Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע 1.6 THP 165 - בסיטרואן C4, ואחרים - דיון מרוכז


elera

פוסטים מומלצים

בהמשך לדיון ישן בנושא, בעיקר על C4 שנת 2015-2017 (הוזכרה קצרות גם פז'ו 508).
נראה שהיה קונצנזוס על אוסף חלקים מסוים שנוטה לדרוש החלפה, במוקדם או מאוחר, במיוחד במק"טים הישנים.

 

מהדיון הקודם עברו 3 שנים והצטבר עוד מידע.

בעלי C4 או המנוע הזה, במה נתקלתם במהלך השנים?

 

 

ואם מישהו יודע מה בערך העלויות בימינו של החלפת...

1. מצערת.

2. שסתום לחץ טורבו.

3. צינור אוויר טורבו.

4. מכסה שסתומים (או רק אטם, או דיאפרגמה?). נרמז שזה בעיקר בדגמים הישנים יותר, כגון 2015.

 

הוזכר גם באגב יותר, לא יודע עד כמה נפוץ:

5. משאבת דלק.
6. שרשרת טיימינג, או לפחות מותחנים - אולי לא חובה, אבל השתמע שאחרי הרבה ק"מ יכול להיות רלוונטי.
7. ממיר קטליטי.

 

 

 

@yd b-4 אמר ב-2021:

ציטוט

וגם אצלי יישור קו כבר עומד על 10000 ש"ח לרכב שמור ק"מ נמוך ומטופל בצורה רציפה במוסכי היבואן.

על מה הלך כל הסכום?

 

 

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תודה. גם השרשור שקישרת (3 עמודים) נעול, אז אי אפשר להמשיך שם.

 

ונראה לי שהפוקוס שם הוא THP 156, לא 165, שהוא יורו 6.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוסיף לרשימת התקלות גם בית תרמוסטט, וגם קניסטר דלק, שניהם לא זולים בכלל

אני אישית נפלתי גם עם גיר, (קולר נפרץ והרס את הגיר) אבל זה כבר פחות נפוץ

יותר מאוחר אני אעלה כאן מחירים של מה שאני מכיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@chezik

מהדיון הישן השתמע שבחלק או הרבה מהמקרים המיכל דלק + קניסטר הוחלפו ע"י היבואן באופן חצי יזום?

(תיאור ממוסך: "הח' מיכל דלק + קניסטר לפי TSB")

 

מה היה הסיפור תיבת ההילוכים אצלך? ומה בסוף כולל עלות?

 

 

לגבי המצערת (אני מניח שזה בית מצערת? כנראה מק"ט V867527880):

 

מישהו סיפר לפני שנתיים שמוסך יבואן רצה 5000₪ על החלפה. במחירון לובינסקי מ-12/2023 המחיר הוא 4,626.23₪ כולל מע"מ.

לעומת זאת, @save קנה חלק מסין ב-160$ (נראה שיש דומים גם באזור 100$) + מיסים. אחרי כמה שבועות שימוש זה נראה בסדר.

מדברים על מחיר עבודה בארץ באזור כמה מאות ₪, אז כנראה שאפשר להחליף סה"כ באזור 1200₪. או נעגל ל-1500-2000₪ אם קונים את חלק ממקור אירופאי.

 

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחירים אצל מוסך גבע, כולל חלקים ועבודה

החלפת גיר מפירוק, 7,300 ש"ח + מע"מ

תושבת מנוע מקורית, 1,750 ש"ח + מע"מ

בית תרמוסטט, 1,550 ש"ח + מע"מ

גומיות שסתומים + אטם מכסה שסתומים (מקורי), 3,450 ש"ח + מע"מ

 

בנוסף, היה צריך החלפה של פיקוד ונטה קדמית, החלפתי במוסך מקומי זול יחסית ב-800 ש"ח

סליל הגה, השגתי מפירוק ב-500 ש"ח והרכבתי לבד, מקורי עולה כ-5,000 ש"ח + מע"מ, ומשופץ לא מחזיק הרבה זמן

נורת תקלה דולקת אצלי קבוע בגלל ממיר, אין לי תכנית להחליף כל זמן שזה לא משבית את האוטו.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@chezik

בגומיות שסתומים + אטם מכסה, אם אין חלוקה, אפשר להניח שרוב העלות היתה גומיות השסתומים והעבודה עליהן?

אני לא מוצא במחירון לובינסקי אטם מכסה שסתומים.

במוסך גבע בשנת 2021 חלק בלבד היה:

מק"ט 9805264280 - אטם למכסה שסתומים C4 פיקסו - 232.52 ₪ לפני מע"מ.

לעומת, 20-25 יורו באירופה.

 

בית תרמוסטט - מק"ט 9849443980 או 9808647180?

במחירון לובינסקי מסוף 2023, כולל מע"מ הם 2,246.55 ₪, והשני 1,252.32 ₪.

 

ממיר קטליטי - מה הבעיה איתו, וזה לא משהו שיכול לפגוע במנוע?

במחירון לובינסקי הממיר היקר ביותר, שנראה לי קשור לפיורטק ואם כך אז כנראה לא רלוונטי כאן, הוא מק"ט 9826183880, בכ-20000 ש"ח!

יש עוד כמה. השני היקר ביותר אולי קשור לגרסת דיזל.

 

השניים שנראים הכי רלוונטים הם:

9803403380 - 8,474.56 ₪

9823467180 - 7,430.99 ₪

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, chezik כתב:

המחירים אצל מוסך גבע, כולל חלקים ועבודה

החלפת גיר מפירוק, 7,300 ש"ח + מע"מ

תושבת מנוע מקורית, 1,750 ש"ח + מע"מ

בית תרמוסטט, 1,550 ש"ח + מע"מ

גומיות שסתומים + אטם מכסה שסתומים (מקורי), 3,450 ש"ח + מע"מ

 

בנוסף, היה צריך החלפה של פיקוד ונטה קדמית, החלפתי במוסך מקומי זול יחסית ב-800 ש"ח

סליל הגה, השגתי מפירוק ב-500 ש"ח והרכבתי לבד, מקורי עולה כ-5,000 ש"ח + מע"מ, ומשופץ לא מחזיק הרבה זמן

נורת תקלה דולקת אצלי קבוע בגלל ממיר, אין לי תכנית להחליף כל זמן שזה לא משבית את האוטו.

 

כמה האוטו שלך עבר מאז שהנורה של הממיר נדלקה?
אני עם 1.6THP עם 180 כ״ס ו95 אלף ק״מ, מתי בערך הטרמוסטט נדפק?

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Jeka88

נתקלתי במכונית שהוחלף בה בית תרמוסטט אחרי 130 אלף ק"מ.

לא מכיר אישית את הסיפור. נראה שהמוסך קרא לעבודה "החלפת מעביר מים על ראש מנוע + ניקוז", אם אפשר להבין מזה משהו.

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, elera כתב:

@Jeka88

נתקלתי במכונית שהוחלף בה בית תרמוסטט אחרי 130 אלף ק"מ.

לא מכיר אישית את הסיפור. נראה שהמוסך קרא לעבודה "החלפת מעביר מים על ראש מנוע + ניקוז", אם אפשר להבין מזה משהו.

אוקיי, אשים עין על מיכל מי הקירור מפעם לפעם, תודה..

 

ומה עם הממיר הקטליטי??( במקור התכוונתי לרשום את התגובה עליו ולא על תרמוסטט:)

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, elera כתב:

ממיר קטליטי - מה הבעיה איתו, וזה לא משהו שיכול לפגוע במנוע?

במחירון לובינסקי הממיר היקר ביותר, שנראה לי קשור לפיורטק ואם כך אז כנראה לא רלוונטי כאן, הוא מק"ט 9826183880, בכ-20000 ש"ח!

יש עוד כמה. השני היקר ביותר אולי קשור לגרסת דיזל.

 

החלק עצמו יקר מאוד (סביב 7-9 אלף) ורק מקורי מחזיק זמן סביר.

הממיר לא "הולך לגמרי" ואם אין בעיות סחיבה גם לא "נסתם" אלא פשוט קורה מצב שבו היעילות שלו יורדת עם הזמן אל מתחת לסף המחמיר שהגדיר היצרן, בדרך כלל זה קורה סביב 100 אלף ק"מ. לצורך העניין אם ממיר כזה יותקן על מנוע בתקן יורו 5 לא תהיה בעיה כי מבחינת המחשב שם אפשר לזהם יותר...

אפשר לפתור את זה בכל מיני קומבינות ש"משקרות" לחיישן החמצן התחתון ולמחשב הרכב, אבל גם סף הזיהום שמוגדר בטסט לרכב הזה הוא נמוך משמעותית ("רכב מופחת זיהום" ברישיון).

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@nadavd4

 

ממוצע 8000₪ כולל עבודה?

המחירון הלא עדכני מדבר על בערך 8000₪ לחלק בלבד, אבל אני מניח שמחיר השוק האמיתי נמוך ממחירון, אולי בהרבה. (ממש אינפורמטיבי מחירון שלא קשור לשוק...)

 

אם ריאליסטי להביא מחו"ל, בהנחה שהמק"טים הרלוונטים הם אחד מהשניים לעיל, משתמע לי טווח מחירים בערך בין 400 עד 900 יורו, לפני משלוח ומס.

אם נניח ממוצע של 650 יורו, פחות 19% מע"מ שם = 2200 ₪. לא יודע כמה צפוי משלוח. ומס, אם אני לא טועה, כ-40%.

 

חבל שמחירי החלק יקרים. פעם דיברו על לבטל מיסי ייבוא על חלפים מסוגים מסוימים. אולי זה היה רק לדברים בטיחותיים באופיים, או אולי לא יצא לפועל בכלל.

 

אגב, זכור לי שבאיזה מנוע אחר (לא PSA) מוסכניק אמר שממיר קטליטי לא פעיל עלול להוביל גם לנזק למנוע. אבל לא יודע למה זה התייחס או עד כמה זה מדויק.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, elera כתב:

בגומיות שסתומים + אטם מכסה, אם אין חלוקה, אפשר להניח שרוב העלות היתה גומיות השסתומים והעבודה עליהן?

בפירוט עבודות מופיע חיוב רק על גומיות, 2,200 ש"ח, בפירוט חלקים מופיע 750 על גומיות, 250 על אטם מכסה שסתומים, ו-250 על 2 יחידות גומי עגול למכסה שסתומים.

לפני 22 שעות, elera כתב:

בית תרמוסטט - מק"ט 9849443980 או 9808647180?

במחירון לובינסקי מסוף 2023, כולל מע"מ הם 2,246.55 ₪, והשני 1,252.32 ₪.

המק"ט השני, מחירון החלק אצל גבע 1,150 ש"ח, 400 ש"ח על עבודה

לפני 22 שעות, elera כתב:

ממיר קטליטי - מה הבעיה איתו, וזה לא משהו שיכול לפגוע במנוע?

לי אין בעיה איתו, למחשב של האוטו יש בעיה של יעילות ממיר נמוכה, לכן הוא מתריע, הבנתי שבמשך הזמן זה פוגע בצריכת דלק ובביצועי המנוע, אבל אם הייתי יודע שבהשקעה חד פעמית של 8,000 ש"ח אני פותר את הבעיה הזאת הייתי שוקל ברצינות להחליף, הבעיה היא שזה חלק שמתבלה מהר, אז אני לא שהוא יגמור לכסות את עצמו בחיסכון בדלק לפני שהוא יתריע שוב

לפני 21 שעות, Jeka88 כתב:

כמה האוטו שלך עבר מאז שהנורה של הממיר נדלקה?
אני עם 1.6THP עם 180 כ״ס ו95 אלף ק״מ, מתי בערך הטרמוסטט נדפק?

הנורה של הממיר נדלקה בדרך הביתה אחרי רכישת הרכב, כנראה המוכר איפס אותה לפני זה.

לאחר כמה איפוסים הגעתי לאבחנה שהנורה חוזרת אחרי איפוס בנסיעה במהירות כביש 6 וצפונה, השערה שלי שבמהירויות האלו המנוע צורך יותר שמן (-זה בוודאות) וכשהמנוע פולט שמן דרך הממיר אז ההתרעה קופצת, ונשארת עד האיפוס הבא.

אני נסעתי כבר כ-40 אלק"מ עם התרעה פעילה

הבית תרמוסטט נדפק ב-157 אלק"מ, אבל אצלי זה 2016 עם 165 כ"ס, אצלך 180 כ"ס זה הדגם החדש יותר, נראה לי ששיפרו את הבית תרמוסטט

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני שעה, chezik כתב:

הנורה של הממיר נדלקה בדרך הביתה אחרי רכישת הרכב, כנראה המוכר איפס אותה לפני זה.

כמה ק"מ היו אז?

 

יש סימון ייעודי לבעיית ממיר, הודעה טקסטואלית, או engine check כללי?

MJ3Wg3d.gif

 

לפני שעה, chezik כתב:

המק"ט השני, מחירון החלק אצל גבע 1,150 ש"ח, 400 ש"ח על עבודה

מפתיע שלא רחוק ממחירון יבואן (מחירון 12/2023).

 

אם זה לא חלק קריטי שיכול להוביל בעקיפין לפגיעה מהותית בדברים אחרים, ב-"רק" 400₪ עבודה, אבל חלק ביותר מ-1000₪, אולי שווה לנסות חלקים מחו"ל.

לא ברור מי היצרן, אבל יש 9808647180 מלטביה ב-250₪ כולל משלוח, או מסין בפחות (אם כי כתוב "בית תרמוסטט"): 160₪ למשל, או 110₪.

 

נשמע דומה לסיפור עם הפורק לחץ טורבו, שלפי @yd b-4 אפשר לקנות מחו"ל ב-150₪ ולהחליף לבד בכמה דקות.

 

 

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנסה את מזלי שוב,

לגבי הממיר, פירסמתי את זה בעבר, אבל לא ראיתי התייחסות,

מאבחן תקלות מאוד מוכשר ופדנט שאני עוקב אחריו ביוטיוב קיבל לידיו 208 עם קוד 420

הוא ניצל את ההזדמנות ללמד על חיישני חמצן וכיצד הם פועלים ועל הדרך איבחן את הבעיה לעומק האפשרי,

הסיבה לבעיה - כניסת אוויר לא מנוטר, זה סיקרן אותו, אז הוא פירק את המגן חום של הממיר וגילה סדק שדרכו נכנס אוויר, ריתוך זריז והממיר כמו חדש.

בסיום הפרק, הוא נזכר ששבוע שעבר היה אצלו רכב זהה עם אותה הבעיה והממיר כנראה עוד זרוק בחצר,

הלך לבדוק, וגם בממיר הזה יש סדק בדיוק באותו המקום.

הוא פונה בקצרה למכונאים שצופים שיבדקו את הנושא אם נתקלים בו וזה יותר לא עלה שוב.

 

מהניסיון הלא רב שיש לי, אצלי בהגיון הכל מצביע על כשל סידרתי בייצור,

לצורך העניין, הצצתי על תמונות של ממיר של C4  לצורך השוואה - נראה אותו הדבר.

 

למזלי נגמלתי מהפרנקופיליה שלי חלקית, לא מעיז לחשוב על אחת מודרנית.

אז לי לא ייצא לבדוק את הסוגיה, אבל אם אחד מכם עומד לקבל קנס רציני מהממיר, הייתי בודק את הסוגייה הזאת קודם לפני שאני רץ להחליף.

 

 

image.thumb.png.de52534927ec5221ba8812c1def4ec95.png

image.thumb.png.99f03862ac6c98f1de0ed6d190a8acba.png

עריכה אחרונה על ידי yairw
  • מעניין 3
  • רעיון טוב! 1

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...