Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כתבה בכלכליסט - במסגרת הקיצוצים: אינטל ישראל מבטלת את תוכנית הליסינג לעובדיה


Markm4

פוסטים מומלצים

לפני 30 דקות, Potato כתב:

 

אני מקבל כמות כלשהי של דלק עם הרכב, מה אכפת לך אם נתתי את הרכב לבן דוד שלי לסוע לאילת אם אני באותו סופש בבית?

ממש לא אכפת לי. לא התייחסתי לנהג מסוים או משתמש מסוים. 

פשוט עלתה שאלה איך מגיעים להרבה קילומטרים בשנה. אז חשבתי שיש עוד אפשרות וציינתי את זה.

 יכול להיות שזה השתנה וחוזי הליסינג היום יותר מדודים ומדויקים. 

נסיעה בטוחה וטובה לכולם. 

עריכה אחרונה על ידי saar5555

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, Potato כתב:

99% פה מיובא, במה רכבים שונים מאייפונים או מקררים או טלויזיות?

אם בגלל שימוש לא עדין ברכב הוא יצא מן המחזור לפני הזמן שבו הוא היה אמור לצאת ממנו ולכן יוצא מהמדינה כסף נכון גם לגבי אייפונים מקררים וטלויזיות רק ששם אין כ"כ ברירה

אני לא חי יותר אני חי מהר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, יענקלה הדובי כתב:

 

לפני 7 שעות, יענקלה הדובי כתב:

לא יודע לגבי שוק הרכב ספציפית אבל כל דבר שיגדיל יבוא פוגע בכלכלה מהסיבה הפשוטה שכסף יוצא מהמדינה

אז תיסע ברכב תוצרת הארץ...

וגם אז רבים מהרכיבים שלו יהיו מיובאים.

לפני 6 שעות, saar5555 כתב:

כאן בארץ אתה חייב להיות חבר מועדון, כדי ליהנות מהנחה.

לא רק בארץ, בכל מקום זה ככה.

ואתה מוזמן להיות חבר מועדון.

דרך כרטיס האשראי, מפעל הפיס וכדו'

 

גם אני לא משוייך למועדון חבר או קרנות השוטרים - אך עיני לא צרה בחברי מועדונים אלה.

לפני 6 שעות, saar5555 כתב:

שמעתי כבר סיפורים של רכבי ליסינג שנתנו לבני משפחה, לנסוע לטיול בצפון וכו'

כמות הנסועה של רכב חברה היא עניין בין העובד למעסיק.

 

המעסיק קובע למי מותר לנהוג ברכב, קובע קילומטראז שנתי או מכסת דלק שחריגה מהם משולמת על ידי העובד.

 

מה איכפת לך מי נסע ולאן נסע ברכב ליסינג שאתה לא משלם עליו?

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי mottis
.
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, mottis כתב:

מה איכפת לך מי נסע ולאן נסע ברכב ליסינג שאתה לא משלם עליו?

שוב, לא אכפת לי..

סתם ציינתי מקרה שאני מכיר/שמעתי. 

 

לפני 28 דקות, mottis כתב:

לא רק בארץ, בכל מקום זה ככה.

אני לא בטוח. 

לפני 29 דקות, mottis כתב:

גם אני לא משוייך למועדון חבר או קרנות השוטרים - אך עיני לא צרה בחברי מועדונים אלה.

גם אני לא.

אם לא הייתי ברור. 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.9.2024 בשעה 23:20, daniel204 כתב:

לא הבנתי מאיזה סיבה אתה תשמח שזה יהפוך למגמה? צרות עין או שיש טענה הגיונית?

הוא לא היחיד. 

הליסינג מייצר המון עיוותים וצרות. 

אתה רוצה לרכוש רכב יד שנייה? מה הסיכוי שתיפול על אחד שלא היה ליסינג בדגמים מסויימים?

איך אתה חושב שמתייחסים לרכבי הליסינג, "יד ראשונה מרופא" או "למכירה קורולה, לא ראה שטח" עם תמונה מצולמת על דיונה במדבר?

שוק הליסינג מניע תהליכים נוספים, שונים, שגם הם משפיעים על הכיס של כולנו- בין היתר, השוק ההזוי בארצנו של החלפים לרכבים.  וכמובן המחירים שלהם לאזרח הקטן. בעוד ציי הליסינג נהנים מהנחות משמעותיות, היבואנים של החלפים גוזרים את הקופון על הלקוחות הפרטיים שצריכים לתקן משהו ומשלמים על זה ממיטב כספם. הסבר ממש על קצה המזלג.

יש עוד לא מעט בעיות ששוק הליסינג מייצר בארץ, קצרה היריעה האלקטרונית.

אני לא אומר שאם הליסינג יימחק באחת מעל פני האדמה בארה"ק הכל יהפוך להיות תקין, אל תדאגו- ימצאו קומבינות תחליפיות כדי לשמר את זרימות הכספים והמחלבות, אבל אולי כמה דברים אכן ישתפרו.

בתאריך 2.9.2024 בשעה 08:41, mottis כתב:

שמעת על מישהו שנוסע פחות ברכב בגלל מחירי הדלק?

יודע מה, קרה לי.

בתאריך 2.9.2024 בשעה 08:41, mottis כתב:

הריבית עולה ואנשים ממשיכים לרכוש רכבים חדשים כאילו אין מחר.

בוכים על יוקר המחיה ונוסעים לחופשות, נתבג עמוס וכך גם המלונות באילת.וחוץ מזה, מחירי הדלק נקבעים על ידי המדינה... כך שהטיעון ממש לא רלוונטי.

זוכר קורונה? זוכר סגרים? ברחבי העולם, הביקוש לנפט ירד עד כדי כך שמחיר חבית נפט הפך להיות שלילי :rofl:.

ברחבי העולם, היו ירידות מחירים נאות לדלק- החברות קנו אותו בזול ועשו רווח מטורף. בארץ, לא זכור לי שירד. תקנו אותי אם אני טועה.

 

וכן, מסכים- אנשים בוכים על יוקר המחיה בציוץ מהאייפון הכי חדש, בטרמינל של נתב"ג, כי הקפה שם עלה להם 20 ש"ח וזה רק נס פושט של עלית.

בתאריך 2.9.2024 בשעה 08:41, mottis כתב:

לחברות הליסינג כוח קניה בשל ההיקפים הגדולים של הרכישות שלהן.

למה אתה לא מביע התנגדות לכוח הצרכני של מועדוני צרכנות כמו חבר או קרנות השוטרים?

חבר וכו לא מעוותים את כל השוק ודופקים את כל מי שלא חבר במועדון שלהם, זה ההבדל.

בתאריך 2.9.2024 בשעה 08:41, mottis כתב:

תאשים גם אותם במחירים הגבוהים של בתי המלון! ההנחות שרשתות המלונות נותנות לחבר או קרנות השוטרים הן על חשבון ציבור הנופשים הכללי.

לא בדיוק. 

ואת המחירים של בתי המלון אני מאשים את... לא תאמין, בתי המלון! מי שיכול להיות חזיר, וואלה אשכרה עושה את זה. 

מפתיע, לא? 

בתאריך 2.9.2024 בשעה 08:41, mottis כתב:

איזו תגובה של קנאה וצרות עין.

ממש לא התרשמתי מזה ככה. בכנות. 

 

אגב. דיברת על הקורונה, צ'יפים וכדומה כגורם לעליית והישארות המחירים גבוהים. 

אתה שוכח שבשנים האחרונות, נכנסו לא מעט תקנות חדשות המכריחות את החברות להוסיף אביזרי בטיחות לרמות הבסיסיות של הדגמים; נכנסו אביזרים חדשים לטובת שיפור אותה בטיחות, שעולים למפעל כסף לרכוש ו\או לפתח, על מנת להישאר תחרותיים; ועוד כמה דברים דומים שרק תורמים למחירים הגבוהים, וזה עוד בלי להיכנס לאינפלציה הגלובלית שהייתה אחרי הקורונה ונמשכת עד היום בחלקים נרחבים בעולם, מה שמשפיע על המחירים שבתורם משפיעים על האינפלציה...

בתאריך 2.9.2024 בשעה 08:41, mottis כתב:

אני נוהג ברכב חברה כבר יוצר מעשרים שנה.

לבריאות, תהנה. בלי טיפה אחת של ציניות.

לא נכנס לך לצלחת, לא של האוכל ולא של הברקסים. 

אבל תבין שיש לסיפור של רכבי החברה גם חסרונות שמשפיעים גם על מי שאין לו רכב חברה במדינה שלנו, חלקם ציינתי למעלה. 

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, falou כתב:

אני חוזר על המנטרה, קודם כל ולפני הכל, צריך לנתק את השירות מהיבואן. לא לאפשר ליבואן להיות שחקן בשוק טיפולי ותחזוקת הרכב.

לא בטוח שזה פרקטי. היבואן פשוט יפתח חברת בת וימשיך בשלו. 

אבל האם אתה חושב שהמהלך יוזיל את מחירי הרכב בארץ מעבר לאחזקה? מדוע? 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@ברווז להזכירך, בתקופת הקורונה, במיוחד המוקדמת עם הסגרים מחיר הבנזיר ירד לסדר גודל של 5 ש״ח לליטר.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוצאת לי את המלים מהמקלדת. היה חודש או חודשיים שליטר בנזין שירות עצמי עלה 4.78  😐

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, כוכב השחר כתב:

קשה להוריד מוטבציה שנמצאת על אפס גם ככה

אם המוטיבציה גם מהעבודה "על אפס גם ככה" מה הרעיון להישאר באותו המקום?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, falou כתב:

קודם כל ולפני הכל, צריך לנתק את השירות מהיבואן. לא לאפשר ליבואן להיות שחקן בשוק טיפולי ותחזוקת הרכב.

אני יותר מאמין שהיבואן הגדול של אותו הייצרן חייב להיות הקשר הטכני של אותו היצרן.
נכון שרוב המוסכים פה לא מאבחנים אלה יותר "בוא נחליף נראה מה יהיה" או המנטרה "זה מה שהיה גם עם הרכב השני עם אותה הבעיה" ולא מתעסקים פר רכב.

שוב, אני יודע שיש המון בעיות של דיאגנוסטיקה וחוסר של המוסך לחקור, כי הכסף הגדול זה פילטר שמן.

ועיניין הליסינג קצת הגדיל את העיניין, יש הרבה טיפולים, אין זמן/רצון/חשק להתעסק באיבחון, אלה בשחרור הרכבים כמה שיותר מהר.
 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, sperial כתב:

@ברווז להזכירך, בתקופת הקורונה, במיוחד המוקדמת עם הסגרים מחיר הבנזיר ירד לסדר גודל של 5 ש״ח לליטר.

 

לפני שעתיים, שביט כתב:

הוצאת לי את המלים מהמקלדת. היה חודש או חודשיים שליטר בנזין שירות עצמי עלה 4.78  😐

שכחתי. מזדקן. 

אומרים שעם הגיל יש 3 דברים שהולכים ראשונים. שכחתי מהם. 

חוץ מזה, הזיכרון שלי לטווח קצר לא משהו, אבל זה מילא- הקטע זה שהזיכרון שלי לטווח קצר לא משהו.

  • מצחיק 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, ניקו פ. כתב:

לא בטוח שזה פרקטי. היבואן פשוט יפתח חברת בת וימשיך בשלו. 

אבל האם אתה חושב שהמהלך יוזיל את מחירי הרכב בארץ מעבר לאחזקה? מדוע? 

 

אתה חושב שהרגלוטור עד כדי כך מטומטם שהוא לא יודע לעקוב אחרי חברות בת?

https://he.wikipedia.org/wiki/חוק_לקידום_התחרות_ולצמצום_הריכוזיות

 

אני חושב ש-(א) הרווחיות באחזקה מוגזמת ו-(ב) באחזקה הלקוח באמת שבוי ו-(ג) בזה, בניגוד לתמחור רכב חדש ו/או ביזור מותגים, בזה אפשר לטפל.

 

 

לפני 6 שעות, Markm4 כתב:

אני יותר מאמין שהיבואן הגדול של אותו הייצרן חייב להיות הקשר הטכני של אותו היצרן.
נכון שרוב המוסכים פה לא מאבחנים אלה יותר "בוא נחליף נראה מה יהיה" או המנטרה "זה מה שהיה גם עם הרכב השני עם אותה הבעיה" ולא מתעסקים פר רכב.

שוב, אני יודע שיש המון בעיות של דיאגנוסטיקה וחוסר של המוסך לחקור, כי הכסף הגדול זה פילטר שמן.

ועיניין הליסינג קצת הגדיל את העיניין, יש הרבה טיפולים, אין זמן/רצון/חשק להתעסק באיבחון, אלה בשחרור הרכבים כמה שיותר מהר.
 

 

היבואן יכול להיות הקשר הטכני ולא להחזיק מוסך בבעלותו.

הוא יוכל להגדיר תנאים לקבלת מוסך כ-מוסך יבואן, אבל כל מי שעומד בהם יקבל גישה לשירות של מוסך יבואן.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, falou כתב:

אתה חושב שהרגלוטור עד כדי כך מטומטם שהוא לא יודע לעקוב אחרי חברות בת?

לא בדיוק. 

אני יודע בוודאות גמורה שבמקרה הטוב הוא פשוט לא יעיל, במקרה הבינוני הוא לא ממש מעוניין לעבוד ובמקרה הגרוע (שכנראה זה המצב כיום) הוא פשוט מצפצף על החוקים עבור מקורבים בדיוק כמו הרוח שנושבת בכל הממשלה הנוכחית.

ולמה כתבתי לא בדיוק? 

כי בקטנה, כן, הוא לא מומחה בלעקוב אחרי חברות-בת, ולרוב צריך לזרוק להם טיפ שמן כדי שיתחילו להבין שמשהו מוזר קורה פה כי לבד הם לא ממש עולים על זה. את הטיפים השמנים, לרוב המתחרים זורקים להם. 

 

על הנייר, החוקים יפים וטובים (ברובם). 

במציאות... 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה בנושא מהשבוע שעבר

צריכים לוותר על הליסינג_ יש חלופות זולות יותר ונוחות לא פחות - רכב ותחבורה.pdf

 

 

https://www.themarker.com/dynamo/cars/2024-09-04/ty-article/.premium/00000191-b8c8-db99-a1d1-bdfe5d370000?gift=0e5c091fa22740f09b26d90aa5889966

 

צריכים לוותר על הליסינג? יש חלופות זולות יותר ונוחות לא פחות
רבים בישראל התרגלו לשירותים של חברות הליסינג, אך יותר ויותר עובדים מוותרים על כלי רכב צמוד מהעבודה 

לפתרונות החלופיים יש יתרונות וחסרונות, וכדאי למצוא את האיזון בין כלי הרכב הרצוי לבין נוחות, רמת השירות, וכמה כסף — ומאמץ — רוצים להשקיע בחיפוש

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...