Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע 1.6 THP 165 - בסיטרואן C4, ואחרים - דיון מרוכז


elera

פוסטים מומלצים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פות"ש יקר הרכב עדיין אצלי.

 

אם אתה מברר לקראת רכישה עצתי רד מזה....

 

מחירי החלפים והעבודה  רק עלו מאז. והמחירון צלל לרמה שכל תקלה בינונית נושקת לשליש משווי הרכב .

 

וזה עם כפל מבצעים. 

 

הרכבים כבר מיושנים וסובלים מבלאי טבעי כמו כל  רכב (בחלקי מתלה למשל הבלאי מהיר משמעותית מרכבים אחרים אולי בגלל המשקל)

 

והדובדבן שבקצפת כל תקלה מחייבת נסיעה למוסך מתמחה ...

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה קטנה, ברשותי הדגם החדש עם 180כ"ס ובחודשים האחרונים אני שומע רעש של חיכוך חלק מתכתי מסתובב עד לעצירה בעת כיבוי המנוע (כמו קצה פרופ של מאורר מתכתי שבעת כיבוי שומעים מתחכך במשהו עד לעצירה).

רציתי לדעת במידה ומדובר בטורבו- האם יש קיטים לשיפוץ שאני יכול לעשות ריפוי בעיסוק באיזה סופ"ש וליבנות את הטורבו מחדש?
תודה מראש🙏.
נ.ב: במידה ואתם צריכים להחליף אטם מכסה שסטומים- לפחות ב508 2019 זה זהה ומתאים:
https://www.aliexpress.com/item/1005003920163930.html

לצערי אני קיבלתי באיחור את שלי והייתי חייב ליזחול למוסך להחלפת מכסה שסתומים, REGEN למסנן חלקיקים ועוד חלקים.
המכסה הישן חיכה לי באוטו אז עשיתי השוואה וזה בידיוק תואם, אבל יש לשים לב שלמכסה שסתומים יש שסתומים קטנים בחיבורים אחרים מאותו חומר של האטם שהיו יבשים אצלי- קיצר זה חלק סופר מתבלה.
 

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוסיף את הרכב שלי לדיון כדי לתת עוד מידע (3008 2019 - 180כ"ס) למרות שפות"ש התייחס בעיקר ל165 כ"ס.

הרכב לפני חודש עשה טיפול 165KM. למעט ממיר קטליטי שהוחלף בלי שהייתה נורת תקלה אבל לצערי לא עבר טסט לא היו בכלל בעיות.

אפשר לקרוא כאן סיכום משנה שעברה. אני אעדכן אותו אחרי הטסט השנה.

 

 

  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 14 שעות, yd b-4 כתב:

מחירי החלפים והעבודה  רק עלו מאז. והמחירון צלל לרמה שכל תקלה בינונית נושקת לשליש משווי הרכב .

 

תוכל לפרט על החלקים שהוחלפו אצלך? מהדברים ביישור הקו ב-10,000₪, והלאה. כמה ק"מ הם החזיקו, מחירי חלקים, מחירי עבודה.

 

מצד אחד, עלויות תיקון או תחזוקה ביחס לעלות ראשונית הן שיקול. מצד שני, אולי עלות כוללת אבסולוטית היא נתון יותר חשוב.

גם אם נראה שהמנוע הזה לא אידיאלי, אם נכנסים לזה באופן מחושב...

במיוחד אם אפשר להוריד עלויות חלפים לחצי, או פחות, בקניה מחו"ל. בהנחה שזה ישים.

 

חבל שאין אתר מסודר, לפחות בארץ, לאסוף נתונים סטטיסטיים על אורך חיי רכיבים, ועלויות במוסכים בארץ.

 

לפני 5 שעות, hwgeek כתב:

ברשותי הדגם החדש עם 180כ"ס ...

 REGEN למסנן חלקיקים

דיזל?

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדוע החלפים של PSA כל כך יקרים?

חלפים של שברולט לדוגמא עולים שליש ואפילו יותר לתואם מקור - עניין של מאות שקלים בודדים טרמוסטט עם פלנג, מכסה שסתומים, אטם וכו'?

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, Shaike.Zam כתב:

מדוע החלפים של PSA כל כך יקרים?

השערה בלבד:

1. תיאבון הוא לא דבר אחיד אצל כל האנושות

2. הרבה מהחלקים אצלם מסובכים בהרבה, למשל סליל הגה מגיע כיחידה אחת עם מכלול ידית פנסים וידית איתות, וגם עם חיישן זוית הגה בחלק מהדגמים

3. זו שיטה לפצות את עצמם על כל הריקולים, אם יצרן רגיל צריך להשקיע עלות של כמה אלפי ש"ח לריקול על אחד ל-20 רכבים שהוא מייצר, אז PSA צריכים לשלם את העלות הזאת בממוצע על כל רכב שהם מייצרים, ברור שהעלות תגולגל לצרכן, ולא ע"י ייקור הרכבים החדשים כי אז לא יהיו תחרותיים, אז מנסים למקסם רווח על רכבים שכבר נמכרו.

לפני כשעה, elera כתב:

מצד אחד, עלויות תיקון או תחזוקה ביחס לעלות ראשונית הן שיקול. מצד שני, אולי עלות כוללת אבסולוטית היא נתון יותר חשוב.

גם אם נראה שהמנוע הזה לא אידיאלי, אם נכנסים לזה באופן מחושב...

במיוחד אם אפשר להוריד עלויות חלפים לחצי, או פחות, בקניה מחו"ל. בהנחה שזה ישים.

אף אחד לא יכול לחשב בשבילך האם זה משתלם או לא, תצטרך לחשב היטב כמה אתה חוסך וכמה אתה עלול לשלם, ולפי להחליט אם שווה לך.

הנתונים שלי שיוכלו לעזור לך לחשב:

שנה וחצי, קצת מעל 40 אלק"מ, שילמתי על טיפולים ותיקונים כ-25,500 ש"ח, להערכתי כ-7,000 ש"ח מתוך הסכום הזההייתי משלם על טיפולים שוטפים ברכב אמין יותר, ממוצע פעם בחצי שנה יש הוצאה חריגה של כמה אלפי ש"ח,

קניתי את האוטו ב-33 אל"ש, (רמת אבזור גבוהה, את הרגילה היה אפשר להשיג בכ-29 אל"ש עם נתונים דומים)

הרווחתי: רכישה זולה, חיסכון עלות מימון, חיסכון ביטוח מקיף, שקט נפשי בקטע של גניבות, אוטו מרווח - חזק - מפנק.

הפסדתי: כאב ראש סביב תקלות, כמה ימי עבודה בנסיעה למרכז לגבע, הרבה התעסקות ובירורים, סיכון להתקף לב כל פעם שנדלקת התראה חדשה :)

שורה תחתונה - צא מנקודת הנחה שאתה היד האחרונה על האוטו (אם תהיה תקלה יקרה שלא יהיה משתלם לתקן) ותקבל אולי כמה אלפים לברזל, תחשב צפי עלויות אחזקה, תחשב כמה אתה צפוי להרוויח (בכסף או בתמורה, למשל אני הגדרתי לעצמי שרכב מרווח יותר מטויוטה פריוס+ שווה לי 200 ש"ח בחודש, וכך בעוד כמה סעיפים)

והאם אתה מוכן נפשית לקטע של ההתעסקות וכל מה שמסביב

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, chezik כתב:

שנה וחצי, קצת מעל 40 אלק"מ, שילמתי על טיפולים ותיקונים כ-25,500 ש"ח, להערכתי כ-7,000 ש"ח מתוך הסכום הזההייתי משלם על טיפולים שוטפים ברכב אמין יותר, ממוצע פעם בחצי שנה יש הוצאה חריגה של כמה אלפי ש"ח,

25K! אני מניח שהרוב הגדול של הסכום הוא לא על מתכלים כמו משולשים ורפידות, אלא תיקונים.

אם כך, יש סיכוי ש-yd b-4 יצא בזול עם יישור קו של 10,000 ₪, ועוד הוצאות אח"כ שלא ברור כמה היו...

 

אצל dani666, ב-C4 משנת 2017, נראה שהיו כ-20K ₪ הוצאות במוסך יבואן, לאורך 5 שנים. לא כולל צמיגים.

המכונית התחילה אצלו ב-62K ק"מ. סביר להניח שהרבה פחות ק"מ ממך לשנה, אבל הסה"כ כנראה יותר.

https://carsforum.co.il/topic/660803-c4-פיקאסו-קצר-מעקב-מתגלגל/

 

לפני 7 שעות, TZR84 כתב:

הרכב לפני חודש עשה טיפול 165KM. למעט ממיר קטליטי שהוחלף בלי שהייתה נורת תקלה אבל לצערי לא עבר טסט לא היו בכלל בעיות.

מהשרשור של TZR, על 3008 שנת 2019 עם מנוע שונה אבל קרוב (THP180), מחיר החלפת ממיר לחלק מקורי, 11,000 ₪ עם הנחה. מתוך זה, העבודה כ-1,000 ₪.

חליפי כולל עבודה היה יוצא כ-6,500 ₪.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, elera כתב:

25K! אני מניח שהרוב הגדול של הסכום הוא לא על מתכלים כמו משולשים ורפידות, אלא תיקונים.

זה כולל גם משולשים, צלחות קדמי ואחורי, תושבת מנוע, הנקודה היא שגם החלקים האלו עולים בסיטרואן הרבה יותר יקר מרכבים רגילים, תושבת מנוע 1,600 ש"ח + מע"מ לפני עבודה,

יש כאן מעל 10,000 ש"ח על טיפולים וחלקים מתכלים, אבל ברכב סטנדרטי זה היה עולה לדעתי לא יותר מ-7,000 ש"ח, לכן גם חלק מהסכום הזה אני מחשיב כהוצאות צרפתיות.

 

עריכה: במחשבה שניה רוב הסכום היה על מוצרים מתכלים.

למשל בית תרמוסטט, מכסה שסתומים, סליל הגה, כל אלו נחשבים לרכיבים מתכלים בסיטרואן :( :) 

אולי רק את הגיר אפשר לרשום כמוצר שלא היה אמור להיות מתכלה

עריכה אחרונה על ידי chezik
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, elera כתב:

25K! אני מניח שהרוב הגדול של הסכום הוא לא על מתכלים כמו משולשים ורפידות, אלא תיקונים.

אם כך, יש סיכוי ש-yd b-4 יצא בזול עם יישור קו של 10,000 ₪, ועוד הוצאות אח"כ שלא ברור כמה היו...

 

מאז היישור קו עברו הרבה שקלים בנהר :)

הרכב אצלי כבר 5 שנים (עוד חודשיים)

הוצאתי למעלה מ20000

כשאת כל מכלולי המתלה שהחלפתי רכשתי עצמאית (חלק מחו"ל) והחלפתי לבד.

 

וכרגע אני לפני הוצאה של 4-5 לפחות 

בלי לקחת בחשבון דליפת קרר איטית מהמזגן שלהתרשמותי אין באמת דרך לאבחן חוץ מניחושים והחלפה שיטתית של חלקים (בגלל שהיא מאוד איטית)+ בורר מצבי מזגן שתקוע על חום או קור בצד אחד (תקלה סופר נפוצה אין שום היתכנות כלכלית לתקן זה יעלה הון תועפות- מה שכולם עושים זה כיוון ידנית לפני חורף או קיץ)

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני עם פיקאסו, עם מנוע דיזל, אבל החוויה הכללית דומה. (וההוצאות, אפילו יותר ממה שציינו פה, ועוד היד נטויה לצערי 😞 )

 

 

עריכה אחרונה על ידי TDI
  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, Shaike.Zam כתב:

מדוע החלפים של PSA כל כך יקרים?

 

החלפים של PSA בעולם עולים בדומה לחלפים של המתחרים, כמובן שלכל אחד מהם יש מקרי קיצון אחרים.

 

בישראל - כולם העלו את המחירים.

בכניסה למוסך יבואן  - המחירים הפכו להיות פסיכיים אצל כולם.

 

התקשרתי לפני שבועיים למוסך יבואן של קיה לשאול כמה עולה טיפול קטן לסטוניק 1.4 אטמוספרית:

שמן, פילטר שמן, פילטר מזגן = 1400 שקל.

לא מדובר בעניין נקודתי כי נתקלתי בו גם בקבוצות של יונדאי למשל.

 

מצטער, לא מאמין לכל תיאוריות הקונספירציה של "לשלם על הריקולים בדרך עקיפה" כי המחירים בארץ זה לא המחירים בחו"ל - בישראל כולם העלו מחירים בצורה קיצונית. כולם.

בכל המוסכים המורשים הטיפולים הפכו להיות יקרים מאוד. 

בשביל לקבל פרופורציות אתם יכולים להיכנס לקבוצות של המותגים המתחרים ולראות מה הולך שם.

 

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם יש סיכוי שאת הירידה בהכנסה של המוסכים עקב רכבים חשמליים עם אחריות סופר ארוכה- ישלימו בעלי הICE?

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, hwgeek כתב:

האם יש סיכוי שאת הירידה בהכנסה של המוסכים עקב רכבים חשמליים עם אחריות סופר ארוכה- ישלימו בעלי הICE?

 

זו אומנם קונספירציה נוספת שרצה במרשתת, אבל גם לה אני לא מאמין.

הסיבה:

היבואן לא מרוויח מחלפים לרכב ב-3 שנים הראשונות, הוא מתחיל להרוויח רק שהרכב יוצא מאחריות ויש תקלות\בלאי.

אנחנו בקושי בשנה ה-4 ל"מהפכת טסלה ושות' " ועדיין יש כמות ע-צ-ו-מ-ה של רכבי IEC על הכבישים. חלקם עדיין חדשים, חלקם בדרך לצאת מאחריות או יצאו מאחריות - ויש להם עוד שנים רבות של שירות על הכבישים....וחלקם מזדקנים וממשיכים לנוע.

 

תוסיף לזה את העבודה שרכבים הייברידיים מתחילים לצבור תאוצה חזקה בחודשים האחרונים - והנה, ICE לא נעלם וגם לא ייעלם בזמן הקרוב.

* דעתי האישית.

 

  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...