Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע 1.6 THP 165 - בסיטרואן C4, ואחרים - דיון מרוכז


elera

פוסטים מומלצים

לפני 6 שעות, yd b-4 כתב:

הרכב אצלי כבר 5 שנים (עוד חודשיים)

הוצאתי למעלה מ20000

חוץ מהחסרון שחצי מסכום היה מרוכז בהתחלה, דווקא 4K לשנה דומה בממוצע ל-dani666 וטוב מאשר chezik ואחרים.

חלקים מהארץ? מוסך יבואן?

 

ציטוט

שאת כל מכלולי המתלה שהחלפתי רכשתי עצמאית (חלק מחו"ל) והחלפתי לבד.

מה ואיך החלפת, סיפרת על זה בפורום?

 

לפני 5 שעות, איציק נ. כתב:

בישראל - כולם העלו את המחירים.

בכניסה למוסך יבואן  - המחירים הפכו להיות פסיכיים אצל כולם.

אולי העניין הוא שעם PSA אנשים מקפידים יותר ללכת למוסכי יבואן.

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 35 דקות, elera כתב:

אולי העניין הוא שעם PSA אנשים מקפידים יותר ללכת למוסכי יבואן.

 

נתחיל מזה שקהל היעד של תוצרת PSA, *ברובו*, מכיר את חשיבות הטיפול ולא בהכרח הולך למוסכי היבואן אבל יודע שצריך ללכת למישהו מקצועי ולטפל בחומרים המתאימים.

מאידך, אין היום רכב מודרני (אני לא מדבר על רכב 2025 עם טכנולוגיה של 1993) אלא על כלי ברמה טובה ומעלה - שהבעלים שלו יחפף במודע בטיפולים השוטפים - ובחלק מהמקרים אתה חייב להגיע לציוד שיש רק במוסכי היבואן.

 

תראה, ברור שיש קמצנים שיקנו רכב ב 500 אלף ויחפשו שובר של 150 ש"ח לטיפול, וברור שיש לנו כאן בעיה כוללת במדינה של אנשים שהם מטבעם חפיפניקים, וגם כאלה שלא רוצים לחפף אבל בגלל שהמחירים מרקיעי שחקים הם מנסים לעגל פינות ולחסוך, יוצא שמכוניות מודרניות ולא רק של PSA סובלות מטיפולים ברמה נמוכה מאוד, תקלות שלעיתים נובעות מהאיכות של הטיפולים וכו'.

 

תוסיף לזה את שגרת הטיפולים ה"ירוקה" של היצרנים, שהיא בעצמה גורמת נזק לרכב - ואני רואה את זה היטב בקבוצות של דגמי PSA עם שלל בעיות שיכלו להימנע בקלות רק באמצעות ריענון נוזלים תכוף יותר ולא כמו שאומר היצרן "לכל החיים" או "לבדוק אחרי 10 שנים".

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, איציק נ. כתב:

תוסיף לזה את שגרת הטיפולים ה"ירוקה" של היצרנים, שהיא בעצמה גורמת נזק לרכב

("ירוקה"?) אתה מתכוון לדבר הבא? (ציטוט שלך מ-2021)

ציטוט

ב. הטיפולים השוטפים נעשים כל 15K ק"מ או שנה, ההמלצה היא לרדת לכל 10K או שנה.

 

זכורה לי אמירה שלך (לא מוצא) שלפי מחשב המכונית זה כל 20K, אבל ה-15K הוא ממקום אחר.

נראה לי שרוב האנשים או המוסכים הולכים לפי 20K.

 

אגב, מכתבה שנראה שמתבססת על מוסכי גבע ואורן:

ציטוט

לפי מפרט היצרן, חלק מגרסאות פיקאסו/ספייסטורר נדרשות לטיפול כל 15,000 ק"מ (דיזל 1.6 ו־1.5 ליטר, בנזין 1.2 ליטר) וחלק כל 20,000 ק"מ (בנזין 1.6 ליטר, דיזל 2.0 ליטר).

עצתנו היא לבצע טיפול בכל 15,000 ק"מ או שנה (המוקדם ביניהם, כמובן) בכל הגרסאות, מאחר ומעבר לנקודה הזו השמן מאבד מתכונותיו.

 

אני מניח שגם עם החלפת שמן כל 10-15K, זה לא היה עוזר לחלקים היקרים יותר שהוזכרו בדיון כאן? בית מצערת, משאבת לחץ גבוה, ואחרים.

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן.

 

שמן בבנזין (טורבו) כדאי כל 10K ק"מ. הדיזל דווקא חי טוב כל 15K ק"מ.

נוזל בלמים - אין מה לחדש, כל שנתיים.

נוזל קירור - תשכחו מהמלצת היצרן. להחליף (ולשטוף את המערכת) כמו שהיה במכוניות הישנות (60 אלף ק"מ או 4 שנים, הראשון מבינהם).

פלאגים (בטורבו בנזין) כל 30K ק"מ.

 

עניין הנוזל קירור מתחיל לתקוף חזק את המכוניות אחרי 6-7 שנים ולא נדיר לראות מכוניות עם רדיאטור חימום פנימי שנסתם (ולא בגלל שימוש במי ברז !!!) או קולר גיר שנפרץ (במקרה הטוב אתה מחליף או שוטף רדיאטור חימום, במקרה הרע אתה מחליף קולר גיר + גיר אוטומטי, תיפרד מ 10K ויותר). לא חבל ?

  • אהבתי 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק ארשם כמה מילים לגבי מרווח טיפולים וכן החלפת שמן תכופה יותר משפיעה רק על המנוע ולא על המכלולים האחרים. 

 

 

תלוי מה השימוש שלך באוטו. 

גר בבאר שבע ועובד באשדוד, כל יום נוסע 180 ק"מ בכביש פתוח ללא פקקים וללא עצירות, אתה יכול להחליף שמן גם כל 30 אלף ק"מ והכל יהיה בסדר. 

 

עומד כל היום בפקקים בחום 40 מעלות, מהירות ממוצעת 7 קמ"ש המנוע מונע 3-4 שעות ביום ואתה מכסה ביום בקושי 20-30 ק"מ? אז תחליף שמן כל 7500 או כל 10000 ולא יותר מזה.

 

 

הנחיית היצרן היא משהו מאוד כללי שמנסה לכסות את כל סוגי השימוש האפשריים אבל עדיף להתאים את תדירות הטיפולים לשימוש הספציפי שלך.

  • אהבתי 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.3.2025 בשעה 21:34, yairw כתב:

אני אנסה את מזלי שוב,

לגבי הממיר, פירסמתי את זה בעבר, אבל לא ראיתי התייחסות,

מאבחן תקלות מאוד מוכשר ופדנט שאני עוקב אחריו ביוטיוב קיבל לידיו 208 עם קוד 420

הוא ניצל את ההזדמנות ללמד על חיישני חמצן וכיצד הם פועלים ועל הדרך איבחן את הבעיה לעומק האפשרי,

הסיבה לבעיה - כניסת אוויר לא מנוטר, זה סיקרן אותו, אז הוא פירק את המגן חום של הממיר וגילה סדק שדרכו נכנס אוויר, ריתוך זריז והממיר כמו חדש.

בסיום הפרק, הוא נזכר ששבוע שעבר היה אצלו רכב זהה עם אותה הבעיה והממיר כנראה עוד זרוק בחצר,

הלך לבדוק, וגם בממיר הזה יש סדק בדיוק באותו המקום.

הוא פונה בקצרה למכונאים שצופים שיבדקו את הנושא אם נתקלים בו וזה יותר לא עלה שוב.

 

מהניסיון הלא רב שיש לי, אצלי בהגיון הכל מצביע על כשל סידרתי בייצור,

לצורך העניין, הצצתי על תמונות של ממיר של C4  לצורך השוואה - נראה אותו הדבר.

 

למזלי נגמלתי מהפרנקופיליה שלי חלקית, לא מעיז לחשוב על אחת מודרנית.

אז לי לא ייצא לבדוק את הסוגיה, אבל אם אחד מכם עומד לקבל קנס רציני מהממיר, הייתי בודק את הסוגייה הזאת קודם לפני שאני רץ להחליף.

 

 

image.thumb.png.de52534927ec5221ba8812c1def4ec95.png

image.thumb.png.99f03862ac6c98f1de0ed6d190a8acba.png

 

בשיטוט רנדומלי ביוטיוב נתקלתי בסרטון החלפת ממיר לפיג'ו,

וכשהבחור שלף את הממיר הישן ראיתי משהו מוכר:

image.thumb.png.b990e0f67643a53aa94eb6c3e7124412.png

 

תקראו לי נביא זעם - יש כשל סידרתי מכאני בממירים שלהם ואף אחד לא טורח להעלות את זה למודעות הרבים,

כולם מחליפים כאשר ריתוך יסדר את הבעיה.

אוויר לא מנוטר נכנס דרך הסדק והמחשב יקפיץ תקלות

 

למי שמעוניין בסרטון המלא:

 

עריכה אחרונה על ידי yairw
  • מעניין 3
  • רעיון טוב! 1

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.3.2025 בשעה 09:10, yd b-4 כתב:

בורר מצבי מזגן שתקוע על חום או קור בצד אחד (תקלה סופר נפוצה אין שום היתכנות כלכלית לתקן זה יעלה הון תועפות- מה שכולם עושים זה כיוון ידנית לפני חורף או קיץ)

אצלי גם תקוע צד הנוסע,

אשמח להכוונה איך מגיעים לחלק הבעייתי ומה צריך לפרק בדרך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.3.2025 בשעה 20:03, yairw כתב:

 

בשיטוט רנדומלי ביוטיוב נתקלתי בסרטון החלפת ממיר לפיג'ו,

וכשהבחור שלף את הממיר הישן ראיתי משהו מוכר:

image.thumb.png.b990e0f67643a53aa94eb6c3e7124412.png

 

תקראו לי נביא זעם - יש כשל סידרתי מכאני בממירים שלהם ואף אחד לא טורח להעלות את זה למודעות הרבים,

כולם מחליפים כאשר ריתוך יסדר את הבעיה.

אוויר לא מנוטר נכנס דרך הסדק והמחשב יקפיץ תקלות

 

למי שמעוניין בסרטון המלא:

 

 

יכול להיות שזה יותר נפוץ ממה שזה אמור להיות, אבל סרטון ביוטיוב זו לא סטטיסטיקה. מוזמן להראות את זה ליוסי ממוסך גבע ולשאול אותו בכמה מהמקרים ראה ממיר במצב כזה, אולי נקבל איזו תובנה...

יצא ואני בקבוצה שיש בה עשרות בעלי רכבים עם THP בתקן יורו 6 שפירקו ממיר, מכל מיני סיבות.
לא יצא לי להבחין באף אחת מעשרות התמונות של ממירים מפורקים בסדק כזה, ועד כמה שאני יודע - גם להם לא יצא להבחין (במציאות, לא בתמונה). אז אולי הבעיה פחות נפוצה משנדמה לך.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.3.2025 בשעה 16:41, Buki כתב:

אני רק ארשם כמה מילים לגבי מרווח טיפולים וכן החלפת שמן תכופה יותר משפיעה רק על המנוע ולא על המכלולים האחרים. 

 

 

תלוי מה השימוש שלך באוטו. 

גר בבאר שבע ועובד באשדוד, כל יום נוסע 180 ק"מ בכביש פתוח ללא פקקים וללא עצירות, אתה יכול להחליף שמן גם כל 30 אלף ק"מ והכל יהיה בסדר. 

 

עומד כל היום בפקקים בחום 40 מעלות, מהירות ממוצעת 7 קמ"ש המנוע מונע 3-4 שעות ביום ואתה מכסה ביום בקושי 20-30 ק"מ? אז תחליף שמן כל 7500 או כל 10000 ולא יותר מזה.

 

 

הנחיית היצרן היא משהו מאוד כללי שמנסה לכסות את כל סוגי השימוש האפשריים אבל עדיף להתאים את תדירות הטיפולים לשימוש הספציפי שלך.

מרגיש רע כעת שלא החלפתי שמן, חיכיתי למעבר שנה להחלפת שמן, זה יהיה בעוד כשבוע ועברתי כ 14K מאז.
כעת כבר יש לי את הציוד ואתחיל להחליף כל חצי שנה.

תודה לך ולאיציק על המידע 🙏.

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, nadavd4 כתב:

 

יכול להיות שזה יותר נפוץ ממה שזה אמור להיות, אבל סרטון ביוטיוב זו לא סטטיסטיקה. מוזמן להראות את זה ליוסי ממוסך גבע ולשאול אותו בכמה מהמקרים ראה ממיר במצב כזה, אולי נקבל איזו תובנה...

יצא ואני בקבוצה שיש בה עשרות בעלי רכבים עם THP בתקן יורו 6 שפירקו ממיר, מכל מיני סיבות.
לא יצא לי להבחין באף אחת מעשרות התמונות של ממירים מפורקים בסדק כזה, ועד כמה שאני יודע - גם להם לא יצא להבחין (במציאות, לא בתמונה). אז אולי הבעיה פחות נפוצה משנדמה לך.

 

 

יש לך תמונות של ממירים שפורקו פה בארץ?

חייבים להסיר את מגן החום בכדי לראות.

אני מוכן להתערב שאם פירקו ממיר תקול ואז ראו סדק, הדבר האחרון שחשבו עליו זה לרתך אותו אלא ראו את זה בתור סוג של הצדקה להחלפה, הרי הנה, נזק פיזי ברור

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להגיד שאני מאוכזב מהרכב אבל קשה לי להגיד שאני מרוצה

אין לי את כל הקבלות על הרכב. יש לי דוח טיפולים אז עשיתי בערך כמה שילמתי על טיפולים שאין לי קבלות 

שילמתי בסביבות 30 אלף תיקונים אבל חצי מזה בשנה האחרונה על מצבר, צמיגים, איזה חיישן בטורבו גומיות שסתומים וטיימינג.

אני מכניס בכוונה צמיגים כי הם נהרסו בגלל הבולמים. את הבולמים החלפתי שנתיים לפני וזה נראה לי מוזר שהחלק נהרס כ"כ מהר.

גם המצבר העלות שלו מגיעה לכמעט פי שתיים ממצבר רגיל

 

ואגב גומיות שסתומים 

זה קרה בגלל שנכשלתי בטסט בגלל העשן שגרם השמן וכנראה פגע בממיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם c4 ומנוע 1.6 thp יותר משנתיים ועם 165k על השעון. 

טיפולים בוצעו כל 20k ובשנתיים שהוא אצלי כל 8 אלף קילומטר. 

הרכב אוכל בערך חצי ליטר בחצי שנה (הבנתי שזה נורמלי) ובערך חצי כוס מים (שהבנתי שזה לא בסדר) . אני חושד במיכל עודפים אבל עצלן כדי להחליף. 

שמן גיר הוחלף בחלקו (ליטר אחד) , מים הוחלפו לפני שנה , מצבר צמיגים ומשולשים. 

צריך להחליף בולמים קידמיים ותושבות מנוע. וגם שרשרת (מרעישה בבוקר).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, netanel1014 כתב:

חצי ליטר בחצי שנה (הבנתי שזה נורמלי) ובערך חצי כוס מים

כמה ק"מ אתה עושה בחצי שנה?

לפני 10 שעות, netanel1014 כתב:

צריך להחליף בולמים קידמיים ותושבות מנוע. וגם שרשרת (מרעישה בבוקר).

אם יש לך חשד לגבי השרשרת - אל  תזניח!! אם השרשרת תקפוץ מהמקום באמצע נסיעה אתה תאבד את המנוע

 

נשמח אם תפרט קצת לגבי עלויות נוספות שהיו לך, (אני לא כותב 'אם היו' אלא 'שהיו', כי אין לי ספק לצערי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בְּמָטוּתָא ממכם, אפשר גם מדריכים ומידע שימושי על המנועים לטיפולים שוטפים, חלקים שמומלץ להחליף במשופצרים למניעת תקלות וכו'?
למשל החלפת נוזל קירור, האם יש דגשים חשובים במנועים הנ"ל? נקודות חשובות(קצה עליון/תחתון/פתח ניקוס אוויר וכו'?

בתור בעלים חדשים לרכב צרפתי - אשמח לכל מידע ומדריכים חשובים לשמירה על המנוע 🙏.
נ.ב: מישהו התקין OIL CATCH CAN? קניתי ומחפש מידע היכן להלביש אותו מבחינת הצנרת שיתפוס את השמן(לא מכיר עדיין את המנוע והפתחים).


 

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, chezik כתב:

כמה ק"מ אתה עושה בחצי שנה?

אם יש לך חשד לגבי השרשרת - אל  תזניח!! אם השרשרת תקפוץ מהמקום באמצע נסיעה אתה תאבד את המנוע

 

נשמח אם תפרט קצת לגבי עלויות נוספות שהיו לך, (אני לא כותב 'אם היו' אלא 'שהיו', כי אין לי ספק לצערי)

אני עם הרעשים בשרשרת כבר שנה + 

וזה רק בחורף. בקיץ ההנעה שקטה. כרגע לא רוצה לגעת ולהשקיע בתיקון שעולה 20 אחוז מהערך של הרכב. אני רוצה להחליף את הרכב. 

עלויות נוספות - במוסך איבחנו (הגעתי בשביל משהו אחר) שצריך להחליף מצערת בעלות של מעל 4.5k החלטתי לא להחליף כי באמת באמת שלא היה צורך. 

ממיר קטליטי הדליק נורה - שמתי תוסף על חצי מיכל וזה פתר את הבעיה. 

בולמים חייב להחליף (הרכב מתנדנד ועושה רעשים) הבנתי שהעלות באזור ה2500-3000. 

ובחצי שנה אני נוסע באזור ה4-5 אלף קילומטר. 

מה שהכי מטריד אותי זאת הירידת ערך המטורפת שחוויתי. בשנתיים שהוא אצלי הערך שלו נחתך ב60 אחוז!! (לא מדבר על המחירון אלא כמה הציעו לי עליו בפועל).

ובאמת שהוא אחלה רכב למשפחה. מרווח , שימושי ועוד. צריכת הדלק סבירה ביחס לגודל (לא מדדתי מדוייק אבל בוודאות באזור ה1-11) והוא עולה כמו יפנית בת 20 שזה עצוב מאוד. ומה שיותר עצוב זה שיפנית בת 20 יקנו ממך. את הצרפתיה אף אחד לא יקנה אפילו לא מגרשים פרטיים שעושים טרייד אין (בדקתי). זאת סוג של חתונה קתולית או להפסיד המון כסף עליה. 

סביר להניח שאני לא אקנה צרפתיה (אולי פיגו 3008) בגלל הירידת ערך וזה שאף אחד לא יקנה ממך את הרכב. 

 

לפני שעה, hwgeek כתב:

בְּמָטוּתָא ממכם, אפשר גם מדריכים ומידע שימושי על המנועים לטיפולים שוטפים, חלקים שמומלץ להחליף במשופצרים למניעת תקלות וכו'?
למשל החלפת נוזל קירור, האם יש דגשים חשובים במנועים הנ"ל? נקודות חשובות(קצה עליון/תחתון/פתח ניקוס אוויר וכו'?

בתור בעלים חדשים לרכב צרפתי - אשמח לכל מידע ומדריכים חשובים לשמירה על המנוע 🙏.
נ.ב: מישהו התקין OIL CATCH CAN? קניתי ומחפש מידע היכן להלביש אותו מבחינת הצנרת שיתפוס את השמן(לא מכיר עדיין את המנוע והפתחים).


 

אני החלפתי מים במוסך . נסיתי להחליף לבד אבל הצינור של הרדיאטור קשה מאוד לניתוק. מאוד הכוונה לבלתי אפשרי (כמו הצינורות עם חיבורים שיש למנועי bmw).

 

עריכה אחרונה על ידי netanel1014
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...