Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע 1.6 THP 165 - בסיטרואן C4, ואחרים - דיון מרוכז


elera

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, netanel1014 כתב:

מה שהכי מטריד אותי זאת הירידת ערך המטורפת שחוויתי.

...

ובאמת שהוא אחלה רכב למשפחה. מרווח , שימושי ועוד. צריכת הדלק סבירה ביחס לגודל

אז למה לא להישאר איתו?

 

לפני 20 שעות, עדי-אל כתב:

שילמתי בסביבות 30 אלף תיקונים אבל חצי מזה בשנה האחרונה על מצבר, צמיגים, איזה חיישן בטורבו גומיות שסתומים וטיימינג.

תיקונים, לא כולל טיפולים שנתיים?

ואיך 15,000 על זה? אלא אם מה שזה לא היה עם החיישן עלה 5000 ₪.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעתיים, netanel1014 כתב:

אני עם הרעשים בשרשרת כבר שנה + 

וזה רק בחורף. בקיץ ההנעה שקטה. כרגע לא רוצה לגעת ולהשקיע בתיקון שעולה 20 אחוז מהערך של הרכב. אני רוצה להחליף את הרכב. 

 

מעבר לסיכון של קפיצת שן, יש סיכוי של קריעה ובכל מקרה אם השרשרת מרעישה היא נמתחה - ככה שהטיימינג לא מושלם ויגביר הצטברות פיח על השסתומים. 
תתחיל מלהחליף מותחן, ובעת ההחלפה תבקש למדוד התארכות של השרשרת (יש לפיג'ו כלי מיוחד לזה) - במידה וצריך להחליף, אל תזניח. המנוע הזה טוב אם מטפלים בו כמו שצריך, טיימינג זה לא מותרות.

 

לפני 4 שעות, hwgeek כתב:

בְּמָטוּתָא ממכם, אפשר גם מדריכים ומידע שימושי על המנועים לטיפולים שוטפים, חלקים שמומלץ להחליף במשופצרים למניעת תקלות וכו'?


- פורק של מיני.
- מומלץ להחליף שמן כל 10-15 אלף בהתאם לסוג הנסועה (עירוני/פקקים/ספורטיבי לעומת שיוט בינעירוני רגוע).
- אני מכיר כמה אנשים שהתקינו OCC בדגמים של יורו 6, גם אחרי כמה חודשים לא היה כלום במיכל והם פירקו אותו.

 

לפני 29 דקות, elera כתב:

ואיך 15,000 על זה?

 

אני אנחש שלמחירי החלפים אצל היבואן יש חלק בזה - בדיוק החלפתי תושבת עליונה לכרכרה, המחיר של היבואן - 1300 ש"ח. המחיר אצל הפולני - 400 זלוטי.
וזה קורה עם כל חלק, יקר או זול ככל שיהיה, שיצא לי להחליף ב DS שלי.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, nadavd4 כתב:

אני אנחש שלמחירי החלפים אצל היבואן יש חלק בזה - בדיוק החלפתי תושבת עליונה לכרכרה, המחיר של היבואן - 1300 ש"ח. המחיר אצל הפולני - 400 זלוטי.

 

עניין החיישן הוא הלא ידוע העיקרי.

לגבי השאר, אולי אפשר להעריך: מצבר 1K, צמיגים 2K, גומיות שסתומים 3.5K (?), טיימינג 3 (?) = 9.5K.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, elera כתב:

תיקונים, לא כולל טיפולים שנתיים?

ואיך 15,000 על זה? אלא אם מה שזה לא היה עם החיישן עלה 5000 ₪

תיקונים + טיפולים שוטפים 

החיישן עלה 1500 שקל 

גומיות שסתומים ושרשרת 5000 שקל

הטיפול הרגיל כולל החלפת בולמים (ואולי עוד משהו,  אין את החשבונית עלי) 3800 שקל

צמיגים קדמיים 800 שקל (בגלל בולמים)

מצבר 1200 שקל

עוד משהו שאני נזכר פולי ומשאבת מים ורצועת אביזרים החליפו כבר כמה פעמים לא יודע למה 

אגב

אני עושה טיפול כל 10-12 אלף ק"מ 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה קטנה עבור חובבי DIY:
מה הם מומנטי הסגירה לבית מסנן שמן ובורק ריקון שמן?
לפי הרשת זה 30NM ו25NM לבית הפילטר- זה נכון?

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.4.2025 בשעה 15:40, hwgeek כתב:

שאלה קטנה עבור חובבי DIY:
מה הם מומנטי הסגירה לבית מסנן שמן ובורק ריקון שמן?
לפי הרשת זה 30NM ו25NM לבית הפילטר- זה נכון?

באזור ה25. אתה לא תוכל לתת יותר , אתה תרגיש את זה. אתה תרגיש שזה סגור מספיק . 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה, יש לי ידיות מומנט של רבע ו3/8 שאני משמתמש, אז את בית פילטר השמן אכוון ל25NM והבורג לריקון השמן ל30.

לא זוכר אם יש לי H6 בארגז, בכל מקרה הזמנתי אחד בעליאקספרס.
ערב טוב ושקט לכולם.

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

האם יש קשר בין גומיות שסתומים למכסה שסתומים, מבחינת קורלציה בצורך להחליף?

על מה עשויים לרמוז הזעה מהנשם, או נזילה (פוטנציאלית) ליד סעפת יניקה?

 

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...