Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעה, PASHUT כתב:

לכרית אויר יש חיישן שמתריע אם מזהה בעיה באחד המכלולים..

חיישן יכול לתת חווי בד״כ כשאחד המעגלים החשמליים אינו תקין, אבל מה עם עייפות החומר? לא בטוח שחיישנים מודדים את זה. ז״א נניח שכרית האוויר צריכה להיפתח בתאונה, אבל החומר ממנה היא עשויה נחלש עד כדי כך שהיא כבר לא תהיה אפקטיבית בכלל?

  • מעניין 1

Toyota runX 2006

Toyota Corolla Cross Adventure 2022

פורסם

לדעתי לא רוצים להתעסק עם המקורי ולהתחיל לפתוח וכו' שיכול להיות יותר גרוע.

בפרט שקורולה 2010 ששוה 22K, יעלה לפחות 18K להחליף את כל המכלול אז לאף אחד אין כדאיות להשקיע בזה

לכן אגב היצרן משקיע מאוד באיכות החומרים [עיין ערך טקאטה]

  • מצחיק 1

משתדל לעזור

פורסם

הובנתי בטעות כבדיחה.. התכוונתי לומר שלהיפך, בגלל פרשת טקאטה יש מודעות גדולה של היצרנים כן להשקיע בחלק איכותי ובטיחותי.

משתדל לעזור

פורסם
לפני 8 שעות, PASHUT כתב:

לכרית אויר יש חיישן שמתריע אם מזהה בעיה באחד המכלולים..

 

בכרית אוויר אין שום חיישן. יש בה חומר נפץ, נפץ והכרית עצמה שעשויה מחומר פלסטי. אף אחד משלושה לא אמיד במיוחד ועד שלא תנפח כרית לא תדע עם היא עובדת

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
  • אחראי פורום
פורסם

יצרני חומרי גלם נותנים אורך חיים מסויים לחומר וגם זה תחת תנאים של אחסנה, אופן שימוש, טווח טמפ' ועוד.

לרוב מדובר בכ-5 שנים.

האם חומרים מחזיקים יותר, גם תחת תנאים חמורים יותר? בפירוש כן.

אבל בזמן שמצוף מתנפח לים לא מעניין אף אחד ולכן לא מתוקף, למוצר בטיחות יש משמעות קצת יותר רצינית (גם כלכלית מול תביעות) והיצרן מגבה את עצמו עם תוקף מחמיר.

 

*אין פה שום המלצה למשוך שימוש במוצר כלשהו מעבר לתאריך הנקוב.

  • אהבתי 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

קסדות וסלקלים בהחלט רצוי להחליף אחרי כמה שנים, או מיד אחרי תאונה.

בכריות אויר הראשונות הייתה המלצה להחליף אחרי 10 שנים, ההמלצה הזו בוטלה מזמן.

ראיתי במגזין קלאסיות שפוצצו כריות אויר בנות 40 שנה בהצלחה, אולם הם היו מפורקות מהרכב. הצטערתי שלא עשו מבחן המדמה תאונה, כלומר הסעת הרכב לתוך מכשול ולראות אם הכרית נפתחת כמצופה.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 15 שעות, om2 כתב:

ברווז. לא מדברים על ציוד בלוי.

אלא על ציוד תקין אבל ישן.

עניתי על השאלה שנשאלה:

בתאריך 24.3.2026 בשעה 16:30, Lt. Dan כתב:

מדוע לסלקל יש תאריך תפוגה, אבל למערכות בטיחות ברכב - אין?

התשובה היא, כמו שעניתי, שלא מחייב תאריך תפוגה- אם יש בדיקה תקופתית. מה שלא עובר בדיקה תקופתית מקבל תאריך תפוגה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

מתי לאחרונה פתחת (אתה או מוסך) את כרית האוויר ברכב שלך?

פתיחה לצורך בדיקה.

אם לא. איך אתה יודע שהיא תקינה?

 

ואם לא פותחים ובודקים, מתי לאחרונה החלפת כרית אוויר כי עבר לה התוקף? (ולא. ריקול של טקטה לא נחשב. כי זה פגם יצור ולא תוקף )

.

פורסם

כרית האוויר עובדת עם מיכל לחץ. אם הוא דולף, נדלקת נורת אזהרה. 

הבד הוא מחומר שאיננו מתכלה.

אין יותר מדי מה לבדוק פה. הבד מהונדס להחזיק שנים רבות, יותר מאורך חיים ממוצע של רכב. אין לי מושג לכמה שנים; אבל חומר שאינו מתכלה, לא ממש מקבל בלאי. 

 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

סיפור קטן להבנה של המשמעות,

לפני אי אלו שנים היינו מעורבים בתאונת דרכים לא פשוטה (אני רעייתי ו3 ילדינו) ילד אחד בכסא בטיחות בצד ימין ואחד בצד שמאל (השלישי באמצע),

התנגשנו חזיתית בגדר בטיחות ו"עפנו לעבר עץ בצד אחד" משם כמה סיבובים ונמרחנו בצד השני בגדר ההפרדה (מבטון) התוצאה ילד אחד שהוצא מכסא הבטיחות ללא שברים פיזים (נפגע מזכוכיו במקומות אחרים) וילד שני ששבר את עצם הבריח ועוד פגיעות נוספות בעצמות,

לאחר זמן ישבתי עם חוקר התאונות ששלף את 2 כסאות הבטיחות (אחד יה "פשוט" והשני קננינו "איזי בוב") והראה לי את "חלת הדבש" מפלסטיק מאחורי הכסא היקר ופשוט רואים את איזור ספיגת האנרגיה (הפלסטיק הפך לבן והתעוות), בכסא השני (היכן שישב הילד ששבר עצמות) הכסא מאחור נשבר לשנים ובאיזור ספיגת האנרגיה היו שברים - לא פלסטיק שהתקפל.
ולכן:

לא רצוי להשתמש בכסא לאחר תאונה (איזר ספיגת האנרגיה כנראה כבר לא קיים).

כסא שעבר התוקף שלו הפלסטיק מתייבש ושוב ספיגת האנרגיה פחוה בהרבה.

ובמקרה שלי מסקנה אישית תשקיעו בכסא איכותי שהושקע בתכנונו מחשבה של בטיחות - במקרה הצורך זה שווה את הכסף.

  • אהבתי 3
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 2
פורסם

המרצה שלי לשרטוט לפני מספר שנים עבר תאונה ברכיבה על האופניים שלו. 

הוא שיתף אותנו קצת. הייתה לו קסדה איכותית של פירמה נחשבת ומוכרת (לא זוכר ולא בקיא בשמות), והוא אמר שהוא יקבל אחת חינם במקומה- בתמורה לשליחת מידע (ואולי גם את השברים) לחברה למטרות מחקר. 

 

אזורי ספיגת אנרגיה זה משהו קריטי. 

זה מוטמע עמוק בתוך התכנון ההנדסי של הרכבים עצמם. 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

הדיון הוא לא על ההבדל בין מותג איכותי לאחד שלא...

הדיון הוא על תוקף החומר.

אין חומר שלא מתכלה! אולי מתכלה יותר לאט.

אם אתה סומך על כרית אויר או חגורת בטיחות בת 10 פלוס אין סיבה שלא לסמוך על מושב איכותי בגיל הזה.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
לפני 7 דקות, סולל הדרך כתב:

אין חומר שלא מתכלה!

לא יודע איך לומר לך את זה, אבל...

יש. 

"כימיקלי נצח". למשל. 

אתה, ואני, והילדים של הילדים של הילדים של הילדים של הילדים של הילדים של הילדים שלנו לא יראו את הסוף של הכימיקלים האלו.

פלסטיקים שונים יכולים להתפרק הכי מהר תוך 20 שנה ועד משהו כמו 1K שנים. בקבוקי שתייה למשל, סביב "רק" 500 שנה. אני לא חושב שתרצה לשמור את הרכב שלך 500 שנה - אם כן, להחליף את כרית האוויר שבו זו הבעייה הכי זולה שתהיה לך איתו. 

הניילון שממנו עושים את הכרית (ניילון = פלסטיק), לא נראה לי שהוא מהסוג שמתפרק אחרי 20 שנה. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)

צריך להפעיל קצת היגיון כסא שלא היה בשימוש כמעט ושכב במחסן בצל בטמפרטורה מאוזנת כנראה יתפקד כמו חדש גם אחרי עשור.

 

הכסאות שעכשיו זרקתי לפח כולם עם תוקף ממותגים מוכרים ואיכותיים אחרי כמה שנים בשמש הקופחת, השתמשנו בהם ברצף הם כבר מתפרקים עצמאית חחח.

 

 

עריכה אחרונה על ידי yd b-4
  • אהבתי 1
  • אחראי פורום
פורסם
לפני 3 שעות, ברווז כתב:

אבל חומר שאינו מתכלה, לא ממש מקבל בלאי. 

לא נכון.

לכל חומר יש אורך חיים. גם אם הוא לא "מתפרק", זה לא אומר שהתכונות שלו נשמרות במלואן.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...