ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,537 נושאים בפורום הזה
-
- 5 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
האם כדאי להכנס לזה בהתחשב שהצריכת ק"מ היא לא כזו גבוהה והאם ההבדל בין ההוצאות של טיפולים, טסט שנתי וכו... יקרים בהרבה מהבנזין? תודה מראש
הודעה אחרונה מאת דן-אברהם, -
- 2 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום לכולם. התקציב עומד על כ 35K + כסף לישור קו בצד.. בעברה הייתה לי קליאו RSI.. שלא ידעתי איתה בעיות בכלל למעט מתג של מזגן ... אחריה הייתה לי פונטו GT שהיא הייתה בידיוק ההפך מהרנו מבחינת אמינות... אח ללא ספק האוטו היה טיל. . . עכשיו אני מחפש משהו אחר מעניין יותר.. מצאתי מכונית שהיא מן חלום כזה בישבילי .... והיא 325 מוגל 87 ידנית שנראה שמורה מאוד, יד רביעית עם 170 קילומטרים על השעון שנראים קצת לא מציאותייה אבל שיהיה... בכל מקרה קראתי על האוטו בנט והוא אמור להיות דיי אמין יחסית למודל שלו עם הוא שמור ומטופל כראויי... אבל מה שמפחיד אותי אוטו כזה ישן ועוד שזה במוו אני חושב אני לא יתמודד עם עלויות ההחזקה שלו , אז אני חושב האוטו ישאר בינתיים כ "חלום".. אלה א…
הודעה אחרונה מאת BLUE-R, -
-
- אחראי פורום
- 24 תגובות
- 3.4 אלף צפיות
אני מחפש רכב ראשון לנהג חדש (אני). הרכב יסע מעט מאוד, בעיקר נסיעות קצרות עם נוסע 1-2 (הנהג לבדו לרוב). לבטח פחות מ 10,000 ק"מ בשנה. בכל מקרה, אני מעדיף משהו שיתפקד כראוי גם בנסיעות קצת יותר ארוכות. התקציב, כאמור, 20-30 אלף ש"ח. סדר העדיפויות: 1. אמינות - אין לי זמן/כסף/רצון לראות מוסך. 2. נוחות, בעיקר לנהיגה. 3. מראה - יש לי סלידה מסויימת ממכוניות מיני ואעדיף "משפחתית". אני מוכן לשלם קצת יותר בשביל זה, אך מצד שני, אני מוכן גם להתפשר אם אמצא מיני טובה בעלת מראה נסבל. עדיף כמובן שנתון כמה שיותר גבוה. התקציב די גמיש, אני יכול לגלוש מעט לשני הכיוונים. * כבר נברתי בנבכי הפורום בחיפוש אחר שאלות דומות, אך עדיין אין לי מושג לאיזה כיוון אני רוצה/צריך ללכת…
הודעה אחרונה מאת sagi, -
-
טוב למי שזוכר אני במסע חיפושים אחר פיאט בראבו במחיר ומצב סביר.. האחרונה שמצאתי בסוף התברר שהיא יד 5 והחלטתי לוותר... ראיתי הלילה בראבו 1.6 ידנית עם שלט למכירה: שנת 97 95K ק"מ,ח"ח וה"כ.. נשמע לי טוב חוץ ממכמה דפיקות בפח שראיתי ואם זה רק פח באמת והאוטו עם שלדה נקייה, והמוכר מוכן להוריד במחיר על תיקוני הפחחות אז סבבה...בכל אופן מחר אני יתקשר לבדוק.. מה שמפריע לי זה שהאוטו לבן ואת האוטו הספציפי הזה אני ממש לא אוהב בלבן...חשבתי שהצבע לא ימנע ממני לקנות אוטו כשאני ימצא אבל זה ממש מפריע לי... אז רציתי לשאול כמה עולה לצבוע את האוטו כולו לנגיד תכלת מטאלי או שחור מטאלי...והאם זה כדאי? מוסיף לערך של האוטו משהו או אולי מוריד?... תודה רבה לעונים עדי
הודעה אחרונה מאת EvilSting, -
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
1. האם יש דרך כלשהיא לבדוק את מצב המנוע חפני הבדיקה (כדי לא לשלם סתם...)? 2. הרכב הוא אפלאוז. אם יש בעיות במנוע יכולים לעלות על זה בבדיקה? (סליחה על הבורות)... יום טוב, ותודה!
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- 4 תגובות
- 7.2 אלף צפיות
מלבד באתר של הגה
הודעה אחרונה מאת srack, -
- 4 תגובות
- 983 צפיות
איך הרכב באופן כללי, יש לו איזשהי יכולת ספורטיבית? תוכלו בבקשה לפרט על המנועים שלה, 1.6,1.7 ו-2.0 . איך האמינות של האוטו, ביצועים וכו' תודה לכל העונים.. נ.ב. מישהו מכיר את האלפא מלוח פוקוס?
הודעה אחרונה מאת אסף, -
- 3 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
בדקתי היום רכב שנראה לי נחמד ואני מתכוון לקחת אותו לבדיקה סיכמתי עם המוכר שהוא מתחייב שהשילדה שלמה ושהמנוע חדש (ז"א שהלחץ לא ירד הרבה מלחץ של מנוע חדש, המוכר לא יכול להראות לי מסמכים של החלפת המנוע חוץ ממסמך שינוי מספר מנוע במשרד הרישוי). בטח הוא יסכים להתחייב על עוד כל מיני דברים קיצוניים כגון חלודה ממארת או בולמי זעזועים גמורים לדוגמא. השאלה היא, איך תתבצע הפרוצדורה, על הסכם כבר חשבתי בראש וזה לא אמור להיות מסובך, הבעיה היא מי בכל זאת ישלם בתחילה והאם לדוגמא אני אשלם ויתברר שהרכב לא עומד בתנאי ההסכם ולכן הוא יצטרך לשלם על הבדיקה אך פתאום יתכחש לזה כי הוא יודע שאני לא אתחיל לערב עורכי דין בשביל 400 שקל... לכן חוץ מהסכם לדעתי צריך להיות עוד הגנה מסויימת בשב…
הודעה אחרונה מאת BLUE-R, -
- 0 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
אבא שלי מתעניין ברכישה של האוטו , רציתי לשאול אתכם מה אתם אומרים על האוטו הזה ? ולקבל מכם פרטים נוספים עליו שידועים לכם תודה מראש
הודעה אחרונה מאת EvilSting, -
- 1 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אני מעונין לקנות רנו קליאו 96 1400 ידנית ? האם היא אמינה? עלות תיקונים ? תקלות נפוצות? ובכלל מה דעתכם על הרכב כי לי אין שום ניסיון איתו תודה
הודעה אחרונה מאת אביעד, -
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
שלום רב! אני מחפש רכב בסביבות העשרים אלף, כאשר הדרישות הן: ידני, בעיקר אמינות, ושלא "יזלול" דלק. מכיוון שאני חוסך כסף לרכב מהנה אמיתי, בינתיים אין כלל דרישה להנאה מנהיגה. האופציות שחשבתי הן: הסופר לנסר או הקורולה. אבל מה לעשות, יש רצוי ויש מצוי, ודי קשה לי למצוא את הנ"ל ידניות. אבל... מצאתי דווקא 2 דייהטסו אפלאוז, די שמורות. האחת שאני מתעניין בה היא דגם איקס המפואר, יד שנייה, 160 אלף ק"מ, 8 שנים אצל הבעלים, נראית שמורה מאוד, דורש 17. אבל... לפי מה שיצא לקרוא בהודעות הפורום לאפלאוז יש בעיות בראש מנוע אם לא השתמשו במים ירוקים. אין לי ידע גדול במכונאות , והייתי שמח אם תעזרו לי: 1. הכוונה לשימוש במים ירוקים היא בקירור המנוע? 2. המוכר טוען שכל …
הודעה אחרונה מאת aa123, -
-
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
דודה שלי רוצה לקנות רכב חדש ברמה של מזדה 3, הונדה סיויק, ניסן אלמרה, מגאן, קורולה, פוקוס. בבקשה תעזרו לי.. היא סומכת עלי שאני אגיד לה מה לקחת. דרך אגב. גרסאות ה-2 ליטר מועדפות
הודעה אחרונה מאת roee, -
-
- 0 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
נראית נפלא מבחוץ,יד ראשונה,עשתה 146,000 ק"מ.מישהו מכיר את היתרונות/החסרונות של האוטו הזה???
הודעה אחרונה מאת שלומיקו, -
-
- אחראי פורום
- 9 תגובות
- 2.6 אלף צפיות
מחר אני הולך לרכוש סובארו אימפרזה מליסינג מימוני - בעל הרכב שילם והראה לי תשלום לחברת המימון - ברשיון רשום את שם חברת המימון ובעלים 000 השאלה שלי היא האם מחר שהעביר בעלות אני יהיה 001 ? האם ניתן להעביר ישירות לאדם שקונה את הבעלות ? האם כאשר אעביר את הבעלות אליי יהיה רשום ברשיון 002 ? נא עזרתכם תודה דור
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- 15 תגובות
- 3 אלף צפיות
מצאתי סיטרואן ברלינגו שנת 2001 עם 96000 ק"מ. הרכב נמצא בטרייד אין של לובינסקי. לקחתי היום את הרכב לבדיקה בקומפיוטסט צומת ירקון ואלו הממצאים: מנוע---בלוק מנוע---הספק נמוך (45 כ"ס במקום 71) נזילת שמן רעש אביזרי מנוע/ רצועה ראש מנוע---רעש שסתומים מערכת קירור---תקין מערכת דלק---מערכת דלק והצתה---לתקן משאבת אספקה פליטת יתר עשן דיזל מערכת הצתה---תקין מערכת פליטה---תקין סרן קידמי ומערכת היגוי---מיתלה אחורי---בדוק הקבלת גלגלים בדוק מרווחי יתר קפיצים---בולמי זעזועים---בלאי יתר שלדת מרכב שילדה---שילדת מרכב משמעות שולית---סימני פגיעה לפנים סימני פגיעת קצה שילדה (ביקשתי לראות על מה מדובר ובחיבור מקדימה יש בדיוק שלוש שריטות קטנות הבוחן עצמו אמר שזה שולי בי…
הודעה אחרונה מאת eyalzo, -
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
א. מאיזו שנה התחילו להביא את הדגם עם המנוע של המולטיפלה עם 100 כ"ס ב. משהו יודע כמה מקום יש מאחור כאשר מוציאים את המושבים האחורים??? הכוונה, אני צריך לפחות 190 ס"מ בין הדלתות למושבים הקדמיים. בתודה מראש נדב
הודעה אחרונה מאת אלמוג שקיבל שינוי שם בגלל , -
-
האם מישהו יכול להתייחס בבקשה ל406 קופה מבחינת אמינות טיפולים וכו... תודה מראש
הודעה אחרונה מאת drugstore, -
- 7 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
חשבתי על מיני ONE.....משומשת וA3 שנת 2000 יש לכם עוד הצעות?
הודעה אחרונה מאת BMW_525_89, -
שלום לכולכם איזה רכב ספורט היתם ממליצים לי להביא בתקיצב הנ"ל תודה מראש לכל העונים
הודעה אחרונה מאת fixxxer, -
-
- אחראי פורום
- 25 תגובות
- 3.7 אלף צפיות
שלום, ההתיעצות היא עבור חבר. יש לו מגאן 1.6 ידנית, שנת 98 עם 110K ק"מ. הוא מאוד מרוצה ממנה, לא עושה בעיות, מצב טוב וכו'. הבעיה... הק"מ השנתי שלו הוא 30-35 אלף לשנה. הרבה מזה בין עירוני. הוא רוצה לעבור לדיזל, לא רוצה רכב קטן (סקסו), וכל הקסארה דיזל במצב ועם ק"מ מטורף. הוא חושב לרכוש ברלינגו שנת 99, הוא מצא 2, עם ק"מ סביב 150-170K, במצב טוב למדי. עכשיו נשאלת השאלה מה עדיף... ? להישאר עם המגאן ולהגיע לק"מ עצום תוך 3 שנים (מעל 200 אלף ) או לעבור לברלינגו, אומנם עם ק"מ גבוהה יותר (150+...) אבל דיזל? אני משער שמבחינה כלכלית אם מוצאים ברלינגו במצב טוב, המעבר כדאי. יהיה גם יותר קל למכור ברלינגו עם ק"מ גבוהה, נניח 250 אלף, מאשר …
הודעה אחרונה מאת BMW, -
-
- 4 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אבקש עזרה בבחירה מזדה 323 יד ראשונה שנת 96 שמורה מאוד עם ק"מ גבוה יחסית לשנת 96 טויוטה שנת 94 יד שניה עם מכות קלות חלקן מתוקנות ק"מ סביר רכב מטופל שני הרכבים עם תשלובת הילוכים אוטומטית תודה לכ המשיבים
הודעה אחרונה מאת הראל, -
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
היי, מה ההבדלים בין פונטו ספייס 60 לפונטו ספייס יאנג ? לא הצלחתי לאתר אפילו תמונות בשביל ההבדלים ביניהם.. אם מישהו מכיר ויכול לעזור.. תודה
הודעה אחרונה מאת חן פרחי, -
-
שלום לכל המקצוענים . הייתי רוצה לקבל מידע על הפיאט HGT ? מה נפח מנוע וכמה כוחות סוס ?? התנהגות כביש , תקלות מיוחדות מחירון וכ'ו . הרכב הזה שווה משהו ? שווה לרכוש אותו ? תודה לכולם .
הודעה אחרונה מאת Nakamichi, -
- 4 תגובות
- 2 אלף צפיות
רכב כמו רובר 600 שנת 96 יד שניה 130K ק"מ- מחירון 40. כמה לדעתכם יהיה מחיר טוב לקנות או יותר נכון כמה נמוך אפשר לנסות להוריד בלי להגזים
הודעה אחרונה מאת Nakamichi, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
אופל קורסה ג'וי 94 1400 יד 3 120000 ק"מ. יש ברכב הזרקה??? או פיאט בראבו שנת 98 יד 1 1400 עשה 80000 ק"מ. כמובן להתחשב באחזקה ובצריכת דלק? מה אתם חושבים 1.4 זה מנוע קטן לבראבו??
הודעה אחרונה מאת Nakamichi, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום יש לי פיאט טמפרה 94 1600. אני מאוד מאוד מרוצה מהאוטו. אין הוצאות על תיקונים וכאלה- הרכב אמין וגם אני לא מרגיש שהוא "שותה" דלק או משהו (תיחזקתי את האוטו די טוב מבחינת טיפולים וכאלה) בכל אופן - בגלל שאני לפני גיוס ורק אני נוהג באוטו אני מחפש רכב זול שיצרוך כמה שפחות דלק. רוב הנסיעות שלי הן בנעירוניות (130 קילומטר כל יום). ועוד שאלה שאף פעם לא מצאתי לה תשובה- בנסיעה בינעירונית (לא פקקים- נסיעה קבועה על תשעים) - איזה מכונית תצרוך יותר דלק למאה קילומטר- זאת עם המנוע הגדול או זאת עם הקטן? כלומר מה הכי משתלם 1600 1400 או 1100 (בהנחה שלא מעניין אותי בכלל ה"ביצועים" - רק להגיע ממקום למקום בזול) אז איזה מכונית כדאי לי לקנות? או שאולי לעבור לטמפרה מ…
הודעה אחרונה מאת spidrman, -
-
- 5 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
התקציב הוא 75K לרכב שנת 99 לפחות.. אוטומטית, נפח מנוע 1600-2000 לא אמריקאית. כי חשוב לי שיהיה שוק טוב לרכב. לא קטנה. שיהיה בגודל של רכב משפחתי נורמלי לפחות..אבל כמה שיותר גדול יותר טוב. יציבות על הכביש זה גם מאד חשוב. ורצוי שיהו לה גלגלים גדולים ורחבים כמה שיותר.. אני רוצה לשים ג'נט גדול. ברור שחשוב שיהיה גם יפה כמה שיותר.. ואמין חשבתי על 626 או 406 או משהו בסגנון.
הודעה אחרונה מאת B.R, -
205 GT / GTI 1 2 3
מאת Osboa Bono-
- אחראי פורום
- 36 תגובות
- 4 אלף צפיות
יש לי אפשרות לקנות 205 GTI 1.6 שנת 93 (יבוא אישי). יד 3 עכשיו אין לרכב תאונות (לפי מה שהמוכר אומר) ומבחוץ הכל נראה טוב ויפה.... גם בפנים המצב שלו סבבה.. הרכב עשה 145000 יש מזגן חלונות חשמל כמובן סנרוף וכו' הוא רוצה 20K אני מאמין שאפשר להוריד אותו ל 18K כל עוד הבדיקה יוצאת בסדר, מה אתם אומרים? ומה אתם אומרים על ה 205 GTI בכלל?? תודה!!
הודעה אחרונה מאת Liviur, -
-
- 4 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
האם מישהו יודע מה הנתונים הטכניים של אופל קורסה ספורט 1.4 (שנת 2000)?
הודעה אחרונה מאת Liviur, -
-
- אחראי פורום
- 14 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
אני חדש כאן בפורום ורציתי לשתף אותכם במחשבה המדירה שינה מעיניי בימים האחרונים.יש ברשותי תקציב של 15000 ש"ח לקניית רכב.כיוון שאני חולה על סיטרואן BX(מחלה ממארת... )אבל מודע לכך שהרכב הזה,אם לא טופל "כמו שצריך" במוסכים מורשים בלבד-אין לי מה להתקרב,החלטתי ללכת על BX שנת 92-93 מדגם TZS (העדפה למנוע 1900 )אולם היצע השוק לרכב זה מהשנתון ומהדגם שציינתי ממש ספורים ובודדים.אבל לא זה מה שרציתי להגיד לכם...אלא על זה שאני נוהג לשתף ברעיונותיי חברים קרובים(ללא ידע מיוחד במכוניות)ואלה "הוציאו לי את הרוח מהמפרשים" וגרמו לי להרהר שוב ושוב בבחירתי(למרות שזוהי אהבתי,ואהבה כידוע לא מחליפים...או שכן... אני כבר מבולבל לגמרי!)ןאמרו לי ללכת על היפניות הסטנדרטיות והמשעממות להחריד.אני לא אוהב י…
הודעה אחרונה מאת אייל, -
