Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוייתן כחול או רכישה של סיטרואן סי4 גרנד פיקאסו 2016.


system_x
שימו לב! השרשור הזה בן 650 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חודש מאוחר יותר...
  • תגובות 264
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עדכון בקטנה.

הגיע הזמן של טסט שנתי, אגרה 2009 ש''ח, טסט 90 ש''ח.
כרגיל הלכתי ליד יצחק בראש העין, הרכב לא עבר מכה ראשונה, נפסל על צמיגים קדמיים, ברידג'סטון מסוף 18 (הורכבו על ידי בעלים קודמים ב 2019), ידעתי שהם כבר מעט יבשים אבל רציתי למשוך עוד איזה חודש חודשיים. הוחלפו כבר 4 צמיגים לברידג'סטון טכנו אצל היפר טייר בפ''ת (מומלצים בחום גם מניסיון עבר) בעלות של 1600 ש''ח, הצמיגים משבוע ראשון של 2021!

חוץ מזה עבר חלק, טסט לשנה וכמעט חודש לפנינו.
ק''מ עדכני 103900 אלף.

a178bad4c237e564eb26eda93446d7e1.jpg

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אנחנו משפחה צעירה שמצפים לילדה ראשונה ומוצאים את עצמנו צריכים להחליף לרכב בטיחותי יותר. אני חושב לקנות את גרסת ה-5 מקומות מתוך מחשבה שאם כבר מחליפים רכב, אז שיהיה כזה שמאפשר 3 כיסאות בטיחות ויתמוך בהרחבת המשפחה. יש כמה דברים שלא ברורים לי לגמרי ואשמח להבהרות:

א. לגבי הרכיבים שהוזכרו פה והוחלפו (מצערת, שסתום פורק לחץ, צינור טורבו ולא זוכר מה עוד) - ההחלפה היא חד פעמית ברכיב בעל המק"ט החדש או שזו תחזוקה שוטפת? רכב טרום מתיחת הפנים שעבר החלפה של החלקים האלה מקביל לרכב אחרי מתיחת הפנים? יש חלקים שכדאי להזמין מחו"ל ושישכבו בבית?

ב. כל כמה ק"מ / זמן צריך לטפל באוטו? יש משהו מיוחד שאני צריך לשים לב אליו כשאני בוחן היסטוריית טיפולים?

ג. אני שומע שהרכב נמכר מתחת למחירון אבל בפועל רוב המודעות ביד2 דורשות מחירון. מה מחיר סביר ל 5/7 מקומות שנת 2017?

 

תודה

@system_x @איציק נ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@goslow
א. בוודאות השסתום פורק והבית מצערת במודל 2017 (5 מושבים) הם מהמק"ט החדש. לא מדובר בחלק שמחליפים באופן קבוע כל טיפול. זה כן יכול להתקלקל אבל לא לעיתים תכופות (אחת ל 4-5 שנים או יותר).

 

ב. הטיפולים השוטפים נעשים כל 15K ק"מ או שנה, ההמלצה היא לרדת לכל 10K או שנה.

ג. מה שדורשים זה לא מה שנסגר בפועל. אתה הולך ומציע את מה שנראה לך לנכון בהתאם לביקוש של הדגם בשוק ומה שנהוג לשלם. לדגם הזה מקובל לשלם 10% פחות. האוטו שלי במחירון היה 68K, משוקלל 70K, נמכר ב 64K. לוקח בחשבון שגם קניתי ב 10% מתחת למחירון לוי יצחק (וזה היה דאז אוטו בן שנתיים וחצי עם הניילונים עליו, 37K ק"מ פרטית בלי נגיעה במצב חדש).

כוחות השוק מסיתים את מחירון לוי יצחק בסיטרואן (ואת כוחות השוק ביד-2) למחירים שהם מתחת למחירון. במהלך חיפושיי ל 3008 מצאתי שכולם לא מבקשים מחירון לוי יצחק משוקלל, אלא מעל המחירון *המשוקלל* בלי שום סיבה הגיונית (מכוניות עם פרמטרים שהם "לא מציאה"). המעקב שלי במהלך חודש הביא אותי למסקנה שחלק מהמכוניות נמכרו במעט פחות ממחירון לוי יצחק משוקלל (לעיתים אלפים בודדים) ויש כאלה שנמכרו במחירון משוקלל בדיוק. לא מצאתי כאלה שעפו מעל המחירון המשוקלל (אז מה אם אנשים מבקשים ? שיבקשו...זה לא אומר שיקבלו). בפיקאסו אוטו שהוא במצב טיל יימכר באיזור 7-10% מתחת למחירון, ב 3008 (דור2) זה יהיה מחירון משוקלל על האגורה.

אגב @goslow, מכרתי את הפיקאסו לפני כ-חודש וקניתי השבוע 3008 (דיזל, 2018, פרטית עם 29K ק"מ). שילמתי מחירון משוקלל על האגורה.

איציק

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני פחות בעניין של מק''טים ודקויות.

יודע לומר מההיסטוריה של הרכב שלי מה הוחלף, בבעלות קודמת במסגרת האחריות הוחלף מיכל דלק ומצערת. במהלך הבעלות שלי הוחלף שסתום פריקה + ערכת טיימינג מלאה, הפורק לחץ מתקלה, הטיימינג כי התחיל להרעיש מעט (משם זה אמור להדרדר).
לא יודע אם בשנתון גבוה יותר משהו שונה, ב 2015 הבנתי יש גם תקלות שלמכסה שסתומים שהצריך החלפה.

אני משער שלך בפועל יש אלטרנטיבה אחרת שהיא יותר אמינה, להכניס 3 כסאות בטיחות ברכב, צריך לבדוק רק רוחב מאחור + להתאים כסאות צרים יחסית, כשנכנסים לזה זה לא מסובך. היה לי סקודה יטי שהיא צרה יחסית עם 3 כסאות במושב האחורי, כל הכסאות של מותג צ'יקו ולא איזה זבל.

  • אהבתי 1

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של שרשור שמסייע מאוד לבעלי מנוע THP 165.
אוסיף למען הקוראים הבאים את הסיפור שלי לגבי התקלה p107A בפיג'ו 508 שנת 2015 (אחרי מתיחת הפנים), לרכב 60,000 ק"מ:

 

כמו המקרה שתיאר פותח השרשור, ביום בהיר באמצע לחיצה הגונה בעליה נדלקה מנורת "צ'ק אנג'ין" בליווי חוסר סחיבה, כאשר חיבור סורק העלה את קוד התקלה המדוברת.

חיפוש מידע באינטרנט הביא אותי ליצרן אוסטרלי בשם GFB שמייצר חלק משופר. מדובר למעשה רק על שסתום הפריקה שמתלבש על בית הפורק המקורי במקום החלק שכושל (ניתן לראות בתמונות שהפות"ש העלה). הזמנתי מאיביי, סה"כ כולל משלוח ומיסים עלה 900 ש"ח בערך (לא סופי עדיין - גביית מיסים ועמלות מראש דרך גלובל שיפינג), מק"ט החלק של GFB: T9352, מתאים לכל מנועי THP.

הרכבה קלה ופשוטה אפילו לבעל ידיים שמאליות כמוני. כאשר שלפתי את הפורק הישן ראיתי שהאטמי גומי פשוט התפוררו וזוהי כנראה הסיבה לתקלה.

החלק המשופר אמור להחזיק תיאורתית לאורך כל חיי הרכב וכבונוס קיבלתי תגובת מצערת טיפה יותר טובה.

 

לפני שהזמנתי את החלק המשופר מאיביי חיפשתי בארץ חלק מקורי. מוסך מורשה באזור מגוריי ביקש 950 ש"ח בתוספת מע"מ בלי עבודה וז'אן חלפים בת"א הגדילו לעשות ונתנו לי בטלפון הצעה שערורייתית של 1,350 ש"ח לפני מע"מ.  נזכיר שחלק מקורי בחו"ל עולה סביב 45 יורו + משלוח.

 

במקביל לחלק של GFB הזמנתי גם חלק לכאורה מקורי מעלי אקספרס ב 120 שקל, שיהיה על כל צרה שלא תבוא. החלק הגיע בתוך קופסא של PSA אבל אחרי סריקת הברקוד שמופיע על הקופסא דרך האתר של PSA נתקבלה הודעה מהצרפתים שמדובר בחלק "חשוד" כאשר גם ממבט על ההדפסה שעל החלק עצמו ניתן לראות שוני בפונט ובצורה לעומת ההדפסה שמופיעה על החלק המקורי. זה די הוריד לי את הרוח מהמפרשים של להזמין בעתיד חלקים מקוריים בזול מעלי אקספרס.

 

כמו כן, גם אני סבלתי מקרע בצינור אוויר הידוע כשהרכב היה בן 5.5 ועם 55,000 ק"מ. לצערי זה התגלה בטיפול השנתי ולא הכנתי את עצמי מראש לזה, שילמתי למוסך גבע מחיר טוב ביחס למחירים המקובלים בארץ לחלק המקורי.

 

SINFONI-FOR MUSIC LOVERS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
בתאריך 12.6.2021 בשעה 19:32, system_x כתב:

אני פחות בעניין של מק''טים ודקויות.

יודע לומר מההיסטוריה של הרכב שלי מה הוחלף, בבעלות קודמת במסגרת האחריות הוחלף מיכל דלק ומצערת. במהלך הבעלות שלי הוחלף שסתום פריקה + ערכת טיימינג מלאה, הפורק לחץ מתקלה, הטיימינג כי התחיל להרעיש מעט (משם זה אמור להדרדר).
לא יודע אם בשנתון גבוה יותר משהו שונה, ב 2015 הבנתי יש גם תקלות שלמכסה שסתומים שהצריך החלפה.

אני משער שלך בפועל יש אלטרנטיבה אחרת שהיא יותר אמינה, להכניס 3 כסאות בטיחות ברכב, צריך לבדוק רק רוחב מאחור + להתאים כסאות צרים יחסית, כשנכנסים לזה זה לא מסובך. היה לי סקודה יטי שהיא צרה יחסית עם 3 כסאות במושב האחורי, כל הכסאות של מותג צ'יקו ולא איזה זבל.

בעקבות שרשור זה שעברתי על כולו במשך כמה שעות החלטתי סופית לקנות גם כן את הרכב בדגם ובשנה הזאת.

 

אמנם החשש מחוסר האמינות והתקלות שבאות כאן לידי ביטוי בשרשור גרם לי קצת היסוסים, אך בסופו של דבר הגעתי למסקנה שעדיף לשלם פחות עכשיו ולהתמודד אחר כך עם תיקונים אם נצטרך. 

לא רציתי לרדת לפחות משנתן 2016 ובכל רכב אחר שבא בחשבון הייתי נאלץ להוסיף עוד 25-45 אלף ש"ח כדי למצוא את מבוקשי. אינני סבור שב5-8 השנים הקרובות שאני מצפה שהרכב יהיה ברשותי יהיו לי תיקונים בסכום הזה. בינתיים אני נהנה מרכב מודרני עם שכלולים ונוחות שאין ברכבים יקרים יותר בקטגוריה. 

 

תודה @system_x על המסירות לכתוב את כל מה שעברת עם הרכב. זה עזר לי מאד להחליט!

 

לפי מה שכתבו כאן יש להניח שבמוקדם או במאוחר תבוא תקלה תחת ידי, ועדיף להקדים תרופה למכה ולרכוש דרך אליאקספרס וכדומה חלקים בעשירית מחיר מאשר בארץ. 

האם יש למישהו רשימה מדויקת של החלקים שכדאי לי להזמין מחו"ל מראש? ויותר מזה, האם אפשר לקבל קישורים לחנות המוכרת חלפים אלו ממוכר זול אך אמין (עדיף מי שמוכר חלקים מקוריים)?

 

נ.ב.

כשקניתי את הרכב המוכר הראה לי שיש מנורת סרוויס שנדלקת לעתים ואחר כך נכבית, ואמר שבמוסך של סיטרואן בדקו ואמרו שבנתיים אין צורך לעשות כלום,  אלא אם כן הנורית תהפוך לקבועה. [כמובן שדבר זה בא לחשבון במיקוח על המחיר...]. 

מה דעתכם? כדאי לי לבדוק זאת שוב?

 

 

נ.ב.: האם יש מוסך סיטרואן מומלץ בירושלים שהמחירים שלו נוחים והמכונאים מתמחים היטב במכונית זו ואמינים לחלוטין? אין לי אפשרות ליסוע כל פעם לאזור המרכז.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Yitk1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 3 שעות, Yitk1 כתב:

כשקניתי את הרכב המוכר הראה לי שיש מנורת סרוויס שנדלקת לעתים ואחר כך נכבית, ואמר שבמוסך של סיטרואן בדקו ואמרו שבנתיים אין צורך לעשות כלום,  אלא אם כן הנורית תהפוך לקבועה. [כמובן שדבר זה בא לחשבון במיקוח על המחיר...]. 

מה דעתכם? כדאי לי לבדוק זאת שוב?

אל תקנה את הרכב הזה לפני שתבין מה הבעייה !

 

וגם אל תסמוך על מה שמוכר אמר שאמרו לו במוסך (או שאולי לא אמרו לו).

 

וזה נכון לכל רכב עם נורת תקלה.  גם אם היא רק נקלדת לפעמים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Yitk1 כתב:

האם יש מוסך סיטרואן מומלץ בירושלים שהמחירים שלו נוחים והמכונאים מתמחים היטב במכונית זו ואמינים לחלוטין? אין לי אפשרות ליסוע כל פעם לאזור המרכז.

 

אני נוסע מאיזור חיוג 02 למוסך גבע בתל אביב

 

אישית לא מכיר בכלל מוסכים טובים באזור, לא קשור רק לסיטרואן

 

טובים (בהגדרה שלי) = מוסך רון או גבע

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, dani666 כתב:

אל תקנה את הרכב הזה לפני שתבין מה הבעייה !

 

וגם אל תסמוך על מה שמוכר אמר שאמרו לו במוסך (או שאולי לא אמרו לו).

 

וזה נכון לכל רכב עם נורת תקלה.  גם אם היא רק נקלדת לפעמים.

זה כבר too late. המכונית אצלי...

 

ואכן נתקלתי בנורית התקלה הזאת שמופיעה אחת לכמה התנעות. 

הבוקר דלקה הנורית והיה כתוב engine fault. במשך הנסיעה בה דלקה הנורית המדחס של המזגן לא פעל ויצא רק אוויר לא קר. לאחר עצירה והתנעה מחדש ירדה הנורית והמזגן חזר לפעול כמו שצריך. 

יש רעיונות למישהו במה מדובר? 

אולי @איציק נ.

 

 

לפני שעתיים, avargel כתב:

 

אני נוסע מאיזור חיוג 02 למוסך גבע בתל אביב

 

אישית לא מכיר בכלל מוסכים טובים באזור, לא קשור רק לסיטרואן

 

טובים (בהגדרה שלי) = מוסך רון או גבע

קשה לי ליסוע למרכז בשביל זה. בבקרים אני מורה ואינני יכול להשתחרר סתם ואם אצא בצהריים מסתבר שאגיע למוסך מאוחר מדי. 

קראתי כאן בפורום דברים טובים על מוסך ראנדן. יש ניסיון? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמדומני שלא עובד יום שישי, אם לא תסע לגבע תתחיל לשפוך כסף ולא מעט בניסוי ותהיה, גם אם תסע תתכונן ליישור קו לא ידוע.

יש מצב קנית נבלה שלסדר אותה יעלה לא מעט.

מה לעשות זה רכב שדורש פינוק.

 

כמה ק"מ הרכב?

 

הנורה יכולה להיות: מיכל דלק תקול/ממיר קטליטי/מנוע גמור/שסתום טורבו/צינור טורבו/מניפת מזגן או סתם איזה חיישן.

 

סורי אך לא ממליץ לקנות רכב לפני בדיקה מכנית מקיפה

 

נ.ב. יוסי ורונן מגבע עושים זאת בשמחה, לפני קניית הפיקאסו שלי הלכתי אליהם, יצאתי עם רשימת מכולת אך ידעתי מה אני קונה (קניתי ב50% ממחירון הרכב וזה שוקלל במחיר הקנייה).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 650 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...