר חצי הקפה.

עוד דוגמא לחוסר ניסיון? אנשים נצמדו שם אחד לשני , וכל מטר

היה אפשר לשמוע מכה.

 

אבל , זו תחרות לחובבים. לא היה פה שום סף קבלה, לא עשו הקפות דירוג ולא כלום.

מן הסתם שכל העולם ואחותו שרוצים לטוס לטורקיה , יירשמו.

זה אמור להיות פאן טהור, כמו כל התחרויות שרד-בול עושות.

 

חבל , אם הייתי חושב למחות על זה בפני הנציגים כמו דוד מנשה ,

אני מאמין שהתוצאות היו אחרות היום...

 

וזה לא היה כדי לחסוך כוח אדם. להיפך, היו בסביבת המסלול

יותר עובדים מנהגים :? המארשלים פשוט עמדו והסתכלו על המוניטור.

 

איתי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם
ירון אתה.טועה במה בדיוק אני טועה?

לאדם שחוסם במירוץ ולא נשמע לכחול יש להוציא ענישה או שחור. נכון אבל לא לזאת הייתה כוונתי. תיקרא שוב את תגובתי לעיל.

החלוקה שלך לפני מקצה לפי יכולות של נהגים זה בהחלט פתרון חלקי . הפיתרון היעיל ביותר שעלה בדעתי. יש פיתרונות נוספים/אחרים לדעתך?

אבל בליגה כמו של רד-בול שרמת נהגים לא שווה ולא ידועה מראש למפעילים בהחלט צריך להוציא דגל כחול.

לצערי המנהג לא להוציא דגל כחול הושרש במסלולים מסויימים וכך חלק מהמסלולים אימצו שיטה מתוך נוחות(המרשל לא צריך להיות במעקב תמידי על המסלול ומצידו זה פחות עבודה) אני זוכר את השיטה הנ"ל מהליגה של איתן בלנק לאורך השנים החל משנת 96 או 97.

אותו דבר לגבי לבוש הכרחי לנהג משתתף בליגה מקצועית .לא כולם מקפידים על הלבוש מתוך אולי

פחד שהנהג לא ירצה להשתתף במירוץ......מקצוענות זה נהיגה ,התנהגות, ולבוש, כך בדיוק היה בשנה שעברה. השנה לצערי עקב היותי בחו"ל לא ניהלתי את הליגה מתחילתה אבל במרוץ האחרון הבהרתי לנהגים חד משמעית כי זה המרוץ האחרון בו הם עולים ללא סרבל וכפפות.

דגל כחול במדידת זמנים חובה במיוחד במסלולי אינדור קטנים

ובמיוחד כאשר יש הבדלי רמות בנהיגה כאלה משמעותיים. שווה דיון יותר מעמיק בנושא.

 

דוד

סוף סוף דיון חיובי יוצא מ"רד בול".

ירון אדרי - 050-6565666

מדריך ומאמן ספורט מוטורי

מנהל מקצועי ספורט מוטורי

פורסם

אתמול בערב, אני נכנס לקלרה, לא מבין מה קשור האוהל הזה של רדבול בדשא של הדולפינריום.

אני יוצא מהקלרה, רואה את און יעקובסון ואיך מישהו בכובע שחור לידו.

אותו מישהו חוטף ממני כאפה בעורף. מתי לעזאזל ירון אדרי חזר ארצה? :-D

 

בהצלחה לכל המשתתפים.

 

דניאל

MCS 2008

פורסם

דוד

חבל שלא באת לנתניה ,העצבים שלך היו עוזרים שם :wink: ואז באמת היו מזיזים בעזרת הכחול את כל אלה שבאו לנסות את מזלם ללא ניסיון ,לפי דעתי במרוץ זה רק יפריע ויצור תקלים לא נעימים בין נהגים ,כל כמה וכמה שיהיה הרבה משחקי אגו ,

 

נקווה שהיום יעבור ללא עצבים מסוימים.

דדי,

מאמן נהיגה ספורטיבית ובטוחה - לחיים

פורסם

דניאל

עכשיו אני מבין למה נגמר האוכל עוד לפני שיצאנו מהאוהל ,יפה לך :wink: .

דדי,

מאמן נהיגה ספורטיבית ובטוחה - לחיים

פורסם

גם אני אהיה שם. :)

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

ירון

רשמתי לך כבר מה היתה הטעות שלך- אדם שחוסם בצורה בלתי חוקית צריך להיענש ולא לקבל דגל כחול.אם הוא לא מתייחס גם לאזהרות (כמו שרשמת) אז מקומו בחוץ (שחור).

בעבר המסלולים היו גדולים ורחבים יותר (נחשונים ,נתניה פתוח וכו') ושם יכול להיות שהיה פחות צורך בדגל הכחול (ועדיין היה שימוש כשצריך) אבל היום במסלולי אינדור חייבים להשתמש בכחול, צריך לחשוב על טובת הנהגים ולתת להם את ההזדמנות הטובה ביותר להגיע לתוצאות (דגל כחול,חלוקה לפי רמת נהיגה וכו') ונכון שזה מצריך לעיתים יותר מאמץ ומחשבה ויותר כח אדם.

כל מנהל מרוץ חייב להתאים את עצמו לתנאים בהם המרוץ מתנהל ולא לקבל כל דבר כמובן מאליו ואם בעבר טעו אז צריך לשנות את זה ולא לדבוק בשיטה הפגומה.

חשוב לחתור למקצוענות בלי פשרות ולהפסיק כבר עם הבינוניות הזו בכל מה שקשור לענף הקארטינג.

הגיע הזמן שכל מי שקשור לענף מהצד הניהולי ייקבע את הטון הנכון בו הדברים יתנהלו בצורה המקצועית ביותר.

אמרתי את זה הרבה פעמים בעבר וזה נכון גם עכשיו-הנהג באופן טבעי רוצה למתוח את הקו האדום כמה שרק אפשר, מנהל המרוץ תפקידו לקבוע את הכללים הברורים ולשמור על הקו האדום הזה.

 

בברכה

דוד מנשה


×
×
  • תוכן חדש...