Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] ניקוי מערכת הקירור + החלפת נוזל קירור G12 בפולו 97


גידי 24
שימו לב! השרשור הזה בן 4575 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שבת שלום לכולם.

ליפני שבוע בערך פתחתי נושא בקשר להחלפת נוזל קירור שקיים אצלי במערכת לנוזל קירור יעודי שהוא G12, והמליצו לי לשטוף את כל המערכת ליפני החלפת הנוזל, אז בעזרת הסבר מפורט ממרק10 יצאתי לעבודה והנה התהליך :

קישור לנושא שבו קיבלתי את התהליך שצריך לבצע : http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=406523

 

חומרים :

מלח לימון :

attachment.php?attachmentid=268126&d=1323471144

גאפ'קה (פלייר פטנט) :

attachment.php?attachmentid=268127&d=1323471144

כלי מדידה :

attachment.php?attachmentid=268128&d=1323471907

משפך :

attachment.php?attachmentid=268129&d=1323471907

כפפות :

attachment.php?attachmentid=268130&d=1323471907

נוזל קירור (G12) :

attachment.php?attachmentid=268131&d=1323471907

attachment.php?attachmentid=268132&d=1323471907

דלי.

 

בקבוק ליטר וחצי ריק.

 

צינור גינה.

 

ג'ק (מגבה).

 

וכמובן הדבר הכי חשוב :mm_tongue :

attachment.php?attachmentid=268133&d=1323471907

img0947f.jpg

img0979m.jpg

img0948u.jpg

img0983oz.jpg

img0984am.jpg

img0963y.jpg

img0964vv.jpg

img0985wl.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

המשך:

תהליך העבודה :

 

1) מעבירים את הבורר של המזגן למצב חימום, מרימים את הרכב עם הג'ק (לא לשכוח לתת חיזוק שהרכב לא יהיה רק על הג'ק), נכנסים מתחת לרכב ומחפשים את הצינור שהולך לתחתית הרדיאטור.

attachment.php?attachmentid=268150&d=1323473089

2) בעזרת הגאפ'קה תופסים את שני קצוות הבנד, לוחצים בשביל שהקוטר יגדל, ומזיזים את הבנד אחורה שלא ילחץ את הצינור על ההלבשה.

attachment.php?attachmentid=268151&d=1323473089

3) יוצאים ממתחת לרכב, לא מפרקים את הצינור רק משחררים את הבנד, ומורידים את האוטו למצב ישר.

4) מכניסים את היד מלמעלה או מהצד למטה תופסים את הצינור ומתחילים לשחק איתו לצדדים ומעלה מטה עד שהוא יוצא וכל המים נשפכים.

attachment.php?attachmentid=268152&d=1323473089

attachment.php?attachmentid=268153&d=1323473089

אזהרה: בכוונה רשמתי מלמעלה או מהצד למטה, המים במערכת הקירור פועלים תחת לחץ ובטמפ' גבוה (90-110 מעלות צלזיוס) לכן לא מומלץ שהמים האלו ישפכו עליכם יש לבצע זאת בזהירות...

5) לאחר שהכל יצא, מרימים את הרכב שוב, מחברים את הצינור בחזרה להכניס עד הסוף, לסגור את הבנד עליו ולהוריד את הרכב למצב ישר.

attachment.php?attachmentid=268154&d=1323473089

6) לוקחים דלי וממלאים אותו במים רותחים 4 ליטר, ומוסיפים על כל ליטר מים 100 גרם מלח לימון.

attachment.php?attachmentid=268155&d=1323473089

7) לוקחים את המשפך, מכניסים למיכל העיבוי ושופכים מהדלי את התמיסה שיצרנו לתוך מיכל העיבוי בקצב איטי, עד קו המקסימום וסוגרים את הפקק של מיכל העיבוי.

attachment.php?attachmentid=268157&d=1323473215

8) מניעים את הרכב ונותנים לו לעבוד בערך 15 דקות בסל"ד סרק. זמן לסיגריה.

9) לאחר מכן מכבים את המנוע, מרימים את הרכב וחוזרים על שלבים 2-4, לוקחים צינור גינה ומתחילים להזרים מים למיכל העיבוי בשביל לשטוף את מלח הלימון ושיצא מלמטה מהרדיאטור (עד שתראו מים נקיים). ואז עושים את שלב 5 שוב, וממלאים את המערכת שוב במים, מניעים את הרכב שוב לזמן של 15 דקות על מנת לנקות את כל שאריות מלח הלימון מהמערכת, לאחר מכן חוזרים על כל השלב הזה (9) והשלבים שבתוכו עד לקטע של מילוי המערכת.

attachment.php?attachmentid=268156&d=1323473089

img0935wj.jpg

img0937i.jpg

img0941cy.jpg

img0938g.jpg

img0951x.jpg

img0944af.jpg

img0943oq.jpg

img0959up.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך:

 

10) לוקחים את נוזל הקירור שלנו ומוהלים אותו ביחס של 50-50 עם מי ברז בכלי כלשהו, אני לא מצאתי כלי כזה, אז על הבקבוק של ה G12 שלי יש בצד סימונים כל חצי ליטר, אז שפכתי ליטר לפי המדיד של הבקבוק לתוך בקבוק ריק ונשארתי עם חצי ליטר של G12 ועליו הוספתי מים גם חצי ליטר לפי המדיד, שבבקבוק של הנוזל קירור יהיה לי ליטר לפי הסימון, וממלאים את התמיסה למיכל העיבוי לאט לאט. בזמן המילוי של ה g12 ללחוץ על הצינורות של הרדיאטור על מנת לנקז אוויר. וחוזרים על הערבוב עד להגעת התמיסה למקסימום במיכל העיבוי (אצלי זה היה כמעט 3 ליטר), סוגרים את הפקק של מיכל העיבוי ומניעים ונותנים לרכב לעבוד עד שהמאוורר נכנס לפעולה, מכבים את הרכב נותנים לו להתקרר בערך שעה, פותחים את מכסה מיכל העיבוי בזהירות שלא יקפוץ ממנו נוזל קירור רותח ובודקים שהנוזל במיכל העיבוי נמצא בין המינימום למקסימום.

attachment.php?attachmentid=268166&d=1323474093

attachment.php?attachmentid=268167&d=1323474093

attachment.php?attachmentid=268168&d=1323474093

attachment.php?attachmentid=268170&d=1323474093

attachment.php?attachmentid=268169&d=1323474093

תתחדשו...:-D:-D

 

תודה רבה למרק10, שהסביר ועזר לי להבין בדיוק מה צריך לעשות.

נ.ב. לא פותח השירשור הזה ולא הנהלת הפורם אינם אחראים לנזק שייגרם לצד כל שהוא אפילו עם המדריך הזה בוצע: "בדיוק כמו שאמרת אחד לאחד". מי שיחליט לעשות זאת בעצמו עושה זאת על אחריותו בלבד!!!

img0966om.jpg

img0967pg.jpg

img0969b.jpg

img0973yv.jpg

img0978bm.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, לא רואים את התמונות. (תוקן)

אני מציע לך לעלות את התמונות בעזרת הכלי של הפורום בכדי לעלות תמונות לפורום ולא לינק לאתר אחר.

האם יצא לכלוך ורפש ממערכת הקירור ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי טעית בכמה דברים. לגבי הריקון- רק לנתק את צינור הרדיאטור לא מספיק כי יש עוד נוזל בבלוק. היית צריך להוציא גם את הטרמוסטט, או לחלופין לבצע את הפעולה כשהמנוע חם (בזהירות).

לגבי הזזת הבורר לחימום- מיותר. נוזל עובר ברדיאטור החימום גם כשהבורר על קירור.

לגבי המילוי- היית צריך למלא כשהמנוע פועל, היה נכנס לך עוד הרבה יותר עד המקסימום. אתה מילאת רק חצי כמות ונתת למנוע לעבוד... מילוי כשהמנוע כבוי לא מנקז את האויר. היית צריך לתת למנוע לעבוד כשמכסה פתוח, להרים טורים מדי פעם וללחוץ על הצינורות כדי לשחרר את האויר.

לגבי התערובת- בטמפ' של הארץ מספיק 2 נוזל קירור על 3 מים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טו פאק שלום.

בקשר למים בבלוק באמת עשיתי את זה שמנוע היה חם, בגלל זה המלצתי לשחרר את הצינור מלמעלה או מהצד למטה בשביל לא לקבל כוויה.

הזזתי את בורר המיזוג לחימום כי ראיתי בהרבה פורומים שזה מה שצריך לעשות, לא יודע אם זה מיותר אך לא מזיק…

הניקוז כן בוצע בסופו של דבר בזמן המילוי שחכתי להוסיף לחצתי על הצינורות של הרדיאטור וגם של הפנימי וככה ניקזתי את האוויר ולאחר המילוי והתנעה עד שהמאוורר יכנס לפעולה פתחתי את מכסה מיכל העיבוי ולא היה צריך להוסיף עוד נוזל כי הוא היה במקס, והנוזל כולו היה ורוד כמו שנכנס ללא צבעי לוואי…

לפי מה שקראתי פה בפורום הרוב אומר לערבב את הנוזל ביחס של 1 ל 1.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסר דאגה מליבך...

תמיד ניתן לשפר דברים ולבצע אותם טוב יותר.

 

ערבבת נכון את נוזל הקירור ביחס של 50/50 וזה מה שמומלץ על-ידי ייצרן הרכב היום.

אני אישית מעדיף על יחס של 3 יחידות מים על 2 יחידות נוזל קירור מהסיבות הבאות:

 

1. אני אישית מעדיף הגנה טובה יותר בפני קורוזיה על-פני הולכת חום עדיפה.

2. בעתיד כאשר ייחסר נוזל קירור במערכת ונוזל קירור G12 לא יהייה בהישג יד תוכל להוסיף רק מים (בגבולות מסויימים) ועדיין היחס יישמר בתחום של המלצות הייצרן.

 

בקיצור גם אם היית ממלא 60/40 או 40/60 או 67/33 זה היה גם טוב ליהודים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכיף אני מקווה שזה עזר לעוד אנשים.

מלח הלימון בעזרת מים רותחים מוריד אבנית ומנקה כל מיני לכלוכים שנמצאים במערכת, אפשר להשתמש בו גם לניקוי אבנית מהקומקום הביתי להכניס שתי כפות למלות מים עד הסוף ולהרתיח תראה קומקום כמו חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גידי, בתמונה שצירפת ניתן לראות שגם נעל הכבל (צד המינוס של המצבר) אינה במצב טוב כלומר מלא קורוזיה.

 

אני מציע לך לפרק את נעלי הכבל מהמצבר ולנקות לנקותם בעזרת סודה לשתייה וגם בעזרת מברשת עם סיבים (שערות) מפליז ולא פלדה.

בסיום מרח מעט ווזלין על קטבי המצבר והברגים.

 

גם מיכל העיבוי כבר לא נראה שקוף וחבל שלא ניקית אותו באותה הזדמנות. את המיכל קצת יותר קשה לנקות אבל אם תרצה טיפ מנסיוני צור איתי קשר על גבי הפורום.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפרקים את מיכל העיבוי וממלאים אותו בחול וכמה אבנים קטנות ומשקשקים היטב, לאחר מכן מנקים היטב את המיכל עם מים זורמים. מנסיוני הצלחה מובטח.

ברכבים שיש בהם חיישן מפלס גובה נוזל קירור רצוי לנקות את המיכל בעזרת מתקן לשטיפה בלחץ מים גבוה ולא כפי שהצעתי קודם לכן בכדי למנוע נזק לחיישן.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4575 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...