Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7361 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

רכב עם מזרקים של 180CC קיבל במתנה מזרקים של 265CC ואפקסי super AFC II.

לאפקסי מפת דלק תלת מימדית (סל"ד, אחוז מצערת ושינוי כמות הדלק)

לפי ההיגיון שלי, אם המנוע נשאר כמות שהוא (כלומר רק המזרקים הוחלפו), צריך לכוון את האפקסי שיוריד את כמות הדלק ב 32% בכל תחום סלד ובכל אחוז מצערת על מנת שהנתון יתאים למזרקים המוגדלים (שלא יהיה עודף דלק).

אם מכניסים טורבו בגדישה של חצי באר למשוואה, האפקסי לא צריך להתערב בתחום אחוזי המצערת שבין %90 ל-100% כי אז המזרקים בעצם מזריקים את כמות הדלק המוגדלת שדרושה עקב העלאת כמות האויר.

 

האם אני צודק בכלליות? האם ניתן להניח שקיימת גדישה ב 90-100 אחוז מצערת או האם יש גדישה גם באחוזי מצערת יותר נמוכים?

 

תודה

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

לעניות דעתי חובה לקחת בחשבון כניסת טורבו בהרבה פחות מ-90 אחוז מצערת.

כמובן שזה תלוי בגודל הטורבו, כך שנקודת הכניסה שלו תשתנה בהתאם ללחץ בסעפת הפליטה.

או בקיצור, לכוון גבוה ואז להוריד בהדרגה עד שקולעים.

פורסם

טורבו אמור להכנס רק במצערת מלאה. כלומר אם אני משייט ב 120 קמ"ש עם טורבו שנכנס ב 2000 סל"ד ואני כרגע על 3500 סל"ד, הטורבו לא יכנס ולא תהיה גדישה. כנ"ל גם לגבי 5000 סל"ד ו 160 קמ"ש בשיוט.

לכן אני מתלבט אילו ערכים דרושים לרכב כזה.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

  • ספונסר פורום
פורסם
טורבו אמור להכנס רק במצערת מלאה. כלומר אם אני משייט ב 120 קמ"ש עם טורבו שנכנס ב 2000 סל"ד ואני כרגע על 3500 סל"ד, הטורבו לא יכנס ולא תהיה גדישה. כנ"ל גם לגבי 5000 סל"ד ו 160 קמ"ש בשיוט.

לכן אני מתלבט אילו ערכים דרושים לרכב כזה.

אתה מוזמן לנהוג ברכב שלי..ולהווכח שב30 אחוז פתיחת מצערת ב4000 סל"ד יש כבר חצי באר גדישה.

גדישה נבנת לפי גודל הטורבינה ולפי מהירות גזי הפלטה.

מהירות גזי הפליטה תלויה בסל"ד וגם בפתיחת המצערת, אך לא רק במצב של wot ישנה גדישה. היא נוצרת כבר לפני.

 

בהקשר לשאלתך, אני לא מבין למה להחליף למזרקים גדולים ברכב שלא בוצע בו שינוי? זה רק יגרום להצפות בסרק, ולתערובת עניה בסל"ד גבוה יותר(למרות שהחיישן למבדה יתקן את התערובת ויוריד זמן פתיחת מזרק).

בהקשר לטורבו, תרכיב map שקורא גדישה+ check valves ולא צריכה להיות בעיה.

אורן

פורסם

האפקסי אמור לתקן את הסטיות בתערובת. אבל זו היתה רק הכנה לפני השאלה על הגדישה.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

האם יש עוד דעות?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם
האם יש עוד דעות?
אתה צודק בקשר לכיוון של האפקסי.

 

אתה אמור לכוון אותו על 32- אחוז. (GIVE OR TAKE)....

 

 

עריכה:

אל תרכיב CHECK VALVE...

הוא משנה את הקריאה של המאפ...(האפקסי מקבל אתה נתון הכי חשוב שהוא צריך מהמפ)

 

check valve מרכיבים לרכבים שהותקן בו FMU.

קו---------------------------------------

פורסם

יש גם באפקסי הגדרות ל hi throttle ו low throttle.

אז מבחינת הרכב הנ"ל, הנמוך הוא עד 89% מצערת והגבוה הוא 90%+ מצערת. (ללא ערכי ביניים)?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם
יש גם באפקסי הגדרות ל hi throttle ו low throttle.

אז מבחינת הרכב הנ"ל, הנמוך הוא עד 89% מצערת והגבוה הוא 90%+ מצערת. (ללא ערכי ביניים)?

האפקסי ישתמש בהגדרות ה HIGH רק כשירגיש עומס (גדישה ע"פ המאפ). לכן אמרתי לא להוסיף שסטום חד כיווניץ

 

וב LOW כאשר לא תגדוש.

קו---------------------------------------

פורסם

לא נראה לי ש AFC מרגיש גדישה. הוא מיועד רק לרמות את המחשב בקשר לכמות האויר שנכנסת.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם
לא נראה לי ש AFC מרגיש גדישה. הוא מיועד רק לרמות את המחשב בקשר לכמות האויר שנכנסת.
האפקסי עובד לפי חיישן המאפ...

לפי הקריאה הוא משנה את כמות התיקון של הדלק.

 

CHARACTERISTICS:

Modifies air-flow meter signal (pressure signal in some vehicles) to optimize fuel-air ratio; Vacuum Fluorescent Display (VFD).

קו---------------------------------------

פורסם

איפה מוטי כשצריכים אותו? :twisted:

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

אה, חבל. :(

תודה בכל מקרה.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

×
×
  • תוכן חדש...