Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות לגבי כדאיות של החלפת רכב בנזין ברכב דיזל.


Guy
שימו לב! השרשור הזה בן 7224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הוא היה צריך לקחת קסארה טורבו דיזל SXTD עד שנת 2000. במחיר הזה יכל להשיג 99-98 בקלות. אל תבהלו מה ק"מ המטורף, המכוניות הללו (ויש אחת אצלי בחנייה :p) עושות גם 450 בלי שהטורבו נהרס בתחזוקה נכונה, במקרה הכי גרוע שבו הרכב טופל באופן זוועתי הטורבו הולך ב 280 (ראיתי אצל נהג נודניק שכל הזמן היה מכבה תאוטו עוד לפני שנכנס לחניה.. חוסך בסולר כנראה)

ד"א - חלקים לרכב יש בשפע, והיום המחיר של הטורבו לא גבוהה. בין 3500 ל 5000 גג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי התלבטות דומה ונשארתי עם הבנזין.

ביטוחים לרכב דיזל יקרים מאוד, אגרת הרישוי השנתי לדיזל גבוהה מאוד גם כן והחלק היקר ביותר זה תיקונים- חלקים יקרים מאוד. כשמכניסים את אלמנט התיקונים (שהוא בעצם לא תמיד ידוע במלואו ברכב יד שניה) מגיעים למסקנה שלא כל כך בטוח שמעבר מבנזין לדיזל כדאי. יש לזכור שנקודת הכדאיות נחשבת ל 30K ק"מ , כך שתיקון יקר במיוחד יכול להביא לחוסר כדאיות.

ניתן להבין שהחבר שלך מכיר היטב את המגאן שלו ומתחזק אותה היטב, אז למה לעלות על סוס שאינך יודע אם יתחיל לצלוע כמה דקות אחרי שקנית אותו???

 

הביטוחים לרכבי דיזל לא יותר יקרים, מי סיפר לך את זה?

עלות הביטוח המקיף נגזרת משווי הרכב, ביקושו בשוק הגנובים, וותק נהיגה, מקום מגורים וכד'...

ממש לא משנה אם זה דיזל או לא.

אגרת הדיזל הינה 2323 ש"ח יותר מאגרת הבנזין ברכב עם דרגת רישוי מקבילה לשנה וגם היא אמורה להעלם בקרוב (אמן... אני משלם יותר מ5000 ש"ח לשנה על הA3 שלי...)

טיפולים ברכב דיזל בכלל לא יותר יקרים, הם היו יותר יקרים בימי הקרבורטורים העליזים (יותר או פחות...) אבל מאז שמנועי הבנזין הפכו להזרקה טיפולים ברכבי דיזל זולים יותר במעט (אין פלאגים, פלטינות וכד'... בנוסף המנוע עצמו אמין הרבה יותר (יותר כוח בסל"ד יותר נמוך, סל"ד יותר נמוך = פחות עבודת מנוע בזמן נתון)).

 

נקודת הbreak even נכון לעכשיו היא איזור ה25 אלף ק"מ (צריף לנסוע 25 אלף ק"מ בשנה בשביל להצדיק את תוספת האגרה, ברגע שהאגרה תעלם לא תהיה נקודת break even אפילו אם מחיר הסולר יעלה קצת (עדיין יהיו הנחות בתחנות ורכבי דיזל יותר חסכוניים...) מה שאומר שהוא יכול לחסוך אי-אלו זוזים בחישוב השנתי - ויותר מזה, הוא יכול לנסוע בלי לחשוב על עלות הדלק, לפני האודי שלי הייתה לי Golf TDI שנת 97' עם יותר מ200,000 ק"מ על השעון.

הרכב עשה 1 ל15 ולפעמים אפילו 1 ל18 (תלוי באופי הנהיגה) עם גיר אוטומאטי... מה שאומר שאתה יכול לעשות את כל ישראל בפחות מ150 ש"ח סולר...

אתה יכול לראות את הphp script שאני כתבתי לחישוב כדאיות, נסעתי בסה"כ 29 אלף ק"מ עם הגולף ויצא לי לחסוך כמה אלפים... -

http://car.disatnik.com

 

 

עצתי לבחור:

תנסה לגרד עוד קצת ותחפש Golf TDI מסוף שנות ה90' אם אין אפשרות לגרד אפשר להתפשר על הSDI, פחות חזק אבל עדיין מאוד חסכוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל באגרה עומד להיות מחוסל באדיבות משרד האוצר.

האגרה תהיה זהה (נחש אם תוזל לפרטיות או תתיקר למסחריות) :?

 

לדעתי ,כיוון שכל נושא הסולר לוט בערפל , כדאי לחכות.יש במשרד האוצר כל מיני תכניות , העלאת מחיר הסולר,כן הפחתת האאגרות,לא הפחתת האגרות...

 

ברגע שהמצב יתבהר ניתן יהיה להמליץ יותר בקלות.

כרגע מצבו די גבולי -אמנם הדיזל זול ביום יום ,אבל אגרה,ביטוח ואובדן ערך בעוכריו.

 

כך או כך, אם האגרה תהיה זהה וגם אם מחיר ליטר הבנזין יהיה זהה למחיר ליטר של סולר עדיין כדאי יהיה לקנות רכב דיזל הודות לצריכת דלק עדיפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני שקלתי את נושא המעבר מבנזין לדיזל, ואכן ביצעתי אותו לפני פחות משלושה חודשים.

 

בנושאים שהעלתי מספר פעמים בפורום זה, הראתי כי נקודת האיזון נמוכה הרבה יותר מזו שמקובל לחשוב עליה (30,000 ק"מ בשנה), ועומדת על בערך 9800 ק"מ בשנה.

 

למעשה, בתוך פחות משלושה חודשים כבר החזרתי את ההפרש בעלות האגרה השנתית (2323). מאז שהגיע לידי, עבר הרכב (פולו SDI 2001) מעט יותר מעשרת אלפים ק"מ.

צריכת הדלק הממוצעת (בנסיעה עירונית ובין-עירונית משולבת) עומדת על ליטר ל-18 ק"מ.

זאת, בהשוואה לצריכת דלק ממוצעת של ליטר ל-12 ק"מ ברכבי הקודם (אופל קורסה 1.2 אוטומטית).

לסיכום, אם תוך פחות משלושה חודשים החזרתי את עלות התוספת באגרת הרישוי, איני רואה סיבה, לכך שהוא ישאר עם המגאן במקום שיעבור לדיזל. בסכום העומד לרשותו הוא יכול להרשות לעצמו פולו 99, סקסו 2000 ואחרים.

 

אובדן הערך הגבוה יותר בדיזל (אם בכלל, כי לפי לוי יצחק לא ראיתי זאת), מתקזז עם העובדה, שרכב בנזין בעל ק"מ גבוה ביותר יהיה קשה מאוד למסירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני שקלתי את נושא המעבר מבנזין לדיזל, ואכן ביצעתי אותו לפני פחות משלושה חודשים.

 

בנושאים שהעלתי מספר פעמים בפורום זה, הראתי כי נקודת האיזון נמוכה הרבה יותר מזו שמקובל לחשוב עליה (30,000 ק"מ בשנה), ועומדת על בערך 9800 ק"מ בשנה.

 

למעשה, בתוך פחות משלושה חודשים כבר החזרתי את ההפרש בעלות האגרה השנתית (2323). מאז שהגיע לידי, עבר הרכב (פולו SDI 2001) מעט יותר מעשרת אלפים ק"מ.

צריכת הדלק הממוצעת (בנסיעה עירונית ובין-עירונית משולבת) עומדת על ליטר ל-18 ק"מ.

זאת, בהשוואה לצריכת דלק ממוצעת של ליטר ל-12 ק"מ ברכבי הקודם (אופל קורסה 1.2 אוטומטית).

לסיכום, אם תוך פחות משלושה חודשים החזרתי את עלות התוספת באגרת הרישוי, איני רואה סיבה, לכך שהוא ישאר עם המגאן במקום שיעבור לדיזל. בסכום העומד לרשותו הוא יכול להרשות לעצמו פולו 99, סקסו 2000 ואחרים.

 

אובדן הערך הגבוה יותר בדיזל (אם בכלל, כי לפי לוי יצחק לא ראיתי זאת), מתקזז עם העובדה, שרכב בנזין בעל ק"מ גבוה ביותר יהיה קשה מאוד למסירה.

 

זה בכלל שאתה לא לוחץ :)

הA3 TDI 2L שלי גומעת בסה"כ 14.5 ק"מ לליטר עקב העובדה שעד שמד המהירות לא מתייצב על 120 אני לא מוריד את הרגל מהגז... זה פשוט תענוג להרגיש את ה32.6 קג"מ ו140 סוסים בגב... :)

 

בגולף TDI (האוטו שהיה לי לפני זה) גמעתי ממוצע של 1 ל15.5 (גיר אוטומאטי עם שילוב של רגל כבדה) נתונים כאלה עלולים לשנות מאוד את המשוואה.

 

מה גם שצריך לקחת בחשבון שמחירי הסולר עלו באופן משמעותי (מ2 ש"ח לליטר בתחנות ליותר מ3 ש"ח תוך פחות משנה) ומחיר האגרה לא השתנה אפילו קצת, הסיבה נעוצה בעובדה ששינוי מחיר הסולר כרוך בהוראה של אגף המכס והמע"מ בעוד שינוי אגרת הרישוי מחייב חקיקה.

בנוסף - מה אכפת למדינה לעשות עוד קצת כסף על חשבוננו?

 

אני לא רוצה שיבינו אותי לא נכון - אני בעד דיזל, מנועים גמישים יותר שמזהמים פחות, חסכוניים יותר וכו' - אבל break even של 9800 ק"מ זה קצת אופטימי מדי וכנראה לא יהיה נכון ברוב המקרים (אצלך אולי כן - אבל אצל רוב האנשים לא...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני שקלתי את נושא המעבר מבנזין לדיזל, ואכן ביצעתי אותו לפני פחות משלושה חודשים.

 

בנושאים שהעלתי מספר פעמים בפורום זה, הראתי כי נקודת האיזון נמוכה הרבה יותר מזו שמקובל לחשוב עליה (30,000 ק"מ בשנה), ועומדת על בערך 9800 ק"מ בשנה.

 

למעשה, בתוך פחות משלושה חודשים כבר החזרתי את ההפרש בעלות האגרה השנתית (2323). מאז שהגיע לידי, עבר הרכב (פולו SDI 2001) מעט יותר מעשרת אלפים ק"מ.

צריכת הדלק הממוצעת (בנסיעה עירונית ובין-עירונית משולבת) עומדת על ליטר ל-18 ק"מ.

זאת, בהשוואה לצריכת דלק ממוצעת של ליטר ל-12 ק"מ ברכבי הקודם (אופל קורסה 1.2 אוטומטית).

לסיכום, אם תוך פחות משלושה חודשים החזרתי את עלות התוספת באגרת הרישוי, איני רואה סיבה, לכך שהוא ישאר עם המגאן במקום שיעבור לדיזל. בסכום העומד לרשותו הוא יכול להרשות לעצמו פולו 99, סקסו 2000 ואחרים.

 

אובדן הערך הגבוה יותר בדיזל (אם בכלל, כי לפי לוי יצחק לא ראיתי זאת), מתקזז עם העובדה, שרכב בנזין בעל ק"מ גבוה ביותר יהיה קשה מאוד למסירה.

 

זה בכלל שאתה לא לוחץ :)

הA3 TDI 2L שלי גומעת בסה"כ 14.5 ק"מ לליטר עקב העובדה שעד שמד המהירות לא מתייצב על 120 אני לא מוריד את הרגל מהגז... זה פשוט תענוג להרגיש את ה32.6 קג"מ ו140 סוסים בגב... :)

 

בגולף TDI (האוטו שהיה לי לפני זה) גמעתי ממוצע של 1 ל15.5 (גיר אוטומאטי עם שילוב של רגל כבדה) נתונים כאלה עלולים לשנות מאוד את המשוואה.

 

מה גם שצריך לקחת בחשבון שמחירי הסולר עלו באופן משמעותי (מ2 ש"ח לליטר בתחנות ליותר מ3 ש"ח תוך פחות משנה) ומחיר האגרה לא השתנה אפילו קצת, הסיבה נעוצה בעובדה ששינוי מחיר הסולר כרוך בהוראה של אגף המכס והמע"מ בעוד שינוי אגרת הרישוי מחייב חקיקה.

בנוסף - מה אכפת למדינה לעשות עוד קצת כסף על חשבוננו?

 

אני לא רוצה שיבינו אותי לא נכון - אני בעד דיזל, מנועים גמישים יותר שמזהמים פחות, חסכוניים יותר וכו' - אבל break even של 9800 ק"מ זה קצת אופטימי מדי וכנראה לא יהיה נכון ברוב המקרים (אצלך אולי כן - אבל אצל רוב האנשים לא...)

 

תראה, שנינו צודקים.

 

אני התייחסתי לכלי רכב שעונה על ההגדרות שגיא ביקש. הוא לא ביקש אודי או גולף, כיוון שאז גם תקציב משולש מ-40 אלף הש"ח לא היה מספיק. הוא ביקש רכב דיזל ב-40-45 אלף ש"ח. אתה גם הזכרת דגמים אוטומטיים שלוגמים יותר סולר לכל ק"מ. ברור שכלי רכב כבד יותר עם ביצועים טובים יותר ואוטומטי לא יעשה ליטר ל-18 ק"מ, אבל גם במקרה הזה נקודת האיזון טובה מאוד.

 

ההפרש היום בין ליטר לסולר לליטר בנזין עומד על בערך 2 ש"ח (לאחר הנחות, כמובן).

רכב בנזין, שעושה 12 ק"מ לליטר, עולה לך 42 אג' לק"מ (5/12 = 0.42).

רכב דיזל, שעושה 15 ק"מ לליטר, עולה לך 20 אג' לק"מ (3/15 = 0.20).

 

ההפרש, 22 אג' לק"מ, מחזיר עצמו תוך 2323/0.22 = 10560 ק"מ.

נקודת איזון כזו, המתאימה לרכב מהסוג שציינת, גם היא נמוכה מאוד מהרף הידוע של ה-"30 אלף ק"מ בשנה".

 

קח בחשבון שכאשר עולה מחיר הדלק, הסולר עולה באחוז נמוך יותר מזה שעולה הבנזין, וכאשר ישנה ירידה במחיר הדלק (כמו לפני שבוע) הוא יורד באחוז גבוה יותר. ההפרש בינהם רק גדל בלי קשר לשינוי במחיר הדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

האם למישהו יש מידע לגבי צריכת דלק של ברלינגו בנסיעה עירונית \ בין עירונים? עדיף עם רכב עם 150 אלף ק"מ לפחות. חבר שלי ראה רכב, והבעלים טוען שהרכב עושה 1 ל 12 מחוץ לעיר. נשמע לי גבוה משהו... אבל מצד שני הוא אמר שהוא לא בטוח לגמרי, בלה בלה...

 

האם למישהו יש מידע?

 

תודה,

 

גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מגאן דיזל המליצו לו גם לא לגעת, למישהו יש ניסיון עם הרכב הנ"ל?

 

לי יש.

 

בצבא.

 

לאוטומטיות ישנה בעייה עם הגיר, חוץ מזה לא נצפו בעיות מיוחדות אחרות.

 

דניאל.

 

נ.ב.

אני ע.קצין רכב של 30 רכבים בינהן מגאן קלאסיק (אוטומטי), מגאן, קנגו (גם היא ללא בעיות מיוחדות) ועוד...

 

באיזה צבא אתה נמצא?

 

אני גר עם כל המגאנים של היח' שלי במוסך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם למישהו יש מידע לגבי צריכת דלק של ברלינגו בנסיעה עירונית \ בין עירונים? עדיף עם רכב עם 150 אלף ק"מ לפחות. חבר שלי ראה רכב, והבעלים טוען שהרכב עושה 1 ל 12 מחוץ לעיר. נשמע לי גבוה משהו... אבל מצד שני הוא אמר שהוא לא בטוח לגמרי, בלה בלה...

 

האם למישהו יש מידע?

 

תודה,

 

גיא

 

 

מניסיון של שנתיים עם 2 ברלינגו מודל 97 (אחת עם כ- 200 אלף ק"מ ושניה עם כ- 100 אלף) צריכת הדלק בנסיעה משולבת (80% בינעירוני) אכן 12 ק"מ לליטר, אולי מעט יותר

טובה - 1 ל-13 ברכב עם 100 אלף.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מגאן דיזל המליצו לו גם לא לגעת, למישהו יש ניסיון עם הרכב הנ"ל?

 

לי יש.

 

בצבא.

 

לאוטומטיות ישנה בעייה עם הגיר, חוץ מזה לא נצפו בעיות מיוחדות אחרות.

 

דניאל.

 

נ.ב.

אני ע.קצין רכב של 30 רכבים בינהן מגאן קלאסיק (אוטומטי), מגאן, קנגו (גם היא ללא בעיות מיוחדות) ועוד...

 

באיזה צבא אתה נמצא?

 

אני גר עם כל המגאנים של היח' שלי במוסך.

 

גר איתם במוסך ?? על מה ? החלפת נורה קידמית ? טסטים ? כיוון אורות ? פאנצ'רים ? טיפולים ?

 

אני מדבר על בעיות ריציניות. אצלי חוץ מ2 מכוניות בעייתיות לא היו לי בעיות מי יודע כמה.

 

אל תשכח שזה אוטו שעבר 120K ל-פ-ח-ו-ת ויש לציין שלא היה לו ק"מ אחד "קל".

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא שלום!!

 

פעמיים בשנתיים האחרונות יצא לי לבדוק את אותו עניין בדיוק של המעבר מבנזין לדיזל ובעיקר לברלינגו :

 

הרכב של חברך הינו מגאן דיזל (לא שמתי לב אם אוטומט או ידני)..

 

בכל מקרה, מנסיון, המגאן לאחר ק"מ גבוה סובלות מהרבה ליקויים והבלאי גבוה מאוד יחסית לשאר המכוניות המשפחתיות. (במידה והרכב הוא אוטומט, צפה גם לבעיות בגיר)

 

בק"מ שהחבר שלך עושה אכן הייתי ממליץ בחום על מעבר לברלינגו..

מה גם שהק"מ שהוא יצבור עם השנים רק יזיקו.

 

לגבי ההבדל בביטוחים, הברלינגו המסחרית נכון לעכשיו זולה מרכבי דיזל הפרטיים..ועדיין בהשוואה למספר הק"מ היא כדאית.

 

ברלינגו עם ק"מ גבוה/150k ומעלה כמו שציינת לא אמורה להוות בעיה לקניה, המנוע אמין וחלק מאוד ומסוגל להגיע למעל מחצי מיליון ללא קושי.

 

צריכת הדלק תלויה באופן נהיגה ואפשר לסחוט צריכה של 1 ל15/16 בנסיעה רגועה ומתונה.

והיא גם תיהיה חסכונית מרכבי הטורבו דיזל המוגדשים.

 

(נסעתי עם ברלינגו מזכרון יעקב עד אילת וחזרה בכ-180 ש"ח עם מטען כבד ו-4 אנשים בנסיעה מאוד מהירה בכביש 6)

 

שוב אני ימליץ בחום (לפי המידע שרשמת) שהברלינגו עדיפה וכדאית.

 

מה שכן, רצוי לבדוק בברלינגו זה כל מערכת צנרת הקירור כולל הצנרת בדשבורד... מנסיון-חשוב מאוד..

 

(כל הדברים פה הם מנסיון נהיגה של כ-שנתיים על מספר מכוניות ברלינגו שונים)

 

אמיר..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...