Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סימוני שחיקה בכתף הצמיג


BRAVO30

פוסטים מומלצים

היי, מצרף תמונות של הסימונים שמתכוון אליהם, מוקפים בעיגול האדום, נראים משולשים קטנים. השאלה שלי היא האם אני יכול להשתמש בצמיגים עד שכתף הצמיג "מגיעה" באמת למשולשים הקטנים האלה? מבחינת החריצים בסוליית הצמיג עצמה, הם אמנם איבדו עומק (במיוחד אלה שבצד הנהג, גם הקדמי וגם האחורי שחוקים יותר מאלה בצד הנוסע) אבל עדיין לא משופשפים לגמרי. למה אני צריך "להקשיב" יותר? לחריצים על סוליית הצמיג או לסימוני המשולשים בכתף הצמיג? 

הערה חשובה- מדובר בצמיג ספורטיבי עם tw200 (יש כאלה המכנים צמיגים כאלה סמי סליק). 

מבחינת התחושות בנהיגה, אין ספק שאני מרגיש את השחיקה בצמיגים, הרכב נותן יותר להחליק איתם אבל עדיין הצמיגים האלה מספקים אחיזה מאד גבוהה כשאני תחת עומס ולכן אני עדיין לא חושב שצריך להחליף.

20240807_103204.jpg

20240807_103152.jpg

20240807_103107.jpg

20240807_103059.jpg

20240807_103013.jpg

20240807_102958.jpg

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב שאמורה להיות בעיה, בעומס פנייה גבוה דופן הצמיג קצת משטחת תחת העומס הצידי. לגבי השחיקה הלא אחידה - היית במסלול לאחרונה בתוואי שרובו פניות ימניות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אתה חושב שאפשר למשוך עם הצמיגים עד שהדופן מגולחת ונוגעת בסימונים של המשולשים האלה שהקפתי בעיגול (כמובן כל עוד נשארים חריצים בסוליה וזה לא הופך לגמרי לצמיג סליק)?

האמת שאני בכלל לא עושה מסלול, בעיקר נס הרים. יכול להיות בגלל משקל של הנהג+ יש קצת קאמברים ו/או שיש באמת יותר פניות ימינה מאשר שמאלה. הכיוון פרונט בכל מקרה תקין, אני בודק אותו בתדירות הרבה יותר קרובה מהנהג הממוצע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייתכן שלא הבנת את התפקיד של המשולשים האלה על דופן הצמיג.

הם מהווים מקום סימון, כדי שתדע לאתר על סוליית הצמיג, את סמן מידת השחיקה.

על "קו הרוחב" הזה נמצאים סמני מידת השחיקה בסוליית הצמיג.

חלילה וחס על שחיקת צמיג עד סמן המשולש בדופן הצמיג עצמו.

https://grassrootsmotorsports.com/forum/grm/triangles-on-the-sidewall-wut/184296/page1/

 

לגבי שחיקה לא שווה בין צד שמאל לצד ימין, בדרך כלל כיוון זויות מתלה. 

(אבל רק בחוסר התאמה גדול, לא צריך לרוץ לכיוון מתלה על כל הבדל קטן)

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, BRAVO30 כתב:

היי, מצרף תמונות של הסימונים שמתכוון אליהם, מוקפים בעיגול האדום, נראים משולשים קטנים. השאלה שלי היא האם אני יכול להשתמש בצמיגים עד שכתף הצמיג "מגיעה" באמת למשולשים הקטנים האלה? ...

 

20240807_103152.jpg

 

 

20240807_103013.jpg

א. המשולשים לא מסומנים באותו גובה.   הם אמורים להצביע על הסמן הפיזי.

 

בצמיג  "רגיל"  הם נראים כך

 

 

IMG_202.jpg

  • רעיון טוב! 1

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף לדברים הנכונים בשתי ההודעות מעלי -

התייחסות לסימונים האלו כמעין גבול השמישות של הצמיג היא חלק משיטת "אולד סקול" לקביעת לחץ אוויר מתאים לצמיג ולרכב כך שתחת עומס, כל הסוליה תהיה בשימוש. זה אפילו עלה כאן בפורום לפני כמעט 20 שנים (והתמונות כבר לא שם). בפועל, כפי שצוין לעיל, זה לא מדויק לקבוע את הגבול ככה. איפה שה"בלוקים" של הסוליה נגמרים זה יותר ריאלי וגם זה בדוחק כשמסתכלים על חתך של צמיג (יש כאן ניתוח שלם ויש עוד באותו אתר עם תמונות קרובות יותר).

image-33.png

 

לגבי עומק החריצים, ושימוש בסמן השחיקה בהם, הם אמורים להיות קרובים לייצג את המגבלה החוקית של 2 מ"מ. כאשר החשיבות היא כמובן על כביש רטוב, ובפועל יש ירידה משמעותית בפינוי מים כבר מתחת לכ-3 מ"מ. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, IsraCar כתב:

הם מהווים מקום סימון, כדי שתדע לאתר על סוליית הצמיג, את סמן מידת השחיקה.

על "קו הרוחב" הזה נמצאים סמני מידת השחיקה בסוליית הצמיג.

אז מה אני צריך לאתר על סוליית הצמיג באיזור הזה, אין לי שם שום סימנים מעידים על שחיקה (גם אפשר לראות בתמונות) מלבד קטע חלק של הסוליה. הסימנים שאתה מדבר עליהם נמצאים בדרך כלל בתוך החריצים עצמם על הסוליה, לא? בצמיג מהסוג שלי, לא היו כאלה בתוך החריצים עד כמה שאני זוכר כי מלכתחילה העומק של החריצים נמוך יחסית גם כשהוא חדש.

לפני 8 שעות, רוןS כתב:

בצמיג  "רגיל"  הם נראים כך

 

אז זהו, על צמיג מהסוג שלי יש, לא ראיתי סימונים כאלה גם כשהצמיג היה חדש. כבר כשהצמיג היה חדש, עומק החריצים היה נמוך משמעותית מצמיג רגיל (לדעתי היה איזור 4 מ"מ וקצת).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Tom_22 כתב:

Screenshot_20240907-080626_1_1.thumb.jpg.ec88231274e350a4ff93dd836bc6f241.jpg

 

העומק הראשוני של הצמיג הינו כ-6 מ"מ לפי המפרט שלו

אה, אז כנראה לא שמתי לב לסימונים האלה בחריצים כשהיה חדש. בכל מקרה, היום כנראה שהסימונים האלה כבר ז"ל בגלל השחיקה. אם אין אותם, אתה אומר שצריך להחליף צמיגים? הצמיגים די מחליקים לי בסיטואציות מסויימות אבל דווקא כשאני תוקף פניות חזק תחת גז, הרכב עדיין מרגיש דבק.

אגב, לגבי עומק החריצים, בודקים רק את השניים הראשיים לאורך מרכז הסוליה, איפה שסימנת בצהוב או רלוונטי גם החריצים המשורטטים בצדדים של הסוליה (כל הקשתות האלה המשורטטות)? 

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם עומק החריצים שנותר הוא פחות מ-2 מ"מ, ברמה החוקית עליך להחליף עקרונית צמיגים.

בכביש יבש ונקי, האחיזה לא אמורה להיפגע, ואולי אף להשתפר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Tom_22 כתב:

אם עומק החריצים שנותר הוא פחות מ-2 מ"מ, ברמה החוקית עליך להחליף עקרונית צמיגים.

בכביש יבש ונקי, האחיזה לא אמורה להיפגע, ואולי אף להשתפר.

אני בודק את עומק החריצים רק בשני החריצים הראשיים לאורך הסוליה איפה שסימנת בעיגול צהוב או שזה רלוונטי לבדוק גם בקשתות המשורטטות בצדדים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במרכז הצמיג, בתעלות הניקוז האורכיות.

כמובן ששחיקה קיצונית ולא אחידה בכתפיים גם עשויה לפסול צמיג, אבל לא נראה שזה המצב מהתמונות שהעלת עד כה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, BRAVO30 כתב:

אז כנראה לא שמתי לב לסימונים האלה בחריצים כשהיה חדש. בכל מקרה, היום כנראה שהסימונים האלה כבר ז"ל בגלל השחיקה.

זה לא סימונים, אלו בליטות.  אתה לא רואה אותן רק אם הצמיג שחוק ללא תעלות הניקוז לאורך.

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, רוןS כתב:

אתה לא רואה אותן רק אם הצמיג שחוק ללא תעלות הניקוז לאורך.

לא הבנתי, כשהצמיג חדש אני לא רואה את הבליטות האלה בתוך שתי התעלות ניקוז? רק עכשיו כשהצמיג כבר שחוק, אני יכול לראות אותן?

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...