Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע אין נהגים אמריקאים בפורמולה 1??


bender
שימו לב! השרשור הזה בן 6538 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

א. שכחתם עוד נהג מוכשר [אמנם פחות מוכר] , בוב בונדיוראנט , שהתחרה על אין ספור מכוניות וכנ"ל לגביי קטגוריות שונות. כמו כן למי שראה את הסרט GRAND-PRIX מ 1966 של ג'ון פרנקנהיימר , לא מעט מהנהיגה המצולמת , ON-BOARD , הייתה בעזרתו. בדרך הוא גם הדריך את השחקנים איב מונטאן וג'יימס גארדנר.

 

 

ב. לגביי השוק האמריקאי והאירופאי; לומר על האמריקאים שהם פחות מוכשרים מהאירופאים בייצור מכוניות זה קשקוש. האמריקאים אינם טפשים, ואם הם היו רוצים לייצר מכונית המתנהגות בצורה דומה לאירופאיות הם היו עושים זאת, וסביר להניח שבהצלחה גדולה יותר. אבל באמריקה הכלכלה נעה סביב מקבץ קפיטליסטי עשיר הטבול בנפט ובהתעשרות עצמית גרידא. מהסיבה הזו המכוניות המיוצרות שם הן ברמה בינונית [שהשוק יהיה מחזורי ואנשים יחליפו מכוניות] , והן יגמעו דלק כמו אלכוהוליסט. קהל הלקוחות האמריקאי לא מסתובב בהרים בצרפת. זה לא מעניין אותם בכלל. ואם אי פעם הקונצנזוס ישתנה , האמריקאים לא יישארו מאחור וייצרו מכוניות בהתאם.

 

ה CTS היא דוגמה לא רעה ליכולת הזו. עם כל המגרעות שלה , מסתבר שיש לה יכולת דינמית די טובה. וזו רק דוגמא למה שהאמריקאים יודעים לעשות כשהם רוצים.

היו 16 איטלקים מוגדשים, חזרנו ל 20. רק בלי הטורבינה בישבן.

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ובואו לא נשכח שהקורבט Z06 היתה מהירה יותר אצל טופ-גיר מפאגאני זונדה, פרארי 430 ו-575, שעולות הרבה יותר ממנה. היא גם יורדת מ-8 דקות בנורבורגרינג (בדי הרבה, למיטב זכרוני).

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב. לגביי השוק האמריקאי והאירופאי; לומר על האמריקאים שהם פחות מוכשרים מהאירופאים בייצור מכוניות זה קשקוש. האמריקאים אינם טפשים, ואם הם היו רוצים לייצר מכונית המתנהגות בצורה דומה לאירופאיות הם היו עושים זאת .

אתה טועה, כתעשייה מדובר בתעשייה מפגרת יחסית לתחרות, תעשייה שנהנית מחוסר הבררנות של השוק, שהיא תולדה של מחירי דלק נוחים, תשתית וכו'. אני ממליץ בחום על הספר העתיק The Machine that Changed the World. זה מחקר של הארוורד שמסביר איך היפנים עשו ביצפר לאמריקאים במגרש שלהם.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היפנים עושים שמות בכולם וכמעט בכל תחום . האמריקאים כמו שאמרת, וציינתי את זה כבר - מוכרים לעם שלהם מה שצריך ולא מעבר לזה. תוצאה של רבולוציה איטית. לדעתי הם יכולים לייצר מכוניות הרבה יותר טובות . אין להם עניין בזה כי האוכלוסיה הכללית [לא שוחרי המוטוריקה] אינה דינמית בכל מה שקשור לייחוד ולנהיגה. הם שמים D , רגל על המצערת ויאללה לאורך המדבריות בטקסס..

 

אגב , תודה על ההמלצה לספר. אני אנסה להשיג את זה דרך אמזון.

היו 16 איטלקים מוגדשים, חזרנו ל 20. רק בלי הטורבינה בישבן.

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולאלה שחושבים שנאסקר ואינדי זה מסלול בפניה שמאלה...

 

לא..אין פניה..

 

נוסעים ישר !

 

ברדיוס מסויים שבו בנוי המסלול האליפטי של האינדי/נאסקר , הזוית של הכביש מבטלת את הסיבוב מהפיזיקה של פניה וההגה ממשיך ישר , הכביש "מסובב" את האוטו.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד משהו שאני אוהב באמרקאים מאחורי כל רכב יש הווי ותרבות ונשמה מה שקשה למצוא ברכבים תוצרת אירופה.
עכשיו נראה אותך אומר את זה בפורום של מועדון אלפא...

בקיצור - אל תעשה הכללות כדי להתווכח עם מכלילים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולאלה שחושבים שנאסקר ואינדי זה מסלול בפניה שמאלה...

 

לא..אין פניה..

 

נוסעים ישר !

 

ברדיוס מסויים שבו בנוי המסלול האליפטי של האינדי/נאסקר , הזוית של הכביש מבטלת את הסיבוב מהפיזיקה של פניה וההגה ממשיך ישר , הכביש "מסובב" את האוטו.

קודם כל אינדי זה לא רק פניות שמאלה, יש שם מסלולים שונים ומיוחדים.

 

שנית, מה שאתה מתכוון אליו הוא שוב לא נכון, במכוניות הנסקאר הצמיגים שבצד החיצוני לפניה הם בעלי קוטר גדול יותר מהצמיגים שבצד הפנימי לפניה, וכך נוצר מצב שאם ההגה ישר הרכב פונה לבד.

כמובן שזה נועד רק להקל על הנהג, על הנהג עדיין נשארת המלאכה שנקראת נהיגה.

 

אגב, באותה שיטה משתמשים גם בליגות באירופה, כמו למשל (אני ראיתי) במרוצי GT, אם למשל יש יותר פניות ימינה משמאלה במסלול, מרכיבים צמיגים שמאליים בעלי קוטר גדול יותר מהימניים.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היפנים עושים שמות בכולם וכמעט בכל תחום . האמריקאים כמו שאמרת, וציינתי את זה כבר - מוכרים לעם שלהם מה שצריך ולא מעבר לזה. תוצאה של רבולוציה איטית. לדעתי הם יכולים לייצר מכוניות הרבה יותר טובות . אין להם עניין בזה כי האוכלוסיה הכללית [לא שוחרי המוטוריקה] אינה דינמית בכל מה שקשור לייחוד ולנהיגה. הם שמים D , רגל על המצערת ויאללה לאורך המדבריות בטקסס..

 

אגב , תודה על ההמלצה לספר. אני אנסה להשיג את זה דרך אמזון.

האמת היא שהיפנים כבר לא עושים שמות בכולם במשך עשור לפחות והטענה שהאמריקאים יכולים אבל לא רוצים, אותה אני לא קונה. אם הם היו יכולים לייצר רכבים יותר טובים בעלות נמוכה יותר הם היו עושים את זה. הם אפילו ניסו (סאטורן). בסופו של דבר היפנים לקחו להם פלח שוק גדול מאוד מהצד העממי והאירופאים מהיוקרתי (גם היפנים "קצת"). זה לא כסף קטן.

 

אבל אתה צודק, אם השוק האמריקאי היה יותר בררני תעשיית הרכב שם כבר מזמן היתה מחזירה את המפתחות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי רק לשים לב עם מה היפנים לקחו נתח שוק: עם (בדרך כלל) מכוניות שבנויות לטעם האמריקני ושונות מאלו שמשווקות באירופה. ע"ע קאמרי והאקורד האמריקנית.

 

בכל מה שקשור לייצור יעיל, האמריקנים לא מתקרבים ליפנים (וזו אחת הסיבות לכך ש-GM ופורד בכאלה צרות).

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מה שקשור לייצור יעיל, האמריקנים לא מתקרבים ליפנים (וזו אחת הסיבות לכך ש-GM ופורד בכאלה צרות).

זה לא קשור רק ליעילות הייצור (יענו, חיסכון בעלויות ליצרן) אלא גם לאיכות המוצר (אמינות, קידמה טכנולוגית וכו'). היצרנים האמריקאים נהנו (למעש "נהנו") עשרות שנים משוק שבוי שלא העמיד בפניהם דרישות מורכבות מבחינה פונקציונאלית-מוטורית. זה יצר תרבות מוטורית שקידמה ויעילות לא היו ממטרותיה. בעוד היפנים היו צריכים לאלתר תעשייה חדשה מכלכלה הרוסה לאחר WWII והאירופאים לייצר מכוניות יעילות לתנאים אורבניים לא פשוטים לאמריקאים הספיק שהאוטו דומה למטוס.

 

אם מישהו חושב שהאמריקאים יכולים אבל לא רוצים הוא טועה, לדעתי.

 

כל המערכת המאוד מורכבת של ייצור רכבים מושרשת בהרגלים של שנים ובתרבות של עם ומדינה. יפנים לא יכולים להוציא עיצובים איטלקיים אם רק יירצו, צרפתים לא יצליחו להגיע לרמת המצויינות נההנדסית של הגרמנים ואמריקאים לא יכולים לייצר מכוניות עם אמינות יפנית. יש בכל תעשייה מורכבת וותיקה משהו מושרש ובסיסי שהוא חלק ממה שניתן לכנות התרבות שלה. ניתן ללמוד את זה, ללמוד מזה ואפילו לחקות במידה מסויימת של הצלחה. אבל רק במידה מסויימת, כי מה שלקח עשרות שנים לבסס, מה שמבוסס על תרבות סובבת בת מאות שנים, לא מחקים בקלות.

 

יש והיו חברות אמריקאיות ובריטיות עם בעלות/שותפות עם יצרנים יפנים. האם זה קידם אותם לאיכות יפנית? גם אם כן זה לוקח ה-מון זמן. תשאלו את פורד (מאזדה), רובר (הונדה), רנו (ניסאן) ועוד.

 

האם אין יוצאי דופן?

 

בוודאי שיש. ה-MX5 היא מכונית שהקונספציה שלה מאוד לא יפנית כמו גם תהליך הפיתוח. היא בכלל נהגתה ע" אמריקאים לפי רוח אירופאית ובוצעה ביעילות יפנית. פורשה היא דוגמא ליצרן שהצליח להגיע להתייעלות רבה ע"י לימוד השיטות היפניות, מה שהשאיר אותה כחברה היחידה שמצליחה לייצר מכוניות נישה ולהיות רווחית ובגדול. יש גם מקרים מאוד מוצלחים של יצרנים שהצליחו לשכפל את השיטה/תרבות שלהם מחוץ לגבולות מדינות המקור, יפנים בבריטניה ובארה"ב (ובטורקיה), גרמנים בצ'כיה ועוד, אבל הם השיגו זאת ע"י יצירת איים נבדלים של שיטות זרות בלב תרבות אחרת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין, כשמסתכלים בהשוואה על אמריקה ואירופה, ברור שאירופה מובילה על אמריקה בכל מה שקשור לתרבות/הוואי מוטורי.

מה לעשות, זה נראה שהאמריקאים תמיד פיגרו בתחום הטכנולוגי, ותמיד יבנו מכוניות בזבזניות ומגודלות מידי שמתאימות רק לטעם ולגודל של המדינה שלהם.

 

מוטי, מצליחות להמכר שם בכלל מכוניות כמו הלוטוס אליז, או מיני קופר ?

 

כשביקרתי שם לפני שנתיים, כמעט ולא נראו על הכבישים מכוניות ספורט אמיתיות חוץ מפורשה.

רק גרסאות קופה של סדאנים ארוכים וכדומה.

 

או שאולי לא הייתי באיזור הנכון...:roll:

האמריקאים פיגרו ?

מה שאמריקאים עשו בשנות ה 50-60 האירופאים עשו אחרי 10-20 שנה

ואני יתן לך כמה דוגמאות בלי קשר למירוצים

בקרת שיוט הייתה בקאדילק אם אני לא טועה בסוף שנות ה 50

הגה כח ב90 % מהרכבים היה כבר בשנות ה 60

 

ועוד מלא דוגמאות אני יכול לתת לך

 

אז קצת כבוד לתרבות שם

mustang 67 GT, 302 engine t5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקרת שיוט הייתה בקאדילק אם אני לא טועה בסוף שנות ה 50

הגה כח ב90 % מהרכבים היה כבר בשנות ה 60

אבזור זו לא קדמה טכנולוגית.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6538 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...