ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,539 נושאים בפורום הזה
-
קאיה פרייד
מאת חי ד-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
ליד הבית שלי חונה קאיה פרייד 99, אוטומטית, עם 87 אלף ק'מ. נראית במצב טוב, ויש עליה שלט 'למכירה'. מה דעתכם על האוטו מבחינת אמינות, עלויות אחזקה וסחירות? נוחות, ביצועים ואיבזור לא מעניינים אותי, כי אני כמעט ולא נוסע. הדבר היחיד שחשוב לי שיהיה באוטו זה מזגן שמסוגל לקרר בצורה טובה. ועוד משהו: במחירון אפרים מוהר של חודש מאי שיש לי, כתוב שהמחיר שלה הוא 37 אלף שח. בהנחה שזה מחיר המחירון שלה - עד לכמה אפשר להוריד את המוכר לדעתכם? תודה.
הודעה אחרונה מאת שמר, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
מדובר בפיג'ו 306 סופר סלון 1800 אוט' עם ארבע דלתות. האוטו יד ראשונה שנת 99' עם 65000 קילומטרא'ז (בדוק). עשיתי לרכב בדיקה מכון מבדק בהרצליה וקיבלתי תוצאות. אני אשמח עם תגידו לי מה דעתכם, האם מדובר בקניה כדאית וכמה ליעלה לי בהערכה גסה (אפילו מאוד) כל התיקונים. 1. לגבי נפילות לחץ וכד'- אין 2. מנוע, מערכת קירור, מערכת דלק, מערכת הצתה- רעש מערכת תזמון ושסתומים, קורוזיה וסימני נזילה בחיבורים, רצועה פגומה. 3. מערכת פליטה- דוד עמעם אחורי פגום (המסננים בדוד האחורי באגזוז) 4. סרן קדמי ומערכת היגוי- לתקן זוויות בהיגוי, נקישות במתלה. 5. שילדת הרכב , ליקויים בעלי משמעות נמוכה- מעיכות בקורות תחתית, פגיעות פח ופגמים בצבע +פגושים( יש מכות קלות וסריטות) , חסר ציר הגבלה לדלת נה…
הודעה אחרונה מאת שמר, -
-
(לא לא בשבילי, שלי יותר טובה ) חבר שלי רוצה לקנות A3 1.8T, הוא עוד לא סגור על מה בדיוק (150 או 180) - הוא יודע שהוא רוצה את הצורה היותר חדשה מהישנות (2001 ומעלה אם אני זוכר נכון) אבל לא חדשה מדי (לא יותר מ2002, כסף...) אני אישית לא מכיר טוב את ה A3 מהשנתונים האלה ובטח לא את ה1.8T, לפי מה שאני הבנתי ההבדל בין ה150 ל180 הוא לא מפות דלק שונות אלא דברים מכנים (שסתומים וכו'...) אז אפשר לשפר את שתיהן ולקבל עוד כ30 סוסים... לא רע. מחלות? שוק? סיפורים אישים? בקיצור - כל דבר שיכול לעזור לו לעשות את הדבר הנכון... אה - ואשמח לדעת אם מישהו מכיר 2001 180 כ"ס למכירה (הייתה בכלל חיה כזו אז?), בינתיים ראינו רק 150.
הודעה אחרונה מאת Shays, -
106.....
מאת איתיRallye- 1 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אני רוצה לקנות רכב ראשון בשבילי וחשבתי על פיגו' 106!(97 ומעלה הצורה החדשה) על איזה דגם אתם ממליצים לי? , האוטו בעיתי? , כמה עולה התחזוקה השנתית? , מה הבעיות העיקריות באוטו? תודה!!!!!
הודעה אחרונה מאת Guy, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
אני רוצה לקבל בבקשה תגובות על האוטו... סוזוקי סוויפט שנת 2002 20,000 ק"מ בסך הכל מנוע 1300 ... מבחינת נוחות, אמון, וכל מה שבא לכם להגיד עליו... תודה...
הודעה אחרונה מאת BLUE-R, -
-
- 4 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שלום, אני מעוניין בהמלצות לרכב, לנהג חדש (וטרי על הכביש) עד 40K הדרישות מהרכב הן - 1.מראה, אוטו "ספורטיבי", שיתאים לנהג צעיר, כן כן, כמה שגם אני שונא את זה, אוטו עם פוזה... 2.לאוטו אני מניח שעם הזמן יתווספו שיפורי יופי, ואולי עם הזמן גם מכניים. 3.אמינות היא דבר נוסף שנדרש מהרכב...חשוב שיהיה אמין ולא רכב שידוע עם מחלות למיניהם... אמממ וזהו תודה לכולכם.
הודעה אחרונה מאת OrB, -
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
מצאתי מאזדה 121 לקניה אבל המזגן שלה לא תקין (מרעיש מאוד). מישהו יודע כמה בערך עולה לתקן מזגן כזה? בהנחה שיהיה צריך להחליפו. תודה
הודעה אחרונה מאת Guy, -
-
- 9 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
אז כך,אני באר שבעי כפי שכבר ציינתי ובימים האחרונים אני משקיע את כל מרצי בחיפוש אחר רכב חדש,עד עתה נטלתי חלק עם המשפחה באוקטביה המצויינת שלנו אבל החלטתי להשקיע סכום נכבד ברכשית רכב פרטי, השם החם הוא סוזוקי בלאנו,שנת 96 שראיתי והתרשמתי מאוד..... מדובר ברכב מהשמורים שראיתי ועשה רק 110 אלף קילומטר...ללא תאונות וללא שאסי... הוא מעוניין ב-1000 שקל מתחת למחירון...מדובר ברכב יד רביעית....משתלם? מה בעצם המחירון?
הודעה אחרונה מאת Totti, -
גולף שנת 2000 1 2
מאת MATAN206XT- 17 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
הדגם שנת 2000 מנוע 1600 עם 100 כוח סוס השאלה שלי כמה הרכב מהיר ? כמו זריז ( כי הוא יחסית כבד בשביל רכב קטן ) ואם תוכלו לתת לי כמה שיותר פרטים על הרכב אני באמת ישמח כי אני הולך להשקיע 70000 שקל ואני רוצה להיות בטוח ! תדוה מתן 1
הודעה אחרונה מאת MATAN206XT, -
- 7 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
מתי התחלפו דיגמי ה106 מהצורה הישנה : לחדשה(בערך): איזה מהדגמים יותר טוב הישן או החדש ?
הודעה אחרונה מאת איתיRallye, -
בדיקה סרוחה
מאת bargal- 14 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
אהלן, קפצתי לביקור מפורום אופנועים, וברצוני ליידע ולקבל ייעוץ מכם, אשפי הרכב, בנוגע למקרה שאירע היום לבן משפחתי. פרטי המקרה חשובים ולכן , תסלחו לי , אבל בשביל לקבל את התמונה הגדולה אצטרך להאריך.אסמן באייקונים את הנקודות החשובות והחשודות במקרה הנ"ל. תאור המקרה: גיסי, בעקבות התבוננות בפורד פיאסטה, שנת 1996, אשר הועמדה למכירה, פנה אל הנהג והחל בבירור פרטים. מפה לשם, נראה לו הרכב שמור ומטופל והחליט לעלות לשלב הבדיקה. בעקבות בירור פרטים בנוגע לאחזקתו של הרכב, ציין המוכר שיש ברשותו היכולת להציג את כל סדרת הטיפולים מיום רכישת הרכב. לטענתו, למרות שהרכב יד שניה, מסתבר שהבעלים המקוריים טיפלו באותו מוסך הרצליאתי בו מטופלים כל רכבי המשפחה. הלך גיסי, עם המוכר, וכאשר גיסי …
הודעה אחרונה מאת bargal, -
- 6 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
איפה בכלל אפשר לקנות מחירון (של לוי יצחק כמובן)
הודעה אחרונה מאת Yehiel-33, -
- 5 תגובות
- 990 צפיות
אני רוצה למכור את הסובארו לגאסי שלי, ולקנות במקום או סובארו אימפרזה 93, ידני. או פיז'ו 106 מודל 93-95 דגמים XR או XSI. מה עדיף לי ?
הודעה אחרונה מאת הראל, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
לפני שנה מצאתי אבל פשוט לא זוכר את הכתובת של האתר עם מישהו משיר או יכול לעזור תודה רבה!!!
הודעה אחרונה מאת shay69, -
-
- 6 תגובות
- 1 אלף צפיות
האם הרכב שנתון 98\99 נחשב אמין וזול לאחזקה באופן יחסי? ידועות מחלות ספציפיות?? ובכלל כל מי שיכול לתרום ולהביע את ניסיונו האם הרכב אמין! תודה
הודעה אחרונה מאת bender, -
- 4 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
אני עוד 10 דקות יוצא מהבית לכיוון חיפה ( חצי שעה נסיעה ) אחותי תדווח לי בדך חח הולך בכול מקרה אם אין לכם מספר זה עדיף מכלום אבל אם תוכל לתת פרטים מלאים זה יהיה מצויין ! תודה רבה מתן
הודעה אחרונה מאת fixxxer, -
- 2 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
אני מעוניין לרכוש רכב יד שניה (ומעלה...) העלו בפני את האופציה של רכב מהשכרה/ליסינג, דרך חברות ההשכרה (SIXT, אויס, יורופקאר, אלדן וכו'). מישהו יכול לפרט את היתרונות והחסרונות ברכישה רכב מליסינג או מהשכרה? תודה.
הודעה אחרונה מאת לוויתן, -
מחירון 106
מאת איתיRallye- 2 תגובות
- 750 צפיות
מצאתי אוטו בשבילי שנת 1999 פזו 106 מנוע 1.4 אוטומטי אבל אני לא מוצא בשום מחירון 106 1.4 אוטומטית..... מישהו יודע מה המחירון?
הודעה אחרונה מאת איתיRallye, -
- 1 תגובות
- 941 צפיות
* ראשית, הרכב איננו בשבילי. הוואנדורה סיימה את חייה הקצרים בחיק המשפחה - הלך ראש מנוע. וזה עסק שלא שווה להתעסק איתו. במיוחד ברכבים אמריקאים. עדיף למכור לחלקים הדרישות הם: - אמינות - מרחב פנימי בינוני (כמו של וואנדורה מקוצרת) - מרחב פנימי גדול לנהג - נוחות - רכב שיכול לספוג "התעללות" - הסכום שעומד לרשותנו עומד על 14,000. (לא כולל ביטוח ורישיונות) * קוריאניות יורדות מן הפרק. מה אתם אומרים? להסתכן בעוד וואנדורה ולחיות עם היד על הדופק, או לעבור למשהו יותר אמין. אולי יש חלופה לטנדר כלשהו? אך בסכום שיש לנו הטנדר היחידי שאפשר לקנות הוא טנדר סובארו (אני לא אמשיך לפרט...)
הודעה אחרונה מאת zik, -
- 2 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
אני מתלבט בין מזדה 3, 1600 4 דלתות לבין הקורולה החדשה, שתיהן אוט'. מה המלצתכם מבחינת אמינות, כיף בנהיגה, סחירות בעתיד, נוחות, מרווח פנים, חסכון בדלק וכיוב'. יצוין כי האוטו מיועד למשפחה עם שני ילדים.
הודעה אחרונה מאת sronis, -
-
- אחראי פורום
- 14 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
או שזה בלתי אפשרי..(1 ל100). אני רוצה לקנות רכב ב5000 ש"ח(יש מצב שאוסיף קצת לדגם של 86) ככה לתקן את האוטו קליל-עוד איזה 2000 ש"ח. יש סיכוי למצוא פיאסטה במצב טוב (אחרי 18 שנה על הכביש) שלא תשב כל חודש במוסך והתיקונים שלה יעלו לי יותר מהאוטו.? כאילו יש מצב שאוכל להשיג פיאסטה מאנשים מבוגרים כי אמרו לי שמצעירים לא ממש כדאי לקנות-האוטו בדרך כלל קרוע ולא שמור(בדרך כלל). ו האם זה נכון שמצעירים לא מומלץ לקנות(כי בטח רוב בפיאסטות הן של צעירים וכמעט בטוח אצטרך לקנות ממישהו צעיר). תודה.
הודעה אחרונה מאת חנן-ג'יפולוג, -
-
- 4 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
אמנם הייתי מעוניין בהתחלה בדגם של 1.6, אבל נתקלתי באחת מנוע 2.0 מאד יפה במחיר טוב, הרכב יד 5 150 אלף ק"מ, עם בעיות ככל המגאנים - סאנרוף לא עובד, הגג דהוי בגלל השמש ושטויות קוסמטיות, בכל מקרה המחיר בהתאם ומוכר גמיש - עד 9 מתחת למחירון, עכשיו- כעקרון זה יוצא לי כמו מגאן 1.6 משנים 97-96, ואי אפשר להשוות את האוטו אליהם מבחינת אבזור וכוח (האוטו בעל אופי סמי-ספורטיבי לעומת ה1.6 שלא סוחבות בגרוש), הדברים היחידים שמפחידים אותי- ביטוח לנהג חדש, דלק, טיפולים וחלקים. בבקשה תענו לי האם ההפרש במחירים של הפחדים הנ"ל משמעותיים אל מול המגאן קופה 1.6? האם הרכב אמין יותר או פחות? יש עוד משהו שכדאי לשקול לפני בדיקה? בכל מקרה כך או כך הרכב יהיה ידני (והספציפית ה2.0 הזו שחורה ) תענו…
הודעה אחרונה מאת Discover, -
- 1 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
מה אתם אומרים על האוטו הזה שמורה טיפולים בזמן עם איזה 100,000 ק"מ ב 40,000 ש"ח יש לכם אולי מפרט טכני של האוטו? תודה מראש עמית.
הודעה אחרונה מאת kompy, -
- 5 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום.. תמיד רציתי לקנות אימפרזה טורבו...וסוף סוף אני יכול, אבל רק לדגם הראשוני שלה.. והייתי רוצה לדעת את התכונות של האימפרזה הראשונה, איזה דגמים יש ומה המחיר הכי זול שיכול להיות לה.. ואם היא שווה את המחיר.. תודה מראש..
הודעה אחרונה מאת אורן 16V, -
סובארו גסטי
מאת David-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
שלום לכולם , מצאתי מכונית שאני חושב שהיא אכן מתאימה לצרכים שלי , הרכב המדובר הוא ג'אסטי שנת 93 מנוע הזרקה , 120K ק"מ יד 2 . המחירון של הרכב הוא 14730ש"ח , אני דיברתי איתו על מחיר של משהו כמו 13K ואני מאמין שאני יכול לסגור איתו על מחיר דומה מאוד . בעיה מתחילה שאני הלכתי למוסכניק שלי ושאלתי אותו מה דעתו על המכונית ועל המחיר . הוא אמר לי שזה המון כסף ולא שווה להשקיע על המכונית הזאת כל כך הרבה כסף , לפי דבריו המכוניות האלה נמכרות במחירים של 8K-9K ש"ח . עכשיו אני לא יודע להחליט , או שאני חיי בסרט ואני לא יודע לקנות מכונית (יכול להיות, אבל אני מקווה מאוד שלא... או שהוא זה שקצת מסטול והוא מגזים . אני בדקתי כבר כמה מכוניות ואני יודע שכולם פחו…
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- 11 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום לכל חברי הפורום! קודם כל חשוב לי לציין כי הרצתי חיפוש אבל לא מצאתי תשובה מספקת... בשעה טובה הגיע הזמן לרכוש רכב, התקציב נטו (ללא ביטוח, תיקונים וכיוב') עומד על 15 אלף שקל. פרטים שעלולים לעזור - אמינות (מן הסתם), התנהגות ספורטיבית יחסית (לא אונו), מנוע 1.4 ומעלה, הגה כוח (מומלץ), ידנית, קטנה יחסית, נוחות ואיבזור פחות קריטי, חשוב שהאוטו יהיה כמה שיותר "יפה" (ולא מדובר בפוזות). חשבתי על פג'ו 106/205 שנתון 93/94 (עם פזילה גדולה לעבר ה-106) דעתכם? תודה מראש!
הודעה אחרונה מאת carisma kfir, -
- 5 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
פירסמתי ב"קניה ומכירה" שאני מחפש רנו 5 GT טורבו (לא טורבו 2 כמובן),ועל כך יש לי מספר שאלות: -מה הסיכוי למצוא אחת,בכל מצב כמובן? -מה טווח המחירים שבהן הרכב הנ"ל נסחר? -והאם לרכב יש תכונות היגוי ספורטיביות (כמו 205 GTI למשל)? (וכמובן אם למישהו יש אחת בכל מצב בשבילי ליצור קשר בהודעה פרטית ) (ומנהלים אם זה לא הפורום הנכון לפרסום ההודעה,סליחה מראש)
הודעה אחרונה מאת איתיRallye, -
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
שלום לכולם חבר טוב מחפש רכב שישמש אותו בעיקר לעבודה לאחר בירורים וויכוחים ועקשנות מצידו הוא מעוניין ברכב משפחתי בעיקרון (סגנון הלאנטיס, אימפרזה, אסטרא) הוא רוצה רכב בסביבות ה-70/80 אלף... שיהיה בין מקסימום 3... אוטומט (נמאס לו מהרכב הידני שיש ברשותו עכשיו... הוא לא מעוניין בדיזל, למרות שהוא יעשה משהו כמו 30,000 בשנה מינימום.... הוא לא מבין שזה יחסוך לו המון כסף ויהיה יותר נוח ממנוע בנזין בעל נפח זהה (ככה זה במנועים החדשים, לא?) מה אפשר להציע לו? נ.ב כמובן שחשוב לו האמינות/טיפולים וכדומה... רמי
הודעה אחרונה מאת gmb, -
-
- 1 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
אני הולך לבדוק רכב ביום שלישי הקרוב, והמוכר אמר לי שהוא מתחייב לשאסי, גיר ומנוע בבדיקה. עכשיו התחייבות לשאסי זה ברור- אם יש פגיעה בשלדה אז הבדיקה עליו, אבל מה בקשר לגיר והמנוע, איך מנסחים בעיית מנוע בזכרון דברים? הרי באוטו שנת 96 תמיד יהיו בעיות מנוע פה ושם, אמרו לי שמעריכים את זה באחוזים או משהו כזה, בקיצר תעזרו לי פה...
הודעה אחרונה מאת roei, -
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 2 אלף צפיות
כונס נכסים מציע אותה ב42 אלף שקל (הוא לחוץ על כסף .) כמעט בלי קילומטראז' שמורה מאוד. שווה ? יהיה לה שוק למכירה עוד שנה שנתיים ?
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
מי מחובר 55 משתמשים רשומים, 12 אנונימיים, 331 אורחים (הצג רשימה מלאה)
- רפי לין
- Tal7
- EliC25
- Golf_91
- SlowRide
- MRobot
- SurfHigh
- Shay Shd Dave
- Assafo2
- Yoyo770
- גולדן191
- nechmya
- igor8s
- ברווז
- Arielz2405
- שביט
- yuvk
- פינדר
- Paprika-Metuka
- פאר האורה
- סולל הדרך
- meir_gi
- amosbmw
- מיץ פטל
- shlomiko
- פריג'י
- Shay_u
- guy.a
- om2
- hans
- Supertigre
- עמרי לייט
- Itaiosh
- יובל .מ.
- winner
- nadavd4
- kagan217
- mcaspi
- פיזיקאי שימושי
- Nakamichi
- יוני3227
- לירון .ה.
- Pavlik
- Matan1515
- PASHUT
- Ron Poh
- matan_mil
- orsh99
- פשטות
- zvit
- אברהם א
- Avia
- mottis
- misterb
- הרקוליטו
